Kerro ruokia, joita et ole edes maistanut, vaikka ova tätä päivää?
Olen kaikkiruokainen, kokeilunhaluinenkin ja pääosin meillä syödään itse tehtyä tavallista kotiruokaa.
Lapsuudenkodissani kävi usein illallisvieraita ja matkustelimme paljon, joten melkeinpä mitä vaan olen maistanut, eikä mitään varsinaista järkytystä mistään maistamastani ole eletyn 50 vuoden aikana jäänyt mieleen.
Itselleni putoaa kaikki maksapihveistä äyriäisiin ja etanoista ruispuuroon
En ole jostain syystä kuitenkaan koskaan vielä maistanut seuraavia:
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura.
Kerro, mitkä makukokemukset sinulta uupuu.
Kommentit (153)
itse en ole maistanut nyhtökauraa ja monia muita noita hehkutettuja vaikka olen vegaani :D
en ole maistanut ikinä kalaversiota sushista vaan vegeversioita, namnam. Suosittelen kaikille.
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura puuttuvat minultakin. Plus ne mifut ja sellaiset, etanat, simpukat, ravut, katkarapuja olen tainnut yhden löytää valmispitsasta +pussikeittoa olen syönyt.
En ole myöskään hesellä syönyt, en sushia, en kiinalaista yms., ei ole varaa syödä ulkona, ja vaikka itse tekisi niin enhän mä tiedä ovatko ne sitten maultaan lähelläkään oikeaa kun ei ole vertailukohtaa.
Ns. parempi pihvikin on syömättä, vain kerran olen ostanut ja tehnyt pihvejä jostain 10e/kilo naudanlihasta.
Näitä on varmaan hirveästi, ja olen kuitenkin jo viisikymppinen.
sushi
Ei kaikkea kuulu edes syödä. Hyvä kokki saa vaikka kakasta herkullista.
Kebab, nyhtökaura, poro, sushi ja muikut tuli ekana mieleen. Olen ollut kasvissyöjä 21 vuotta. Niin ja vegaaniset "juustot" yms. on myös maistamatta.
Sushi. Limaista, raakaa kalaa, bonuksena lapamadon munat..... Juu ei kiitos.
Tätä ette usko, mutta en koskaan ole maistanutkaan kiinalaista ruokaa! En ole ikinä käynyt kiinalaisessa ravintolassa!
Sushia en ole koskaan maistanutkaan, vaikka kiinnostukseni Japaniin maana on niinkin suurta, että olen opiskellut kieltä jo vuosia.
En ole myöskään maistanut juuri mitään "vegaanipöperöitä"; tofua, nyhtökauraa, linssejä...
... Avokadoakaan en ole tainnut koskaan maistaa!! Vaikka siitä oli jokunen vuosi sitten varsinainen "buumi", ja onkin nyt ihan perusruokaa ainakin parikymppisten keskuudessa.
On näitä varmasti paljon muitakin, mutta jätetään nyt listattavaa muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ette usko, mutta en koskaan ole maistanutkaan kiinalaista ruokaa! En ole ikinä käynyt kiinalaisessa ravintolassa!
En minäkään!! Enkä sen puoleen thaimaalaisessa tai muussakaan "ulkomaalaistyylisessä" ravintolassa... Tunnen kyllä itseni kieltämättä vähän juntiksi...
Nyhtis, härkis ja muut vegelihakorvikkeet.
Osaan tehdä kasvisruokaa ilman teollisia sotkuja. Avokadopasta.
Kaikki jo mainitut + lisäksi tortillat.
Täällä myös nyhtökaura, härkis ym. vastaavat, lisäksi ainakin avokado ja sushi. En ole myökään käynyt koskaan ulkona syömässä kiinalaista, intialaista tai nepalilaista ruokaa. Olen nirso syömään.
Sushi, intialainen, nepalilainen, subway
Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?
Etanat, vihersmoothiet, raaka-kakut, kaikki nää kukkakaalikorvikeversiot riisille+pizzapohjille yms., kesäkurpitsasuikaleet pastan korvikkeena jne.
Miten joku ei ole ikinä maistanut avocadoa :0 ? Menköön heti kauppaan ja ostakoon yhden kypsän ja maistakoon.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ei ole ikinä maistanut avocadoa :0 ? Menköön heti kauppaan ja ostakoon yhden kypsän ja maistakoon.
Ja se että se olisi jotenkin "uutuus" tms. Muistan syöneeni 90-luvulla.
Mä olen se joka epäilee sushissa olevan lapamadon munia. En halua myöskään maistella mitään etnisiä ruokia enkä ole maistanut avokadoa. Osasyy on köyhyys, syön joka päivä kaurapuuroa, en ole syönyt ulkona, hmm, viiteen vuoteen? En myöskään kauheasti kaipaa vaihtelua, olen ihan oikeasti fine näinkin. Lapsena koin nälkää joka päivä, kunhan jotain mitä syödä eikä tarvii nälkäisenä yrittää nukkua, vaikka edes leipää. Olen myös tylsä henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?
Samoin olen ihan ihmeissäni! Toki ymmärrän sen, jos on kasvissyöjä tai vegaani eikä ole syönyt esim. poroa, mutta muuten nämä vastaukset on mielestäni tosi kummallisia.
Eihän näissä edes ole mitään kovin ihmeellisiä ruoka-aineita?
Härkis ja nyhtökaura puuttuvat minultakin. En ole tuntenut mitään tarvetta niitä kokeillä. Mifua kokeilin kaksi kertaa: ensimmäisen ja viimeisen.
Japanilaista ruokaa - muuta kuin sushia- olen kokeillut kerran ja se oli fantastista ( kiitos ravintola Karu) ja aion ehdottomasti tutustua lisää.