Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittaisinko äidille ja kertoisin, miten kuormittava hän oli kun olin hänen valtansa alla?

Vierailija
03.09.2017 |

Niin pahasti, että on pilannut aikuisen elämäni. Ja hänen valtansa alla olemisella tarkoitan aikaa, kun asuin kotona ja hiukan sen jälkeen.

Kommentit (484)

Vierailija
461/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
462/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
464/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
465/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOITA ÄIDILLE

:DDDDD

Sori, ei pysty :D Täällä on paremb. (Oletan pyynön kumpuavan toiveesta päästä minusta täältä. Oon vaan takaisin samanvertan rasittava, kuin mua kohtaan mun kokemuksessa ollaan.)

ap

Vierailija
466/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
467/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
468/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
469/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
470/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
471/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
472/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
473/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä sanot että haluut kuulla muiden vastaavia kokemuksia--> joku kertoo kokemuksen--> sä alat kilpailla siitä kummalla on vaikeampaa "mutta tekikö SUN äiti sitä ja tätä??? Mun meinaan teki".

Sanot että haluat apua--> ihmiset kertoo miten ovat itse päässeet irti vaikeasta äidistään, jotta sinä voit halutessasi käyttää näitä keinoja--> tulkitset tämän kehuskeluksi ja sinun lyttäämiseksi kun itse et ole siihen pystynyt.

Mahtaa olla vaikeaa olla sä kun ihan jokainen on vihollinen ja kaikki neuvot tai vertaiskokemukset on hyökkäyksiä sua vastaan.

Niin, vastaavia, en mitä tahansa kokemuksia. Ja saa kertoa erilaisiakin, mutta siitä en pidä, kun aiemmissa ketjuissa niiden pohjalta on vaadittu mua vaan paranemaan koska kokijakin parani.

ap

Ehdotus tai suositus ei ole vaatimus.

Kyllä se on, koska se on kuitenkin hyväksymisen ehtona.

ap

Minkä hyväksymisen ehtona? Et sinä tarvitse mitään hyväksyntää tuntemattomilta anonyymeiltä palstalaisilta, joista ainakin puolet vain viihdyttää ja provoilee näissä sun jutuissasi. Jos kaipaat hyväksyntää, niin tämä AV on kyllä siihen ehdottomasti kaikista huonoin paikka. Eihän täällä hyväksytä yhtään mitään. 

No jonain kanssaihmisenä hyväksymisen ehtona. Että onko joku sairas insestinkokeneiden halveksija, vai kiva tukea tartteva ihminen.

ap

Onko sulle jostain tullut käsitys, että palstalla helposti tunnistettavat palstahahmot kuten Ammattivalittaja, Kilttimies tai Lyhyt-ruma-kaljuuntuva -mies olisivat täältä saaneet jotain "kanssaihmisenä hyväksymistä"? Hekin tekevät jatkuvasti aloituksia samasta aiheesta. Vai mistä päättelit, että sellaista voisit palstalta saada? 

Ei, varmastikin heitäkin (ainakin ammattivalittajaa, noi muut tunnen huonosti) syytetään syyttäjän omista syistä, ei absoluuttisen totuuden perusteella.

Päättelin ihan siitä, että ihmiset nyt jakaa toisia hyväksyttäviin ja ei-hyväksyttäviin.

ap

Suurin osa ihmisistä on suurimmalle osalle ihmisistä täysin yhdentekeviä. Merkityksettömiä. Eivät siis kuulu sen paremmin hyväksyttäviin kuin ei-hyväksyttäviinkään. Tuo sun jakosi vain kahteen ryhmään koskee yleensä vain niitä ihmisiä, joiden kanssa joudutaan olemaan tekemisissä. Ja palstailu ei ole samassa mielessä  ihmisten kanssa tekemisissä olemista. Minäkin kommentoin näitä sun juttujasi vain siksi, että odottelen tyttäreni tuovan koiransa mulle hoitoon ja sen jälkeen lähden töihin. Istun tässä siis vain aikaa tappaakseni, en mistään muusta syystä. Hyväksynnän hakeminen tällaiselta keskustelupalstalta on aika turhaa, koska harva täällä taitaa palstailla sen vuoksi, että voisivat hyväksyä tai olla hyväksymättä muita anonyymejä kirjoittajia. 

Joo, no en mä oletakaan, että joku vastailisi minulle erityisesti minun itseni takia, vaan koska jokin siinä resonoi omaan elämään, elämäntilanteeseen, huumoriin, haluun satuttaa, tai ihan mihin tahansa. Että ihminen tekee sen pääsääntöisesti itsensä vuoksi, ja se on aivan ok, jos hän saa siitä jotain, niin fine. Ei kukaan muakaan täällä pakota aloittamaan ketjua!

Mutta en tajua, miksei voi ennemmin välittää muille hyväksyntää, kuin piitaamattomuutta tai tuomitsemista, siis...ainakin aika moni kaipaa saada kokea, että on ok. Enkä taaskaan tarkoita sen välittämistä teennäisesti, mutta sen näyttämistä, jos ajattelee niin. Jos ei tosiaan ajattele, niin... ei kai sitten voi sellaista välittääkään.

ap

Tämä on keskustelupalsta. Tarkoituksena on keskustella. Ei hakea tai antaa hyväksyntää tai apua. Niitä varten on omat fooruminsa. Keskustelu jatkuu, kun kommentoi jotain. Sitten taas joku toinen kommentoi jne. Näin jatkuu, kunnes aihe on kaluttu loppuun itse kunkin osalta. Toki keskusteluun tuodaan erilaisia näkökulmia ja annetaan ehdotuksia, mutta harvemmin niiden takana on mikään auttamisenhalu vaan yksinkertaisesti vain keskustelu, koska ei nyt juuri sillä hetkellä satu olemaan parempaakaan tekemistä. Ymmärrän sen, että haet palstalta jotain muuta, mutta sun ei kannata harmistua siitä, ettet haluamaasi saa. Saat aikaiseksi vain keskustelua ja keskustelu on tämän koko palstan ideakin. 

Ja eikö tää nyt ole niin, että sun mielestä täällä ollaan, koska ei sillä hetkellä satu olemaan parempaakaan tekemistä? Entä jos joku onkin hakemassa apua? Miksi se syy, miksi sä olet täällä olisi sen oikeampi, kuin avunhakijankaan? Oikeuttaa olemaan piittamatta hänen tarpeestaan hakea apua, siis mä en sano, että sitä on pakko antaa, ei tietenkään, mutta kun täällä tuntuu tosiaan olevan oikeus joidenkin mielestä olla täysin piittaamaton ja töykeä hänenlaistaan kohtaan. Milläs oikeudella fiksut ihmiset niin toimii?

Jos kyrsii, niin on oikeus olla töykeä, vai?

ap

Ei ole olemassa parempia ja huonompia, oikeampia ja väärempiä syitä olla palstalla. Jos joku haluaa hakea täältä apua, niin ei siinä mitään. Mutta koska täällä on hyvin paljon kaikenlaisia trolleja, ilkeilijöitä, pelkästään aikaansa kuluttavia (kuten allekirjoittanut) ja ties mitä muuta porukkaa, niin herättämässäsi keskustelussa todennäköisesti et saa kaipaamaasi apua vaan avun saisit paremmin jostain muualta kuin AV:ltä. Saat kyllä aikaiseksi pitkiä ketjuja,  mutta kuinka paljon niissä on sitä apua, mitä aloituksillasi haet? Veikkaanpa, että ei kovin paljoa. 

Tiedän, että mä en nyt saa oikein kirjoittamalla selväksi, mitä tarkoitan. Mun pointtini kuitenkin on, että tämä AV on paikka, jossa mihin tahansa esitettyyn avuntarpeeseen voidaan vastata ihan millä tavalla tahansa. Todella usein olen purskahtanut nauruun, kun ihmiset neuvovat kysyjiä aivan päin honkia. Osa neuvojista on ehkä täysin tietämättömiä, miten asia todellisuudessa pitäisi hoitaa, osa vain kuvittelee tietävänsä ja osa antaa tarkoituksella vääriä neuvoja. Joku saattaa antaa ihan oikeankin vastauksen. Tämän vuoksi AV ei ole mitenkään luotettava palsta pyytää apua ja kysyä neuvoja. Omassa elämässänikin on asioita, joihin aika ajoin tarvitsen neuvoja ja vertaistukea, mutta en hae sitä täältä AV:ltä vaan vertaistukiryhmistä. Koska niihin ryhmiin ei kuulu ihmisiä, jotka olisivat siellä vain huvin vuoksi kuluttamassa aikaansa. 

Kokonaan oma keskusteluaiheensa olisi - ja onhan siitä aloituksia ollutkin - miksi ihmiset käyttäytyvät sosiaalisessa mediassa toisiaan kohtaan ikävällä tavalla. Tämä AV on hyvä esimerkki siitä, miten aiheesta riippumatta aina tulee kommentoimaan joku, jolla on netiketti hukassa. 10 vuotta sitten keskustelupalstat olivat ihan erilaisia. 

Vierailija
474/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE JA KERRO. SITÄHÄN SINÄ KYSYIT.

Vierailija
475/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä sanot että haluut kuulla muiden vastaavia kokemuksia--> joku kertoo kokemuksen--> sä alat kilpailla siitä kummalla on vaikeampaa "mutta tekikö SUN äiti sitä ja tätä??? Mun meinaan teki".

Sanot että haluat apua--> ihmiset kertoo miten ovat itse päässeet irti vaikeasta äidistään, jotta sinä voit halutessasi käyttää näitä keinoja--> tulkitset tämän kehuskeluksi ja sinun lyttäämiseksi kun itse et ole siihen pystynyt.

Mahtaa olla vaikeaa olla sä kun ihan jokainen on vihollinen ja kaikki neuvot tai vertaiskokemukset on hyökkäyksiä sua vastaan.

Niin, vastaavia, en mitä tahansa kokemuksia. Ja saa kertoa erilaisiakin, mutta siitä en pidä, kun aiemmissa ketjuissa niiden pohjalta on vaadittu mua vaan paranemaan koska kokijakin parani.

ap

Ehdotus tai suositus ei ole vaatimus.

Kyllä se on, koska se on kuitenkin hyväksymisen ehtona.

ap

Minkä hyväksymisen ehtona? Et sinä tarvitse mitään hyväksyntää tuntemattomilta anonyymeiltä palstalaisilta, joista ainakin puolet vain viihdyttää ja provoilee näissä sun jutuissasi. Jos kaipaat hyväksyntää, niin tämä AV on kyllä siihen ehdottomasti kaikista huonoin paikka. Eihän täällä hyväksytä yhtään mitään. 

No jonain kanssaihmisenä hyväksymisen ehtona. Että onko joku sairas insestinkokeneiden halveksija, vai kiva tukea tartteva ihminen.

ap

Onko sulle jostain tullut käsitys, että palstalla helposti tunnistettavat palstahahmot kuten Ammattivalittaja, Kilttimies tai Lyhyt-ruma-kaljuuntuva -mies olisivat täältä saaneet jotain "kanssaihmisenä hyväksymistä"? Hekin tekevät jatkuvasti aloituksia samasta aiheesta. Vai mistä päättelit, että sellaista voisit palstalta saada? 

Ei, varmastikin heitäkin (ainakin ammattivalittajaa, noi muut tunnen huonosti) syytetään syyttäjän omista syistä, ei absoluuttisen totuuden perusteella.

Päättelin ihan siitä, että ihmiset nyt jakaa toisia hyväksyttäviin ja ei-hyväksyttäviin.

ap

Suurin osa ihmisistä on suurimmalle osalle ihmisistä täysin yhdentekeviä. Merkityksettömiä. Eivät siis kuulu sen paremmin hyväksyttäviin kuin ei-hyväksyttäviinkään. Tuo sun jakosi vain kahteen ryhmään koskee yleensä vain niitä ihmisiä, joiden kanssa joudutaan olemaan tekemisissä. Ja palstailu ei ole samassa mielessä  ihmisten kanssa tekemisissä olemista. Minäkin kommentoin näitä sun juttujasi vain siksi, että odottelen tyttäreni tuovan koiransa mulle hoitoon ja sen jälkeen lähden töihin. Istun tässä siis vain aikaa tappaakseni, en mistään muusta syystä. Hyväksynnän hakeminen tällaiselta keskustelupalstalta on aika turhaa, koska harva täällä taitaa palstailla sen vuoksi, että voisivat hyväksyä tai olla hyväksymättä muita anonyymejä kirjoittajia. 

Joo, no en mä oletakaan, että joku vastailisi minulle erityisesti minun itseni takia, vaan koska jokin siinä resonoi omaan elämään, elämäntilanteeseen, huumoriin, haluun satuttaa, tai ihan mihin tahansa. Että ihminen tekee sen pääsääntöisesti itsensä vuoksi, ja se on aivan ok, jos hän saa siitä jotain, niin fine. Ei kukaan muakaan täällä pakota aloittamaan ketjua!

Mutta en tajua, miksei voi ennemmin välittää muille hyväksyntää, kuin piitaamattomuutta tai tuomitsemista, siis...ainakin aika moni kaipaa saada kokea, että on ok. Enkä taaskaan tarkoita sen välittämistä teennäisesti, mutta sen näyttämistä, jos ajattelee niin. Jos ei tosiaan ajattele, niin... ei kai sitten voi sellaista välittääkään.

ap

Tämä on keskustelupalsta. Tarkoituksena on keskustella. Ei hakea tai antaa hyväksyntää tai apua. Niitä varten on omat fooruminsa. Keskustelu jatkuu, kun kommentoi jotain. Sitten taas joku toinen kommentoi jne. Näin jatkuu, kunnes aihe on kaluttu loppuun itse kunkin osalta. Toki keskusteluun tuodaan erilaisia näkökulmia ja annetaan ehdotuksia, mutta harvemmin niiden takana on mikään auttamisenhalu vaan yksinkertaisesti vain keskustelu, koska ei nyt juuri sillä hetkellä satu olemaan parempaakaan tekemistä. Ymmärrän sen, että haet palstalta jotain muuta, mutta sun ei kannata harmistua siitä, ettet haluamaasi saa. Saat aikaiseksi vain keskustelua ja keskustelu on tämän koko palstan ideakin. 

Ja eikö tää nyt ole niin, että sun mielestä täällä ollaan, koska ei sillä hetkellä satu olemaan parempaakaan tekemistä? Entä jos joku onkin hakemassa apua? Miksi se syy, miksi sä olet täällä olisi sen oikeampi, kuin avunhakijankaan? Oikeuttaa olemaan piittamatta hänen tarpeestaan hakea apua, siis mä en sano, että sitä on pakko antaa, ei tietenkään, mutta kun täällä tuntuu tosiaan olevan oikeus joidenkin mielestä olla täysin piittaamaton ja töykeä hänenlaistaan kohtaan. Milläs oikeudella fiksut ihmiset niin toimii?

Jos kyrsii, niin on oikeus olla töykeä, vai?

ap

Ei ole olemassa parempia ja huonompia, oikeampia ja väärempiä syitä olla palstalla. Jos joku haluaa hakea täältä apua, niin ei siinä mitään. Mutta koska täällä on hyvin paljon kaikenlaisia trolleja, ilkeilijöitä, pelkästään aikaansa kuluttavia (kuten allekirjoittanut) ja ties mitä muuta porukkaa, niin herättämässäsi keskustelussa todennäköisesti et saa kaipaamaasi apua vaan avun saisit paremmin jostain muualta kuin AV:ltä. Saat kyllä aikaiseksi pitkiä ketjuja,  mutta kuinka paljon niissä on sitä apua, mitä aloituksillasi haet? Veikkaanpa, että ei kovin paljoa. 

Tiedän, että mä en nyt saa oikein kirjoittamalla selväksi, mitä tarkoitan. Mun pointtini kuitenkin on, että tämä AV on paikka, jossa mihin tahansa esitettyyn avuntarpeeseen voidaan vastata ihan millä tavalla tahansa. Todella usein olen purskahtanut nauruun, kun ihmiset neuvovat kysyjiä aivan päin honkia. Osa neuvojista on ehkä täysin tietämättömiä, miten asia todellisuudessa pitäisi hoitaa, osa vain kuvittelee tietävänsä ja osa antaa tarkoituksella vääriä neuvoja. Joku saattaa antaa ihan oikeankin vastauksen. Tämän vuoksi AV ei ole mitenkään luotettava palsta pyytää apua ja kysyä neuvoja. Omassa elämässänikin on asioita, joihin aika ajoin tarvitsen neuvoja ja vertaistukea, mutta en hae sitä täältä AV:ltä vaan vertaistukiryhmistä. Koska niihin ryhmiin ei kuulu ihmisiä, jotka olisivat siellä vain huvin vuoksi kuluttamassa aikaansa

Kokonaan oma keskusteluaiheensa olisi - ja onhan siitä aloituksia ollutkin - miksi ihmiset käyttäytyvät sosiaalisessa mediassa toisiaan kohtaan ikävällä tavalla. Tämä AV on hyvä esimerkki siitä, miten aiheesta riippumatta aina tulee kommentoimaan joku, jolla on netiketti hukassa. 10 vuotta sitten keskustelupalstat olivat ihan erilaisia. 

Tuo minkä boldasin tekstistäsi on oikeasti tosi hyvä pointti kyllä.

Mutta ehkä mä sitten haen itsekin väylää purkaa aggressiota täältä monasti.... Vaikka se ei ollut alkuperäinen tarkoitukseni, mutta siihen minut "ohjattiin" kun joku alkoi vissiin purkaa omaansa minuun tai tarttui aggressiooni tai jotain.

ap

Vierailija
476/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOITA ÄIDILLE JA KERRO. SITÄHÄN SINÄ KYSYIT.

Kiitti! Onko muita mielipiteitä tai ajatuksia siihen jollain?

Vitsi vitsi.

ap

Vierailija
477/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
478/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
479/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA ÄIDILLE

Vierailija
480/484 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis joku narsistien uhrien tuen palsta on aika hiljainen. Facessa en ala asioitani nimelläni jakamaan. Aika vähän toimivia eli aktiivisia nettifoorumeita äititraumaisille tietoni mukaan. eniten kaipaisin sellaisesta jo selvinneiden tukea, eikä he enää ehkä pyöri niissä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä