Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä nimellä aviomiehenne puhuu teistä ystävilleen? Etunimellä, vaimona, tyttöystävänä, lempinimellä vai muuna.

Vierailija
03.09.2017 |

Siinä se kysymys otsikossa. Myös miehet voivat vastata puolisoistaan.

Tämä kysymys heräsi, kun huomasin, ettei ex-aviomieheni koskaan esitellyt minua vaimonaan vaan aina etunimellä tai puolisonaan. Nyt eron jälkeen vasta puhuu minusta ex-vaimona. Miksei voinut avioliiton (15v.) aikana puhua vaimostaan? Olen jotenkin loukkaantunut, että olin silloin näemmä hänelle vain joku ulkopuolinen enkä vaimo.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä yleensä. Mentiin vuosien yhdessäolon jälkeen naimisiin tuossa taannoin, ja nyt mies on välillä puhunut myös vaimosta.

Vierailija
22/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä tai avovaimo.

Minkälainen aikuinen pariskunta puhuu toisistaan avopuolisoina? Hän on AVOvaimoni. Miksei vaimo? Kumppani, puoliso, VAIMO?

Vierailija
24/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muija" 😁 ehkä sitten jos joskus mennään naimisiin, tulee vaimo-sana käyttöön. Työkeikoilla ulkomailla hän kuulemma käyttää wife-sanaa, kun ei ole keksinyt sopivampaa sanaa. Itse sanon aina mies, jos puhun vähän vieraammille, tutuille tietenkin nimellä.

Toisiamme kutsutaan ihan nimillä, olis jotenkin outoa kutsua toista kullaksi tai muruksi jne. Lapsia mä enempi hellittelynimillä kutsun.

Vierailija
25/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellamaisterina :D hän on se korkeakoulutettu ja mä oon kokki nii ollaan maistereita molemmat omalla tavallamme

Vierailija
26/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä tai avovaimo.

Minkälainen aikuinen pariskunta puhuu toisistaan avopuolisoina? Hän on AVOvaimoni. Miksei vaimo? Kumppani, puoliso, VAIMO?

Sellainen joka ei ole naimisissa..? Ei tainnut tosin ymmärtää keille kysymys esitettiin.

Vierailija
27/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni kutsuu minua tyttöystäväkseen tuntemattomien/puolituttujen kanssa ja sitten ystäville ja perheelle olen "A" (englanniksi äännettynä eli "Ei"), kuten hän minua muutenkin kutsuu. Jos en ole A niin sitten olen honey tai baby. 

Vierailija
28/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä tai avovaimo.

Ei ole puoliso eikä vaimo kun susiparina eletään.

Vierailija
29/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimellä niille ketkä tuntee, mimmiksi niiden kanssa ketkä ei tunne

Vierailija
30/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona: kulta / rakas

Kavereiden seurassa kuultua: kysyn vaimolta

Kännykässä lukee: elämän kumppani

Lasten seurassa: kysy äidiltä

Vuosiin en ole kuullut että perheen jäsen kutsuisi minua etunimellä.

Noh, meni ehkä ohi kysymyksen : )

Vierailija
31/39 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä. Ja vihaan tätä! Tahallaan käyttää sitä sitten ja nauraa paskaisesti päälle....

Pitäis kai mennä naimisiin ihan vaan jotta kutsuisi vaimoksi sitten. On nimittäin sanonut, ett hankala käyttää mitään termiä kun tyttöystävä ei sovi aikuiselle naiselle, avovaimo tai puoliso kuulostaa liian tönköltä puhekieleen ja kaikki taas ei nimeäni tiedä. Vaimo ois kuulemma helppo.

Vierailija
32/39 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävilleen nimelläni (tai lempinimellä), koska he tietenkin tuntevat minut. Vieraammille ihmisille vaimonaan.

Vierailija
33/39 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitossa ollaan ja kutsuu vaimoksi. On se muutenkin ilmaissut haluaan mennä naimisiin.

Vierailija
34/39 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tietää että peli on romanttisessa mielessä lopullisesti menetetty kun aviopuolisot alkavat kutsua toisiaan isäksi ja äidiksi, vaikka lapset eivät enään asu kotona.  No ehkä se on tosiaan vanhojen tapa, mutta silti..

Vierailija
35/39 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä, emännys, akka, muija, vaimo. Ollaan avoliitossa.

Vierailija
36/39 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpösti akka, eukko tai emäntä. Kissalle puhuessaan nimittää minua mamaksi.

Vierailija
37/39 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartanonrouva. Siinä kerrotaan kaikki olennainen.

Vierailija
38/39 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä huoli, kyllä munkin mies puhuu eksvaimostaan exvaimona, eikä hänen etunimellään. Johtuu siitä että on etunimeä käyttänyt yhdessä eläissään, ja eron jälkeen teki eroa entiseen elämäänsä, ja nimi vaihtui ex-vaimoksi.  Toivon että mies käyttää minusta nykyään mitä tahansa muuta nimitystä kuin pari vuotta sitten työpaikalla. Termi oli silloin "nykyinen tyttöystävä"

Voiko muka olla hirveämpää? :D

Vierailija
39/39 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä, tai jos kuvittelee olevansa vitsikäs, niin hallituksena. Tuota onneksi tekee vain niille, ketkä eivät minua tunne, ja niitä on vain vähän. Kahdestaan hellittelynimillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän