Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole hyväntekeväisyysjärjestöä ilman välikäsiä. Brother Christmas ei myöskään toimi ilman korvausta!

Pyytentön auttaja?
03.09.2017 |

Hyväntekeväisyyttä tekevä Brother Christmas työlistää itsensä auttamalla muita. Hän on julkisesti kertonut, että hän tekee työkseen tätä! Hän auttaa muita ihmisiä muiden lahjoittamilla rahoilla. Lisäksi hän nostaa palkkioina, kulukorvauksina tai palkkana muiden lahjoittamista varoista BC yhdistyksen tililtä.

Ihmiset ajattelevat, että hän tekee pyytentöntä hyväntekeväisyyttä ilman korvausta, välikäsiä. Hän on itse se välikäsi, joka ottaa omansa pois.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa rahankeräysjutuissa pitäisi olla kaikille avoimia kirjanpito. Muuten tuosta voi ottaa hyväuskoisilta itselleen miten paljon vain välistä. Pitäisi saada ihan lakiin.

Aikoinaan mietin esim, paljonko se Nokia Mission johtaja mahtaa ottaa itselleen palkkioina. Ei sitä missään tavallisille lahjoittajille kerrottu. Tiedän, että tuttavani antoivat suuriakin summia lahjoituksena.

Vierailija
22/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän nyt on aivan selvää, jollakin hänenkin täytyy elää. Mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää millaista tuloa hän työstään sitten nostaa. Mikä on käypä palkka tuollaisesta työstä?

Tätä minäkin olen koko hänen toimintansa ajan pohtinut.

Suurin osa aikuisista ihmisistä kun tuntuu uskovan että hän on oikea joulupukki ja antaa omistaan. Toivotaan, että on hyvin pitänyt kirjanpidon, eikä jossain vaiheessa kosahda kasaan koko joulupukki.

Pitää olla melko naivi ihminen jos ajattelee että kukaan tavallinen ihminen pystyy tekemään hyväntekeväisyyttä, tuossa mitassa mitä Brother Christmas sitä tekee, ilman palkkaa. 

Sitten ei pidä tehdä. Juuri tästä syystä hyväntekeväisyydessä pitäisi olla vero. 

On käsittämätöntä että ihmiset lahjoittaa "hyväntekeväisyyteen" ja sitten tuon kaltainen "hyväntekijä" nappaa osan rahoista omaan taskuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rahankeruu hyväntekeväisyyteen on bisnestä, joka elättää välikäsiä. Tiedän sen itse koska olen ollut työtä tekemässä.Siksi lahjoitan mieluummin suoraan tarvitsevalle kotimaassa kuin annan rahaa järjestöille. Oikeasti niitä hiljaisia auttajia on tässä maassa tuhansia.

Vierailija
24/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte itse jättäytyä toimeentulotuelle ja tehdä täyttä työpäivää hyväntekeväisyydessä.

Ymmärtääkseni BC aika paljon itse liikkuu kohteidensa luokse. Tämä ei olisi mahdollista tt-tuella, koska autoa ei saisi omistaa.

Junamatkoja ei myös tuella maksella.

Eli jos ei ottaisi palkkaa, jäisivät syöpälapset ilman hautajaisia jne.

Mutta ihmisten mielestä, jotka eivät itse tee toisten hyväksi extraa, niin taas on väärin autettu.

Sitten kun joku auttaa eläimiä, niin pitäisi auttaa vanhuksia. Sitten kun joku auttaa vanhuksia, niin pitäisikin auttaa työttömiä.

Valitus ei vaan koskaan lopu.

Itse autan löytökoirayhdistystä. Siinä puheenjohtaja nostaa osa-aikatyön palkkaa ja se on mulle ihan ok. Hän tekee päivätyötä siihen lisäksi, mutta joutui vähentämään sitä, koska yhdistys vie niin paljon aikaa.

Toki olisi voinut olla vaan auttamatta niitä eläimiä samalla tavalla, mutta ehkä ei moraali anna periksi. Ja ympärillä olevat, kymmenettuhannet ihmiset haluavat, että autetaan enemmän. Jonkun täytyy pitää langat käsissä, että toiminta on mahdollista. Jos random ihmiset auttelevat silloin tällöin, milloin se sattuu sopimaan, ei toiminta olisi järkevää eikä tehokasta. Apu loppuisi siihen.

Ja tottakai pitää julkaista somessa infoa, muuten ihmiset eivät tiedä mihin rahat menevät. Yhteistyökumppanit eivät lähde mukaan, ihmiset eivät lähde mukaan auttamaan, jos eivät tiedä toiminnasta mitään.

Mutta eihän en tiedä toiminnasta mitään. Nyt ne tietää vain sen mitä tuo ukko haluaa kertoa. 

Ihmiset laittavat jopa kymmeniä tunteja vapaaehtoistoimintaan esim. urheiluharrastuksissa ja niiden kilpailuissa. Minäkin tiedän monta jotka tekevät helposti parikymmentä tuntia viikossa ilmaistyötä. Joten tuo aika on tekosyy.

Vierailija
25/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tästä tuli päätyö, ei rahallisesti mutta ajallisesti. Viikossa käytän tähän ehkä 50 tuntia, joulun alla vielä enemmän.", sanoi Brother Christmas tammikuussa Me Naisissa.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/vahavaraisia-aut…

Eli käyttää VAPAA-AIKAANSA hommaan....

Onko sekin väärin?

Vierailija
26/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttina, että ainakin Lions Clubin toiminta ruohonjuuritasolla perustuu aina vapaaehtoisuuteen ja kaikki Suomessa kerätyt rahat, ruoat jne menevät sääntöjen mukaan lyhentämättömänä suoraan eteenpäin avuntarvitsijoille.

Vierailija
27/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte itse jättäytyä toimeentulotuelle ja tehdä täyttä työpäivää hyväntekeväisyydessä.

Ymmärtääkseni BC aika paljon itse liikkuu kohteidensa luokse. Tämä ei olisi mahdollista tt-tuella, koska autoa ei saisi omistaa.

Mutta ihmisten mielestä, jotka eivät itse tee toisten hyväksi extraa, niin taas on väärin autettu.

Sitten kun joku auttaa eläimiä, niin pitäisi auttaa vanhuksia. Sitten kun joku auttaa vanhuksia, niin pitäisikin auttaa työttömiä.

Itse autan löytökoirayhdistystä. Siinä puheenjohtaja nostaa osa-aikatyön palkkaa ja se on mulle ihan ok. Hän tekee päivätyötä siihen lisäksi, mutta joutui vähentämään sitä, koska yhdistys vie niin paljon aikaa.

Toki olisi voinut olla vaan auttamatta niitä eläimiä samalla tavalla, mutta ehkä ei moraali anna periksi. Ja ympärillä olevat, kymmenettuhannet ihmiset haluavat, että autetaan enemmän. Jonkun täytyy pitää langat käsissä, että toiminta on mahdollista. Jos random ihmiset auttelevat silloin tällöin, milloin se sattuu sopimaan, ei toiminta olisi järkevää eikä tehokasta. Apu loppuisi siihen.

Ja tottakai pitää julkaista somessa infoa, muuten ihmiset eivät tiedä mihin rahat menevät. Yhteistyökumppanit eivät lähde mukaan, ihmiset eivät lähde mukaan auttamaan, jos eivät tiedä toiminnasta mitään.

Mutta eihän en tiedä toiminnasta mitään. Nyt ne tietää vain sen mitä tuo ukko haluaa kertoa. 

Ihmiset laittavat jopa kymmeniä tunteja vapaaehtoistoimintaan esim. urheiluharrastuksissa ja niiden kilpailuissa. Minäkin tiedän monta jotka tekevät helposti parikymmentä tuntia viikossa ilmaistyötä. Joten tuo aika on tekosyy.

Maksavat siis itse kilpailut ja järjestävät ne omasta pussista? Niin varmaan..

Se että myy ori tuntia makkaraa oman pojan harrastuksessa ei tosiaan ole sama asia!

Vierailija
28/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan eniten sitä  hiljaista ja pyyteetöntä hyväntekeväisyystyötä mitä tehdään kulissien takana ja ilman lehtiartikkeleita. B.Christmas on tehnyt itsestään brändin ja se on narsistista.

Mitäs siinä räkytät.

Perustat itsellesi kilpailevan nimen, rupat hommiin ja teet sen ilman palkkaa.

Teet itsestäsi kunnon lehtijutun vielä mainokseksi ja muistat mainita omasta kuluttomuudestasi.

Siinä jää BC sitten heti jälkeen....helppoa kuin heinänteko, eikö?

Minä tein vuosikausia anonyymina avustustyötä ilman meteliä ja ilman palkkaa. Minulle tarjottiin myös  mahdollisuus tehdä työtä nimellä mutta kieltäydyin koska mielestäni keskiössä piti olla kohde, ei  tekijä.Helppoa se ei ollut mutta palkitsevaa.

Mene itse muualle arvostelemaan.Palataanko asiaan kun itselläsi on vastaava kokemus, jooko?

Niin teit sen ulkopuoliselle firmalle joka maksoi sun kulusi jos jouduit johonkin matkustamaan, vai olisitko omasta pussista maksamaan liikkumisesi ympäri Suomea jos olisit niin joutunut tekemään? Tuskin..

Vierailija
29/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo hyväntekijätkään pyhällä hengellä elä eikä niiden autot kiitoksella kulje.

Vierailija
30/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten lahjoittaa suoraan avuntarvitsijalle.

Vierailija
31/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on ok että ottaa kulukorvaukset jne. mutta kun touhu on jo tuossa mittakaavassa ja lahjoitukset isoja niin todellakin toivoisi läpinäkyvyyttä että kertoisi suoraan miten tuo rahaliikenne menee ja mikä on hänen osuutensa siitä.

Vierailija
32/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan eniten sitä  hiljaista ja pyyteetöntä hyväntekeväisyystyötä mitä tehdään kulissien takana ja ilman lehtiartikkeleita. B.Christmas on tehnyt itsestään brändin ja se on narsistista.

Millä kuvittelet hyväntekijän löytävän sponsoreita, jos kaikki tehdään kulissien takana? Omastako kukkarostaan tämä Brother Christmas ottaisi lahjoitusrahat? Tietääkseni hän ei ole miljonääri. Ja jos hän ei palkkaakaan saa ottaa, kuten tässä ketjussa näytetään tuumattavan, hänen täytyy  mielestäsi siis vapaa-ajallaan "kulissien takana" ja "hiljaisesti ja pyyteettömästi" soitella läpi näitä sponsoreita. Mistä hän ottaa tämän soitteluun käytettävän ajan, jos hänen on käytävä jossain muualla palkkatöissä elättääkseen itsensä?Vähän realismia nyt ihmiset.

Vierailija
33/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki on ok että ottaa kulukorvaukset jne. mutta kun touhu on jo tuossa mittakaavassa ja lahjoitukset isoja niin todellakin toivoisi läpinäkyvyyttä että kertoisi suoraan miten tuo rahaliikenne menee ja mikä on hänen osuutensa siitä.

Mistä tiedät kuinka isoja lahjoitukset ovat?

Jos nyt ilmoittaisi että hänen palkkansa on vaikka 3000eniin alkaisi kitinä tai itse asia valitus ja kitinä varmaan alkaisi mistä tahansa summasta.

Minusta pääasia on että jaksaa tehdä tuota työtä ja auttaa monia ihmisiä. En jaksa olla kateellinen. Tässä maassa moni ei mielestäni ansaitse nostamaansa palkkaa mutta BC ansaitsee oli se mikä tahansa.

Vierailija
34/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät kuinka isoja lahjoitukset ovat?

Jos nyt ilmoittaisi että hänen palkkansa on vaikka 3000eniin alkaisi kitinä tai itse asia valitus ja kitinä varmaan alkaisi mistä tahansa summasta.

Minusta pääasia on että jaksaa tehdä tuota työtä ja auttaa monia ihmisiä. En jaksa olla kateellinen. Tässä maassa moni ei mielestäni ansaitse nostamaansa palkkaa mutta BC ansaitsee oli se mikä tahansa.

Firmat ovat kertoneet varsin suuristakin lahjoituksista. Ja miksi puhut jostain kateudesta? Kyse on ennemmin siitä että ihmiset epäröivät tehdä lahjoituksia jos hyväntekeväisyystahon kulurakenne on epäselvä.

Vierailija
35/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että myy ori tuntia makkaraa oman pojan harrastuksessa ei tosiaan ole sama asia!

Ota asioista selvää.

Kyllä suurin osa kilpailuista tässä maassa järjestetään ihan osallistujien ja vapaaehtoisten omasta pussista.

Samoin suurin osa lasten harrastuksista rahoitetaan ilmaistyöllä. Esimerkiksi vanhemmat myy itse leipomia tuotteita, paketoivat joulunan maksua vastaan paketteja ja kaikki rahat menevät urheiluseuralle jne.

Tiedän myös paljon tapauksia missä vanhemmat menevät esim. tavarataloon tekemään työtä ja KAIKKI rahat menevät urheiluseuralle.

Ne rahoitetaan juuri ILMAISTYÖLLÄ!

Vierailija
36/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi hyväntekeväisyysjärjestöt ja suuret hyväntekijät on täysiä huijareita.

Vierailija
37/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka sanovat antavansa rahaa suoraan avuntarvitsijalle: mistä tiedätte mihin sekään raha menee? Onko sillä avuntarvitsijalla avoin kirjanpito, jota voitte seurata?

Itse lahjoitan rahaa myös suoraan ulkomaille yhdelle perheelle, mutta ymmärrän sen ettei mulla ole osaa eikä arpaa siihen miten rahat käyttävät. Eli jos se menee perheen äidin kynsiin, niin sitten se menee.

Jos teitä kiinnostaa tämän BCn palkkakuitit, ottakaa häneen yhteyttä.

En edes seuraa kyseistä henkilöä, mutta sen verran usein tulee somessa ja muualla vastaan, että siihen ei 40h työviikko riitä.

Monilla ihmisillä ei ole lainkaan käsitystä siitä, miten paljon aikaa vaativat kulissien takana tehty työ.

Jonkun asian kuvaaminen voi kestää useamman päivän. Neuvotteluja ei käydä 5min puhelimessa.

Aikataulujen sovittaminen eri kumppaneiden kanssa, matkat, yhteistyökumppanit haluavat tavata henkilökohtaisesti.

Miten iso poru siitäkin tulisi, jos BC ei koskaan tapaisi kohteitaan? Tekisi vaan netissä hommia.

Miten paljon hänelle tulee yhteydenottoja? Miten ne käydään läpi, laitetaan kiirellisyysjärjestykseen, mitkä valitaan? Miten järjestetään? Miten pidetään yhteyttä? Milloin mennään ja mihin? Tuleeko valokuvaaja, tuleeko jotkut muut? Kuka päivittää ja miten päivittää, mitä voidaan julkaista, mitä ei? Lehdestä soitetaan, yleltä soitetaan, mihin ne sovitetaan? Joku haluaa lahjoittaa jollekin toiselle jotain, miten nämä löytävät toisensa?

Voisin sanoa suoralta kädeltä, että kyllä tossa hommaa saattaa olla.

Sitten vielä kun sähkäpostiin tulee sitä haukkumiskirjettä ja tappouhkauksia ja sieltä pitäs löytää ne avuntarvitsijat.

Vierailija
38/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota asioista selvää.

Kyllä suurin osa kilpailuista tässä maassa järjestetään ihan osallistujien ja vapaaehtoisten omasta pussista.

Samoin suurin osa lasten harrastuksista rahoitetaan ilmaistyöllä. Esimerkiksi vanhemmat myy itse leipomia tuotteita, paketoivat joulunan maksua vastaan paketteja ja kaikki rahat menevät urheiluseuralle jne.

Tiedän myös paljon tapauksia missä vanhemmat menevät esim. tavarataloon tekemään työtä ja KAIKKI rahat menevät urheiluseuralle.

Joo, käyn myös itse myyjäisissä myymässä ja tuotto menee lapseni harrastus seuralle. Sekä kuskaan lastani peleihin yms. Teen sen lapseni takia!

En kuitenkaan ikinä voisi verrata tätä siihen työhön mitä BC tekee täysin tuntemattomien hyväksi.

Paljon turhemmastakim työstä maksetaan palkkaa jonka me verovaroin kustannamme ja meiltä ei kysytä haluammeko maksaa vaan maksu menee automaatisesti palkasta.

Minusta on hienoa että joku tekee tälläistä työtä ja varmaan myös heistä jotka ovat apua saaneet.

Vierailija
39/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota asioista selvää.

On hieman eriasia seisoa tavaratalossa muutaman tunnin silloin tällöin ja kerätä varoja urheiluseuralle leipomalla pari tiikerikakkua.

Tälläisellä toiminnalla ei pystytä tekemään asioita mitä BC tekee.

Ilman julkisuutta ihmiset/yritykset ei lahjoita ja sitten ei pystytä sitäkään vähää toiveista toteuttamaan.

Siksi näitä asioita ei voi verrata.

Vierailija
40/64 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa lukea tätä ketjua. Väärin sammutettu näyttää olevan osan mielipide. Ihmettelen!

Itsestäni ei olisi tuohon hommaan, ei vaikka saisin siitä jonkin rahallisen korvauksen. Sen verran kuluttavaa tuo työ on henkisesti. Eli hattua nostan veli joululle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme