Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin ja Petrin muutosta erilleen:
-en käsitä miksi se uutisoidaan niin, että heille tuli avoero! Missään avoliitossa he eivät koskaan ole olleetkaan, he ovat naimisissa. Näin ollen heille ei voi mitään avoeroa tullakaan, avoero voi tulla vain jos on avoliitossa.
-itse en ikinä ikinä muuttaisi yhteen kenenkään kanssa yksiöön. Se ei vain onnistuisi, koska molempien tavarat ei millään mahtuisi, ei edes ne joita tarvitsee viikon aikana. Loma-aikana voisin viettää viikon yksiössä yhdessä, koska ei ole pakko saada nukuttua kunnolla töitä varten eikä ole kiire minnekään eli ehtii rauhassa etsiä tavaroita repuista ja pinoista. Mutta jos on töitä, on ihan pakko saada nukuttua. Ja itse en ainakaan saa nukuttua, jos samassa huoneessa on häiriötä kuten valot päällä tai joku jumppaa ja kolistelee tai joku katsoo telkkaria (ei, korvatulpat ei auta tähän). Jos samassa huoneessa joku katsoo ruutu himmeällä tabletilta leffaa kuulokkeet päässä, niin se ei häiritse. Työssäkäyvä ihminen ei vain voi tehdä niin, että hän saa öisin nukuttua joku kolme tuntia vain koska samassa tilassa joku hilluu hereillä ja estää nukkumasta.
Olen kerran yrittänyt seurustella ihanan ja monella tapaa erittäin hyvin minulle sopivan miehen kanssa. Päiväsaikaan meillä meni loistavasti ja kaikki sujui. Ei ollut kuin yksi mutta, molemmille. Nimittäin yöt. Minulla oli aina ennen seitsemää herätys töihin, ja mies taas sai nukkua kymmeneen, koska hän aloitti etätyöt vasta klo 11 aamulla. Hän halusi valvoa kahteen tai kolmeen. Katsoen leffoja tai puuhaillen kaikkea kolisevaa. En pystynyt nukkumaan silmänräpäystäkään siinä melussa. Hän taas ei suostunut käyttämään kuulokkeita, koska sanoi että kuulokkeet tuntuu pahoilta tms outoa, ja hän ei suostunut toimimaan kolistelematta, koska ei kuulemma osaa kun on tottunut kolistelemaan kovaa (ei siis voinut laittaa ovia hiljaa kiinni vaan paiskoi niitä kovaa). Aloin olemaan todella vihainen, että en saa nukkua. Hän taas alkoi olemaan todella vihainen, että estän häntä elämästä "normaalia elämää" (joo keskellä yötä). Ajauduttiin nopeasti pahoihin riitoihin tuon asian takia (oikeus nukkua vs. oikeus metelöidä yökahdelta). Minä en voinut joustaa ja valvoa siihen kahteen, koska olisin pian sairastunut unen puutteen vuoksi ja menettänyt työni koska aloin univajeessa tekemään virheitä töissä) ja se mies taas ei mielestään voinut joustaa, koska hänen tarpeet metelöidä oli hänen mielestään niin normaaleja tarpeita. Suhde loppui hyvin nopeasti vain tuon nukkumisasian vuoksi.
Voisin kuvitella, että juuri sama syy voisi olla minullekin tordella iso ongelma. Yksiössä erirytmistä ihmistä ei vaan toimi eikä oikein muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna ja Markus ei tule toimimaan. Sanokaa mun sanoneen. Esa ja Aliisa sekä Mari ja Petri voivat toimia, mutta tämä viimeinen pari ei todellakaan. Olen pahoillani.
Ei 9 vuotta sinkkuna ollut Vuitton-muija katsele itseään reilusti vanhempaa kirkkovenesoutajaa.Piti selata jotain noita alkupään juttuja ja kävi tämä silmiin. 448 yläpeukkua, 9 alas.
Eipä se tämänkään parin onnistuminen ole vielä kirkossa kuulutettu. Kaikenlaista voi tapahtua. Alkumetreillä tässä vasta ollaan. Enkä ole yksi noista yläpeukuttajista, mua todellakin risoi se Markuksen dissaaminen. Mutta olen realisti ja tiedän, että tätäkin showta käsikirjoitetaan. Joten yllätyskäänteitäkin voi vielä tulla :) Toki toivon että M&J pysyy yhdessä.
Mari ja Petri on toisilleen täysin yhteensopimattomat, ja kerronpa miksi. Asiantuntijat ovat luultavasti parittaneet toisilleen, koska erilaisuudestaan voisivat oppia jotain, tai sitten tämä on kaikkien aikojen vedätys ja katsojalukujen kalastelua niin kuin täällä on aiemmin arvailtu. Mutta asiaan. Petri on jäykähkö, mutta ikäisekseen hyvässä fyysiessä kunnossa oleva mies, jolle ulkonäkö ja terveelliset elämäntavat tulevat selkeästi monen muun asian edelle. Tämä taas johtuu varmaan siitä, että hän on poikamieselämää muiden perheellistyessä eläessään kaivannut elämälleen tarkoitusta ja sisältöä. Mari taas vaikuttaa ihmiseltä, joka on elänyt työlleen ja on etsinyt vapaa-ajan viihdykkeistä sisältöä elämälleen, urheilu ei ole syystä tai toisesta kiinnostanut. No mutta. Fyysinen ja henkinen viehätysvoima näiltä kahdelta puuttuu täysin, koska Petri itse ihailee treenaavaa naisvartaloa, kun on kovalla työllä sellaisen itselleenkin kehittänyt (tämän voi päätellä jo tavasta, millä ihmettelee sitä, miten Maria ei liikunta kiinnosta). Mari taas kaipaa mieheltä hyvää ja fiksua keskusteluseuraa, seuraa kulttuuritapahtumiin yms. ja henkistä kypsyyttä. Ulkonäöllisesti Petri on voinut viehättää, mutta kun avasi suunsa, henkinen yhteys puuttui täysin. Petri taas on varmaan alusta alkaen todennut, ettei Mari viehätä häntä fyysisesti, mutta ohjelman nimissä esittää olevansa lähtökohtaisesti kiinnostunut tutustumaan, eikä varmaan halua loukatakaan ketään tai antaa itsestään yltiömäisen pinnallista ja typerää kuvaa.
Vastassa ovat nainen ja mies, joita toinen inhottaa eri syistä, mutta nämä syyt ovat niin valtavat ja väistämättömät, ettei tällä parilla ole mitään tulevaisuutta. Petri tarvitsisi yhtä juntin, ehkä nuoremman ja kireäpeppuisemman edustusvaimon itselleen, jolle käsitys kulinarismisista vastaisi maitorahkapurkkia ja joka varjelisi maastopyöräänsä yhtä urhoollisesti kuin hän. Mari taas tarvitsisi ikäistään ehkä vielä vanhemman miehen, ainakin henkisesti vanhemman kuin Petri, joka tulisi mielellään seuraksi keskiviikkoskumpille ja teinipopparien keikoille laulamaan sanoja biisien tahtiin (kysymys kuuluu mistä?). Tai sitten Mari pysyy sinkkuna, ellei rapsuta sitä hiekkaa jalkovälistään hieman. Miehenä olisin kauhistunut siitä, kuinka kuivakan ja jäykän oloinen Mari on. Mari vaikuttaa siltä, että viime kerrasta miehen kanssa on aikaa... sen vaan näkee naamasta kun lakkaa saamasta. Petrillekään ei tule olemaan helppoa - vaikka ulkomuoto kuinka täydellinen olisi jollekin tuolla käytöksellä ja luonteella ei ole helppo olla samalla aaltopituudella naisen kanssa.
Kuka teistä on 180 cm pitkä ilman 20 cm korkoja.Tulkaa alas siitä pilvilinnasta. HEI HALOO.
Marin ja Petri juttu kaatu mm erilaiseen vuorokausirytmiin. Pitäisi olla kunnollinen omakotitalo, jossa olisi tilaa olla ja elää, myöskin omassa rauhassa ja pyörälle varasto. Eihän sitä missään helsingin yksiössä kukaan jaksa kahdestaan. Ja monilla on erilainen vuorokausirytmi jo ihan työnsäkin puolesta, kun tehdään kolmivuorotyötä. Eihän se voi olla avioeron syy. Aikuiset ihmiset tarvitsee sitä omaa rauhaa ja tilaa. Kun sitä saa tarpeeksi, niin sitten on mukavaa olla kahdestaankin, erilisetkin asunnot voisivat tulla kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kumpikaan, Mari tai Petri, ei vaikuta helpolta puolisolta. Lienee ilmiselvää, mikä Petrin käytöksessä on pielessä: hän on niin joustamaton omien tapojensa suhteen, eikä pysty edes "erikoistilanteessa" hellittämään. Edes noin alkuvaiheessa luulisi olevan jonkinlaista vieraskoreutta ja miellyttämisenhalua, ettei olisi noin ehdoton. Antaa sellaisen kuvan, että ei tosissaan yritä.
Toisaalta Petrille plussaksi ja Marille miinukseksi sanoisin sen, että erilaisuudesta huolimatta Petri selvästi hyväksyy Marin sellaisena kuin tämä on, paremmin kuin Mari hyväksyy Petrin omana itsenään. Mari pyrkii ohjailemaan ja muuttamaan jatkuvasti Petriä ja tämän käytöstä. Petri taas antaa Marin olla oma itsensä, kunhan vaan saa itse olla oma itsensä. Petri käyttäytyy epäkypsästi ollessaan joustamaton, eikä hän selvästi ole parisuhdeainesta, kun haluaa olla noin itsenäinen. Mari taas on mielestäni epäkypsä siinä, että vaikka näennäisesti lausuu ääneen, että "me vaan ollaan liian erilaisia ihmisiä", niin hänen käytöksensä antaa ymmärtää, että Petri on vääränlainen, ja Petrin pitää muuttua ja sopeutua hänen elämäntapaansa.
No en minäkään haluaisi asua yhdessä jonkun muukalaisen kanssa, jonka kanssa meillä ei olisi yhteistä tarttumapintaa. Mari pärjää ihan hyvin yksinkin, miehen oli tarkoitus täydentää elämää, ei hankaloittaa sitä. Tämä on ihan yleinen ongelma tänä päivänä, että mies ei pysty tuomaan naisen elämään lisäarvoa tai edes säilyttämään saavutettua tasoa vaan laskee elämänlaatua. Miehet eivät ehkä koe ihan samoin, koska heidän odotuksensa ovat vaatimattomammat.
Sama pätee myös toisinpäin, mitä lisä-arvoa Mari toi Petrille, tuskin edes seksiä.
Niin, olisi nyt käynyt edes sisustamassa Petrin kämpän, kuten Pepe ehdotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi käsittää sitä, että lähtee ohjelmaan eikä edes yritä. Viittaan tässä nyt siis Mariin ja Petriin. Kuinka vaikeaa on viiden viikon ajan tulla toista vastaan. Ei voi olla sellaista ihmistä jolle esim. pyörän säilyttäminen eteisessä 5 viikkoa olisikynnyskysymys tai se kun lähtee ekaa kertaa konserttiin ettei ymmärrä että ulkona syöminen on osa tunnelmaa eikä mikään vatsan ravitsemusjuttu. Kyllä mun mielestä jos tommoseen juttuun lähtee niin pitää olla valmis heittäytymään oikeasti. Mutta tajusihan sen jo siinä kun ne oli sopineet että vuoron perään asutaan toistensa luona ja ne vielä asuu lähekkäin että eihän siitä mitään tule.
Miksi vääntäisi väkisin 5 viikkoa, kun näkee heti, että eihän tästä tule lasta eikä paskaa? Että yksinkertaisesti ollaan liian erilaisia arvoilta, mieltymyksiltä, ajatuksilta ja ihan kaikilta osin? Mihin siinä silloin heittäydytään? Eihän nyt jotain läpikotaisin huonoa treffikumppaniakaan tavata uudestaan.
Nyt pitää muistaa se, että he eivät ole huonoja kumpikaan. Heillä on kummallakin omat tapansa, joista he eivät ole valmiita joustamaan. He eivät siedä kumpikaan erilaisuutta toisen suunnalta. Kumpikaan ei halua kokeilla toisen tyyliä ja yrittää ymmärtää sitä kautta toisen valintoja.
Jos he olisivat avoimia ja suvaitsevaisia ja tekisivät molemmat kompromisseja (esim. nukkumisrytmien erilaisuus). Itse olen tuoreille pareille suositellut terapeuttina kummankin tulemaan puoliväliin vastaan - esimerkki, toinen puolisoista haluaa valvoa 24 asti ja toinen haluaa nukkumaan klo 21 (kummallakin työ, jossa pitää olla klo 9). Oma ratkaisuesitys tälle parille oli, että kumpikin tulee puoliväliin vastaan ja nukkumaanmenoaika on 22.30. Tämä auttoi molemmille ja kumpikin selvisi voittajana, eikä tule sellaista tilannetta, että toinen olis joutunut joustamaan enemmän. Vastaavasti jotain muuta kuin terveydellisistä syistä noudatettavaa ruokavaliota käyttävä henkilö "ei halua" syödä muuta kuin tiettyjä tuotteita, sovimme parin kanssa, että hän syö vuoropäivin puolisonsa kanssa samaa ja taas vuoropäivin puolison kanssa hänen valitsemiaan ruokatuotteita. Samoin tässäkin, kumpikaan ei ole voittaja eikä häviäjä, vaan kumpikin tekee kompromissin ja tulee puoliväliin vastaan.
Tälläkin palstalla päiviteltyyn polkupyörän sijoittamiseen yöksi olisin neuvonut niin, että mikäli asunto-osakeyhtiössä on määritelty polkupyörille pihalla paikka, siihen se jätetään. Sisällä asunnossa polkupyörä ahtaassa eteisessä muodostaa lisäksi turvallisuusriskin hätätapauksissa. Jos parveke olisi ollut, sinne sen olisi voinut viedä, mutta ei missään tapauksessa ainakaan porraskäytävään eikä asunnon sisälle - syynä turvallisuus ja yleiset määräykset. Aina täytyy perustella, miksi. Ei ikinä pidä sanoa vain "Ei". Omalla vastaanotolla käyville korostan aina keskusteluissa asioiden perustelun eli yleensäkin hyvän argumentaation merkitystä tasapainoisessa suhteessa. Ja ilman muuta sitä, että asioista sovitaan.
Millä kirjekurssilla opitaan noin hyväksi terapeutiksi? "Sovitaanko, että syöt niitä terveysruokiasi vain joka toinen päivä ja joka toinen päivä samaa kuin siippasi?"
Miksi aikuisten ihmisten pitää syödä samoja ruokia, tämä on minulle suuri mysteeri, mutta ehkä terapiassasi kerrotaan vastaus siihekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä Esa on lyhyt. 178cm.
Joka on täsmälleen suomalaisten miesten keskipituus. Tosi erikoista, jos keskipituinen = lyhyt.
https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/tallaisissa-mitoissa…
Ei se suomalaismiesten keskipituuden kasvu 70-luvulle ole pysähtynyt. Silloin se oli 178 cm, nyt jo yli 180.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei yllätä, että Petri on paljastunut sarjadeittailijaksi ja nytkin meni heti sukset ristiin tuoreen vaimokkeen kanssa. Se kuitenkin ihmetyttää, että miksi ihmeessä Petri edes on ikinä lähtenyt tähän ohjelmaan tai muuten vaivautuu deittailemaan useita naisia.. jos ei ole pienintäkään kykyä joustaa jäykistä tottumuksistaan niin eikö elämän sisältönä silloin voi vain yksinkertaisesti tyytyä siihen rahkaan, pyörään ja saliin! Mihin se naista edes niinkuin hakee, jos elää keholleen?
Ai on se Petri ollut pelimies jo ennen ohjelmaa. Monessakohan eteisessä se Nishiki on vieraillut ja tulee vielä vieraileemaan nyt kun naama on tuttu myös tv:stä. Kyllä siinä riittää Petrillä polkemista päivi öin. Proteeinirahkaa tarvitaan siis kahta kauheammin ,)
Lopettakaa jo ne kuvitelmat siitä, että asiantuntijat valitsisivat tarkoituksella epäsopivan parin. Kenen ammattietiikka taipuisi sellaiseen? Ja onhan se nähty, että ihan yrittämättäkin epäsopivia pareja syntyy, se on paljon todennäköisempää kuin onnistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha moka on sattunut Marin ja Petrin ennakkoarvioinnissa. Toinen urheiluhullu ja toinen ei. Jos olisin Mari ja Petri, vaatisin asiantuntijoitten päitä vadille. Korvauksia ajan tuhlaamisesta, harhaanjohtamisesta ja julkisesta nolaamisesta.
Fyysinen vetovoima voi olla aika lailla kateissa jos toinen on sportti ja toinen pullukka.
Mari pullukka? Just joo.
Onhan se. Löysä kroppa.
Kun kysyitte täällä miesten mielipiteitä, niin tässä omani.
Arvaan että Esasta ja Aliisasta tulee pari. Ovat samanoloisia, ulkoisesti samaa tasoa ja elämän peruslähtökohdiltaan samanlaisia. Muiden pariutumiseen en usko.
Se, mitä te päättelette heidän suhteestaan, on omaa typeryyttänne, koska ette ymmärrä tuotannon tarkoitusperiä.
Vierailija kirjoitti:
Arvaan että Esasta ja Aliisasta tulee pari. Ovat samanoloisia, ulkoisesti samaa tasoa ja elämän peruslähtökohdiltaan samanlaisia. Muiden pariutumiseen en usko.
Se, mitä te päättelette heidän suhteestaan, on omaa typeryyttänne, koska ette ymmärrä tuotannon tarkoitusperiä.
Miksi et usko Johannaan ja Markukseen? Heillä näyttää natsaavan ihan hyvin.
Toivottavasti asiantuntijat kertovat myös Marille ja Petrille miksi heidät on valittu pariksi ja samalla avaavat tätä myös ehkäpä katsojille. Jos olisin itse ko. ohjelmassa vastaavassa tilanteessa vaatisin kyllä ns."päitä vadille" eli selvennyksiä asiantuntijoiden mielipiteisiin ja päätöksiin. Vai onko kaikki vain käsikirjoitettua "tosi-tv:tä"..?
Oliko se Ellinoora joka lauloi siellä rannassa, joka tapauksessa hänen biisi Carrie sopii hyvin Marille:
Baarin jälkeen Pesen maskaran Liian kallista Mun kasvoilta Tää ilta ei mennyt ihan putkeen Ei scorei, ei succeet Vaik mä olin upee
Mä en tahdo olla enää Carrie Huutaa "Marry me" Joka hiton nurkalla Jos tää ei natsaa et pääse Tyllihamettani ratsaa Kelle täällä pitää maksaa Ettei kaikki olis niin paskaa
Nuori menestyjä Tiskillä pyys multa "Hei kulta oisko tulta?" Sanoin kysy joltain muulta Se vastaa et näytä olevan Ihan perus ei heru Jos kutsut mua lutkaks Mottaan sua Vietän yöni putkas
Mä en tahdo olla enää Carrie Huutaa "Marry me" Joka hiton nurkalla Jos tää ei natsaa et pääse Tyllihamettani ratsaa Kelle täällä pitää maksaa Ettei kaikki olis niin paskaa x2
Äiti sanoi joskus et Ei voi rakastaa Jos pitää ovee Aina raollaan Mut epävarmuus Sisintäni kalvaa Ei mikään oo varmaa Enkä mä usko edes karmaan Ja me kaikki ollaan yhtä fucked up
Mä en tahdo olla enää Carrie Huutaa "Marry me" Joka hiton nurkalla Jos tää ei natsaa et pääse Tyllihamettani ratsaan Kelle täällä pitää maksaa Ettei kaikki olis niin paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et usko Johannaan ja Markukseen? Heillä näyttää natsaavan ihan hyvin.
Koska heidän lähtökohtansa on se, että he kaipaavat kovasti toista ihmistä. Kun sellainen sitten rinnalle tupsahtaa, on helppo haksahtaa läheisyyden ja ihastuksen tunteeseen ihmisen sijaan. Kun aikaa kuluu ja tunteet rupeavat korvautumaan ihmisen tuntemisella, niin illuusio saattaa romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Ellinoora joka lauloi siellä rannassa, joka tapauksessa hänen biisi Carrie sopii hyvin Marille:
Baarin jälkeen Pesen maskaran Liian kallista Mun kasvoilta Tää ilta ei mennyt ihan putkeen Ei scorei, ei succeet Vaik mä olin upee
Mä en tahdo olla enää Carrie Huutaa "Marry me" Joka hiton nurkalla Jos tää ei natsaa et pääse Tyllihamettani ratsaa Kelle täällä pitää maksaa Ettei kaikki olis niin paskaa
Nuori menestyjä Tiskillä pyys multa "Hei kulta oisko tulta?" Sanoin kysy joltain muulta Se vastaa et näytä olevan Ihan perus ei heru Jos kutsut mua lutkaks Mottaan sua Vietän yöni putkas
Mä en tahdo olla enää Carrie Huutaa "Marry me" Joka hiton nurkalla Jos tää ei natsaa et pääse Tyllihamettani ratsaa Kelle täällä pitää maksaa Ettei kaikki olis niin paskaa x2
Äiti sanoi joskus et Ei voi rakastaa Jos pitää ovee Aina raollaan Mut epävarmuus Sisintäni kalvaa Ei mikään oo varmaa Enkä mä usko edes karmaan Ja me kaikki ollaan yhtä fucked up
Mä en tahdo olla enää Carrie Huutaa "Marry me" Joka hiton nurkalla Jos tää ei natsaa et pääse Tyllihamettani ratsaan Kelle täällä pitää maksaa Ettei kaikki olis niin paskaa
ja tämä Petrille
"Ennen uskoin älyn voittoon
Oli tapanani lueskella filosofiaa aamunkoittoon
Kunne paikalle tuli kas, sulkapallokuningas
Sano minulle huhuu, se on liha joka puhuu
Ja se meidät yhdistää
Kerran menin ravintolaan
Sieltä naisia saa
Mut ne katsoivat vain yhtä jääkiekkoilijaa
Silloin minäkin päätin näistä pakaroista tehdään niin isot,
että silmät putoilevat naisten päistä!
Must on tullut urheiluhullu
Must on tullut urheiluhullu"
Marissa on kyl aika vahvoja narsistisia piirteitä, pakottaa miehen syömään, ja jos miehellä ei ole nälkä niin kommentti on "tästä keskustellaan myöhemmin". Varmaan saa satunnaisia raivareita ilman syytä, ja heittäytyy ilkeäksi.
Voi jeesus mikä nainen
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule tule paria Esasta ja Aliisasta. Jossain mainittiinkin, että heidän välinen suhde on melkoista vuoristorataa! Enemmän uskon Johannan ja Markuksen suhteeseen.
No eikä. Sen sijaan tälläon kertomuksin ja kuvalinkein todistettu, että monen mielestä pyörä sisällä ei enää tänä päivänä ok mikään ihmetyksen aihe ja asunnon pilaaja, vaan se voidaan tuoda sinne ylpeydellä.
Moni ylpeilee jollain hienolla kromatulla kahvikoneellakin, eikä kukaan sano, ettei sitä voi pitää osana sisustusta, koska se on vaan kotitalouskone.