Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokottaisitko lapsen vesirokkoa vastaan?!?!?

Vierailija
03.09.2017 |

Itse olen vesirokon sairastanut mutta nyt se on tuotu ihan viralliseen rokotusohjelmaankin. Ainakin tämän jutun mukaan: https://www.jamsanseutu.fi/uutiset/ei-mikaan-viaton-lastentauti-rokotus…

Luulisi että tuolla rahalla mikä noihinkin menee voisi parantaa jotain oikeita tauteja.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotuttanut lapseni reilut 4 vuotta sitten. Itse sairastin vesirokon 14 vuotiaana ja se oli hirveää. Kutinasta ei meinannut tulla loppua millään, kuumetta oli monta päivää lähes 40 ja rakkuloita oli jopa silmäluomien sisäpuolella. Sellaista en halua omalle lapselleni missään tapauksessa.

Vierailija
22/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan rokota! ! Ketään näistä kolmesta rokoteikään kuuluvasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt tartuttamassa kolmevuotiaan lapseni. Silloin tarjoutui mahdollisuus ja oli aikaa hoitaa kotona. Viikko meni, kunnolla oli rakkuloita, mutta perunajauholla ja vesirokkovoiteella ei ongelmia. Kuumekaan ei ollut kova. Luonnollinen tauti on aina paras ja vesirokon kohdalla otin riskin taudin kanssa enkä rokotteen kanssa. Muiden tautien kanssa toisin. Mutta samoin valitsen ja valitsin taudin influenssan kanssa, myös sen sikaversion.

Vierailija
24/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotutin omakustaneisesti n.11v sitten eli kun olivat aloittamassa päiväkotiuraansa 3,5v ja 5v i'issä.

Syy: vesirokko ei välttämättä ole mikään ihan ongelmaton rokko sairastaa, en sanoisi että edes se mahd kova kuume ja jooa kitalaen, alapään jne kaikki paikat peittävä kutiseva paukamaviljelmäkään olisi mikään pikkujuttu ainakaan potilaalle itselleen. Lisäksi se voi aiheuttaa vakaviakin jälkitauteja, olen itse hoitanut työssäni alle kouluikäistä lasta jolle vesirokon jälkitauti aiheutti mm likuntakyvyn menetyksen ja kuulon menetyksen. Kävelykyky palasi pitkän fysioterapian yms kuntoutuksen jälk, mutta kuuroksi jäi kys lapsi.

Sanoisin, että vanhemmat jotka harrastavat vesirokkokutsuja tms ovat äärimmäisen vastuuttomia ja huonoja, tietämättömiä vanhempia!!!

Vierailija
25/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vesirokon sairastanut mutta nyt se on tuotu ihan viralliseen rokotusohjelmaankin. Ainakin tämän jutun mukaan: https://www.jamsanseutu.fi/uutiset/ei-mikaan-viaton-lastentauti-rokotus…

Luulisi että tuolla rahalla mikä noihinkin menee voisi parantaa jotain oikeita tauteja.

Oletko hullu?

Tietenkin rokotutan lapseni vesirokkoa vastaan.

Vittujen kevät.

Vierailija
26/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti rokottaisin!

Vierailija
27/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rokotuttaisi. Kaikki lapseni kuopusya lukuunottamatta ovat sen sairastaneet. Ei ollut paha. Sairastamalla saa paremman immuniteetin kuin rokotuksesta eikä ole rokotteen haittavaikutuksia.

Vierailija
28/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä... ehkä rokotutan.

Se jäi vähän vaivaamaan kun luin jostain, että rokotteella pyritään vähentämään vanhempien työpoissaoloja. Että sekä tosiaan suurin syy? Onko rokote varmasti hyväksi lapsille... tuo perustelu ei vakuuta.

Itse olen sairastanut 10-vuotiaana lievänä.. Mutta kun joku mainitsi noista jälkitaudeista ...hmm..

Vierailija
29/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rokotteesta seurannut millaisia haittavaikutuksia?

Vierailija
30/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin oisin ollut epävarma rokottamisen tarpeesta, kaksi vanhinta lasta sairasti sen, toinen tavallisena, toinen lievänä. SItten kolmas lapsi sairastui ja tauti oli todella raju, sai viruslääkkeen ja silmätipat kun rakkuloita tuli silmien sisäpuolelle (voi levitä aivoihin sieltä hoitamattomana) ja silti tauti oli todella raju. Hänen kohdallaan oltiin mietitty rokotetta mutta ei ehditty antaa kun sai tartunnan, viruslääkkeen ehti saada ajoissa kun oltiin lastenlääkäriin yhteydessä, täällä muutama lapsi ollut osastolla todella rajun tilanteen vuoksi ja lääkärit kirjoittaa kai ihan mielellään tuon viruslääkkeen.

Tän kokemuksen jälkeen todellakin rokottaisin lapset.

Vierailija
31/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotutin omani heti 1-vuotiaana, kun se oli mahdollista. 1½-vuotiaana sai vesirokon, mutta todella lievänä, vain reilu 10 rakkulaa.

Vierailija
32/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsisin valitsemaan niin rokottaisin tuon vyöruusun takia.

Vierailija
33/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastin sen 4-vuotiaana ja se oli yhtä helvettiä. Vesikelloja oli päälaelta selkään ja jalkoihin satoja ja kutisivat hullun lailla ja olivat kipeitä. Muistan miten itkin yöt läpeensä. Minulle jäi isoja arpia.

Omilla lapsilla oli kevytvetsio, mutta kyllä pelotti...minäkin sain 3 rakkulaa vielä heiltä. Tiedät varmaan miltä rakko kantapäässä tuntuu? Ajattele se lapsellesi ympäri kroppaa 300:lla kerrattuna.

Myös tuhkarokon olen potenut. Kuumetta 42 astetta ja lääkäri kävi kotona siihen aikaan. Ikkunat ja kaikki levällään ja kylmiä kääreitä ja hoitajia kolmessa vuorossa (mummit ja ukki ja vanhemmat)

Teen sukututkimusta ja pelkästään Kuopion alueella kuoli 1700-luvulla vuoden aikana tuhkarokkoon melkein 200 lasta.

Tuberkuloosiin kuoli mummoltani kaksi veljeä.

Rokottakaa ne lapsenne!

N47 v.

Vierailija
34/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v neuvola on vasta ensi vuoden lokakuussa eikä meidän kunnassa saada sitä kai ennenkuin silloin. Voiko sen saada yksityiseltä aiemmin, jos maksaa?

Vierailija
35/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oon sairastanut vesirokon itse ja imetän 2-vuotiasta, niin suojaako imetys lasta tän imetysajan?

Vierailija
36/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vesirokon 28-vuotiaana. Silloin toivoin, että olisin lapsena saanut rokotteen. Kyllä se ihan oikea tauti oli, vaikka ap. ei leuka väristen suostu sitä sellaiseksi hyväksymään.

Vierailija
37/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, joten en ota kantaa siihen. Mutta miten te vanhemmat ette pelkää rokotuksen seurauksia? Sikainfluenssarokotteen piti olla turvallinen. Miten uskallatte antaa pistää lapseenne jotain jonka seurauksista ei ole tietoa? Mitä jos rokotteesta seuraa jotain pahempaa kuin vesirokko? Narkolepsiaa tai jotain vielä vakavampaa?

Vierailija
38/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on rokotettu ja 2 muuta sisarustani, koska nuorimmalla sisaruksellani on attooppinen iho. Ja tämä oli -90 alussa.

Vierailija
39/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole lapsia, joten en ota kantaa siihen. Mutta miten te vanhemmat ette pelkää rokotuksen seurauksia? Sikainfluenssarokotteen piti olla turvallinen. Miten uskallatte antaa pistää lapseenne jotain jonka seurauksista ei ole tietoa? Mitä jos rokotteesta seuraa jotain pahempaa kuin vesirokko? Narkolepsiaa tai jotain vielä vakavampaa?

Rokotusten seurauksista nimenomaan on tietoa ja paljon. Monet taudit ovat melkein muisto vain ja ihmiset voivat elää sairastelematta jokaista vastaan tulevaa tautia.

Vierailija
40/56 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itse sairastin sen aikuisena. Vietin 2 viikkoa sairaalahoidossa, kaikkiaan sairauslomalla liki 2 kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi