Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen suusta

04.04.2006 |

Vesi oli hetken tietyön takia poikki, ja äsken avattiin uudestaan. Menin sitten pottaa huuhtomaan kylppäriin ,enkä tietenkään muistanut katkosta ollenkaan, ja vesi tuli paukkuen ja rätisten pottaan, ja roiskui tietenkin pitkin kylppäriä. ARGH! No, lapsi 3v kikatti kovastikin : " Hana pieraisi!!!" Heh!

Toinen ihan hauska : poreallas = siellä missä niitä mummoja keitetään

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingviiniä sanoi pinpiksi joka siis kummasti huvitti vieraita. Lintua esikoinen taas sanoi ensin ittuksi, taas sana joka kuullostaa vähän toiselta muiden korvissa :)

Kuopusksella 2v tulee hauskoja sananvääntöjä lähes päivittäin mutta kummasti ne ehtii unohtaa. Jonkin aikaa minulla kesti keksiä mitä poika haluaa kun pyysi känkkäliä. No näkkäriähän poika pyysi mutta ei tullut heti mieleen ;)

Tänään laitettiin pojalle lapaset käteen, johon poika totesi että mulla on lapset kädessä :)

Vierailija
62/88 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 v siskontytön kanssa oltiin alkukesästä mökillä. Rannassa kallionkolossa oli vettä ja pohjalla näkyi jokin iso toukka. Kysäisin että mikäköhän tuosta tulee isona?

Tyttö tuijotti lammikkoon ja sitten tuumivasti vastasi: varmaankin opettaja :-DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v tyttö katseli omien touhujensa lomasta, kun epätoivoisesti yritin kiskoa leikkuria käyntiin. Huikkasi sitten: " Äiti, yritä henkesi edestä!"

Vierailija
64/88 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö istui eilen isänsä kanssa sohvalla katsomassa neloselta jääkiekon SM-liigan " kausiennakkoa" . Mies touhotti että " puoli ohjelmaa mennyt ja kerrattu vain edellistä kautta... eiks tän pitänyt olla kausiennakko eikä kausimuistelo... _ketä_kiinnostaa_?!?!?" Tyttö vastasi topakasti " mua kiinnottaa!"

Jatkoi sitten katselua ja aina välillä kuului " ei ihan tullut maali... ei taaskaan ihan tullut maali" . Näytettiin jostakin pelaajasta lähikuvaa, ja tyttö totesi " tetällä ootsit alassa" (setällä sortsit jalassa).

Vierailija
65/88 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli saanut lounaaksi pastaa juustokastikkeessa. Kun isä tuli illalla töistä juoksi jo ovelle kertomaan että äiti oli tehnyt ruoaksi pelkkää pastaa. " Pelkkää pastaa, ei yhtään vitamiineja!"

Samainen poika 2-vuotiaana halusi kovasti katsoa videoilta bykkeste vouta. Mietin että mikä ihmeen bykkeste vou, kunnes sitten paljon myöhemmin hoksasin että sehän on byggmester bob = puuha pete.

Edelleen sama poika mietti 4-vuotiaana, että mistähän löytäisi itselleen sitten isona vaimon, jonka kanssa voisi saada lapsia. Kysäisi että pitääkö hänen sitten vaan ajella autolla ympäriinsä ja kysyä että " haluatko sinä äidiksi, haluatko sinä äidiksi?" Niin, onhan sekin yksi tapa, kai...

Vierailija
66/88 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pojalle kenkiä jalkaan, ja olin kyykyssä eteisessä. Poika (1v2kk) yritti nostaa minua ylös, ja sanoi " äiti on niinkuin kivi!" =)

Nykyään mielistelee äitiä sanomalla useita kertoja päivässä " minä rakastan sinua joka paikasta!" tai " kiva olla täällä äitin luona" ...

Yhtenä iltana oli kylvyssä vannassa ja ilmoitti: " minä olen täällä uiskentelemassa..." sitten oli hetken hiljaa, katsoi jalkojensa väliin ja lisäsi: " minun pippelikin on täällä uimassa" . Eihän?! Ihanko totta?! ;)

Vierailija
67/88 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei vielä osannut kovin hyvin puhua, joten kiivi oli ' aava' . Eräänä iltana saunareissulla ammeessa istunut neiti katsoa nakotti isänsä jalkovälissä roikkuvia pussukoita ja tuumasi topakasti, että ' aava' ja jatkoi muina miehinä kylpyankoilla leikkimistä :D Arvatkaapa mitä on parikin kertaa tullut mielen kiiviä syödessä. Yhdennäköisyyttä, kun on turha kieltää...

Samainen neiti oli jo vähän isompi, mutta vielä vaipoissa. Pikkuhousut olivat kova sana siinä vaiheessa ja hän ihaili äitiä, joka sai pitää pikkuhousuja eli tytön mukaan ' pimppihousuja' . Kaupassa sitten kerran olin ostamasa itselleni alusvaatteita ja neiti kovalla äänellä ihastuksissaan selitti, että " Äiti ostaa pimppihousut" . Muita alusvaateosaston ihmisiä ehkä vähän hymyilytti..

Vierailija
68/88 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Suihkussa osoitti lattiakaivoon: Siihen tuli kakka, siihen tuli munakoiso!

-Heräsi unisenpörröisenä päiväunilta, osoitti jalkaansa ja sopersi: Siellä sisällä on paljon kippiautoja.

-Äiti kysyi pikkuveljeltä, missä lamppu. Pikkuveli osoitti kattoon, mistä tosin puuttui lamppu. " Siinä ei kuitenkaan OLE lamppua. Se ei toimi, siinä ei ole VIRTAA!" . (Naksutteli katkaisijaa).

Vierailija
69/88 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
70/88 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5v poika osoitti eilen kaupungilla yhtä taloa ja sanoi että minä olen käynyt tuolla joskus. Kysyin muistaako miksi siellä käytiin ja hän vastasi: " no me käytiin siellä... terassilla..." .

Ja oikeassa oli, kävimme tosiaan terveysaseman ravitsemusterapeutilla noin vuosi sitten keskustelemassa pienemmän ruokavaliosta. On sillä pojalla hyvä muisti!

Vierailija
71/88 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edelleen se naurattaa. Veljeni tytär oli päiväkodissa todennut hoitajalla: " Kyllä te tarhan tädit olette ihmeellisiä, kun te ette käy töissä, eikä teillä ole tissejä" .

Vierailija
72/88 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään lensi varis taivaan poikka, tyttö 3v sanoi siihen: katso äiti, tilitantti!

Vierailija
73/88 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama meidän reilu 3v pojan jutuista...

Muutama kuukausi sitten, sanoin pojalle, että varopas nyt äidin masua, jos siellä vaikka on vauva. (olin silloin n. puolessa välissä raskautta)

Poika tokaisi siihen: Ei siellä mitään vauvaa oo, sä oot muuten vaan niin ilava (lihava)!

-niin, totuus tulee lapsen suusta....

Viime viikolla olimme koko perhe saunassa. Minä ja poika joimme vettä saunan jälkeen ja isä otti oluen.

Poika kysyi minulta, että: " Miksi sää et äiti tykkää yhtään kaljasta" ? Vastasin, etten vaan tykkää.

No sitten poika kysyi tietysti,että " miksei lapset saa juoda kaljaa?"

Sanoin, että " ei saa, koska siitä voi tulla humalaan." Poika katseli isäänsä ja sanoi, että " iskä saa juoda kaljaa kun se ei tuu siitä yhtään humalaan.... "

Tässä nyt muutama, joka tuli mieleeni näin äkkiseltään. Yleensä näitä hauskoja juttuja kuulee lähes päivittäin, ja ne pitäisi kyllä aina laittaa ylös paperille!!!!!

Vierailija
74/88 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosi innokas piirtämään hevosia. Oli aika mennä kaverin synttäreille (poika) ja sanoin tyttärelleni, että pitäisi tehdä synttärikortti. Tyttäreni sanoi siihen, että joo, mä voin piirtää korttiin poikahevosen, mä osaan piirtää pippelin, kun olen katsonut isältä mallia.

Tyttäreni (4v.) ja 2-vuotias poikani leikkivät usein kotileikkejä niin, että he ovat isä ja äiti. Eräänä päivänä tyttäreni sanoi, että sitten kun hän on iso ja hänellä on vauva mahassa, niin veli ostaa sitten auton ja ajaa hänet sairaalaan synnyttämään, kun ei hän voi kävellä sairaalaan.

Vierailija
75/88 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on liian painava.

Vierailija
76/88 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v7kk poikamme pyysi minua laulamaan muumilaulun ja hain lauluvihkoni että muistaisin sanat oikein. No innostuin sitten laulamaan muutaman muunkin laulun " kaupan päälle" johon hän tokaisi et: " Oo hiljaa!" :D Ihan väkisin rupes naurattaa vaikkakin yritin olla nauramatta, koska periaatteessahan tuo oli aika epäkohteliaasti sanottu, mutta kun se tulee spontaanisti noin pienen suusta, niin virneeseen veti naaman. Onneksi ei ole enää uudelleen käyttänyt samaa muissa tilanteissa.

Vierailija
77/88 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2,5 vuotias poika tykkää, että laulan hänelle. Lempilaulu on Täti Monika. Kerran pötköteltiin vierekkäin tarkoituksena käydä päiväunille, poika pyysi laulamaan. Minähän lauloin ja hetken päästä sanoi: Hiljemmalle. Täytyy sanoa, että ei pitänyt pokka.

Muita:

Tarjosin salaattia pöydäss ja poika sanoi: En ota salaattia, sen on väkevää, se on elukoitten ruokaa.

Poika kantoi kirjojaan keittiön pöydälle. Pinot oli isoja ja painavia. Pian poika hoksasi: minulla taitaa olla lihakset!

kanavoita (munavoita)

titiboxia (weetabix)

mustelmajogurttia (mustikka-)

Vierailija
78/88 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annoin vauvalle puuroa ekoja kertoja juttelin hänelle jotenkin siihen tyyliin, että nyt sinusta tulee oikein puuropoika. No, muutama kuukausi sitten annoin ensimmäistä kertaa pikkuveljelle kanaa, ja isosisko 2v4kk seurasi toimitusta. Aikansa mietittyään hän tokaisi: " nyt veikasta tulee kananpoika!" .

Toissa kesänä tyttö oli reilun vuoden, ja vietimme kesää sukumökillä. Tyttö tutki eteisessä omia saappaitaan, ja löysi sisältä pohjallisen. Hieman sitä tutkiskeltuaan asetti sen ensin itselleen vaipan kohdille ja sitten tuli tarjoamaan myös äidin alapään suojaksi.. Onneksi paikalla oli vain naisväkeä, joka siten nauroikin vedet silmissä!

Vierailija
79/88 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen oma lausahdus joskus pikkutyttönä lähikaupan lihatiskillä... Sanoin äidille: " äiti, osta mulle pippeli" ... Siihen kaupansetä ehätti vastaamaan: " voi, kuule kun just myin viimeisen!" . Varmaan halusin oikeasti pippelin, kun kahdella isoveljelläkin oli. (:

Kävin eilen illalla sählyä pelaamassa ja odottelin kavereita urheilukentän vieressä. Pari ala-aste ikäistä poikaa potki palloa isoon maaliin jne. Toinen pojista sanoi:" Eikö voikin 9-vuotias mies olla tähtipelaaja?" ... Sitten se toinen poika alkoi kilvan ylistää itseään. Pikkupojilla oli varmaan suuria haaveita ja ajattelivat olevansa itse tähtipelaajien veroisia.

Vierailija
80/88 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaalta tulee aika hyviä juttuja:

Kehuin tyttöämme että oletpa ollut tänään reipas tyttö. Tyttö vastasi: Äiti on niin hauska....(sarkasmiako??)

Isi oli vessassa pissalla, tyttö tuli viereen katsomaan ja sanoi hyvä isi, reipas tyttö!

Tyttö kertoi asiantuntevasti: Isillä on häntä, äidillä on vaan tämmönen ja mulla kanssa...

Katsoimme muumeja jossa seikkaili hattivatteja, tyttömme sanoi, noi on niitä hiivatteja. (Tyttö sanoo myös usein että muumipappa/hemuli/nuuskamuikkunen sanoo voi hiivatti!)