Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin marketissa ostamassa 4-henkisen perheen viikonlopun ruuat. Arvatkaa paljonko rahaa kului.

Vierailija
02.09.2017 |

Eilen illalla siis kävin kaupassa. Ostin:
- 3 litraa rasvatonta maitoa
- iso purkki turkkilaista jugurttia
- vispikermaa
- 6 omenaa
- 4 mandariinia
- 2 verigreippiä
- 2 sitruunaa (luomu)
- pussi lehtikaalia
- punakaalikerä
- 1/2 kg porkkanoita (luomu)
- kurkku
- 6 tomaattia
- 2 pussia salaattia
- varsiselleriä
- suippopaprikoita
- valkosipulia 3 kpl
- nippu punasipuleita
- 1/2 kg perunoita (siikli)
- rasia mustikoita
- rasia vadelmia
- tuoremehua
- vehnäjauhoja 1 kg
- kokojyväpastaa
- ruislevain leipä
- ruisvuokaleipä
- 2 pakettia hiivaa
- 2 purkkiä tomaattimurskaa (mutti)
- tomaattipyree
- mozarellaa
- saksanpähkinöitä 200 gr
- appenzellerjuustoa n 200 gr
- mascarponea
- maksamakkaraa 150 gr
- pieni paketti suolatonta voita
- porsaan ulkofilettä 800 gr (tarjous 7,95 kilo)
- kanan drumstickejä 1 kg
- lohta 300 gr
- sesamöljyä
- pussi timjamia
- pussi korianterinsiemeniä
- levy taloussuklaata
- tomusokeria
- kaurahiutaleita
- paketti espressokahvia
- neljä rasvatonta viiliä
- 6 pientä tölkkiä olutta
- litra Spritea.

Arvatkaa mitä maksoi?

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä niitä, jotka ostavat sieltä kaupasta kerralla kaksi kärryllistä tavaraa ja lasku kassalla on satoja euroja. Toki jos lähimpään kauppaan on kymmeniä kilometrejä, niin ehkä sitten. Vaan kun sieltä kaupasta saa aina kaiken mitä tarvitsee. Ja kun ne nykyään ovat vielä aina auki, niin typerä selkä vääränä varastoida tavaraa kotiin, kun ne voi säilöä myös sinne kaupan kylmäaltaisiin ja hyllyille. Eikä tarvi miettiä päiväyksiä.

Toki on kiva, että kaapissa on jotain naposteltavaa, mutta mitä enemmän siellä on tavaraa, niin sitä todennäköisemmin jotain jää syömättä ja joutuu hyvää ruokaa heittämään roskiin.

Meillä viikonlopun ruokiin menee varmaan muutama kymppi. Tai no, riippuu vähän. Jos kalaa tehdään, niin luonnollisesti vähän enemmän. Ja ostokset 90 % Prismasta ja S-marketista, koska K-kauppa vaan on kalliimpi. Lidliin nyt ei kukaan tervejärkinen mene. Kallis kauppa, surkea valikoima ja vastenmielinen miljöö.

Minä ostan aina viikon ruuat kerralla ja jos on tarjouksia/-30% tuotteita, niitä lisäksi pakkaseen. Tulee kukkurakärryllinen. Viikkomme ovat hektisiä, työpäivät venyvät ja niiden jälkeen saattaa olla kokouksia tms. ja kotiin tullaan myöhään. Vaikka Prismaan on kilsa ja se on klo 23 asti auki, niin mieluummin kyllä menen suihkuun, katson telkkaria tms. kotiin päästyäni kuin lähden enää kauppaan. Eikä meillä mene ruokaa roskiin. Vuosien kokemuksella osaan arvioida menekin.

Minä puolestani en ymmärrä ihmisiä, jotka hakevat jokaisen tavaran kaupasta erikseen. Minun aikani ei riittäisi sellaiseen.

Vierailija
122/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, kyllä on hienot ruoat. Minun viikonloppuruoat on tässä kolmihenkiselle perheelle (en laskenut hintaa sillä osa ruoista on pakkasesta ja osa oli valmiina kaapissa.

Lauantai: aamupalalla ruispuikulaa, päälle juustoa ja paprikaa, teetä ja kahvia. Lounas: kalakeitto, kalat oli pakkasessa, kasvikset ja juurekset ja kerma kaupasta.

Välipala: itsetehty tonnikalapannari. Munat ihan tavallisia halpismunia, tonnikala oli kaapissa, kasvikset kaupasta.

Illallinen: pastaa ja jauhelihakastiketta. Tomaattimurska kaapista, jauheliha -30% tarjouksesta, pasta kaapista.

Sunnuntai: aamupalana tämänpäiväistä tonnikalapannaria.

Lounas: muusi ja uunimakkara +salaatti

Välipala: varmaankin lämpivät juustoleivät ja tee.

Illallinen: kaalilaatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, kyllä on hienot ruoat. Minun viikonloppuruoat on tässä kolmihenkiselle perheelle (en laskenut hintaa sillä osa ruoista on pakkasesta ja osa oli valmiina kaapissa.

Lauantai: aamupalalla ruispuikulaa, päälle juustoa ja paprikaa, teetä ja kahvia. Lounas: kalakeitto, kalat oli pakkasessa, kasvikset ja juurekset ja kerma kaupasta.

Välipala: itsetehty tonnikalapannari. Munat ihan tavallisia halpismunia, tonnikala oli kaapissa, kasvikset kaupasta.

Illallinen: pastaa ja jauhelihakastiketta. MTomaattimurska kaapista, jauheliha -30% tarjouksesta, pasta kaapista.

Sunnuntai: aamupalana tämänpäiväistä tonnikalapannaria.

Lounas: muusi ja uunimakkara +salaatti

Välipala: varmaankin lämpivät juustoleivät ja tee.

Illallinen: kaalilaatikko.

Mitä hienoa noissa ruuissa on, päinvastoin kilo kanan rumpupalikoita maksaa n.4€ ja mistä löydät halvempaa lihaa kuin AP:n ostama reilun seitsemän euron ulkofilee? Muutkin tavarat olivat sieltä halpahyllystä vai ovatko sinusta vehnäjauhot, viilit ja muut kalliita tuotteita?

Vierailija
124/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa luke, mutta en käsitä mitä ruokaa noista ostoksista syntyy. 500 g perunaa? 300 g lohta? 4 hengelle?

Veikkaan, että meni 68 e Lidlissä.

Vierailija
125/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme cittarin ja prisman hintojen vertailua. Ostatteko oikeesti koskaan niistä? Meillä 4 hengen viikon ruoat maksaa sen 100-130€ cittarista. Prismasta kun oon muutaman kerran ostanut niin hinta on ollut suurinpiirtein sama, joskus jopa pari kymppiä kalliimpi. Meillä käytetään paljon reilunkaupan tuotteita ja kauden kasviksia. Reilunkaupan tuotteet on pääsääntöisesti s ryhmällä kalliimpia. Hyödynnän myös paljon k kaupan tarjouksia ja saan sieltä niitä omia etuja, joilla saan halvemmalla usein ostamiani tuotteita.

Vierailija
126/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun karsii turhat oudot pois

- 2 purkkiä tomaattimurskaa (mutti)

- tomaattipyree

- mozarellaa

- saksanpähkinöitä 200 gr

- appenzellerjuustoa n 200 gr

- mascarponea

paljonko jäisi enemmän kaikkia maonmämmikikkelizorkkeja? 

Jätä ukkos tullut kortsu viikoks aurinkoon, se tuoksuukin sveitsinjuustolta. 

ap 

Vierailija
127/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljo rahaa nyt sit  meni?

Vierailija
128/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viikon ruuat ollu. Olen siis opiskelija, mutta en saa tukia. Eli 0e. Oon koko viikon aikana syönyt. Oon äidillä kotivahtina viikon

Oman maan potuista tehty muusi ja siitä loota.

Kaupasta 50g voita, 3,5 litraamaitoa, 1 l jukurttia, pari rahkaa, houmousta 1 purkki, broilerinjauhelihaa, 6 munaa, 2 croisantia lidlistä eli 70 cnt, korppujauhoa vähä. (Korppujauhot leipäjonosta.)

Leipää meni 3 pakettia. Ne hain leipäjonosta. Salaatit hain omalt pellolta 0e. Oman pihan viinimarjamEHua

Kissalle loimulohta ostin.

Puuroa. Neki välillä leipäjonosta

Rahaa meni

Hummus 1,99e

Maidot 2,5e

Jukurtti 1e

Leivos 70 cnt

Voi 10 cnt

Loimulohi 5e

Broilerinjliha 3e

Munat (luomu)varmaa reilu 1e

Kahvi tarjouksesta 3e

Oot sentää töissä ap. Älä valita. Mä en saa ees kouluruokaa ku koulu alkaa vasta yossa 18.9

Vierailija
129/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi varmaan 300euron hujakoilla ? Itse käyn kerran kuussa kaupassa. En omista autoa, joten ostokset mukautettava sen mukaan, kuinka paljon mummokärryyn mahtuu. Kuukauden ruuat ja pesuaineet ja mitä Prismasta saa joskus kangastennarit 100 euroa. Elän yksin kissan kanssa ja ruokin talvisin kurret ja linnut.

Vierailija
130/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoi varmaan 300euron hujakoilla ? Itse käyn kerran kuussa kaupassa. En omista autoa, joten ostokset mukautettava sen mukaan, kuinka paljon mummokärryyn mahtuu. Kuukauden ruuat ja pesuaineet ja mitä Prismasta saa joskus kangastennarit 100 euroa. Elän yksin kissan kanssa ja ruokin talvisin kurret ja linnut.

Miten saat tuosta satsista 300€? Minä laskin karkeesti 80€. Kallein on tuo 8 euron liha, kaikki muut lähtee yhteensä 70 eurolla. Maitoa, kermaa, viiliä, jugurttia, maksamakkaraa...ei mitään hintavaa.

Vierailija
131/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaukseni on, että maksoivat 121 e. Eihän tuossa mitään hirveän kallista ollut. Marjarasiat, erikoiskahvi ja appenzeller hiukan hintavia.

Vierailija
132/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa luke, mutta en käsitä mitä ruokaa noista ostoksista syntyy. 500 g perunaa? 300 g lohta? 4 hengelle?

Veikkaan, että meni 68 e Lidlissä.

Runsaasti kasviksia sekaan, niin noista saa ihan oivan lohikeiton.

Vierailija
133/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksavat viikon ostokset 300 euron luokkaa.

Vierailija
134/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon kyllä paljoa yli satasta saa menemään. Tai siis tottakai SAA, mutta en vaan voi ymmärtää miksi joku ostaisi hirveällä hinnalla kun edullisestikin saisi. Musta se on jotain ihan käsittämätöntä. Oli rahaa kuinka paljon tahansa, on mun mielestä silkkaa idioottimaisuutta ostaa sama tuote kalliilla jos saisi halvallakin. No joo, sitähän tarina ei vielä kerro, onko AP itse ostanut halvalla vai kalliilla, mutta tuli vain mieleen, kun pelottavan monet tuntuu ostavan ihan hiton kallista ruokaa (vaikkei edes olisi mitään erikoista). Siitä kertoo jo sekin, että K-kaupat on edelleen olemassa...

Itse en pääse mitenkään yli sadanviidenkympin kun tuota listaa katselen, vaikka heitän noihin ihan älyttömän överit hinnat. :D Tyyliin kaksinkertaiset todellisiin hintoihin nähden.

Ajattele sitä kun kansanedustajilta on kysytty paljonko litra kevytmaitoa maksaa? Vastaukset ovat luokkaa 0,50 - 4 euroon. Ei siis mitään käsitystä paljonko mikäkin maksaa ja sitten normaaleissa ihmisissä on varmaan valtaosa sellaisia joilla ei ole mitään käsitystä paljonko jokin asia maksaa.

En sano etteikö maailmassa olisi hirveää määrää ihmisiä jotka eivät rahasta ymmärrä, mutta joskus kyse on vain siitä, ettei jokin tuote ole sellainen jota itse käyttäisi. En minä ainakaan kulje kaupassa katsomassa paljonko sellaiset tuotteet maksaa, joita en ikinä itse osta. Esim. vaippapaketin tai italiansalaatin hinnasta mulla ei ole mitään hajua, ja arvauksen varmasti menisi aivan täysin pieleen. Niiden tuotteiden hinnat joita itse käytän, taas muistan kymmenen sentin tarkkuudella milloin vain...

Vierailija
135/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä luoja miten paljon ruokaa. Nelihenkinen perhe pärjää kyllä vähemmällä, jos ei halua käydä vetämään tuollasta spessusettiä. Ns.normaaleilla ruoka-aineilla lasku on huomattavasti pienempi, joten jos itse haluaa ostaa noin paljon ja vielä kaikkea erikoista (tuskin saksanpähkinät, mascarponet, tuo nevöhööd-juusto yms.kuuluu joka viikkoiseen ruokalistaan....sitäpaitsi sesam-öljy kestää pitkän aikaa eikä varmasti koko pullo mene viikonlopun aikana..) niin tottakai se hintakin on kova.

Vierailija
136/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat rasvatonta maitoa ja rasvatonta viiliä? Vettä tulee hanasta ja rasvattomuus on todettu epäterveelliseksi.

Vierailija
137/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveen kermaperseruuat sulla.

Varmaan ainakin 120€ tuli hintaa.

Mitä kermaperseruokia? Kuulostaa aika samalle kuin oma lista voisi olla. Meillä tosin on yleensä ennemmän kasviksia, marjoja, hedelmiä ja kalaa. Limuja yms mättöjä mitä tuossa listassa oli ei yleensä osteta. Mietin mikä olisi sinun mielestäsi normiruokaa?

Vierailija
138/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan 136,02€.T.Aatu.

Vierailija
139/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan normiruokia ja parempia kuin mitkään valmiit einekset. Paljonko muuten kului tuohon ruokamäärään, en ole nähnyt vielä vastausta. Veikkasin 136,02€. T.Aatu.

Vierailija
140/153 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä ketjua jaksa millään kahlata läpi. Kertoiko Ap sen hinnan jo? Muutenhan tämän pitkittämisessä ei ole mitään järkeä. Ja mun makuun tuossa listassa ei ole juuri mikään, mutta kukin tietenkin ostaa tavallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän