Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites siinä nyt näin kävi. Vastavalmistunut KTM ja työtön.

Vierailija
02.09.2017 |

Valmistuin vuosi sitten Aallon kauppiksesta ja nyt löi kyllä totuus niin pahasti vasten kasvoja, ettei tosikaan. Vuoden olen etsinyt töitä. Tarjolla puhelinmyyjän ja kaupparatsun töitä. Näihin en suostu.

Mites muilla?

Kommentit (251)

Vierailija
21/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ryhdy yrittäjäksi? Saisit itse määritellä työnkuvasi, työmäärän ja palkan. Samalla saisit arvokasta työkokemusta, jos jossakin vaiheessa tulee tarvetta siirtyä palkkatyöläiseksi.

Toinen vaihtoehto voisi olla jatkaa opintoja sairaanhoitajaksi tai lähihoitajaksi. Hoiva-alan yrityksissä on jatkuva työvoiman tarve, ja tuolla aineyhdistelmällä saattaisi edetä jopa esimiestehtäviin muutaman vuoden kuluessa.

Tuo "lähihoitaja" rupeaa nykyään olemaan ilmeisesti jokin patenttiratkaisu kaikkiin työllistymisongelmiin....

Vierailija
22/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM:iä on ihan liikaa, siinä ongelma. Ei ole nykyään enää mikään arvostettu tutkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KTM:iä on ihan liikaa, siinä ongelma. Ei ole nykyään enää mikään arvostettu tutkinto.

Ilmeisesti pitää olla rahoituksen KTM, muuten ei kovin hyvä tutkinto.

Vierailija
24/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM-työttömyys ei tainnut kuitenkaan tulla yllärinä? Johan siitä on puhuttu useampi vuosi.

Vierailija
25/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin vuosi sitten Aallon kauppiksesta ja nyt löi kyllä totuus niin pahasti vasten kasvoja, ettei tosikaan. Vuoden olen etsinyt töitä. Tarjolla puhelinmyyjän ja kaupparatsun töitä. Näihin en suostu.

Mites muilla?

Entä maistuuko kaupan kassahommat? Törmäsin tähän totuuteen hakiessani urheilukauppaan että ktm pitäisi olla. Vähän tuntuu tuo titteli olevan laskussa jos olen aiemmin pystynyt 8 vuotta myyjän hommia tekemään ja nyt pitäisi olla ktm samoissa hommissa.

Vierailija
26/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites muilla?

Entä maistuuko kaupan kassahommat? Törmäsin tähän totuuteen hakiessani urheilukauppaan että ktm pitäisi olla. Vähän tuntuu tuo titteli olevan laskussa jos olen aiemmin pystynyt 8 vuotta myyjän hommia tekemään ja nyt pitäisi olla ktm samoissa hommissa.

Moottoripyöräkauppaan myyjäksi? : )

Vierailija
27/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pääaine? Itsellä rahoitus, gradu tekemättä/tekeillä, palkka vähän yli 3700 e/kk osa-aikatyöstä (joka tosin on yli 40 h/vko).

Moniko alapeukuttajista tienasi opiskeluaikana saman verran? Ja tiesi, että työpaikka oli olemassa, kunhan valmistuu ja palkka alkaisi samantien numerolla 5 tai 6?

Ihmeen moni tuntu nauttivan siitä, että saa opintorahaa 250 e ja on paljon vapaata aikaa. Valmistuu työttömäksi ja ihmettelee, että miksi muut on töissä, minä en.

Vierailija
28/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pääaine? Itsellä rahoitus, gradu tekemättä/tekeillä, palkka vähän yli 3700 e/kk osa-aikatyöstä (joka tosin on yli 40 h/vko).

Moniko alapeukuttajista tienasi opiskeluaikana saman verran? Ja tiesi, että työpaikka oli olemassa, kunhan valmistuu ja palkka alkaisi samantien numerolla 5 tai 6?

Ihmeen moni tuntu nauttivan siitä, että saa opintorahaa 250 e ja on paljon vapaata aikaa. Valmistuu työttömäksi ja ihmettelee, että miksi muut on töissä, minä en.

Miksi kauppislaiset miettivät asioita aina palkan ja rahan kautta? Itse tienasin työuran alussa kakkosella alkavaa, sitten kolmosella ja nyt nelosella. Eipä ole mun onnellisuutta lisännyt vähääkään enkä luule, että tilanne korjaantuisi edes numeroilla 5 tai 6

Vierailija
29/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma pääaine markkinointi kans :) töissä mainostoimistossa! Tosin en oo vielä valmistunut Gradua vaille valmis KTM

Pitääkö teidän pukeutua sillei ärsyttävän kauppislaisesti töissä? Vai onko ihan ok pitää t-paitaa ja kollareita?

Jos jotain markkinoinnista ymmärtäisit et tätä kysyisi :)

Vierailija
30/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen käytäntö on ilmeisesti nykyisin se, että uraa pitää ruveta rakentamaan jo opiskeluaikana. Monethan eivät edes uskalla valmistua, jos ei ole hankittuna paljon työkokemusta. Eli tahallaan lykätään papereiden ottamista ulos.

Vierailija
31/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin opiskeluaikana verkostojen rakentamisen tekemättä koska se ei vaan ole minulle luonteenomaista, ja sitten valmistuttuani huomasin, ettei ilman niitä löydy työtä. Vaihdoin saman tien alaa ja tutkintoni jäi käytännössä hyödyntämättä. Ei sinällään kaduta, mutta olisihan elämänsä voinut toisinkin elää. Joko jättää koko opiskeluvaiheen väliin, jolloin nyt olisi velaton asunto yms. tai sitten valita ala mielenkiinnon mukaan ja panostaa työkokemuksen keräämiseen jo opintojen aikana. Ei pitäisi koskaan valmistua ilman varmaa työpaikkaa, vaan kirjoittelee vaikka sitä gradua 10 vuotta.

Vierailija
32/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainonnan ja yritysviestinnän tradenomi täällä hei. Koulussa tehtiin yrityksille alan projekteja ja tein 2 viiden kuukauden viestintä/markkinointiharjoittelua.

Työllistyminen ollut erittäin helppoa. 😁

Yksi mikä auttoi vaikka olen muuta kautta töissä nyt, oli se, että pääsin 6 viikon alan osa-aikaiseen projektiin Academic Workin kautta. Tämän ja muiden siellä hakemieni paikkojen ansiosta olin tuttu konsulteille, joten pääsin vastaavien tehtävien haastiksiin helposti.

Vierailija
33/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit, muuta ulkomaille. Lontoosta löytyy varmasti töitä, asun täällä itsekin. Voit hakea grad schemes tai suoraan 'oikeisiin' töihin. 

Vierailija
34/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma pääaine markkinointi kans :) töissä mainostoimistossa! Tosin en oo vielä valmistunut Gradua vaille valmis KTM

Pitääkö teidän pukeutua sillei ärsyttävän kauppislaisesti töissä? Vai onko ihan ok pitää t-paitaa ja kollareita?

En ole varma, mikä on ärsyttävän kauppialainen, mutta ainakin meidän markkinointiviestintäkonsernin toimari kulkee farkuissa ja hupparissa (ellei joku asiakastapaaminen).

Jossain konsulttifirmoissa ehkä jakkuja ym., mainostoimistossa meillä ainakin nimenomaan farkkuja, tennareita ja kukkamekkoja.

Vierailija
35/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain markkinoinnista ymmärtäisit et tätä kysyisi :)

En ymmärrä markkinoinnista yhtään mitään, siksi kysynkin

Vierailija
36/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vamistuin tuta di:ksi vuonna 2000 enkä saanut pitkään aikaan töitä. Omaa tyhmyyttä osittain kun en hankkinut riittävää työkokemusta opiskeluaikana. Mutta todellisuus iski kovaa silloin päin naamaa, silloinhan meni vielä taloudessa hyvin. Hankin sitten it-alan erikoistumiskoulutusta ja sitä kautta myöhemmin työllistyin.

Käsittämättömältä tuntuu. Luulisi että tutalainen pääsee valitsemaan minne suostuu menemään töihin. Mutta tosiaan tuota työkokemusta arvostetaan varmaan tutkintoakin enemmän. Toivon, että opiskelijoille tätä tolkutetaan siellä koulussa riittävästi, sitä ei voi liikaa korostaa. 

Vierailija
37/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristus sentään! Olen luullut että kaupan kassalle riittäisi tradenomin tutkinto. Toki pitää olla myös energinen ja valoisa persoona, dynaaminen ja nuorekas. Kyllä on vaativaksi mennyt tämä nykyajan työelämä. 

Vierailija
38/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on toi, ettei halua tehdä myyntityötä puhelimitse. Liian aliarvostettua, mutta kun sen osaa alkaa kauppa käydä. Mulla, KTM, palkka nyt 2750+ provikat. Myyntityö. Valmistumisesta 2,5 vuotta.

Mitä myyt?

Vierailija
39/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niitä varmoja koulutusohjelmaa enää onkaan?

OTM ja lääkäri kait varmoja, mutta luin jostain että myös agronomit ja metsänhoitajat työllistyvät lähes 100%. Ala tietenkin vähän mennyttä aikaa..

Vierailija
40/251 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainonnan ja yritysviestinnän tradenomi täällä hei. Koulussa tehtiin yrityksille alan projekteja ja tein 2 viiden kuukauden viestintä/markkinointiharjoittelua.

Työllistyminen ollut erittäin helppoa. 😁

Minä opiskelin rahoitusta AMK:ssa. En päässyt kesätöihin enkä harjoitteluun. Harjoitteluiksi minulle kuitattiin haalariharjoittelu TKK:lta ja kotona tehty itsenäinen projektiluonteinen osa-aikatyö. Ilman noita en olisi pystynyt edes valmistumaan, koska harjoittelu oli pakollinen osa opintoja. Ihan harhaisena kuvittelin, että substanssiosaamiseen panostaminen kannattaisi. Valmistuin keskiarvolla 4,7/5 ja sain stipendin kurssini parhaana. Noilla papereilla voi pyyhkiä pyllyä, vaatimustaso oli todella alhainen ja mietin jo opintojen aikana onko tästä leikkikoulusta mitään iloa. No ei ole ollut! Paitsi että tulot nousivat, kun pääsin valmistumisen jälkeen työttömäksi. Monta vuotta tuli opiskeltua ilman mitään tukia. Kankkulan kaivoon meni tämä vaivannäkö ja yhteiskunnan rahoittama tutkinto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä