Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole hyväntekeväisyysjärjestöä ilman välikäsiä. Brother Christmas ei myöskään toimi ilman korvausta!

Pyytentön auttaja?
03.09.2017 |

Hyväntekeväisyyttä tekevä Brother Christmas työlistää itsensä auttamalla muita. Hän on julkisesti kertonut, että hän tekee työkseen tätä! Hän auttaa muita ihmisiä muiden lahjoittamilla rahoilla. Lisäksi hän nostaa palkkioina, kulukorvauksina tai palkkana muiden lahjoittamista varoista BC yhdistyksen tililtä.

Ihmiset ajattelevat, että hän tekee pyytentöntä hyväntekeväisyyttä ilman korvausta, välikäsiä. Hän on itse se välikäsi, joka ottaa omansa pois.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki järjissään olevat tajuaa, että elanto tulee myös tästä työstä. Vähän kuin sponsoritoimintaa, mutta vähävaraisten hyväksi👍

Vierailija
2/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä pitää olla jos noin ajattelee. Tottakai se saa siitä omansa pois, ja niin kuuluukin saada. Mielelläni lahjoitan tuollaiselle pienemmälle toimijalle, kun tiedän kuka nostaa palkkaa itsellren ja ketä auttaa. SPR, Plan, yms. lahjoitukset menevät vielä enemmän "verotettuina" ties minne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne kaikki hyväntekeväisyysjärjestöt, selväähän se, työllistävät itsensä. Miksi muuten työttömät ei perusta vastaavaa organisaatiota ja siten alkaa heille valumaan palkkarahat. Tunteisiin vetoavaa mainosta vaan nettiin ja tilinumero lahjoituksia varten.

Vierailija
4/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on väistämätön fakta että jollain on saatava itselleen katto pään päälle ja ruokaa pöytään.

Vierailija
5/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan eniten sitä  hiljaista ja pyyteetöntä hyväntekeväisyystyötä mitä tehdään kulissien takana ja ilman lehtiartikkeleita. B.Christmas on tehnyt itsestään brändin ja se on narsistista.

Vierailija
6/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt on aivan selvää, jollakin hänenkin täytyy elää. Mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää millaista tuloa hän työstään sitten nostaa. Mikä on käypä palkka tuollaisesta työstä?

Vierailija
7/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan eniten sitä  hiljaista ja pyyteetöntä hyväntekeväisyystyötä mitä tehdään kulissien takana ja ilman lehtiartikkeleita. B.Christmas on tehnyt itsestään brändin ja se on narsistista.

Mitäs siinä räkytät.

Perustat itsellesi kilpailevan nimen, rupat hommiin ja teet sen ilman palkkaa.

Teet itsestäsi kunnon lehtijutun vielä mainokseksi ja muistat mainita omasta kuluttomuudestasi.

Siinä jää BC sitten heti jälkeen....helppoa kuin heinänteko, eikö?

Vierailija
8/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä hiljaisella hyväntekeväisyystyöllä ei vaan valitettavasti saa avuksi yrityksiä jotta yhdessä voivat auttaa vielä enemmän.

Vierailija
9/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän nyt on aivan selvää, jollakin hänenkin täytyy elää. Mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää millaista tuloa hän työstään sitten nostaa. Mikä on käypä palkka tuollaisesta työstä?

Tätä minäkin olen koko hänen toimintansa ajan pohtinut.

Suurin osa aikuisista ihmisistä kun tuntuu uskovan että hän on oikea joulupukki ja antaa omistaan. Toivotaan, että on hyvin pitänyt kirjanpidon, eikä jossain vaiheessa kosahda kasaan koko joulupukki.

Vierailija
10/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa aikuisista ihmisistä kun tuntuu uskovan että hän on oikea joulupukki ja antaa omistaan. Toivotaan, että on hyvin pitänyt kirjanpidon, eikä jossain vaiheessa kosahda kasaan koko joulupukki.

Voiko ihmiset oikeasti olla näin perkeleen kateellisia ja katkeria? Toivot siis että kymmeniä kohteita isosti auttanut kosahtaa kasaan koska kehtaa elättää perheensä sen varjolla?

Vierailija
11/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka on noin keskipalkan suuruinen, ihan ok.

Vierailija
12/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla melko naivi ihminen jos ajattelee että kukaan tavallinen ihminen pystyy tekemään hyväntekeväisyyttä, tuossa mitassa mitä Brother Christmas sitä tekee, ilman palkkaa. 

Vierailija
13/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että tekee tekee oman työnsä ohella kiltteyttään ja hankkii yhteistyökumppaneilta varat. Nyt meni maku :(

Vierailija
14/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä tuli päätyö, ei rahallisesti mutta ajallisesti. Viikossa käytän tähän ehkä 50 tuntia, joulun alla vielä enemmän.", sanoi Brother Christmas tammikuussa Me Naisissa.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/vahavaraisia-aut…

Vierailija
15/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä!

Vierailija
16/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällötti kun näin jonkun lööpin "tässä on oikea Brother Christmas".. who cares? Omituista itsensä nostamista.

Vierailija
17/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siinä räkytät.

Perustat itsellesi kilpailevan nimen, rupat hommiin ja teet sen ilman palkkaa.

Teet itsestäsi kunnon lehtijutun vielä mainokseksi ja muistat mainita omasta kuluttomuudestasi.

Siinä jää BC sitten heti jälkeen....helppoa kuin heinänteko, eikö?

Minä tein vuosikausia anonyymina avustustyötä ilman meteliä ja ilman palkkaa. Minulle tarjottiin myös  mahdollisuus tehdä työtä nimellä mutta kieltäydyin koska mielestäni keskiössä piti olla kohde, ei  tekijä.Helppoa se ei ollut mutta palkitsevaa.

Mene itse muualle arvostelemaan.Palataanko asiaan kun itselläsi on vastaava kokemus, jooko?

Vierailija
18/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte itse jättäytyä toimeentulotuelle ja tehdä täyttä työpäivää hyväntekeväisyydessä.

Ymmärtääkseni BC aika paljon itse liikkuu kohteidensa luokse. Tämä ei olisi mahdollista tt-tuella, koska autoa ei saisi omistaa.

Junamatkoja ei myös tuella maksella.

Eli jos ei ottaisi palkkaa, jäisivät syöpälapset ilman hautajaisia jne.

Mutta ihmisten mielestä, jotka eivät itse tee toisten hyväksi extraa, niin taas on väärin autettu.

Sitten kun joku auttaa eläimiä, niin pitäisi auttaa vanhuksia. Sitten kun joku auttaa vanhuksia, niin pitäisikin auttaa työttömiä.

Valitus ei vaan koskaan lopu.

Itse autan löytökoirayhdistystä. Siinä puheenjohtaja nostaa osa-aikatyön palkkaa ja se on mulle ihan ok. Hän tekee päivätyötä siihen lisäksi, mutta joutui vähentämään sitä, koska yhdistys vie niin paljon aikaa.

Toki olisi voinut olla vaan auttamatta niitä eläimiä samalla tavalla, mutta ehkä ei moraali anna periksi. Ja ympärillä olevat, kymmenettuhannet ihmiset haluavat, että autetaan enemmän. Jonkun täytyy pitää langat käsissä, että toiminta on mahdollista. Jos random ihmiset auttelevat silloin tällöin, milloin se sattuu sopimaan, ei toiminta olisi järkevää eikä tehokasta. Apu loppuisi siihen.

Ja tottakai pitää julkaista somessa infoa, muuten ihmiset eivät tiedä mihin rahat menevät. Yhteistyökumppanit eivät lähde mukaan, ihmiset eivät lähde mukaan auttamaan, jos eivät tiedä toiminnasta mitään.

Vierailija
19/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ällötti kun näin jonkun lööpin "tässä on oikea Brother Christmas".. who cares? Omituista itsensä nostamista.

Haastateltavat eivät itse kirjoita lehtijuttuja saati lööppejä. Tutustu vähän toimittajan työhön. Tottakai tekevät huomiota herättävät otsikot, näin hekin kokevat auttavansa niitä syöpälapsia. Kerrotaan toiminnasta, jotta se voisi jatkua.

Joka ikinen kesä on iso juttu kesäkissoista, ihan vaan että lukijat oppisivat. Tarkoitus ei ole tehdä niistä kissoista julkkiksia.

Vierailija
20/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä tapauksessa ne palkkarahat ainakin menevät suoraan sille ihmiselle, joka tekee sen varsinaisen työnkin. Ei mihinkään väliportaan keskijohtoon tai poliitikkojen lobbaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän