Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaakelien maalaaminen???

04.04.2006 |

Näin josku skauan sitten jossakin tv ohjelmassa, että välitilan laatat oli maalattu. Onko kukaan maalannut wc:n laattoja?

Mikä maali, pysyykö hyvin? Meillä erillinen sauna/ suihkuhuone ja wc erillään, eli wc:ssä ei roisku vesi seinille, paitsi jos lapset päättää roiskia hampaita pestessään..... Pitäisi siis kestää kevyttä pyyhkimistä joskus, mutta ei lotrausta.

nim. haluaisn saada uuden ilmeen vessaan ilman laatoitusta....

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kaakeli hiotaan, sitten se maalataan pohjutusaineella, lopuksi päälle pintamaali. Kaakelit olivat vaaleanpunaiset, osassa iso ruusukuviointi. Maali ainakin peitti kaakelit hyvin ja lopputulos näyttää nyt oikein hyvältä. Pysyvyydestä en tiedä, kun tein tämän vasta kuukausi sitten. Meilläkin " kuiva" wc, joten uskalsin kokeilla.

Vierailija
2/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pientä piristystä voisit saada aikaan kaakeleihin liimattavilla tarroilla. Löytyy monista rauta- ja sisustuskaupoista. Eivät kylläkään taida olla ihan halpoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaakelit on sellasta kamalaa marmorikuviointia, mikään tarra ei peitä niitä. Liäsk niissä kukkaboordia. Plus ne on vaaleansiniset, ja mä en ole sinisen ystävä oikein....

Siis maali tai vaihtoon koko roska...

Vierailija
4/12 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyselin anoppini puolesta kaakeleiden maalamisesta. Ainakin Ruoholahden K-Raudassa oli loistavaa palvelua: sanottiin että voi maalata, ekaks laitetaan pohjamaali (joku erikoismaali) jonka päälle maalataan pariin kertaan. Värin sai valita niiden värikartoista, eli vaihtoehtoja oli kai tuhansia...

Anoppini kaakelit olivat kuviolliset ja myyjä väitti, että kuviot peittyvät tämän pohjamaalin avulla. Kannattaa kysellä alan liikkeistä!

Remppaintoa!

Oodi

Vierailija
5/12 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät alueesi kaakeleiden maalausta tarjoavat palveluntarjoajat yhdellä tarjouspyynnöllä kodinplazasta

Vierailija
6/12 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tämä jotenkin posliininmaalaukseen?

Vierailija
7/12 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkäs ois paras ja trendikäs valinta välitilaan, jos ei halua laattoja?

PS: piristävä aihe täs kaiken muun keskellä! Toivottavasti kukaan ei oo niin pikkusieluinen tosikko, että vaatii tän siirtoa :D

Vierailija
8/12 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkäs ois paras ja trendikäs valinta välitilaan, jos ei halua laattoja?

PS: piristävä aihe täs kaiken muun keskellä! Toivottavasti kukaan ei oo niin pikkusieluinen tosikko, että vaatii tän siirtoa :D

Itse olin tyytyväinen kun pingotin ja spray liimasin ohuen kovalevy päälle Vallila Interiorin hienon Helsinki aiheisen kankaan, ja laitoin päälle lasin. Lasi oli vain reunoista kiinni silikonilla, ja 8v aikana mitä ko. asunnossa asuin, sinne ei mennyt kosteutta sisään.

Ainoa asia minkä olisin tehnyt toisin, olisin valinnut vähän kalliimman lasin josta vihreys on poistettu. Lasin hiotut reunat nimittäin loistivat kuin vihreä led nauha.

Vierailija
9/12 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelkällä kostean tilan maalillakin saa kivan näköistä ja selkeää, kun pohja on tasoitettu. Mulla on välitila samalla värillä kuin muukin keittiön seinä.

Vierailija
10/12 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, mutta ei ole pitkäkestoinen ratkaisu. Meillä kaksi vessaa ja kylpyhuoneen lattia maalattu v33 kaakelimaalilla. Maali lohkeaa kolhuista ja kylpyhuoneessa joku liuotin on tehnyt jäljen. Pari vuotta sitten maalattu. Seinässä voi toki kestää paremmin.

Uutta ilmettä saa ja remonttia siirrettyä halvalla. 

Vierailija
11/12 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkoitus maalata jotain eroottisia kuvia?

Vierailija
12/12 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin että tää on joku posliinin maalaamisjuttu. En oo kuullutkaan, mutta ihan uteliaisuudesta piti vilkaista. Mistä sen tietää vaikka olisi ollut joku nimitys jollekin, pyykkilautavatsalle tuleminen tai jotain muuta sellasta mitä mun melko likainen mieleni nyt keksiikään. *olankohautus*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä