Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tuomittu loppuelämäni elämään huonon ihon kanssa kun

Vierailija
05.09.2017 |

kahden roaccutan kuurinkin jälkeen naama täynnä epäpuhtauksia?

Kommentit (205)

Vierailija
161/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä reseptiä diane nova e-pillereihin. Mä söin 2 roaccutania, akne lähti. Sitten piti hankkia pillerit muista syistä ja sain nämä ettei akne uusisi,hyvin pysynyt poissa jo 2v.

Vierailija
162/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö öljyjä? Eräs tuttuni huomasi, että pienikin määrä öljyä ruoassa (rypsiöljy, oliiviöljy, kaikki tällaiset) sai hänen naamansa kukkimaan. Samoin juustot.

Ja vaikka iho olisi kuinka rasvainen, kosteusvoidetta tulee käyttää säännöllisesti että iho ymmärtää rauhoittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama tilanne ja roaccutanin olen syönyt neljästi.

Että pistää vihaksi nämä idiootit jotka keksivät antaa näitä neuvoja "katso mitä suuhusi laitat", "kannattaisi huolehtia ihon hoidon rutiineista", "liikunta parantaa ihoa" yms. AIVANKUIN ME AKNEIHOISET tätä emme tietäisi. Kyseessä on vaikean aknen kohdalla hankala ihosairaus, sitä ei terveellinenkään ruokavalio hoida pois. Siihen eivät tehoa tavalliset pesut. Siihen eivät tehoa pinnallisesti vaikuttavat voiteet. Sitä ei korjaa liikunta. Näissä oikeasti vaikeissa tapauksissa lääkekuuri on loppupeleissä ainoa kunnollinen apu. Ei kosmetologitätien hoidot eikä muut. Roaccutan on vahvin tarjottavissa oleva apu. Elintavoilla voi pyrkiä edesauttamaan ihon kuntoa, mutta hankalaa aknea sillä ei pois hoideta.

Jatka kuuria, käy kontrolleissa. Kuuriahan voi tarvittaessa pidentää ja aina on uusimisen mahdollisuus niinkuin itselläni. Kuuri on aina lopulta toiminut, mutta ajan kanssa sitten uusinut.

Välillä ihmisillä tuntuu olevan joku ihmeellinen kuvitelma, että akneihoiset olisivat epähygienisia suklaata mussuttavia sohvaperunoita. Yksi sana: väärin.

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Vierailija
164/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka vannotte ruokavaliomuutosten nimeen, onko teillä siis ollut aknea jonka olette hoitaneet jollain tietyllä ruokavaliolla?

Lyön satasesta vetoa, että nämä ruokavaliojankkaajat ovat samoja, jotka jankkasivat selluliittikeskustelussa, miten se heidän ainoa oikea ruokavalionsa sulattaa kaikilta naisilta selluliitit pois. Että sellukin johtuu aina vain paskasta ruokavaliosta ja huonoista elintavoista. Ihan sama, vaikka ihminen kertoisi olevansa todella terveellisesti syövä, voimailua harrastava hoikka ja vähärasvainen vegaani (ja sana vegaanihan sai nämä raivon partaalle :D).

Ap, nuiden kanssa on ihan turha jankata. Kannattaa jättää omaan arvoonsa ja keskustella vain ihmisten kanssa, joilla on jotain todellista annettavaa aiheeseen.

Vierailija
165/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama tilanne ja roaccutanin olen syönyt neljästi.

Että pistää vihaksi nämä idiootit jotka keksivät antaa näitä neuvoja "katso mitä suuhusi laitat", "kannattaisi huolehtia ihon hoidon rutiineista", "liikunta parantaa ihoa" yms. AIVANKUIN ME AKNEIHOISET tätä emme tietäisi. Kyseessä on vaikean aknen kohdalla hankala ihosairaus, sitä ei terveellinenkään ruokavalio hoida pois. Siihen eivät tehoa tavalliset pesut. Siihen eivät tehoa pinnallisesti vaikuttavat voiteet. Sitä ei korjaa liikunta. Näissä oikeasti vaikeissa tapauksissa lääkekuuri on loppupeleissä ainoa kunnollinen apu. Ei kosmetologitätien hoidot eikä muut. Roaccutan on vahvin tarjottavissa oleva apu. Elintavoilla voi pyrkiä edesauttamaan ihon kuntoa, mutta hankalaa aknea sillä ei pois hoideta.

Jatka kuuria, käy kontrolleissa. Kuuriahan voi tarvittaessa pidentää ja aina on uusimisen mahdollisuus niinkuin itselläni. Kuuri on aina lopulta toiminut, mutta ajan kanssa sitten uusinut.

Välillä ihmisillä tuntuu olevan joku ihmeellinen kuvitelma, että akneihoiset olisivat epähygienisia suklaata mussuttavia sohvaperunoita. Yksi sana: väärin.

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Mistä syystä tuo viesti on asiaton? Moni muu viesti tässä ketjussa tuon sijasta on asiaton.

Vierailija
166/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa että naiset keskustelemassa. niin päätöntä juttua taas, naiset uskoo kaikkeen soopaan vailla mitäään kritiikkiä. vaikea kuvitella että miesten keskustelupalstoilla jankataan jostain luontaistuotteista ja hivenaineista oikean sairauden hoidossa. varmaan syöpännekin hoidatte timanttipölyllä? ja nainen olen itsekin.

Vierailija
167/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomaa että naiset keskustelemassa. niin päätöntä juttua taas, naiset uskoo kaikkeen soopaan vailla mitäään kritiikkiä. vaikea kuvitella että miesten keskustelupalstoilla jankataan jostain luontaistuotteista ja hivenaineista oikean sairauden hoidossa. varmaan syöpännekin hoidatte timanttipölyllä? ja nainen olen itsekin.

Ruuastahan täällä on puhuttu. Et siis ole ymmärtänyt mitään. No, olethan nainen.

Vierailija
168/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hee. Saman ongelman kanssa joutuvat esimerkiksi psoriaatikot painimaan koko elämänsä. Kokemusta on vuosikymmenien ajalta. Ja minkäs teet, se vaan tulee ja tulee.

Vaihtaisin psorini akneen koska tahansa! Psoriin liittyy sitten vielä paljon kaikkia muita sairauksia.

Vierailija
169/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta haluan sanoa pari juttua.

Ruokavaliolla on aina merkitystä, mutta pitäisi muistaa, että ruokavalio on aina myös yksilöllinen. Yleiset ohjeistukset ja suositukset voivat olla suuntaa-antavia, mutta eivät kerro, mikä sopii juuri sinulle ja juuri tällä hetkellä. Kinkkisemmäksi asian tekee se, että kyse ei välttämättä ole  yhdestä ruoka-aineesta, vaan kahden tai useamman yhdistelmästä. Erilaisten kombinaatioiden testaamiseen voi mennä oikeasti ikä ja terveys (no pun intended) :).

Itse menin lopulta MSAS-analyysiin, jossa mitataan esim. eri elinten tila, mahdolliset yliherkkyydet ja vitamiini- ja kivennäisainepuutokset. Siitä selviää, mitä ruoka-aineita ja lisäravinteita voi/kannattaa käyttää. Menetelmästä löytyy netistä tietoa.

Lisäksi haluan mainita, että henkiset ja emotionaaliset tekijät vaikuttavat yllättävän paljon terveydentilaan. Iho ei liene poikkeus, sehän on kehomme isoin elin. Sillä, miten koemme itsemme, mitä tunnemme, millaisia emotionaalisia taakkoja kannamme mukanamme jne. vaikuttaa koko ajan kehoomme ja sen reaktioihin. Muistan useammastakin lähteestä lukeneeni, että akne liittyy huonoon itsetuntoon, siihen että ei hyväksy itseään tai pidä itsestään. Ja se olisi siis myös syy eikä (vain) seuraus. En tietenkään väitä, että näin olisi aina ja varmasti jokaisen kohdalla, mutta omalla kohdallani osui ja upposi (kärsin pahasta aknesta kymmenisen vuotta).

Jos on jokin sitkeä ongelma, niin miksi ei tutkisi asiaa pintaa syvemmältä ja mahdollisimman avoimesti ja ennakkoluulottomasti (ja täysin rehellisesti) mahdollisimman monilta kantilta? Ja jos "kaivamiseen" haluaa ammatti-apua, niin vaihtoehtoja on tarjolla runsaasti. Itse voin suositella ainakin psykologista vyöhyketerapiaa ja Rosen-terapiaa.

Tsemppiä ja kaikkea hyvää joka tapauksessa. :)

Vierailija
170/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt olen itse täällä ruokavalioista maininnut,olen sanonut että erityisesti muutokset syömisissä on muuttanut radikaalisti ihon kuntoa.Todella monilla se vaan toimii!

Täällä tietysti ollaan ensimmäisenä tuputtamassa roa-kuureja ja muuta moskaa. Sääli.Suurin osa ihmisistä ajattelee että ihminen on joku kone johon sopii parhaiten synteettiset tehtaissa valmistetut, ja laboratorioissa suunniteltu p-ska,joista lääketehtaat tahkoaa sitä enemmän rahaa,mitä enemmän ne tekee ihmisten immuniteetille hallaa.Ja tavalla ja toisella sitä ne tekevät.Kyllä burana saattaa alentaa kuumeesi,mutta samalla ärsytät vatsaasi.Kyllä,antibiootti vie pois nielutulehduksesi,mutta samalla se muuttaa suolistoflooraasi kahdeksi vuodeksi eteenpäin.Joillakin epäonnekkailla vaikutukset kestävät loppuelämän.Ongelmat suolistoflooraassasi heikentävät immuniteettiäsi,jolloin sairastaminen jatkuu,sinä menet taas lääkärin ja apteekkiin yhä uudelleen ja uudelleen.Kuka saa rahaa? Lääkeyhtiöt. Samat vaivat voisit parantaa luonnollisin keinoin,jotka buustaavat immuniteettia,eivätkä aiheuta sivuoireita.Ihmisille soveltuu parhaiten täysin luonnosta saadut lääkkeet. Olemme tavallaan osa luontoa,mutta olemme totta tosiaan vieraantuneet siitä aika huolella! Herätkää unesta av-mammat.

Vierailija
171/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt olen itse täällä ruokavalioista maininnut,olen sanonut että erityisesti muutokset syömisissä on muuttanut radikaalisti ihon kuntoa.Todella monilla se vaan toimii!

Täällä tietysti ollaan ensimmäisenä tuputtamassa roa-kuureja ja muuta moskaa. Sääli.Suurin osa ihmisistä ajattelee että ihminen on joku kone johon sopii parhaiten synteettiset tehtaissa valmistetut, ja laboratorioissa suunniteltu p-ska,joista lääketehtaat tahkoaa sitä enemmän rahaa,mitä enemmän ne tekee ihmisten immuniteetille hallaa.Ja tavalla ja toisella sitä ne tekevät.Kyllä burana saattaa alentaa kuumeesi,mutta samalla ärsytät vatsaasi.Kyllä,antibiootti vie pois nielutulehduksesi,mutta samalla se muuttaa suolistoflooraasi kahdeksi vuodeksi eteenpäin.Joillakin epäonnekkailla vaikutukset kestävät loppuelämän.Ongelmat suolistoflooraassasi heikentävät immuniteettiäsi,jolloin sairastaminen jatkuu,sinä menet taas lääkärin ja apteekkiin yhä uudelleen ja uudelleen.Kuka saa rahaa? Lääkeyhtiöt. Samat vaivat voisit parantaa luonnollisin keinoin,jotka buustaavat immuniteettia,eivätkä aiheuta sivuoireita.Ihmisille soveltuu parhaiten täysin luonnosta saadut lääkkeet. Olemme tavallaan osa luontoa,mutta olemme totta tosiaan vieraantuneet siitä aika huolella! Herätkää unesta av-mammat.

Uskon, että aknea oli siihenkin aikaan, kun mitään lääkkeitä ei vielä ollut. Nyt on olemassa lääkkeitä ja voiteita, joten miksi niitä ei käyttäisi? Näitä "luonnosta saatavia lääkkeitä" tuputetaan kummasti ihosairauksiin. Miettikää jos kyseessä olisikin astma, diabetes, reuma, syöpä tms...

Vierailija
172/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tähän vain oman kokemukseni, jos siitä jollekin on apua enkä väitä, että tämä pätee kaikille. Mutta itse olen omassa tapauksessani huomannut, että monivitamiinipillerit on kierrettävä kaukaa ja samoin b-vitamiiniyhdistelmävalmisteet, naamani räjähtää niistä ja finnejä tulee kaikkialle kasvoihin. Noin muuten kärsin vain leuan seutuville puhkeavista hormonifinneistä, joita rauhoittelen mm. teepuuöljyllä ja lisäksi nenään jämähtäneet mustapäät. Kuorintoja olen alkanut tänä kesänä harrastaa...sekä lempeämpää ihon hoitoa.

Vierailija
173/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit ovat se ongelma aknessa. Joko liian vähän jotain tai suhteessa liikaa jotain. Enkä nyt tarkoita ehkäisypillereitä tähän vaivaan.

Hyvä lääkäri kyllä tutkii.

Vierailija
174/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle hipille joka tuossa aijemmin sanoi niistä antibiooteista niin kuules. Minulla juuri hoidetaan väärää suolistoflooraa antibiooteilla.

Vierailija
175/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksanut lukea ketjua, mutta mikä ehkäisy käytössä? Mulla Roaccutanien jälkeen ainoa kohtalaisen hyvin poissapitävä on mahd. korkeaestrogeenin yhdistelmäehkäisypilleri. Cypretyliä tai Diane Novaa ei valitettavasti juuri enää määrätä kylläkään. 

Vierailija
176/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt jaksanut lukea ketjua, mutta mikä ehkäisy käytössä? Mulla Roaccutanien jälkeen ainoa kohtalaisen hyvin poissapitävä on mahd. korkeaestrogeenin yhdistelmäehkäisypilleri. Cypretyliä tai Diane Novaa ei valitettavasti juuri enää määrätä kylläkään. 

Nykyään on tapana, että Diane Novaa tai Cypretyliä syödään vain tietty aika, esim. vuosi. Sitten siirrytään seuraavaksi sopivimpaan vaihtoehtoon. Söisin mieluusti itsekin edelleen Cypretyliä, joka oli toimiva ja edullinen. Nyt on käytössä Liofora, kun lääkäri ei enää halunnut Cypreä jatkaa.

Vierailija
177/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kerron oman kokemukseni, se voi erota ap:n tilanteesta mutta ehkä siitä on hyötyä.

Aikaisemmin minulla oli oikein hyvä iho. Söin e-pillereitä jatkuvasti. Jossain vaiheessa jätin pillerit pois ja naama suorastaan räjähti! Oli kaikenlaisia finnejä ja mustapäitä kaikkialla kasvoissa. Kokeilin vaikka mitä aineita ja odotin puoli vuotta hormonitasapainon tasaantumista tuloksetta. Aloitin e-pillereiden käytön uudelleen, mutta parannusta ei tapahtunut. Käytin paljon kaikenlaista kosmetiikkaa ja söin terveellisesti.

Lopulta noin puolen vuoden päästä vähensin kosmetiikan käytön todella vähäiseksi. Pesin kasvoni aamuin illoin shebamedillä ja rasvan nivealla. Ongelmat hävisivät. Nykyään käytän vain kevyttä, laadukasta meikkivoidetta ja ripsiväriä töissä ja pyrin välttämään ylimääräisten aineiden käyttöä. Nykyään en edes välttämättä tarvitse meikkiä.

Vierailija
178/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese pelkällä vedellä, ei mitään rasvoja ja vaihda tyynynliina parin päivän välein.

Vierailija
179/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

148 lisää vielä sen, että minulla on ollut erittäin pahojen aknekausien välissä myös lievempiä aknekausia. Näissä on mahdollisuus saada tuloksia myös lievemmillä hoitokeinoilla kuin vaikkapa roaccutanilla. Olen hankkinut puhdistustuotteita, huolehtinut ruokavaliosta yms ja olen saanut tilanteen hallintaan kyllä. Mutta siinä tilanteessa kun naamassa on rystysenkokoisia paiseita oikea osoite ja lääkäri ja oikea apu on lääke. Siinä ei enää paljoa luontaistuotteet, säännöllinen puhdistus ja ruokavalio tee ihmeitä. Tilanne riippuu siis aknen vaikeusasteesta.

Vierailija
180/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akneahan on tutkittu, että siitä kärsivillä ihmisillä on ihollaan vähän erilainen bakteerikanta kuin niillä, jotka eivät kärsi. Ja se kehittyy jo ihan vauvana, joten vähän paha mennä ruokavaliolla enää sitä kauheasti muuttamaan.

Muihin finneihin ja iho-ongelmiin ruokavalio voi tietysti auttaa paljonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi