Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites siinä nyt näin kävi. Vastavalmistunut KTM ja työtön.

Vierailija
02.09.2017 |

Valmistuin vuosi sitten Aallon kauppiksesta ja nyt löi kyllä totuus niin pahasti vasten kasvoja, ettei tosikaan. Vuoden olen etsinyt töitä. Tarjolla puhelinmyyjän ja kaupparatsun töitä. Näihin en suostu.

Mites muilla?

Kommentit (251)

Vierailija
161/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutukseltani KTM, enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Valmistuin lama-aikaan, joten työpaikkoja ei ollut paljoa tarjolla, mutta sain omalla osaamisellani vakuutettua työnantajan siitä, että minut kannattaa palkata. Kyse on omasta aktiivisuudesta, jos ei töitä saa.

Nyt on vahvaa KTM-logiikkaa. Entä jos kaikki olisivat yhtä aktiivisia kuin sinä? Tulisiko työpaikkoja maagisesti lisää ja kaikki saisivat töitä?

Ei työpaikkojen määrä mikään vakio olisi eli vastaus olisi kyllä; työpaikkoja tulisi lisää.

Vierailija
162/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama tilanne, kuin monella muulla. Valmistumisen jälkeen on vaikeaa saada ns. "seuraavaa työpaikkaa". Nyt teen sitä perusaspaa n. 2k/kk palkalla.

Minulla on kyllä ihan hyvä CV ja olen 16v asti tehnyt töitä ja vaihdellut työpaikkaa. Lisäksi olen käynyt vaihdossa ja puhun neljää kieltä erinomaisesti.

Olen yrittänyt kouluttautua lisää, hankkia suhteita, edetä firman sisällä - olla itse aktiivinen. Kuitenkaan tästä ei ole ollut hyötyä ja se harmittaa.

Täällä minut todennäköisesti tuomitaan luuseriksi. Aivan sama. Haluan vain kertoa muille samassa tilanteessa oleville että kyllä meillä muillakin on hankalaa, mutta uskotaan kuitenkin parempaan ja jaksetaan tsempata. Masentuminen ei auta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoksia jakamalla saa ekstraa töitä odotellessa. Joulun alla on sitten postissa joulukorttien lajittelua, mutta ottavat mieluusti niitä, jotka ovat ennen olleet töissä. 

Vierailija
164/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on seurausta yksinomaan siitä, että jokaikisestä maakuntayliopistosta valmistuu ekonomeja. Toista se oli ennen kun ko alan valitseminen vaati oikeaa kiinnostusta ja satsausta niille muutamalle paikkakunnalle, joista ko opetus tapahtui. Tämähän on nykyisin vain pikkuisen hienompi tradenomin tutkinto.

Vierailija
165/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sanotaan olevan 20000 avointa työpaikkaa. Eiköhän sieltä jotain sullekin löydy.

Tietysti voit joutua susirajalle, jossa ei juuri kukaan asu. Mutta pääasia on työllistyä. Mitä siitä mielenterveydestä ja viihtymisestä. Yliarvostettua.

Vierailija
166/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on seurausta yksinomaan siitä, että jokaikisestä maakuntayliopistosta valmistuu ekonomeja. Toista se oli ennen kun ko alan valitseminen vaati oikeaa kiinnostusta ja satsausta niille muutamalle paikkakunnalle, joista ko opetus tapahtui. Tämähän on nykyisin vain pikkuisen hienompi tradenomin tutkinto.

Maisteteita valmistuu liikaa ja varsinkin kauppatieteen. Kaikista paitsin Lapin yliopistosta voi valmistua KTM:si. T. maakuntayliopiston KTK

Vierailija
167/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tutkinto se on kuin ennenkin. Nykyään useammalla on mahdollisuus kouluttautua pidemmälle, jolloin seurauksena on maailman pätevin kortisto

Vierailija
168/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö KTM taustalla hoiva-avustajan tehtäviin? Siis ei lähihoitaja, vaan avustava hoitotyö, eli suihkutus ja vaipoitus vanhainkodissa, ruuan jakaminen, potilaskuljetus ja sen sellainen?

Vierailija
169/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö KTM taustalla hoiva-avustajan tehtäviin? Siis ei lähihoitaja, vaan avustava hoitotyö, eli suihkutus ja vaipoitus vanhainkodissa, ruuan jakaminen, potilaskuljetus ja sen sellainen?

Ainain meillä on ollut potilaskuljettajina sijaisuuksissa tradenomeja joten miksipäs ei?

Vierailija
170/251 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tutkinto se on kuin ennenkin. Nykyään useammalla on mahdollisuus kouluttautua pidemmälle, jolloin seurauksena on maailman pätevin kortisto

Ja sitten sanotaan ettei koulutuksesta saisi leikata. SEFE voisi myös edes yrittää toimia etujärjestönä.

Vierailija
171/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten sanotaan ettei koulutuksesta saisi leikata. SEFE voisi myös edes yrittää toimia etujärjestönä.

Maksa nyt vaan jäsenmaksut kiltisti.

Vierailija
172/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI työllistyy huomattavasti helpommin kuin KTM. Kaverin CV:tä ja hakemusta katselin niin melko paljon oli kirjoitusvirheitä ja työkokemus vähäistä, mutta paljon helpompaa hänelle on ollut tehdä uraa.

Pitänee itsekin hankkia DI:n paperit.

Vierailija
173/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi vastavalmistunut ja turhautunut KTM. Olen opintojen ajan kyllä kerryttänyt CV:tä ja minulla on melko hyvää työkokemusta ikääni nähden.

Kuitenkin tuntuu ettei hankituista suhteista ja kokemuksesta ole mitään hyötyä, vaan aina puuttuu juuri joku pieni asia. Toisaalta moniin töihin vaaditaan samalla 5-10v työkokemus.

Minäkin olen miettinyt lähteväni ulkomaille.

Vierailija
174/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä. Itselläni ura lähti nousuun vasta kolmenkympin jälkeen. Viisi vuotta tein pätkää ja olin liiton rahoilla.

Uskokaa itseenne.

Vierailija
175/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI työllistyy huomattavasti helpommin kuin KTM. Kaverin CV:tä ja hakemusta katselin niin melko paljon oli kirjoitusvirheitä ja työkokemus vähäistä, mutta paljon helpompaa hänelle on ollut tehdä uraa.

Pitänee itsekin hankkia DI:n paperit.

En tiedä kannattaako. Mulla huoliteltu CV ja hyvät arvosanat, mutta ei relevanttia työkokemusta/suhteita eikä toivoakaan päästä edes haastatteluun dippainssinä. Kortisto täynnä 50+ ikäisiä osaajia, mutta eivät kelpaa työmarkkinoille muuten kuin korkeintaan amisopeiksi. Töitä jos haluaa, kannattaa mieluummin lukea vaikka farmaseutiksi

Vierailija
176/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hullu keskustelu, korkeakoulusta valmistuneet tuskailevat töiden saamisen kanssa tai tekevät hommia, joita voisi tehdä myös ilman koulutusta.

Enemmän työkokemusta omaavat korkeakoulutetut, vanhemmat henkilöt eivät sitten myöskään työllisty.

Muutama sankari sitten käy syyttämässä molempia ryhmiä tyhmiksi ja laiskoiksi.

Vierailija
177/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire tulee saada työ, ennenkuin YT:t puskee taas useammalla alalla päälle.

"VM ennustaa tälle vuodelle 2,5 prosentin kasvua ja ensi vuodelle 1,5 prosentin kasvua.

Ministeriön mukaan pitkällä aikavälillä ikäsidonnaiset menot ja vaimea talouskasvu synnyttävät kestävyysvajeen, jonka mittaluokka on lähes 4 prosenttia suhteessa bkt:hen."

Vierailija
178/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko metsään katsonu? Siellä on tekemätöntä työtä.

Vierailija
179/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelin ja face2face on ihmisten häirintää ja kerjäämistä

Vierailija
180/251 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KTM:iä on ihan liikaa, siinä ongelma. Ei ole nykyään enää mikään arvostettu tutkinto.

Ilmeisesti pitää olla rahoituksen KTM, muuten ei kovin hyvä tutkinto.

Joo. Pääsee kirjanpitäjäksi.

Rahoituksen KTM ja 2200€ palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan