Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen suusta

04.04.2006 |

Vesi oli hetken tietyön takia poikki, ja äsken avattiin uudestaan. Menin sitten pottaa huuhtomaan kylppäriin ,enkä tietenkään muistanut katkosta ollenkaan, ja vesi tuli paukkuen ja rätisten pottaan, ja roiskui tietenkin pitkin kylppäriä. ARGH! No, lapsi 3v kikatti kovastikin : " Hana pieraisi!!!" Heh!

Toinen ihan hauska : poreallas = siellä missä niitä mummoja keitetään

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä hihittelen vedet silmissä... :)

Meillä vajaa kolme vuotias tyttö tässä jokunen viikko sitten tuli kylppäriin tarinoimaan kun tulin suihkusta. Katseli siinä kummissaan kun yritin vaivihkaa laittaa tampoonia ja kysyi sitten ihmeissään että " mitä sä äiti teet? Onks sun pimppi kipee? " ja kurkisteli samalla mun jalkoväliä. ( luuli kai että laitoin suppoa...) Siihen sitten yritin nopsaan vaan vastata että " joo, joo, nää on tällaisia naisten juttuja" johon tyttö näppärästi päätti että " tonne ei varmaan voi laittaa edes laastaria!"

Pikkuveljeni oli muutaman vuoden ja vinkui : " mä haluun että laitetaan niitä kanankyniä uimaan" ( =keitetään kananmunia ).

Vierailija
22/88 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ollessaan vähän alta 2-v halus aina soittaa ovikelloa, kun tultiin sisään eli pimpottaa, kuten sanonta kuuluu. Ilmoitti myös itse aina, että hän pimppaa. Kiukkuisena tuli sit kerran sisään ja unohtu tuo ovikellon soitto ja poika makas eteisen lattialla ja huusi täyteen ääneen " haluun pimppaa" , onneksi on naapurit kauempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöseni: Minusta tulee rusina? Ja mun paras kaveri on pulla.

Ope: Missä sä sitten käyt töissä?

Tyttöseni: No laatikossa.

Ope: Mitä sä teet siellä?

Tyttöseni: Näpytän tietokonetta.

Samana päivänä rakas lapsoseni oli tervehtinyt Auroran äitiä tarhan portilla: Terve pikku pirulainen!

(Vaari oli piirtänyt moottoripyörä kerholle tarran, jossa pikku pirulainen kääntää kaasukahvaa. Lapsi oli saanut kasan tarroja.)

Aika vaikeaa selittää tarhassa miksi meidän perheessä puhutaan 3-vuotiaille pikku pirulaisista.

Vierailija
24/88 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättelin esikoista kouluun, ja tämä sitten kömpi ihanan unenlämpöisenä syliin. " Nukuin kyllä NIIN hyvin, että nyt on varmaan jo sunnuntai!"

Vierailija
25/88 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla oli vaalit ja sanoin silloin 2,5 tytolle, etta menepa herattamaan isa niin lahdetaan aanestamaan. Tytto juoksee ylakertaan ja huutaa lujaa: " Isi, isi nyt pitaa nousta! Aiti haluaa menna ulos pitamaan kovaa metelia."

Tama tapahtui tuttavaperheessa. Perhe oli kavelylla maaseudulla ja poika katsoo maata ja toteaa, etta tuossa on kanin paskaa. Aitinsa siihen korjaamaan, etta papanoita. Poika kumartuu alas nena maahan kiinni ja sanoo: " Ei kylla toi on paskaa" .

Vierailija
26/88 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä innostusta täytyy hieman rajoittaa ,mutta välillä saa pelata tietokoneelta koneen omaa peliä sellaista flipperiä.

Tykkää siitä vaikka ei oikein tajua mikä siinä on ideana.

Ja ikävä kyllä ei osaa sanoa f kirjainta, joten sanoo omasta mielestään lähimmäksi samanlaisen sanan siihen flipperi sanan tilalle.

Välillä kaupassakin huutaa:" mä haluun taas pelata pippeliä!"

Kyllä varmaan ihmiset ihmettelee mikä se pippeli peli on. :)

Vierailija
27/88 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tuttavaperheen luona kyläilemässä ja esikoisemme(2,5v) sanoi perheen äidille että meiän äitillä ei oo enää vauvaa mahassa mutta pekalla(tuttavaperheen isä) on.

Niin että lapsen suusta kuulee todellakin totuuden..

Vierailija
28/88 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ekaksi tulee vaan pipit mieleen. Meidän 2,5v tytöllä on niille omia ilmaisujaan. Kun puraisee vahingossa kieleensä, sanoo surkeana: " äiti, kieli pulasi minua!" Ja korvatulehduksen aikaan " kaikki kolvat on kipeät" .

Vierailija
29/88 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin kovaan yskään: " Pitää yskänlääkettä kaupasta ostaa." Kun tulin sitten apteekista takaisin autoon, takapenkiltä kuului: " No, nyt hempotti (helpotti)!!!"

Samainen tyttö makasi parisägyllä aurinkolasit otsalla ja luki ääneen jotain iskän taskupokkaria: " Eräänä päivänä.... eräänä päivänä... eräänä päivänä... mistäs tiesit tänne tulla..." =0DDDDDD

Vierailija
30/88 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltalenkillä vastaan tulleen koiran jälkeen haukkuiko koira? sanoin että ei haukkunut, silloin lapseni kysyi onko siitä loppunut patterit?

Mieheni ajoi pitkään olleen partansa pois, jonka jälkeen 3-vuotiaani kysyi; isi, tuliko sinusta nyt äiti?

Vierailija
31/88 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 2v4kk puhelee monesti potalla istuessaan, että " hyi kun täällä haisee p***a" . Ilmeisesti äitinsä kommentit kissan p****n hajusta on jäänyt mieleen. Viimeksi sanoi näin kun olimme käymässä tyttäreni isomummolassa ja mummoni kuuli tämän ja totesi vain, että näin ne lapset oppivat nuorina huonoa kielenkäyttöä kun katsovat salkkareita yms. Hmm...nolotti hieman.

Toinen juttu, joka nyt tulee mieleen on eilinen kotiinpaluu reissu kun istuimme autossa. Tyttäremme tietää, että mummi ja ukki ovat tulossa meille sunnuntaina, mutta hän oletti, että he tulevat meidän autossa. Hän pähkäilikin ääneen, että " mihinkäs ne ukki ja mummi istuvat...päätyi sitten siihen, että ukki istuu etupenkille ja mummi voi mennä peräkärryyn" . Voi mummi parkaa sanon minä.

Eilettäin mummi ei myöskään voinut lähteä tyttäremme mukaan Hessburgeriin kun mummilla ei ole kumppareita. Kriteeri sekin.

Muovailuvaha on ilmeisen vaikea sana ja se onkin tyttäremme mielestä " muohailumaha" .

Saatuaan pikkuveljen tammikuussa hän huomasi, että veljellä on " kilkku" jalkojen välissä ja häneltä se puuttuu. Nyt onkin hyvin yleistä, että kun ei muuta keksi enää vaatia niin tyttäremme pyytää kaupassakin, että " ostakaa minullekin kilkku pyllyyn, kun pikkuveljelläkin on" .

Vielä kauppareissulta tulee mieleen se kun tyttäreni pieraisi isosti ja totesi sen jälkeen isoon ääneen et " äiti pierasi" .

Sitten viimeseksi tyttäremme ei ilmeisesti ymmärrä, että me ihmiset vanhenemme koko ajan. Vaan hän puhelee monesti, että " sitten kun hän itse tai äiti on vauva niin sitten saadaan jokin lelu tai tutti tai vastaava uudestaan käyttöön.

Vierailija
32/88 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla oli iakas tatini kaymassa kylassa. Tadin kuulo on heikko ja kaikki pitaa " huutaa" . Tatini kysyi tyttareltani hanen nukkensa nimea ja tytto tietysti vastasi. Tati ei kuitenkaan kuullut ja kysyi uudeelleen. Tytto kertoi uudelleen, mutta vielakaan ei tati kuullut. Kolmannella kerralla tytto tiuskaisi puolivihaisesti: " Kuinka monta kertaa sulle pitaa samasta asiasta jankuttaa" . Siina vaiheessa aiti lehahti punaiseksi :-) Tati ei vielakaan kuullut, mutta kaikki muut kylla remahtivat nauramaan :-)

Vierailija
33/88 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nauranut kipurassa..lisään tänne kuulemiani juttuja kun omat ei vielä sutkauttele..

Kaverin muksu(poika 2v) oli käynyt kumminsa kanssa saunassa ja oli katsellut tädin takamusta kun oli kumartunut nostamaan saippuaa lattialta ja todennut " oi kauhistus,sulta on vähän revennyt tuolta" Oli tädillä ollut naurussa pidättelemistä!

Mieheni on pienenä ollut setänsä kanssa rallia katsomassa jossa siis paljon porukkaa..siinä sitten oltiin istuskeltu metsän reunassa ja odoteltu hiljaa kun seuraava auto tulee jolloin mieheni tuolloin 5v oli huutanut " kato sulla on tosi iso mulkku tossa " ja osoittanut haaraväliä..olihan siinä muurahainen,mutta eipä sitä muut huomanneet=)

Itse olen joskus kysynyt eräältä mies henkilöltä että miksihän juot mustaa kahvia?Kun sain vastaukseksi että se kaunistaa,olin hetken katsellut aivan hiljaa ja todennut..Ei ole sulla autanut sitten!

Vierailija
34/88 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä eräänä päivänä puolisolleni jostain asiasta, pitäisikö ottaa riski. En muista, mistä oli kyse, ei mikään iso riski siis, kunhan käytin tuota sanaa.

2,5-v. osallistui: " Äiti, älä ota liskiä. Se on niin painava."

Vierailija
35/88 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli isän kanssa ulkona ja alkoi selittää, että " vesi on jumissa" . Isä ihmetteli, mikä vesi ja missä, kunnes huomasi, että poika katsoi räystäässä roikkuvaa jääpuikkoa. Tosiaan, vesi jää jäätyessään jumiin, eli hyvin hoksattu, tuumii nimimerkki ylpeä äiti...

Vierailija
36/88 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän justiinsa 1-vuotta täyttänyt tyttömme puhuu ensimmäisiä sanojaan. Hänellä on kotona keinu jolla innoissaan keinuu ja hokee kovalla äänellä: KAKKAA, KAKKAA.. tarkoittanee sillä tietenkin

kiikkaa, kiikkaa:0)

Vierailija
37/88 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni oli n. 2,5 vuotiaana kiinnostunut liikennemerkeistä. Katseltiin niitä eräästä kirjasta, ja poika kysyi selitystä merkille, jossa on varoituskolmiossa musta pystypalkki. Kerroin sen olevan " Muu vaara" -merkki. Poika mietti hetken ja täsmensi vielä: " Silloin pitää siis varoa tiellä käveleviä lehmiä.."

Samainen poika istui n. 3-vuotiaana auton takapenkillä matkalla mummolaan ja silmäili ympärillä aukeavaa peltomaisemaa ja tiedusteli " Iskä, onko tuossa Lande??"

Vierailija
38/88 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kaupassa ja poika näki pari punkkaria. Yhdellä oli tosi hieno irokeesi tukka. Poika katteli haltioissaan, osoitteli sormella ja huusi: " Äiti, kato, dinosaurus!" Kieltämättä se vähän dinosaurukselta näytti :).

Pihalla meni juttelemaan miespuoleiselle rappusiivoojalle, jolla oli tumma, pitkä, sotkuinen tukka. Aikansa juteltuaan sanoi siivoojalle: " Höh, sähän näytät ihan Rölliltä." Kyllä taas hävetti!

Vierailija
39/88 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää ei läheskää yhtä hauskoja mutta kannan korteni kekoon...

siskon pojan suusta: (4v)

-yhtäkkii huusi illalla nukkumaan laittaessa hädissään: " äiti mun jalassa on muolikko, ota se pois" (huomasi jalassa olevan luomen)

-kaupassa kaljapäkin nähdessään: " kato, mummulla on aina tätä, se on mummun herkkua, tahokko nääki"

-mun silmät tahtoo nukkumaan, mutt mää jaksan vielä leikkiä

-juustonaksuista: nää haisee iha samalle, mille hikiset sukat maistuu (taisi tarkoittaa toisinpäin)

-minä en mee uimaa ku kalat syö pieniä lapsia

-kato mulla on hieno haava, tahdotko nääki tämmöisen? (ehdotin laastaria saaden vastaukseksi: ei sitä saa laittaa ku se muuten paranee)

-kato täti, tuolla on vähäsen vaa iso pää (osoittaen tottakai sormella)

miehen siskon lapsen suusta (2v):

-otti kaupassa kaljapullon käteen ja sano: mummun limukkaa

Vierailija
40/88 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi mulle, kun syötiin sellaisia naposteluporkkanoita, että " anna mullekin tommonen pippeliporkkana!"

Sama poika katsoi minun haarojeni väliin pitkään ja tarkasti ja sitten tokaisi " tuonne ei saa koskea" . Kysyin, että kuka niin on sanonut? " Minä"

Ja tämä juttu toistui kovaan ääneen, kun olimme uimahallissa...