Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Aliisa on aivan normaali tämän aikakauden nuori nainen, joka tietää, että elämä yksin on mukavaa ja hyvää ja hyvän kumppanin kanssa vielä parempaa. Lisäksi pitää olla perhosia vatsanpohjassa, pitää olla kiinnostavaa ja jännittävää ja kemian pitää olla 10/10. Onko se sitten nirppanokkailua, niin jokainen voi itse sitä pohtia.
Vaikka heillä oli mukavaa Esan kanssa, niin Esa ei kiinnostanut Aliisaa mentaalisesti tai persoonana. Tämän vuoksi Aliisan tunteet eivät lämmenneet Esan suuresta yrityksestä huolimatta. Kummatkin löytävät kumppanin, jonka kanssa on hyvä olla, mutta se ei vain ollut he toisilleen. Luulen, että Aliisa tiesi vain miehen energiasta ja ulkonäöstä heti, että nyt ei tule onnistumaan ja meni heti pakki sekaisin. Esalle taas Aliisa kelpasi mainiosti, koska on kaunis, hoikka, kivassa työssä oleva nuori nainen, jolla oli myös kiinnostus koiriin ja lenkkeilyyn. Esa yritti ja Aliisa näki Esan hyvyyden ja "aviomiesmateriaalin", mutta kun ei haluttanut niin ei vain haluttanut. Silloin on tosi vaikea olla läheinen, halailla ja pussailla, kun yksinkertaisesti ei tunne vetovoimaa ja kiinnostusta toiseen. Lamppu ei syttynyt Aliisan mielessä Esan suhteen ja sen jälkeen oli todella vaikea olla läheinen. Tämä raivostutti ja ahdisti Esaa, joka oli mukana ja yritti esittää, että kaikki on ok, vaikka toinen selkeästi ei ole hulluna häneen ja se todennäköisesti näkyi sitten raivokohtauksina (turhautumista), jotka vain vahvistivat Aliisan tunnetta ja latistivat pientäkin kiinnostusta ja peli oli selvä - Aliisa sai sitten syytä sille, että hän ei halua olla lähellä ja että ei voi luottaa Esaan. Esa vain jatkoi yrittämistä ja Aliisaa ahdisti enemmän ja enemmän. Esan syyllisyys ja huonommuudentunne varmaan kasvoi ja siksi varmasti on lopulta ihan hyvä olla nyt ilman tuota suhteen viritelmää molemmilla.
TSEMPPIÄ HEILLE MOLEMMILLE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo Markuskin muutti Turkuun, mutta 250km työmatka on aivan älytön pitemmän päälle. Toki varmaan ettii töitä lähempää, mutta voi olla kiven alla nykyaikana. Ja jos toinen muuttaa kaiken, asuinkunnasta, silmälasityylistä ja ystäväpiiristä lähtien, niin mikä ihmeen puolitien kompromissi se on?
Sosiaalialan töitä voi ollakin saatavilla. Ja Markushan heti alkuun teki selväksi, että on valmis muuttamaan pysyvämminkin ja hankkimaan töitä uudelta paikkakunnalta. Kertoi myös, että hänellä on Turussa kaveripiiriäkin. Johannan varmasti vaikeampi uutta työtä olisi löytää.
Joku vakuutusmyyjä, miksi sellaisen olisi yhtään hankalampaa paikkaa vaihtaa? Paitsi, että Johanna luonteensa vuoksi ei varmaan taivu Turkua jättämään yhtä vähän kuin Tiina Tikkurilaa
Ei se mikään vakuutusmyyjä ole, vakuutusasiantuntija. Pk-seudulla on kyllä töitä heille, mutta monet tutrkulaiset taitaa olla niin turkulaisia etteivät halua asua muualla.
Miten vakuutusmyyjä eroaa vakuutusasiantuntijasta. Millainen koulutus on vakuutusasiantuntijalla?
Se ero että vakuutusasiantuntija ei myy vakuutuksia 🤣 Vakuutusasiantuntija saattaa toimia vaikkapa yhtiön vastuuvalinnan tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliisa on todennäköisesti tutkituttanut "markkina-arvonsa" jossain kuppiloissa jotka kuhisee "lääkäreitä ja juristeja" parveilemassa ympärillään.
Ajattelee saavansa "paremman". En usko et niin tulee käymään. Tyttöparka on ihan hukassa itsensä kanssa.
Esa on ihan kelpo mies, mutta en minäkään häntä "huolisi", kun en itse vaan lämpene. Ei Esassa ole mitään vikaa, ihan ok näköinen, kiltti yms. ja näen kyllä että hän olisi loistava kumppani jollekin muulle kuin minulle.
En silti pidä itseäni Esaa parempana millään tavalla. Ei vaan kolahda. En vaan viehäty. Rakkaus ja ihastuminen kun ei ole kuin työpaikan haku, että voi listata ominaisuuksia kuin cv:tä täyttäisi ja jos ne täyttyvät niin saa paikan. Muutenhan kaikki EA-parit olisivat yhdessä, kun paperilla kuitenkin kaikkien parien pitäisi toimia.
Ei se, että hakisi parempaa, vaan että hakee itselle sopivaa.
Mut ethän sä (oletettavasti) edes tunne Esaa? Miten siis voi sohvalta käsin sanoa, että en mä häntä huolisi enkä hänestä viehäty. Eri asia, jos on keskustellut henkilön kanssa ja tuntee paremminkin.
Kyllä mä osaan sanoa jo ihan tv:stä näkemäni perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ohjelmaa kovin paljon katsonut mutta en ymmärrä miksi Aliisa ja Esa ylipäänsä olivat tuossa ohjelmassa. Molemmat nuoria, normaaleja ja hyvännäköisiä. Liian nuoria tuohon ohjelmaan. Ei vaan ollut vielä sattunut kohdalle sopivaa kumppania, mutta en usko etteivätkö omin voimin löytäisi. Ikärajan pitäisi olla vähintään 30 että voidaan ruveta puhumaan oikeasti tahdonvoiman käytöstä jos kumppani ei aluksi tunnu sopivalta. Mitä syytä jollain 26 veellä on laittaa kaikki peliin? Aika vähän.
Eka kauden Viola ja Esa olivat samanikäisiä. Kaiken lisäksi Viola kertoi silloin, ettei ollut ikinä aiemmin edes ollut pitkässä, vakavassa seurustelusuhteessa.
En ole seurannut Violan kautta, oliko Viola alttarilla että voi ei... Jos mätsi menee hyvin niin iällä ei ole niin suurta merkitystä kuin silloin kun on. Toki Mari oli hyvä esimerkki siitä ettei auta vaikka biologinen kello moukuu välttämättä. Tosin olen sille kannalle kallistunut että Mari tuli tosiaan torjutuksi ensin.
Viola oli 26, eikä ollut kokemusta seurustelusta juurikaan. Joku valitti, että bloginsa perusteella ei vaikuta hirveän välkyltä edes. Hän kertoi ohjelman alussa, ettei Esa ollut sellainen mies jollaista oli itselleen kuvitellut. Mutta kypsän ihmisen tavoin otti rauhallisesti ja antoi tilanteen edetä. Lopulta ohjelman kuusiviikkoisen aikana rakastui korviaan myöten. Ja sanoi, että oli hyvä että hänelle asiantuntijat osoitti miehen, jollaista ei itse olisi tajunnut valita.
Viola ja Esa ovat edelleen yhdessä onnellisia ja heillä on lapsikin. Ensi tiistain ohjelmassa kertovat nykytilanteestaan.
Viola ei hääpäivänä vyöryttänyt epävarmuuden tunteitaan Esan niskaan, vaan tajusi olla hiljaa ja odottaa rauhassa. Ja se kannatti!
(Violan Esa on muuten psykologi, joten hän olisi ehkä paremmin kestänyt yltiörehellisen itkupotkuraivarin hääpäivänä kuin tämän kauden Esa. Mutta Viola tajusi olla loukkaamatta toista turhaan.)Eli Aliisan olisi pitänyt aloittaa se esittäminen jo häissään ensisekunneista lähtien? VIola ja Aliisa ovat kaksi eri ihmistä, toinen järkyttyi, toinen ei; toinen on herkempi, toinen ehkä hillitsee itsensä paremmin.
Ihmiset ovat myös erilaisia siinä, millainen kirjo ihmisiä heille sopii tai miten geneerisiä itse kokevat olevansa. Nuorena on helpompi joustaa, tämä on oma kokemukseni (ja sen seuraukseni joustinkin itseni naimisiin ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ollut paljoakaan yhteistä), mutta ei sekään tarkoita, että kaikki sopivat kaikille. Ehkä ea-karsinnoissa pitäisi pystyä jotenkin mittaamaan sitä, millaisille asioille ihmiset ns. herkistyvät, milloin ns. ärsyttää kaikki ja kuinka kapea se itselle sopiva ihmistyyppi on.
Esittäminen!!!!?
Onko se esittämistä, jos ei heti vyörytä koko negatiivista tunnevyöryään ennalta tuntemattoman ihmisen niskaan hääpäivänä??!
Se on empatiaa ja toisen ihmisen tunteiden huomioon ottamista ja toisen ihmisen kunnioittamista. Aikuisen, normaalin ihmisen pitäisi kyetä edes sen verran hillitsemään itseään. Lapselta on ymmärrettävää käytöstä kaatua tuolla tavalla kaikkine lasteineen toisen varaan, mitä Aliisa teki.
Onkohan Aliisa tai joku puolustajansa yhtään ajatellut, miltä itsestä tuntuisi tulla tuolla tavalla nöyryytetyksi läheisten, ystävien ja tv-katsojien edessä? Parhaimmat päällä, sydän odotusta täynnä, parhaansa mukaan valmistautuneena saa osakseen tyrmäyksen ja päälle vielä toisen koko negatiivisen tunnearsenaalin niskaansa.
Luulen, että jos kellekään asiantuntijoista olisi tullut mieleenkään että aikuinen voi käyttäytyä noin, olisi tehty varasuunnitelma. Olisi keskeytetty koko juttu ja jätetty kyseinen pari ulos ohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Aliisa antoi käsityksen, että Esassa natsaa kaikki, mutta sitten kuitenkin jokin puuttuu. Mikä joku? Taisi vain jättää sanomatta telkkarissa sen, mitä oikeasti ajatteli.
Noh se joku, mikä erottaa ystävyyden ja rakkauden toisistaan. Ei se, että esim. minulla miehenä on kauniita ja mukavia naisystäviä tarkoita sitä, että rakastan heitä. Tosin rakastanhan mä ystäviäni, mutta se on vähän erilaista rakastamista se. :)
Juuri tämmöinen kohtuu simppeli asia oli Aliisan ja Esankin välillä. Esalla toki saattoi olla jo ihan sitä oikeanlaistakin tunnetta, mutta Aliisalle Esa oli vain ystävä.
Toki on monia pareja, jotka ovat yhdessä, ehkä naimisissakin, jotka eivät ole koskaan aidosti rakastaneet toisiaan. Ovat vaan perustaneet perheen, liiton hyvän ystävyyden pohjalle. Ei se välttämättä ole ollenkaan väärin. Mutta kaikki eivät silti sitä halua, erityisesti he, jotka ovat kokeneet sitä ns. muunlaistakin rakkautta.
Aliisa on sen verran hyvännäköinen ja nuori nainen, että varmasti hyvin pian löytyy sellainen ihminen, jonka kanssa se oikeakin tunne löytyy.
Petrin kommentteja Maikkarin sivuilta asiantuntijoiden valinnasta (kun täällä jotkut ovat peränneet sitä, että itsepä ovat vastanneet niin ja näin kysymyksiin):
"Parin myrskyisä suhde sai paljon huomiota sosiaalisessa mediassa kauden aikana ja moni ihmetteli, miksi asiantuntijat valitsivat Marin ja Petrin toisilleen. Myös Petri kertoo kritisoineensa asiantuntijoita aiheesta.
– Olen minä sitä miettinyt, että miksi meidät valittiin yhteen, ja Jasonille (Lepojärvi, ohjelman asiantuntija) sitä kritisoinkin, että mitä ihmettä olette menneet tekemään. Mutta kun Jason sitä perusteli, aloin ymmärtää myös heidän kantaansa ja sitä, mitä he meissä näkivät, Petri myöntää MTV.fin haastattelussa.
– Ehkä kartoitusvaiheessa olisi pitänyt mennä syvemmälle. Marikin sanoi, että hän tykkää liikkua, mutta ehkä olisi pitänyt kysyä vielä, että millä tavalla ja kuinka paljon. Siinä oltiin ehkä liian pinnalla, ainakin meidän suhteen olisi pitänyt mennä pikkuisen syvemmälle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliisa antoi käsityksen, että Esassa natsaa kaikki, mutta sitten kuitenkin jokin puuttuu. Mikä joku? Taisi vain jättää sanomatta telkkarissa sen, mitä oikeasti ajatteli.
Noh se joku, mikä erottaa ystävyyden ja rakkauden toisistaan. Ei se, että esim. minulla miehenä on kauniita ja mukavia naisystäviä tarkoita sitä, että rakastan heitä. Tosin rakastanhan mä ystäviäni, mutta se on vähän erilaista rakastamista se. :)
Olen tuo asiaa pohtinut. Itse taas osaisin sanoa miespuolisista ystävistä, miksi he ovat vain ystäviä. Ei siinä ole mitään jännittävää mystiikkaa. Osa on eksiä ja osassa taas on selkeitä syitä, miksi parisuhde ei kiinnosta heidän kanssaan (tai heitä kiinnosta minun kanssani). Ehkä pari sellaistakin löytyy, että no sinällään mikseipä ei, jos lähtisi yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toivoo sivistynyttä miestä, kannattaa varoa. Minulla oli sellainen. Osasi käytöstavat, osasi käyttäytyä luontevasti monenlaisissa tilanteissa, oli komea ja sujuvasanainen.
Ongelmaksi vain muodostui se, että minunlaiseni tradenomi ja sivistynyt mies oli epäsuhta pari. Kun omat tietoni historiasta ja luonnontieteistä ovat lukiotasoa ja mieheni ymmärsi syvällisesti monenlaista, niin väliltämme jäi puuttumaan yhteys.
Kannattaa pohtia, tahtooko oikeasti sivistyneen miehen vai ainoastaan sivystyneeltä vaikuttavan miehen.
Kummallinen esimerkki. Minul matikan ja latinan osaamiseni ovat myös lukiotasoa, mutta puolisoni on insinööri, joka vietti Latinassa vaihto-oppilasvuoden, joten osaamisemme tasossa on valtavat erot ;) En koe asian silti häiritsevän.
Kerro missä on Latina ja mikä on Latinan pääkaupunki?
Latina on Italiassa Rooman alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan muu Aliisassa rassaa, mutta olisin halunnut tietää, mitkä olivat todellisia syitä, miksi ei. Ei se voi olla pelkästään niin, että "en vain saanut fiilistä". Jos miehessä kaikki kiinnostaa ja natsaa, niin eikö fiiliksen jo saa? Tai sitten on kyse ihan jostain mystisestä jutusta, jota itse en ole ehkä kokenut edes. Aliisa antoi käsityksen, että Esassa natsaa kaikki, mutta sitten kuitenkin jokin puuttuu. Mikä joku? Taisi vain jättää sanomatta telkkarissa sen, mitä oikeasti ajatteli.
Minusta sekin oli vähän outoa, kun Mari sanoi, ettei heillä ole kemiaa Petrin kanssa aviopariksi. No eikö heillä nyt ollut monesta muustakin ristiriidasta kyse kuin jonkun kemian puuttumisesta? Hieman tökkii myös, kun tässä ohjelmassa jauhetaan usein kemiasta, joka ei ole oikeasti mikään psykologinen termi, vaan täysin ihmisten keksimää höpsötystä. Kemia on kemiaa, tiedettä.
Minäkin tätä pohdin, että jos pidän jotain miestä hyvännäköisenä, luonne loistava, hyvä työpaikka ja mielenkiintoisia harrastuksia, niin kyllä vapaana ihastuisin. Väittäisin, että jos sanoo ettei ole kemiaa, niin se on just ulkonäössä puute. Tai jossain muussa ihan konkreettisessa asiassa, jonka voisi nimetä. Veikkaan Esan ulkonäköä, vaikka Aliisa sanoi, että pitää siitä. Oikeasti ei taatusti ole Aliisan tyyppiä ollenkaan.
Ei ole käynyt mielessänne, että ehkei näitä "konkreettisia asioita" ole haluttu revitellä telkkarissa. Ehkä ihan kohteliaisuudesta Esaa kohtaan. Ja sitä paitsi Aliisahan sanoi, että kaikki mitä Esa tekee ja sanoo, vain ärsyttää. Eiköhän siinä ole jo tarpeeksi hyvä syy puhaltaa peli poikki.
Jos toisessa ärsyttää KAIKKI mitä toinen tekee ja sanoo, on aika nimenomaan tarttua siihen peiliin ja miettiä sitä omaa asennettaan!
Ei tainnut Aliisa edes sanoa että kaikki ärsyttää.
Tätä jo aiemmin koitin sanoa, ettei sanonut Aliisa (vaan Mari) näin, mutta jostain syystä joku haluaa väittää näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliisa on todennäköisesti tutkituttanut "markkina-arvonsa" jossain kuppiloissa jotka kuhisee "lääkäreitä ja juristeja" parveilemassa ympärillään.
Ajattelee saavansa "paremman". En usko et niin tulee käymään. Tyttöparka on ihan hukassa itsensä kanssa.
Esa on ihan kelpo mies, mutta en minäkään häntä "huolisi", kun en itse vaan lämpene. Ei Esassa ole mitään vikaa, ihan ok näköinen, kiltti yms. ja näen kyllä että hän olisi loistava kumppani jollekin muulle kuin minulle.
En silti pidä itseäni Esaa parempana millään tavalla. Ei vaan kolahda. En vaan viehäty. Rakkaus ja ihastuminen kun ei ole kuin työpaikan haku, että voi listata ominaisuuksia kuin cv:tä täyttäisi ja jos ne täyttyvät niin saa paikan. Muutenhan kaikki EA-parit olisivat yhdessä, kun paperilla kuitenkin kaikkien parien pitäisi toimia.
Ei se, että hakisi parempaa, vaan että hakee itselle sopivaa.
Mut ethän sä (oletettavasti) edes tunne Esaa? Miten siis voi sohvalta käsin sanoa, että en mä häntä huolisi enkä hänestä viehäty. Eri asia, jos on keskustellut henkilön kanssa ja tuntee paremminkin.
Kyllä mä osaan sanoa jo ihan tv:stä näkemäni perusteella.
Wow. Aika hyvät taidot sitten tuomita ihminen leikattujen telkkarilähetysten perusteella.
Viettikö Aliisa sitten hääyön niinku sillai Esan kanssa??? Mua häiritsi Esassa ruma murre.
Äijykkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkääläispissis odottaa yhä prinssiään ja odottaa varmaan vielä 20 vuoden päästäkin.
Ei varmasti odota. Aliisa on niin varmaa kauppatieteilijän tai insinöörin tai diplomi-insinöörin vaimomatskua, että kauan ei ainakaan tarjokkaita tarvitse odotella.
Pahoin pelkään, että Esassa tökkäsi maalaisuus. Aliisa tarvitsee sisäsiistin peruspekan.
Eikai kukaa kauppatieteilijä tommosta ota? Eikös sellaisella pidä olla edustava, moniulotteinen ja nokkela vaimo? Dippainssistä en tiedä, ehkä ihan tavan amk-inssi voisikin innostua. Sellainen joka tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ohjelmaa kovin paljon katsonut mutta en ymmärrä miksi Aliisa ja Esa ylipäänsä olivat tuossa ohjelmassa. Molemmat nuoria, normaaleja ja hyvännäköisiä. Liian nuoria tuohon ohjelmaan. Ei vaan ollut vielä sattunut kohdalle sopivaa kumppania, mutta en usko etteivätkö omin voimin löytäisi. Ikärajan pitäisi olla vähintään 30 että voidaan ruveta puhumaan oikeasti tahdonvoiman käytöstä jos kumppani ei aluksi tunnu sopivalta. Mitä syytä jollain 26 veellä on laittaa kaikki peliin? Aika vähän.
Eka kauden Viola ja Esa olivat samanikäisiä. Kaiken lisäksi Viola kertoi silloin, ettei ollut ikinä aiemmin edes ollut pitkässä, vakavassa seurustelusuhteessa.
En ole seurannut Violan kautta, oliko Viola alttarilla että voi ei... Jos mätsi menee hyvin niin iällä ei ole niin suurta merkitystä kuin silloin kun on. Toki Mari oli hyvä esimerkki siitä ettei auta vaikka biologinen kello moukuu välttämättä. Tosin olen sille kannalle kallistunut että Mari tuli tosiaan torjutuksi ensin.
Viola oli 26, eikä ollut kokemusta seurustelusta juurikaan. Joku valitti, että bloginsa perusteella ei vaikuta hirveän välkyltä edes. Hän kertoi ohjelman alussa, ettei Esa ollut sellainen mies jollaista oli itselleen kuvitellut. Mutta kypsän ihmisen tavoin otti rauhallisesti ja antoi tilanteen edetä. Lopulta ohjelman kuusiviikkoisen aikana rakastui korviaan myöten. Ja sanoi, että oli hyvä että hänelle asiantuntijat osoitti miehen, jollaista ei itse olisi tajunnut valita.
Viola ja Esa ovat edelleen yhdessä onnellisia ja heillä on lapsikin. Ensi tiistain ohjelmassa kertovat nykytilanteestaan.
Viola ei hääpäivänä vyöryttänyt epävarmuuden tunteitaan Esan niskaan, vaan tajusi olla hiljaa ja odottaa rauhassa. Ja se kannatti!
(Violan Esa on muuten psykologi, joten hän olisi ehkä paremmin kestänyt yltiörehellisen itkupotkuraivarin hääpäivänä kuin tämän kauden Esa. Mutta Viola tajusi olla loukkaamatta toista turhaan.)Eli Aliisan olisi pitänyt aloittaa se esittäminen jo häissään ensisekunneista lähtien? VIola ja Aliisa ovat kaksi eri ihmistä, toinen järkyttyi, toinen ei; toinen on herkempi, toinen ehkä hillitsee itsensä paremmin.
Ihmiset ovat myös erilaisia siinä, millainen kirjo ihmisiä heille sopii tai miten geneerisiä itse kokevat olevansa. Nuorena on helpompi joustaa, tämä on oma kokemukseni (ja sen seuraukseni joustinkin itseni naimisiin ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ollut paljoakaan yhteistä), mutta ei sekään tarkoita, että kaikki sopivat kaikille. Ehkä ea-karsinnoissa pitäisi pystyä jotenkin mittaamaan sitä, millaisille asioille ihmiset ns. herkistyvät, milloin ns. ärsyttää kaikki ja kuinka kapea se itselle sopiva ihmistyyppi on.
Esittäminen!!!!?
Onko se esittämistä, jos ei heti vyörytä koko negatiivista tunnevyöryään ennalta tuntemattoman ihmisen niskaan hääpäivänä??!Se on empatiaa ja toisen ihmisen tunteiden huomioon ottamista ja toisen ihmisen kunnioittamista. Aikuisen, normaalin ihmisen pitäisi kyetä edes sen verran hillitsemään itseään. Lapselta on ymmärrettävää käytöstä kaatua tuolla tavalla kaikkine lasteineen toisen varaan, mitä Aliisa teki.
Onkohan Aliisa tai joku puolustajansa yhtään ajatellut, miltä itsestä tuntuisi tulla tuolla tavalla nöyryytetyksi läheisten, ystävien ja tv-katsojien edessä? Parhaimmat päällä, sydän odotusta täynnä, parhaansa mukaan valmistautuneena saa osakseen tyrmäyksen ja päälle vielä toisen koko negatiivisen tunnearsenaalin niskaansa.
Luulen, että jos kellekään asiantuntijoista olisi tullut mieleenkään että aikuinen voi käyttäytyä noin, olisi tehty varasuunnitelma. Olisi keskeytetty koko juttu ja jätetty kyseinen pari ulos ohjelmasta.
Tämä. Tavallaan asiantuntijat epäonnistuivat kun eivät havainneet Aliisan kypsymättömyyttä. Hän itse halusi ohjelmaan, eikö oikeasti ymmärtänytkään mihin ryhtyi, tuntui tajuavan vasta alttarilla kun häntä ei odottanutkaan se unelmien poikamies. Väärä formaatti tytölle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan muu Aliisassa rassaa, mutta olisin halunnut tietää, mitkä olivat todellisia syitä, miksi ei. Ei se voi olla pelkästään niin, että "en vain saanut fiilistä". Jos miehessä kaikki kiinnostaa ja natsaa, niin eikö fiiliksen jo saa? Tai sitten on kyse ihan jostain mystisestä jutusta, jota itse en ole ehkä kokenut edes. Aliisa antoi käsityksen, että Esassa natsaa kaikki, mutta sitten kuitenkin jokin puuttuu. Mikä joku? Taisi vain jättää sanomatta telkkarissa sen, mitä oikeasti ajatteli.
Minusta sekin oli vähän outoa, kun Mari sanoi, ettei heillä ole kemiaa Petrin kanssa aviopariksi. No eikö heillä nyt ollut monesta muustakin ristiriidasta kyse kuin jonkun kemian puuttumisesta? Hieman tökkii myös, kun tässä ohjelmassa jauhetaan usein kemiasta, joka ei ole oikeasti mikään psykologinen termi, vaan täysin ihmisten keksimää höpsötystä. Kemia on kemiaa, tiedettä.
Minäkin tätä pohdin, että jos pidän jotain miestä hyvännäköisenä, luonne loistava, hyvä työpaikka ja mielenkiintoisia harrastuksia, niin kyllä vapaana ihastuisin. Väittäisin, että jos sanoo ettei ole kemiaa, niin se on just ulkonäössä puute. Tai jossain muussa ihan konkreettisessa asiassa, jonka voisi nimetä. Veikkaan Esan ulkonäköä, vaikka Aliisa sanoi, että pitää siitä. Oikeasti ei taatusti ole Aliisan tyyppiä ollenkaan.
Ei ole käynyt mielessänne, että ehkei näitä "konkreettisia asioita" ole haluttu revitellä telkkarissa. Ehkä ihan kohteliaisuudesta Esaa kohtaan. Ja sitä paitsi Aliisahan sanoi, että kaikki mitä Esa tekee ja sanoo, vain ärsyttää. Eiköhän siinä ole jo tarpeeksi hyvä syy puhaltaa peli poikki.
Jos toisessa ärsyttää KAIKKI mitä toinen tekee ja sanoo, on aika nimenomaan tarttua siihen peiliin ja miettiä sitä omaa asennettaan!
Tätä jo aiemmin koitin sanoa, ettei sanonut Aliisa (vaan Mari) näin, mutta jostain syystä joku haluaa väittää näin.
Aliisa sanoi kyllä yhdessä jaksossa, että toinen (Esa) vain ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Johannan ja Markuksen haastattelu Huomenta Suomessa 8.11.
https://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/ar…
Kiitos vinkistä ja linkistä =)
Ulkonäkö merkkaa niin selvästi näissä käyttäytymisissä. Vaikka eronneet toista sanovat.
Ei miellytä niin ei miellytä, siksipä sitä on kiukuteltu kotitöistä ja ruuasta ja ym ym.
Kaikki on niin läpinäkyvää.
Voisko joku kertoo miten Esaan saa yhteyden kun se on niin ihana ja nyt sit vapaanakin ? :)
Tuli vaan mieleen että onko sattumaa, että asiantuntijamiehissä on kaksi klanipäätä ja yllättäen kolmesta miesehdokkaasta nostetaan kaksi klanipäätä? Sattumaa vai nostoa omista intresseistä? Että kerrankin. Hakijoita oli kai runsaasti ja riittävästi valinnanvaraa. Toinen ihmetys oli valita viime hetken mahiksilla 38v nainen, joka toivonee vielä että saisi miehen ja lapsenkin. Kiire on ja isot paineet lapsentekoon kun ikä lähenee 40v. Ihmettelen vaan enkä ole ainoa. Huonot valinnat. Epäonnistuneet perustelut valinnoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MYÖS Mari sanoi että valittu puoliso ärsyttää.
Siitähän se huutomyrsky olisi täällä tullutkin, kun Aliisa olisi esittänyt iloista, niellyt pahan olonsa, antanut Esan ihastua itseensä kunnolla ja lopulta pamauttanut, että ei mua kiinnostakaan, kiitos hei.
Aliisa ei olisi voinut tehdä mitään oikein, koska av-raati on päättänyt, että Esa on hänelle täydellinen ja Aliisa on tyhmä tytönhupakko, kun ei sitä pysty näkemään.