Käytätkö pyöräilykypärää?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai käytän. Mun aivot on suojelemisen arvoiset. :)
No jaa.. Siinä ja siinä.
En tietenkään käytä. Vähäx pyöräilykypärän käyttäjät näyttää nörtiltä, enkä mä ainakaa oo mikää nörtti!
M37
Faktoihinhan ei saa perustaa mielipiteitä vaan on oltava pyöräilykypäräfanaatikko tai muuten on väärässä. Aivan naurettavaa kun oikeasti ennakoimalla sen ajon voi tehdä täysin turvalliseksi ilman kypärääkin. Iso osa kesäpyöräilijöistä(ilmestyvät vain kesällä työmatkaansa pyöräilemää) polkevat nopeuksia joissa käy huonosti käytti kypärää tai ei. Ongelma on se että väitetään vian olevan muiden huomioimisessa vaikka oma asenne se joka on vaarallinen(todella monella liikkujalla). Minulla ei ole mitään vaaraa liikkua ilman kypärää koska varmistan aina pystyväni väistämään tai pysähtymään. Ilmeisesti havainnointini turvalliseen liikkumiseen on vain yliluonnollinen? Autoille annan aina tietä enkä koskaa ylitä tietä etten tupla varmista myös takaa tulevia autoja. Kiire ja heikko liikkumisen hahmottaminen luovat onnettomuuksia´. Toisille sattuu aina toisille ei koskaan.
Lontoolainen neurokirurgi, joka on hoitanut paljon pyöräilyonnettomuuksia, on tosin sitä mieltä, ettei pyöräilykypärästä ole mitään hyötyä. Kypärää käyttävien vammat ovat kai ihan yhtä pahoja kuin kypärittömien vammat. Ja vakavat loukkaantumiset eivät ole vähentyneet yhtään maissa joissa on pyöräilykypäräpakko.
Jopa väitti, että kypärä voi lisätä riskejä, koska autoilijat kai luottavat kypärää käyttäviin pyöräilijöihin enemmän kuin kypärittömiin. Pitävät heitä vastuullisempina pyöräilijäinä ja siksi kiinnittävät heihin vähemmän huomiota. Kypärittömiin taas kiinnitetään enemmän huomiota, koska heillä ei ole kypärää "suojana" ja heidän oletetaan muutenkin olevan arvaamattomampia ja vastuuttomampia pyöräilijöitä.