Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua rv 20 ja olen ihan yksin: mies syyllistää raskaudesta, ei ole tukena ym.

Vierailija
03.09.2017 |

Näinkö tässä sitten kävi? Tulin raskaaksi ja mies hävisi elämästä. Luulin ja odotin, että tässä olisi jotain pysyvämpää. Jouduin pettymään pahemman kerran.

Mies lähinnä uhkailee ja kiristää.

En saa tukea keltään, ei ole ketään läheisiä ihmisiä. Surettaa, miten selviän kolmen pienen lapsen kanssa.

Sosiaalityöntekijäkään ei tunnu ymmärtävän mun tilannetta. Samoin ei neuvola, minne mies on valehdellut minusta. Ei siis tullut mukaan vaikka pyysin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapset 4v ja 3v mun exän kanssa. Hän ei ole enää kuvioissa. Tämä mies josta nyt on kyse, niin ollaan tapailtu tammikuusta lähtien. Vapuna sitten vissiin tulin raskaaksi, en ymmärrä miten siinä näin kävi kun syön pillereitä.

Mies väittää ettei voi olla isä koska on muka todettu hedelmättömäksi. On käynyt neuvolan kanssa keskusteluja. Haukkuu ja syyttää minua kun soitan hänelle ja pyydän apua. Ap

Oksensitko vappuna puistoon?

Vierailija
22/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei muuten tunnusta isyyttään, silloin tehdään isyyden selvittämistä varten tarvittavat tutkimukset. Jos tiedät, että mies on lapsen isä eli et ole ollut muiden miesten kanssa hedelmöittymisen aikaan, asiassa ei liene sun kannaltasi mitään ongelmaa. Ikävää tietysti, että ehkäisy petti, mutta koska sait tietää raskaudestasi aborttia varten liian myöhään, nyt sulla ei ole oikein muita vaihtoehtoja kuin pitää lapsi itse tai antaa se adoptioon. Jos jälkimmäinen ei ole sulle vaihtoehto, niin olet aiemminkin ollut yksinhuoltaja ja tiedät, miten elatus- ja tapaamissopimukset menee. Kannattaa muistaa myös se, että jos lääkärit todellakin ovat todenneet miehen lisääntymiskyvyttömäksi ja nyt sitten tällainen yllätys tapahtuu, mies voi hyvinkin haluta olla lapsen elämässä mukana. Koska lapsi voi olla ainoa lapsi, mitä  hän koskaan tulee saamaan. Eli lapsen synnyttyä hän ehkä sittenkin haluaa tapaamisoikeudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. En voi uskoa, että neuvolan henkilökunta välittää siitä, mitä mies heille soittelee - heidän tehtävänsä on huolehtia vauvan ja äidin hyvinvoinnista ja terveydestä. Ne on muut tahot, jotka selvittävät isyysasioita. Sano miehelle, että tehdään isyystesti vauvan syntymän jälkeen ja että jättää sinut muuten nyt rauhaan.

Niin mies oli ilmoittanut sinne neuvolaan, ettei tule minun kanssa sinne, ei tule ultraan eikä muuta. Ja sanonut syyksi, ettei ole lapsen isä koska ei voi saada lapsia. Ja ei vastaa mun puheluihin tms enää. Haukkui minut vaikka miksi ja syytti minua. Ja sitten ei enää vastaa. Ap

Vierailija
24/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt pillereitä mutta kuukautiset epäsäännölliset?

Vierailija
25/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty aina syömään, koska mulla on korkea verenpaine. Mut vappuna söin ja sen jälkeenkin. Ap

Vierailija
26/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennpahoillani puolestasi. Yritä vielä sitä neuvolaa.He osaavat myös kertoa mitä muita ryhmiä ja palveluita paikkakunnallasi on.

Vierailija
27/35 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo tai sitten ap on vain helkkarin tyhmä. Laita piuhasi kiinni tai hanki kierukka, paljon luotettavampi kuin mitkään pillerit.

Miten mies on suhtautunut näihin kahteen aiempaan lapseen?

Vierailija
28/35 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. En voi uskoa, että neuvolan henkilökunta välittää siitä, mitä mies heille soittelee - heidän tehtävänsä on huolehtia vauvan ja äidin hyvinvoinnista ja terveydestä. Ne on muut tahot, jotka selvittävät isyysasioita. Sano miehelle, että tehdään isyystesti vauvan syntymän jälkeen ja että jättää sinut muuten nyt rauhaan.

Uuden lain mukaan kiistattomat isyydentunnustukset tehdään nykyään neuvolassa. Jos vanhemmat ovat isyydestä erimieltä tai tarvitaan elatussopimuksia, isyyden vahvistaminen tehdään edelleen lastenvalvojalla. Tämän lain mukaan miehellä on myös oikeus vaatia isyyden selvittämistä.

Ap:lle tsemppiä. Ehkä tässä tilanteessa ei kannata paljon tukea lapsen isältä toivoa. Lapsen synnyttyä teette isyyden selvityksen ja sen jälkeen mietitte asiaa uudestaan lastenvalvojan kanssa. Vauvan synnyttyä on varmasti myös hyvä miettiä ehkäisy, joka sinulle sopii. Et varmasti halua, että tällainen tilanne enää toistuu.

Vierailija
29/35 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?! En ymmärrä?! Ap

Ilmeisesti jälkikasvu ei ollut molempien hankintalistalla.

Jos mies ei olisi ollut valmis saamaan jälkikasvua niin hän ei olisi tehnyt mitään sellaista mistä voi aiheutua jälkikasvua. Nyt hän kuitenkin otti tietoisen riskin joten hän on vastuussa lapsesta yhtä paljon kuin ap.

Vierailija
30/35 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varmaan kuvitella että noin lyhyen seurustelun jälkeen voi olla pieni shokki kuulla raskaudesta. Voi myös olla että mies ihan oikeasti luulee sinun pettäneen jos hänelle on sanottu ettei pysty lapsia koskaan saamaan. Yritä siis asettaa itsesi hetkeksi miehen asemaan. Ja jos on ollut pettämistä/tahallaan salaa raskautumista niin ihan syystähän se mies on vihainen.

Ikävä tilanne mutta toivottavasti kaikki selviää testien myötä. Voimia sinulle! Raskaudesta selviäminen ihan yksin on varmasti todella raskasta eikä kaikki tämä ylimääräinen stressi varmasti auta asiaa.

Vierailija
31/35 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin aiemmin mainittiinkin, sulla on kaksi vaihtoehtoa. Pidä lapsi tai anna adoptioon. Surullista kuulla, että miehen asenne on tuollainen. Olette olleet aika lyhyen aikaa yhdessä, eli raskaus on miehelle varmasti iso shokki, varsinkin jos hänet on hedelmättömäksi todettu. Valitettavasti nämä diagnoosit ei aina pidä paikkaansa, ja aina siellä on pienen pieni mahdollisuus, että saakin lapsen vaikka olisi "hedelmätön". Myöskään vasektomiat eivät aina estä yllätysvauvojen saantia ja niin edelleen... Koita selittää tämä sille miehelle. Tietenkin teette myös sen isyystestin. Kirjoituksesi perusteella saa kyllä vähän sen kuvan, että tiedätkö oikein itsekään varmuudella, kuka se isä on? Jos olet 100 % varma, että se on kyseinen mies, niin hyvänen aika, miksi olisit isyystestiä vastaan...?

Tästä eteenpäin sun kannattaa kyllä käyttää tuplaehkäisyä (eli pillerit ja kondomi). Tai hanki vaikka kierukka, kun kerran pillereitä et voi jatkuvasti syödä. Myös strerilisaatio voisi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
32/35 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö suklaata.

Vierailija
33/35 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertopa tarkemmin tuosta ettet aina voi syödä pillereitä mutta vappuna söit? Ohjeissahan on että ensimmäisen syöntikuukauden aikana on käytettävä muuta ehkäisyä sillä teho ei ole riittävä. Ei se nyt niin mene että tänään mä otan pillerin enkä tule raskaaksi, pitäisi tietää jo useamman lapsen äitinä tämä.

Vierailija
34/35 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?! En ymmärrä?! Ap

Ilmeisesti jälkikasvu ei ollut molempien hankintalistalla.

Jos mies ei olisi ollut valmis saamaan jälkikasvua niin hän ei olisi tehnyt mitään sellaista mistä voi aiheutua jälkikasvua. Nyt hän kuitenkin otti tietoisen riskin joten hän on vastuussa lapsesta yhtä paljon kuin ap.

Reps

Vierailija
35/35 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty aina syömään, koska mulla on korkea verenpaine. Mut vappuna söin ja sen jälkeenkin. Ap

:D :D :D Menee jo kuule trolli hervottomaksi. Keksi joku toinen.