Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinun työpaikkasi vaarassa automaation takia?

Vierailija
03.09.2017 |

Oletko kenties vielä siinä asemassa että löydät uuden työn jos vanha menee alta?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Arvioitu katoavaksi alle viidessä vuodessa. Valmistun ensi vuonna alalle, joka ei koskaan katoa.

Vierailija
2/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala muka ei koskaan katoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. Arvioitu katoavaksi alle viidessä vuodessa. Valmistun ensi vuonna alalle, joka ei koskaan katoa.

Katosiko vanha työpaikkasi sitten ja mihin kouluttauduit?

Vierailija
4/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikkani on se joka automatisoi teiltä muilta työn pois. Hähhhää.

Vierailija
5/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä automaation uhkaama, vaatii toistaiseksi luovaa ihmistyötä, mutta globalisaation vuoksi kylläkin. Pyydetään hieromaan kasaan hyvin yksityiskohtainen tarjous ja sitten homman saa joku pörröpää vinkuintiassa. Eiköhän ajan kanssa joku robotti korvaa sekä minut että sen etätyöläisen.

Vierailija
6/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtäni ei voi siirtää ulkomaille, sitä ei voi mikään kone tehdä enkä tiedä kenenkään maahanmuuttajan tekevän samaa. Minulla on toinenkin ammatti, johon pätee samat asiat. En siis ole huolissani työpaikastani. Päinvastoin meistä on pulaa etenkin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
7/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala muka ei koskaan katoa?

Lastensuojelu.

Vierailija
8/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Työtäni ei voi siirtää ulkomaille, sitä ei voi mikään kone tehdä enkä tiedä kenenkään maahanmuuttajan tekevän samaa. Minulla on toinenkin ammatti, johon pätee samat asiat. En siis ole huolissani työpaikastani. Päinvastoin meistä on pulaa etenkin pääkaupunkiseudulla.

Puheterapeutti?

Vierailija
9/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä automaation pelko on kyllä huvittavinta, mitä jaksetaan vuodesta toiseen rummuttaa.

Automaatio lisää työpaikkoja ja kehittää Suomea!

Vierailija
10/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaanhoitaja. Olen haaveillut aiemmin hakeutumisesta farmasiaa opiskelemaan - kunnes luin uutisen jossa ilmaistiin mahdollisuudesta, että apteekkityöntekijöiden työt vähenisivät tulevaisuudessa juurikin siksi, että tietokoneet voisivat korvata heidän työtään. Lisäksi hallituksen suunnittelemasta lääkkeidenjakelun vapauttamisestakin on aina välillä uutisia. Että taidan jatkaa sairaanhoitajana...Tätä ei ihan heti voida automatisoida. Ja kehittelen itselleni uuden haaveen.

Vierailija
11/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hevosten kengittäjä.

Jos ei kadonnut 1900-luvulla niin tuskin katoaa nytkään.

Bring it on

Vierailija
12/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Puheterapeutti?

Asiantuntija kiinteistöalalla. Eri maissa on eri normit eikä työtäni voi tehdä etänä.

Vierailija
13/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hevosten kengittäjä.

Jos ei kadonnut 1900-luvulla niin tuskin katoaa nytkään.

Bring it on

Tuo on niin marginaalinen ammatti että tuskin katoaa moneen kymmeneen vuoteen. Kukaan ei viitsi kehittää sille automaattista sovellusta koska kehityskustannukset olisivat suuremmat kuin saatu hyöty, toistaiseksi.

Mutta eipä tuosta suurten joukkojen työllistäjäksi ole.

Vierailija
14/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä automaation pelko on kyllä huvittavinta, mitä jaksetaan vuodesta toiseen rummuttaa.

Automaatio lisää työpaikkoja ja kehittää Suomea!

Väärin. Atomaatio, robotit ja tekoäly vievät yhä enemmän taitoa ja älyä vaativia töitä. Nyt töitä ei ole ihmislle joiden ÄO on noin mututuntumalla heitettynä alle 90. Pian alle 100 ÄO.lla ei töitä saa ja viimein nerotkin ovat uhattuna.

Vierailija
15/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alipalkattu työni ei tule häviämään. Olen koulunkäyntiavustaja erityislapsille. Tuntuu, että erityislapsia on yhä enemmän ja enemmän ja erilaiset sairaudet (diabetes, epilepsia, jne) ovat myös lisääntymään päin ainakin meidän koulullamme. Meille saatiin täksi vuodeksi yksi avustaja lisää, koska tarve oli valtava juuri diabetes -tapausten lisääntymisen vuoksi. Nämä lapset nimittäin tarvitsevat jonkun rinnalleen ihan koko koulupäivän ajaksi. Lisäksi tietenkin avustaja auttaa muutakin luokkaa tarpeen mukaan esimerkiksi käsitöissä, kuviksessa, matematiikassa ja kielissä.

Meistäkin alkaa olemaan jopa pulaa, koska työehdot ovat niin järkyttävän surkeat. Paljon pitää osata ja tietää, mutta silti olemme kesät ja muut lomat työttöminä ja tuntipalkka on naurettava. Pelkkää pätkätyötä eläkeikään saakka.

Vierailija
16/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaaaaa. En oikein tiedä, miten markkinoinninautomaatio tulee kehittymään. Eikö ihmisten tarvitse enää jatkossa optimoida mainontaa ja luoda onlinemainoksiin matskuja? En tiedä, ehkä meidän asiantuntijatiimin hommat vähenee?

Mutta itse koordinointihommissa, joihin kuuluu järkkäilyä ja meilailua, tuskin automaatio pystyy viemään tätä hommaa?

Vierailija
17/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatio vei jonkin verran työpaikkoja muutama vuosikymmen sitten kun automaatirobotit yleistyivät teollisuudessa, mutta nyt mitään tuollaista ei ole näköpiirissä. Esimerkiksi paljon kohutut robottiautot eivät tule ikänä ajamaan teillä joilla ei ole täydellisiä kaistamerkintöjä, siis sorateillä tai lumisilla teillä.

Vierailija
18/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei katoa. Automaatio osin muuttaa työnkuvaa, mutta tietty osa työstä tulee olemaan käsityötä vielä pitkän aikaa. Lisäksi automaatio alentaa kustannuksia ja lisää työmme hyödyntämistä.

Vierailija
19/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti, mutta globalisaatio vie töitä, kun ne siirtyvät halvempiin maihin.

Vierailija
20/39 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perhepäivähoitaja joten tätä työtä ei kone voi tehdä. Tietty sitten jos lasten vanhemmille ei ole työtä niin eipä minullekkaan olisi hoitoon tulijoita.

Joissain kunnissa toIn näyttää olevan pphoitajien "alasajo" menossa, kun kunta laittaa kaikki lapset vain päiväkotiin.

Meillä onneksi suositaan vielä myös perhepäivähoitoa. Toki voisin tarvittaessa mennä töihin myös päiväkotiin, mutta itse en tykkää yhtään siellä töissä olla ( olen siis ollut aikaisemmin) siellä on ihan liian kiire, eikä lapsia todellakaan pysty huomioimaan yksilöinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän