Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokottaisitko lapsen vesirokkoa vastaan?!?!?

Vierailija
03.09.2017 |

Itse olen vesirokon sairastanut mutta nyt se on tuotu ihan viralliseen rokotusohjelmaankin. Ainakin tämän jutun mukaan: https://www.jamsanseutu.fi/uutiset/ei-mikaan-viaton-lastentauti-rokotus…

Luulisi että tuolla rahalla mikä noihinkin menee voisi parantaa jotain oikeita tauteja.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole lupaa rokottaa. Jättäisin sen tehtävän neuvolalle.

Vierailija
42/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kouluikäiset lapset jo rokotettu omalla kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti rokotuttaa jo keväällä, mutta päätin odottaa ilmaista rokotetta. Vyöruususta on kokemusta, ei kiva juttu ollenkaan.

Vierailija
44/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oon sairastanut vesirokon itse ja imetän 2-vuotiasta, niin suojaako imetys lasta tän imetysajan?

Ei. Oma täysimetetty lapseni sai vesirokon 5 kk iässä. Isänsä vyöruususta ilmeisesti tarttui. Tauti oli hyvin lievä, ehkä viisi näppylää. Myöhrmmin pitää käydä tarkistamassa vasta-aineet, ehdottomasti rokotan jos immuniteettia ei ole.

Vierailija
45/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole lapsia, joten en ota kantaa siihen. Mutta miten te vanhemmat ette pelkää rokotuksen seurauksia? Sikainfluenssarokotteen piti olla turvallinen. Miten uskallatte antaa pistää lapseenne jotain jonka seurauksista ei ole tietoa? Mitä jos rokotteesta seuraa jotain pahempaa kuin vesirokko? Narkolepsiaa tai jotain vielä vakavampaa?

Tää rokote on saanut myyntiluvan Suomessa jo vuonna 1995, eli yli 20v sitten, ei ole hätäisesti kyhätty. Eli aika turvallinen taitaa olla.

Vierailija
46/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole lapsia, joten en ota kantaa siihen. Mutta miten te vanhemmat ette pelkää rokotuksen seurauksia? Sikainfluenssarokotteen piti olla turvallinen. Miten uskallatte antaa pistää lapseenne jotain jonka seurauksista ei ole tietoa? Mitä jos rokotteesta seuraa jotain pahempaa kuin vesirokko? Narkolepsiaa tai jotain vielä vakavampaa?

Vesirokkorokote on maailman tutkituimpia ja mukana esimerkiksi Yhdysvaltain rokoteohjelmassa. Minä en todellakaan uskaltaisi jättää sitä ottamatta lapselleni. Mitå jos tartunta tulee aikuisena, vaikka raskausaikana?

Vierailija
47/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole todellakaan mikään uusi rokote, vaikka se Suomen rokotusohjelmassa on uusi! Ota asioista selvää!

Vierailija
48/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen rokotettu 10 v. sitten ja kuopus neljä vuotta sitten.

Vierailija
49/56 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi rokotettiin eilen, koulussa. Sai siis rokoteen ensimmäisen osan. Molemmat lapset ovat atoopikkoja, joille  tauti voi tulla rankempana kuin muille enkä itse ole sairastanut rokkoa ollenkaan !

Vierailija
50/56 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin 5v sitten vesirokkorokotteen omakustanteisena, sillä lasten myötä riski  saada tämä lastentauti aikuisena kasvoi ja  teineillä/aikuisillahan se on tunnetusti helvetti maan päällä.  Nyt koulusta  tuli kyselyä että ovatko lapsemme jo sairastaneet vesirokon ja jos eivät haluammeko rokotuksen, puhuimme miehen  ja päätös oli yksimielinen, rokote otetaan!  Mies on itse sairastanut vesirokon ekaluokalla ja hänellä se oli näppyjä mahassa/vähän lämpöä mutta 12v isoveli sai sen samaan aikaan ja joutui sairaalaan.

Omat lapset ovat nyt kuudennella ja neljännellä, eikä kumpikaan ole siis  vesirokkoa sairastanut.

Mielestäni tätä ei voi verrata  sikainfluenssarokotteeseen millään  tavoin, sillä tämähän ei ole uusi rokote.

Vierailija
51/56 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesirokkorokotteesta on kokemusta pitkältä ajalta. Se kehitettiin 1970-luvulla ja otettiin vuonna 1995 yleiseen rokotusohjelmaan ensimmäisenä Yhdysvalloissa - samana vuonna tuli rokote myyntiin myös Suomessa. Sitä on käytetty laajasti ja turvalliseksi todettu.

Vierailija
52/56 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä jättää lapset rokottamatta. Idioottien puhaa.

Vierailija
53/56 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan rokottaisi. Kaikki ovat sairastuneet, atoopikko sai asikloviirikuurin ennalta ja tosi lievänä oli kaikilla. Rokotehan otettiin ohjelmaan lähinnä vähentämään vanhempien poissaoloja töistä, minkä tietysti ymmärtää kun voi olla ettei viikkoon pääse esimerkiksi ulos.

Vierailija
54/56 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokottanutkin omakustanteisesti. Vesirokko on ihan oikea tauti, tarpeettoman kärsimyksen ja jälkitautien riskien vähentämiseksi. Mutta taloudellisesti ajateltuna vesirokkorokote on yhteiskunnallisestikin fiksu veto, se aiheuttaa pitkiä poissaoloja vanhemmilta töistä ja rokotteella vältettävissä olevia lääkärikäyntiä ja sairaalakeikkoja.

Vesirokko on ihan "oikea tauti" vaikka vaaralliset jälkitaudit onkin harvinaisia.

Vierailija
55/56 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotutin kaikki lapset kun eivät yläasteiässä olleet pitäneet tautia. Laskua tuli monta sataa but who cares?

Vierailija
56/56 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkeasti sillä rokotteella halutaan vain vähentää vanhepien työstä poissaoloja. Ei mikään pikkujuttu sekään. Vakvat vesirokkotapaukset kun ovat harvinaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän