Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tuomittu loppuelämäni elämään huonon ihon kanssa kun

Vierailija
05.09.2017 |

kahden roaccutan kuurinkin jälkeen naama täynnä epäpuhtauksia?

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut syö Roaccutania ylläpitoannoksella esim. 2 kaps viikossa, vuosienkin ajan. Tätä ihotautilääkärini suositteli minulle.

Vanhentaa ihoa nopeammin kuin tupakointi.

Mihin tämä perustuu?

Roaccuttan kuivattaa ihoa ja se voi toki korostaa ryppyjä, mutta ei se vahingoita ihoa toisin kuin aurinko ja tupakka. Olettaen siis että suojaa ihonsa kunnolla kun roaa syö.  Itse asiassa uusimpien tutkimusten mukaan Roaccutanen retinoidit jopa parantavat ihon aurinkovaurioita. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18811602?ordinalpos=2&itool=EntrezS…

Vierailija
182/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Paula's choice ja kemikaalikuorinnat, AHA ja BHA. Ainoat jotka auttavat omaa finnitilannettani ja noin kaikkea on kokeiltu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut syö Roaccutania ylläpitoannoksella esim. 2 kaps viikossa, vuosienkin ajan. Tätä ihotautilääkärini suositteli minulle.

Vanhentaa ihoa nopeammin kuin tupakointi.

Mihin tämä perustuu?

Roaccuttan kuivattaa ihoa ja se voi toki korostaa ryppyjä, mutta ei se vahingoita ihoa toisin kuin aurinko ja tupakka. Olettaen siis että suojaa ihonsa kunnolla kun roaa syö.  Itse asiassa uusimpien tutkimusten mukaan Roaccutanen retinoidit jopa parantavat ihon aurinkovaurioita. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18811602?ordinalpos=2&itool=EntrezS…

Ja kannattaa muistaa että moni aknesta kärsivä kärsii myös liiallisesta ihon rasvoittumisesta, jolloin roaccutanen kuivattava vaikutus saattaa jólla ihan tervetulluttakin.

Vierailija
184/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaaliseen akneen (josta sitkeässä aknessa naisilla aikuisiässä tuppaa olemaan kyse) auttaa vain rajallisesti ruokavaliot ja ihonhoito. Roaccutanea voi tosiaan periaatteessa syödä ylläpitoannoksella, lisäksi moni on saanut aknensa kuriin diane nova-pillereillä vaikka niillä vähän huono maine onkin. 

Mutta luota tosiaan ihotautilääkäriisi. Akneakin on paljon erityyppistä, ja lääkäri osaa arvioida parhaiten.

Vierailija
185/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja ystävälläni oli kummallakin aknea aikoinaan. Oma akneni oli oikeastaan valtavaa tulehduspaukamaa, kaverillani kyse oli finneistä joita oli paljon. Kaverini akne lähti voiteilla ja pesuaineilla. Omani ei. Kaverini akne pysyi hallinnassa, omani ei pysynyt kurissa millään (tässä kohtaa nieltävä lääkitys oli jo alkanut). Arvatkaa kumpi sai roaccutankuurin kahdesti.

Aknea on erilaista ja vaikeusaste voi olla erilainen. Vaikeaan ei loppujen lopuksi tunnu kuitenkaan toimivan muu kuin lääkekuuri. Joten se niistä tyynyliinojen vaihdoista ja ratamonlehtiuutteista.

Vierailija
186/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa laittaa niin kysyisin plastiikkakirugiaan erikoistuneelta lääkäriasemalta, että mitä hoitoja heillä olisi tarjota. Heillä on kaikenlaisia laserhoitoja, kemiallisia kuorintoja sun muita ja osaavat varmaan suositella sinulle sopivia. Tosin voi olla aika hintavaa.

Vierailija
187/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun todettiin keliakia ja jouduin jättämään vehnän ja ohran pois, ihoni kunto parani ihan mielettömästi. Se silisi ja kirkastui. Olin jo alistunut siihen (olen nelikymppinen), että ihoni nyt vaan on täynnä pientä röpelöä kauttaaltaan. Olin kokeillut maidotonta dieettiä ja sokeria en ole koskaan mussuttanut. Olen juonut vettä, urheilen, hikoilen,, saunon, en käytä meikkivoiteita, olen syönyt kasviksia, käynyt kosmetologilla, lääkärillä, jne.

Kokeile, kos onnistuu, jätä vehnä Kokonaan pois esim puoleksi vuodeksi. Se on vaikeaa, sillä vehnää on joka paikassa. Ja todellakin joka paikassa.

Vierailija
188/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani lähti akne kolmannella kuurilla 31-vuotiaana. Nyt kahdeksan vuotta ilman aknea. 

Vierailija
189/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut aknen kuriin Differin geelillä jota sekoitan Basironiin aamuisin sekä yöksi Avitcidia.Pesu Basironilla ja Sebamedilla. Lisäksi käytän Meine Baseball mineraalisuolaa. Näppyihin antibioottilinimenttiä ihoatautilääkärin määräämänä. Näillä konsteilla iho rauhoittunut. Mene uudelleen ihotautilääkärille, kyllä vaikeakin akne saadaan ajan kanssa rauhoittumaan. Tuttavalleni oli vaikea akne, johon Roaccutan kuuri ei ollut paras ratkaisu vaan antibioottikuuri ja lääkevoiteet sekä jokin LED-valohoitoa.Nykyään hänenkin ihonsa on todella hyvä. Tsemppiä sinulle, apua löytyy ihan varmasti!

Vierailija
190/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "epäpuhtaus" ? Miksi kaikkialla muualla on ihan vain likaa, mutta ihossa on "epäpuhtauksia" :O

Vierailija
191/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Roaccutan-kuuri pitää vaan syödä tarpeeksi usein. Olen syönyt jo 4 kuuria ja olen 26-vuotias. Haen uuden reseptin taas, kun tilanne sen vaatii.

Vierailija
192/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko jo sanottu mutta kuuleman musta saippua jollain pelastanu aknen. Vois koittaa, 15v tullu jo kärsittyä. Siis puolet elämästä

Vierailija
193/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta itse kokeilin oikeastaan kaikkea, ennen kuin älysin siirtyä kokonaan luonnonkosmetiikkaan. Iho alkoi hiljalleen parantua. Kannattaa kokeilla tätäkin.

Vierailija
194/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että hauta auttaa sitten loppumetreillä... Eli olen oppinut suhtautumaan huumorilla, yhtenä ominaisuutena itsessäni, kaikenlaisten kokeilujen jälkeen. Yllättävää huomata, miten voimakkaasti tässä hyökätään akneihoista vastaan. Onko niin, että kun sitä ei ole uskallettu tulla päin naamaa sanomaan, niin nyt on ihanaa päästää kaikki patoumat irti? Läskit ovat saaneet osansa livenä, nyt on meidän dalmatialaisten vuoro kuulla kunniamme epätäydellisyydestämme!

Pientä siloitusta arpisen matkani varrelle ovat tehneet dr. Schrammekin yrttikuorinnat kosmetologilla. Hintansa arvoinen kokemus, etenkin jos on yhtään masokistin vikaa ja korkea kipukynnys.

Vierailija
195/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37-vuotias ja akne puhkesi kun olin 23. Silloin se hoitui lopulta antibiooteilla. Kun sain lapsen ja lopetin imetyksen, akne palasi. Hain e-pillerit joilla sain pahimman vaiheen taltutettua. Ja taas kun e-pillerit lopetin, iho reagoi.

Eli hormooneista johtuu. Tilanne ei ole paha joten käytän vaan apteekin itsehoitotuotteita. Uskomattomalta kyllä tuntuu kun teininä ei ollut mitään ja nyt sitten saa murehtia jotain finnejä.

Vierailija
196/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.acne.org/sea-salt-reviews-489/

Eli merisuolaa veteen ja puhdistuksen jälkeen kasvoille vanulapulla. Jotkut käyttävät kasvoveden lailla, mutta itse hampaiden pesun tai suihkun ajaksi ja sitten pesen pois. 

Vierailija
197/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPIRONOLACTONE. 50 mg 2kertaa päivässä,eli 2 tabl/päivä. Usko mua. Roacutan toimii sen aikaa kun sitä syö. Nyt 35 ja akne edelleen. Spinot pitää näpyt poissa ja ovat edullisia.Kokeile ihmeessä niin yllätyt !.

Tämäkin on niitä lääkkeitä jotka toimii juuri tietynlaiseen akneen. Kokeilemalla ei tietenkään menetä mitään.

Vierailija
198/205 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akneahan on tutkittu, että siitä kärsivillä ihmisillä on ihollaan vähän erilainen bakteerikanta kuin niillä, jotka eivät kärsi. Ja se kehittyy jo ihan vauvana, joten vähän paha mennä ruokavaliolla enää sitä kauheasti muuttamaan.

Muihin finneihin ja iho-ongelmiin ruokavalio voi tietysti auttaa paljonkin.

Ei, ei ole vähän paha mennä ruokavaliolla muuttamaan ihon bakteerikantaa. Se bakteeristo sun ihollasi ei elä pyhällä hengellä, vaan syö sitä tavaraa, mitä ihosi sille tarjoaa. Ja ravinnolla sä voit vaikuttaa kyseiseen tarjontaan. Ja tarjonnan muuttuessa myös sitä optimaalisesti hyödyntävä bakteeri on erilainen kuin jollain toisella tarjonnalla, jolloin bakteerien suhteelliset sekä absoluuttiset määrät voivat muuttua. Kyse ei tarvitse olla lajimuutoksista, vaan alleeleista tai ihan vaikka vain saman lajin metabolian muuttumisesta.

Esimerkiksi ihmisen ruokavalion B12-vitamiinin määrällä on paljonkin vaikutusta akneen, koska se vitamiini päätyy myös iholle ja P. acnes käyttää sitä hyväkseen. Mikäli B12-vitamiinia ottaa esimerkiksi B-multivitamiinista tai yksittäisenä lisänä, joissa on usein jopa hurjia 5000 % RDA -määriä, jolloin ihon bakteeristo saa kyseistä vitamiinia niin paljon, ettei sen tarvitse tuottaa sitä itse. Tällöin bakteerien metabolia muuttuu tuottamaan enemmän porfyriinejä, koska resursseja ei hukkaannu B12-vitamiinin valmistamiseen. Porfyriinit puolestaan hapettavat ihosi tuottaman talin skvaleenia ja aiheuttavat paikallisen matalahappisen ympäristön joka suosii P. acnes bakteerien räjähdysmäistä lisääntymistä, joka osaltaan johtaa tulehdukseen ja talirauhasen tukkeutumiseen.

Samoin skvaleeni hapettuu pilalle, mikäli elimistössäsi ei ole tarpeeksi antioksidantteja, joten tästä syystä antioksidantit useissa tutkimuksissa tehoavat akneen. (Samoin hyvin nukuttu yö auttaa akneen, koska melatoniini on vahva antioksidantti ja psykologinen stressi aiheuttaa sekin oksidatiivista stressiä).

Vierailija
199/205 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt olen itse täällä ruokavalioista maininnut,olen sanonut että erityisesti muutokset syömisissä on muuttanut radikaalisti ihon kuntoa.Todella monilla se vaan toimii!

Täällä tietysti ollaan ensimmäisenä tuputtamassa roa-kuureja ja muuta moskaa. Sääli.Suurin osa ihmisistä ajattelee että ihminen on joku kone johon sopii parhaiten synteettiset tehtaissa valmistetut, ja laboratorioissa suunniteltu p-ska,joista lääketehtaat tahkoaa sitä enemmän rahaa,mitä enemmän ne tekee ihmisten immuniteetille hallaa.Ja tavalla ja toisella sitä ne tekevät.Kyllä burana saattaa alentaa kuumeesi,mutta samalla ärsytät vatsaasi.Kyllä,antibiootti vie pois nielutulehduksesi,mutta samalla se muuttaa suolistoflooraasi kahdeksi vuodeksi eteenpäin.Joillakin epäonnekkailla vaikutukset kestävät loppuelämän.Ongelmat suolistoflooraassasi heikentävät immuniteettiäsi,jolloin sairastaminen jatkuu,sinä menet taas lääkärin ja apteekkiin yhä uudelleen ja uudelleen.Kuka saa rahaa? Lääkeyhtiöt. Samat vaivat voisit parantaa luonnollisin keinoin,jotka buustaavat immuniteettia,eivätkä aiheuta sivuoireita.Ihmisille soveltuu parhaiten täysin luonnosta saadut lääkkeet. Olemme tavallaan osa luontoa,mutta olemme totta tosiaan vieraantuneet siitä aika huolella! Herätkää unesta av-mammat.

Näitä "luonnosta saatavia lääkkeitä" tuputetaan kummasti ihosairauksiin. Miettikää jos kyseessä olisikin astma, diabetes, reuma, syöpä tms...

Mitä kummaa siinä on, jos niitä sairauksiin tuputetaan? Luonto tuottaa biljoonia erilaisia molekyylejä, eivätkä lääkkeet ole sen kummallisempia molekyylejä nekään. Kaikkien tuntema penisilliinikin on homeen tuottama aine. Jokaiseen mainitsemaasi sairauteen tutkitusti tehoaa D-vitamiini (ennaltaehkäisevästi lähinnä, mutta myös ongelman jo esiinnyttyäkin) ja sekin on luonnosta. Jos sä menet valittelemaan diabetestä lääkärille, niin eiköhän sekin ihan ensimmäisenä ala puhumaan ruokavaliosta.

Vierailija
200/205 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alotettiin viime vuonna 32-vuotiaana kilpirauhaslääkitys ja lähes samantien iho meni ihan kamalaan kuntoon, tukkeumaa siellä ja mätäpaisefinniä täällä, jotenkin traumattista tän ikäsenä saada akne.

Oon viime aikoina käyttänyt tätä La Roche Posayn salisyylihappoa sisältävää kosteusvoidetta, ja se on kyllä tehnyt ihosta selkeesti parempikuntoisen https://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Sho…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi