Ei ole hyväntekeväisyysjärjestöä ilman välikäsiä. Brother Christmas ei myöskään toimi ilman korvausta!
Hyväntekeväisyyttä tekevä Brother Christmas työlistää itsensä auttamalla muita. Hän on julkisesti kertonut, että hän tekee työkseen tätä! Hän auttaa muita ihmisiä muiden lahjoittamilla rahoilla. Lisäksi hän nostaa palkkioina, kulukorvauksina tai palkkana muiden lahjoittamista varoista BC yhdistyksen tililtä.
Ihmiset ajattelevat, että hän tekee pyytentöntä hyväntekeväisyyttä ilman korvausta, välikäsiä. Hän on itse se välikäsi, joka ottaa omansa pois.
Kommentit (64)
Miksei kukaan arvostele esim. RAY:ta joka tekee ihan samaa! Onko tämä mielestänne väärin?
Ilmeisesti nää kitisijät on niitä jotka eivät itse lahjoita euroakaan ikinä minnekkään mutta jaksetaan kyllä valittaa jos joku muu tekee niin.
Olen ollut järjestämässä hyväntekeväisyyskonserttia.
Artistit ja työntekijät tulivat ilmaiseksi, yhteistyökumppani, jolle rahaa kerättiin ei jaksanut käyttää omia markkinointikanaviaan.
Miksaaja halusi 200e, paikka 300e.
Omalla rahalla tein markkinoinnin ja hankin bäkkärille ruokaa.
Että ei se hyväntekeväisyys ilmaista ole, otin 400e takkiin siitä eikä yhdistyskään netonnut mitään.
Mutta kokemusta rikkaampi. Ei kaikki tarvittavat osapuolet lähde ilmaiseksi tekemään, vaikka olis oma lapsi kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut järjestämässä hyväntekeväisyyskonserttia.
Artistit ja työntekijät tulivat ilmaiseksi, yhteistyökumppani, jolle rahaa kerättiin ei jaksanut käyttää omia markkinointikanaviaan.
Miksaaja halusi 200e, paikka 300e.
Omalla rahalla tein markkinoinnin ja hankin bäkkärille ruokaa.Että ei se hyväntekeväisyys ilmaista ole, otin 400e takkiin siitä eikä yhdistyskään netonnut mitään.
Mutta kokemusta rikkaampi. Ei kaikki tarvittavat osapuolet lähde ilmaiseksi tekemään, vaikka olis oma lapsi kyseessä.
Näin juuri ja sitten BC tekee tätä jokapäivä ja jotkut jaksaa valittaa että ottaa palkkaa tästä.
Vierailija kirjoitti:
Voitte itse jättäytyä toimeentulotuelle ja tehdä täyttä työpäivää hyväntekeväisyydessä.
Ymmärtääkseni BC aika paljon itse liikkuu kohteidensa luokse. Tämä ei olisi mahdollista tt-tuella, koska autoa ei saisi omistaa.
Junamatkoja ei myös tuella maksella.
Eli jos ei ottaisi palkkaa, jäisivät syöpälapset ilman hautajaisia jne.Mutta ihmisten mielestä, jotka eivät itse tee toisten hyväksi extraa, niin taas on väärin autettu.
Sitten kun joku auttaa eläimiä, niin pitäisi auttaa vanhuksia. Sitten kun joku auttaa vanhuksia, niin pitäisikin auttaa työttömiä.Valitus ei vaan koskaan lopu.
Itse autan löytökoirayhdistystä. Siinä puheenjohtaja nostaa osa-aikatyön palkkaa ja se on mulle ihan ok. Hän tekee päivätyötä siihen lisäksi, mutta joutui vähentämään sitä, koska yhdistys vie niin paljon aikaa.
Toki olisi voinut olla vaan auttamatta niitä eläimiä samalla tavalla, mutta ehkä ei moraali anna periksi. Ja ympärillä olevat, kymmenettuhannet ihmiset haluavat, että autetaan enemmän. Jonkun täytyy pitää langat käsissä, että toiminta on mahdollista. Jos random ihmiset auttelevat silloin tällöin, milloin se sattuu sopimaan, ei toiminta olisi järkevää eikä tehokasta. Apu loppuisi siihen.
Ja tottakai pitää julkaista somessa infoa, muuten ihmiset eivät tiedä mihin rahat menevät. Yhteistyökumppanit eivät lähde mukaan, ihmiset eivät lähde mukaan auttamaan, jos eivät tiedä toiminnasta mitään.
Yhdistyksellenne rahaa lahjoittavat eivät todennäköisesti tiedä, että osa lahjoitetuista rahoista menee pj:n palkkaan. He luulevat, että jäsenet tekevät vapaaehtoistyötä. Samoin kaiken muun hyväntekeväisyyden suhteen suurimpia organisaatioita lukuunottamatta. Olisi reilumpaa kertoa, että osa rahoista menee palkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä arvostan eniten sitä hiljaista ja pyyteetöntä hyväntekeväisyystyötä mitä tehdään kulissien takana ja ilman lehtiartikkeleita. B.Christmas on tehnyt itsestään brändin ja se on narsistista.
Mitäs siinä räkytät.
Perustat itsellesi kilpailevan nimen, rupat hommiin ja teet sen ilman palkkaa.
Teet itsestäsi kunnon lehtijutun vielä mainokseksi ja muistat mainita omasta kuluttomuudestasi.Siinä jää BC sitten heti jälkeen....helppoa kuin heinänteko, eikö?
Just noinhan tuo Koponenkin teki. Oli ensin työtön ja toimeton, sitten sai "kuningasidean" muiden auttamisesta jonka avulla hän elättää samalla myös oman perheensä.
Verovapaa liikeyritys.
Hei kertokaa ihmeessä omia mielipiteitä!
Ehdotetaan Brother Christmas vuodem yrittäjäksi! Vitsi vitsi :-)
Onhan sille myönnetty jo monta meriittiä!
Tänään on yrittäjien päivä! Hyvä BC!
Jännää on seurata mihin suuntaan tämän pyyteettömän hyväntekijän yritys lähtee menemään kun nyt on julkisessa tiedossa, että hän nostaa palkkaa. Toivottavasti ihmiset ottavat viimeistään tässä vaiheessa vaaleanpunaiset lasit silmiltään kun katsovat BC:tä ja miettivät, ettäjotta haluavatko tehdä lahjoituksen ja laskevat montako prossaa menee suoraa avustuskohteeseen ja montako vetää BC. Kunpa vielä julkistaisi prosentin mikä päätyy avustukseen.
Saisko vaikka linkkiä että missä suoraan sanotaan että ottaa palkkaa?
Ja arvostan todella suuresti hänen toimintaansa! Narisijat vois itse kokeilla auttaa samalla tavalla muita. Ei aina jaksaisi näitä puskista huutelijoita ;)
Vierailija kirjoitti:
Saisko vaikka linkkiä että missä suoraan sanotaan että ottaa palkkaa?
Ja arvostan todella suuresti hänen toimintaansa! Narisijat vois itse kokeilla auttaa samalla tavalla muita. Ei aina jaksaisi näitä puskista huutelijoita ;)
Onko Sinulla linkkiä, missä BC myöntää että tekee palkatta tätä?
Arvostan myös hänen TYÖTÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä arvostan eniten sitä hiljaista ja pyyteetöntä hyväntekeväisyystyötä mitä tehdään kulissien takana ja ilman lehtiartikkeleita. B.Christmas on tehnyt itsestään brändin ja se on narsistista.
Samaa mieltä!
Huoh. Ei ole kyse mistään arvostamisesta. Tottakai henkilö joka pyörittää jonkinlaista businessta nostaa palkkaa itselleen. Jos hän tekee tätä kokopäiväisesti niin sillan allako pitäisi elää? Ja mitähän se brändääminen haittaa tässä asiassa? Tässähän on kuitenkin kyse auttamisesta ja mikäli seuraa heitä esimerkiksi fbssä voi nähdä suoraan mihin omat rahat menee.
Mitä jos joku sanoisi sinulle omasta työstäsi että arvostaisi sinua paljon enemmän jos et ottaisi palkkaa vastaan? Ajattelullasi olet siis istekin narsisti kun hyväksyt korvauksen tehdystä työstä.
BC:n sivulta kopioitu.
""Tänä vuonna olen alkanut nostaa palkkaa, kun toiminnan kasvun myötä olen saanut kumppaneita, jotka mahdollistavat tästä minulle kokopäivätyön. Palkkakulut kattaa ystävällisesti muutama suurempi lahjoittaja sekä yritykset, jotka haluavat myös maksaa Brother Christmaksen tekemästä työstä, jonka ansiosta yritykset saavat näkyvyyttä omalle brändilleen halutessaan. Lisäksi Brother Christmas saa palkkaa pitämistään puheista, juonnoista ja muista julkisista esiintymisistä.""
Okei, eli tuon BC:n tekstin mukaan näistä palkkakuluista on sovittu tiettyjen lahjoittajien kanssa, ja he haluavat palkan maksaa. Ei ole siis otettu jonkun täällä valittavan Maija Meikäläisen lahjoittamista rahoista.
Vierailija kirjoitti:
BC:n sivulta kopioitu.
""Tänä vuonna olen alkanut nostaa palkkaa, kun toiminnan kasvun myötä olen saanut kumppaneita, jotka mahdollistavat tästä minulle kokopäivätyön. Palkkakulut kattaa ystävällisesti muutama suurempi lahjoittaja sekä yritykset, jotka haluavat myös maksaa Brother Christmaksen tekemästä työstä, jonka ansiosta yritykset saavat näkyvyyttä omalle brändilleen halutessaan. Lisäksi Brother Christmas saa palkkaa pitämistään puheista, juonnoista ja muista julkisista esiintymisistä.""
Erittäin hyvää bisnestoimintaa!
Ei sitten kumminkaan luetellut yrityksiä, jotka maksaa hänen palkkansa?!
No joo! En tiedä oikein uskonko tätä kirjoitusta.
Ei kukaan niin pyyteetön ole että auttaisi ketä tahansa joka apua tarvitsisi... tiedän erään henkilön joka tarvitsisi avustusta mutta.. ulkonäön takia ei toivoakaan, minä sitten yritän häntä hieman piristää vaatteilla yms joihin ei muuten olisi varaa ettei täysin masennu... ja minä teen niin koska hän on lapsuudenystäväni.
Olen aina suhtautunut tähän tyyppiin varauksella. En tiedä miksi, joku vaistonvarainen juttu.
Nykin reissu taisi enemmän olla pariskunnan lomareissu kuin hyväntekeväisyyttä.
Lahjoittakaa suoraan paikallisen profeetan järjestölle - rahat menevät lyhentämättömänä hänen taskuunsa.
Halutaanko me jättää hyväntekeväisyystyö pelkästään ökyrikkaiden varaan? Ihmisille, joiden ei tarvitse miettiä, millä maksaa oma asuminen ja eläminen?
Jos halutaan, niin ok. Jos ei, pitää hyväksyä se, että hyväntekeväisyysjärjestöillä on kuluja.