Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
2141/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen Aliisan saamaa tylyä vastaanottoa palstalla. Koittakaapa itse lähteä yrittämään suhdetta miehen kanssa, josta ensireaktio on iso EI.

Marinkin luonteesta täällä maalaillaan ikäviä kuvia. Eiköhän kenestä tahansa tulisi ne huonoimmat puolet esiin, mikäli olisi samassa tilanteessa - jumissa tv:ssä esittämässä parisuhdetta miehen kanssa, josta ei pidä.

Toki emme tiedä, mikä on totuus, kun kyseessä on leikattu ja käsikirjoitettu tv-ohjelma. Joka tapauksessa nämä naiset eivät ole velvollisia käyttäytymään jollain tietyllä tavalla, ei vaikka vierelle olisi laitettu millainen unelmamies. Asiantuntijat penäävät henkistä kasvua ja avointa mieltä, mutta aika turhilta nuo tuntuvat siinä tilanteessa, kun match on yksinkertaisesti väärä.

Myös miesten kohdalla pätee sama: Petrillä ensi tunne alttarilla:  EI TUOLLAISTA. Yritä siinä sitten tsempata häämatkaa ja onnellista aviomiestä. Turhaa täällä Petriä porukalla mollataan.

On sitten mies tai nainen, jos lähtee mukaan tuollaiseen, on pakko tsempata ja yrittää hallita tunteitaan paremmin kuin nelivuotias. Ajatus voi tulla päähän, mutta sen yli pitää elää.

Vierailija
2142/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen Aliisan saamaa tylyä vastaanottoa palstalla. Koittakaapa itse lähteä yrittämään suhdetta miehen kanssa, josta ensireaktio on iso EI.

Marinkin luonteesta täällä maalaillaan ikäviä kuvia. Eiköhän kenestä tahansa tulisi ne huonoimmat puolet esiin, mikäli olisi samassa tilanteessa - jumissa tv:ssä esittämässä parisuhdetta miehen kanssa, josta ei pidä.

Toki emme tiedä, mikä on totuus, kun kyseessä on leikattu ja käsikirjoitettu tv-ohjelma. Joka tapauksessa nämä naiset eivät ole velvollisia käyttäytymään jollain tietyllä tavalla, ei vaikka vierelle olisi laitettu millainen unelmamies. Asiantuntijat penäävät henkistä kasvua ja avointa mieltä, mutta aika turhilta nuo tuntuvat siinä tilanteessa, kun match on yksinkertaisesti väärä.

Myös miesten kohdalla pätee sama: Petrillä ensi tunne alttarilla:  EI TUOLLAISTA. Yritä siinä sitten tsempata häämatkaa ja onnellista aviomiestä. Turhaa täällä Petriä porukalla mollataan.

Olet muuten ihan oikeassa. Ei miehillä ole yhtään sen enempää velvollisuutta kuin naisillakaan kiinnostua siitä ihmisestä, joka hänen vierelleen on nyt satuttu asettamaan. T. alkuperäisen viestin postaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se autokeskustelu oli Marin osalta normaali ja Petrin osalta todella typerä dissaus. Petri ihaili hienoa autoa ja Mari bongasi heti itseään miellyttävän ja tunnisti jopa merkin ja mallin. Sen sijaan, että Petri olisi sanonut ko. autosta jotain hyvää tai jatkanut etsimällä seuraavan itseään miellyttävän tai jatkanut keskustelua autoista, hän alkoikin vähätellä Marin tykkäämää mallia tyyliin polkuauto. Joko hän on täysin keskustelutaidoton tai sitten pahemmin jotenkin luonnevikainen. 

Näin asian aivan toisella tavalla. Ohi ajaa hieno punainen urheiluauto, Petri kehuu sitä ja Marin täytyy samantien dissata Petrin maku ja Mari näyttää Petrille kadun halveimman auton Fiatin ja kehuu ylväästi sitä. Mikä järki siinä on? Mari haluaa taas sanoa viimeisen sanan ja piikittää Petriä. Ihan samalla tavalla tästä voi vetää päätelmän, että Mari on keskustelutaidoton tai jotenkin luonnevikainen.

Vierailija
2144/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi toisto, mutta kertoisiko joku valitsiko/tilasiko Petri itse sen drinkin?

Vierailija
2145/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minusta sitten on tullut valittua väärä tapa parinhakuun, jos tulee niin voimakkaita reaktioita, ettei edes halua yrittää. Eiköhän tämän konseptin idea nimenomaan ole, että on sitouduttu yrittämään omalle epämukavuusalueellekin menoa ja katsomaan mitä siitä seuraa, kun jätetään valinta kokonaan muiden käsiin.

Vierailija
2146/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet muuten ihan oikeassa. Ei miehillä ole yhtään sen enempää velvollisuutta kuin naisillakaan kiinnostua siitä ihmisestä, joka hänen vierelleen on nyt satuttu asettamaan. T. alkuperäisen viestin postaaja

No ei ole velvollisuutta kiinnostua kenestä tahansa. Mutta jos itse tahallaan menee ohjelmaan, jossa muut laittavat sinut naimisiin henkilön kanssa, jota et itse valitse vaan se on "random"-henkilö, niin kyllä siinä juurikin pitää tsempata ja on "velvollisuus" ainakin yrittää aivan parhaansa kiinnostua siitä, joka sinun vierelle on laitettu. Kun ei se ole joku, joka siiten on "satuttu asettamaan" vaan itse olet nimenomaan pyytänyt ja toivonut ja hinkunut, että sinun vierelle asetetaan joku, jota et itse ole valinnut.

Vierailija
2147/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jdkslsk kirjoitti:

Jotenkin Petristä tulee ajatus, että on odottanut itseään selvästi nuorempaa naista, noin 25-vuotiasta, joka harrastaa urheilua (on siis tikissä) ja miellyttää silmää. Sitten kun valinta olikin yli 30v nainen (oman ikäinen), ei osaakkaan suhtautua Mariin, koska Mari on/oli tosissaan mukana mutta Petri itse on tottunut "ei niin vakaviin" suhteusiin (jos siis on sarjadeittaaja). Sarjadeittaamisessa saattaa helposti "sokeutua", ettei mikään enää kelpaa vaan hakee vaan kokoajan parempaa.

Lisäksi Petri ehkä katselee keltaisten lehtien nuoria naisia kuola valuen ja yhdistää heidät "normaaliksi" naiseksi ja naisen käsitys on vääristynyt.

Ekat pohdinnat mitä miehestä tuli mieleen :D

Oon ollu Petrin kanssa treffeillä joskus vuosia sitten, netin kautta. Olen suunnilleen Petrin ikäinen, ja en mikään timmi salikissa, vaan normaalipainon ylärajalla enkä edes harrasta paljoa liikuntaa. Hän tiesi profiilistani nämä kaikki faktat minusta, ja silti pyysi minua treffeille. Eli väittäisin, että hän ainakin antaa mahdollisuuksia muillekin kuin kaksikymppisille salikissoille eli en olisi ihan noin ennakkoluuloinen kuin sinä hänestä. Minusta ja hänestä ei tosin tullut silloin mitään treffejä enempää.

Aika monta on ilmoittanut käyneensä sen kanssa nettitreffeillä... tuo sarjadeittaamista veikannut taisi olla sittenkin oikeassa?

Vierailija
2148/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se autokeskustelu oli Marin osalta normaali ja Petrin osalta todella typerä dissaus. Petri ihaili hienoa autoa ja Mari bongasi heti itseään miellyttävän ja tunnisti jopa merkin ja mallin. Sen sijaan, että Petri olisi sanonut ko. autosta jotain hyvää tai jatkanut etsimällä seuraavan itseään miellyttävän tai jatkanut keskustelua autoista, hän alkoikin vähätellä Marin tykkäämää mallia tyyliin polkuauto. Joko hän on täysin keskustelutaidoton tai sitten pahemmin jotenkin luonnevikainen. 

Näin asian aivan toisella tavalla. Ohi ajaa hieno punainen urheiluauto, Petri kehuu sitä ja Marin täytyy samantien dissata Petrin maku ja Mari näyttää Petrille kadun halveimman auton Fiatin ja kehuu ylväästi sitä. Mikä järki siinä on? Mari haluaa taas sanoa viimeisen sanan ja piikittää Petriä. Ihan samalla tavalla tästä voi vetää päätelmän, että Mari on keskustelutaidoton tai jotenkin luonnevikainen.

Moi Pet...

Vierailija
2149/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi toisto, mutta kertoisiko joku valitsiko/tilasiko Petri itse sen drinkin?

Ei näytetty. Kuvattiin vasta, kun molemmilla oli samanlaiset drinkit kädessä.

Vierailija
2150/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Esa on mukava ja kunnollinen, mutta omasta mielestäni aivan liian maalainen jotta jutulla olisi tulevaisuutta. Miten on mahdollista että hän oli viimeeksi ollut lentokoneesa pikkulapsena vaikka on työssäkäyvä mies?

Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta reissailla ympäri maailmaa. Ei matkustamattomuus tee ihmisestä toista huonompaa. Ihme oletus, että kaikkien pitäisi matkustella.

Toki jokainen saa elää niin kuin parhaaksi näkee, ei se väärin ole. Mietin vain, että onkohan Aliisan kaltaiselle nuorelle naiselle kuitenkaan ihan paras match tuollainen pieksämäkeläinen joka ei ole juuri maailmaa nähnyt. Olisin ainakin itse kauhuissani jos joutuisin yhtäkkiä suhteeseen vahvaa Savon murretta puhuvan ja koko elämänsä kotikylällään pysytelleen ihmisen kanssa.

Kaikki eivät ole yhtä ennakkoluuloisia kuin sinä.

Vierailija
2151/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Pet...

Moi vaan, mun nimi on Hanna. Eiköhän Petri kierrä kaukaa nämä vauvapalstat.

Vierailija
2152/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin me eri ihmiset nähdään asiat eri tavalla. Itse tykkään autoista ja olisin tosiaan voinut spontaanisti heti osoittaa minulle mieluisaa autoa eikä se olisi tarkoittanut, että olisin jotenkin lytännyt sitä ensimmäistä osoitettua vaan että olisin ajatellut, että tässä nyt katsellaan autoja ja jatkanut keskustelua siltä kannalta. Oon kyllä sen verran töksö suomalainen, että olisin voinut hyvin sanoa senkin vaikka, etten tykkää toisen osoittaman auton muotoilusta tms. ja että minun makuuni on enemmän malli x. Enkä kyllä sitäkään olisi tarkoittanut lyttäävästi. Toisaalta, osaan keskustella rennosti ja iloisesti, joten en varmaan anna siinä mielessä ikäviä signaaleja tarkoitusperistäni. 

Vierailija
2153/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna vaikutti eilisessä jaksossa jotenkin epävarmalta. Onkohan alkanut takertumaan liikaa? Kuulostaa vähän siltä, että yrittää saada Markuksesta enemmän kuin mihin Markus on valmis.

Vierailija
2154/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Esa on mukava ja kunnollinen, mutta omasta mielestäni aivan liian maalainen jotta jutulla olisi tulevaisuutta. Miten on mahdollista että hän oli viimeeksi ollut lentokoneesa pikkulapsena vaikka on työssäkäyvä mies?

Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta reissailla ympäri maailmaa. Ei matkustamattomuus tee ihmisestä toista huonompaa. Ihme oletus, että kaikkien pitäisi matkustella.

Toki jokainen saa elää niin kuin parhaaksi näkee, ei se väärin ole. Mietin vain, että onkohan Aliisan kaltaiselle nuorelle naiselle kuitenkaan ihan paras match tuollainen pieksämäkeläinen joka ei ole juuri maailmaa nähnyt. Olisin ainakin itse kauhuissani jos joutuisin yhtäkkiä suhteeseen vahvaa Savon murretta puhuvan ja koko elämänsä kotikylällään pysytelleen ihmisen kanssa.

Minusta Esa vaikuttaa hyväntuuliselta, viisaalta ja tasapainoiselta. Jos sellaiseksi kehittyy tynnyrissä kasvamalla, suosittelen sitä useammillekin ihmisille. 

Oletko sinä etsimässä kuorta vai sisusta? Kuori on aina helpommin muutettavissa tilanteen vaatimalla tavalla kun sisus on se, joka on ja pysyy. 

Vierailija
2155/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Petri on kyllä kauhea. Ei ollenkaan mun makuun. Ei ihme, että on sinkku.

Vierailija
2156/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tilanteet voisi hoitaa myös vaikka uteliaisuus-vaihteen silmään heittäen, jos ei osaa kehua asiaa, josta ei itse pidä. Jos mies inhoaa pikkuautoa, ja nainen kertoo että juuri se on hänen suosikkiauto, niin mies voisi vaikka uteliaana kysyä, että "hei kerro lisää, mikä erityisesti viehättää tuossa pikkuautossa", tai että "no mikä olisi kivoin väri tuolle autolle sinun mielestä" tms.  Dissaus ja torppaus ja toisen mielipiteiden kritisointi latistaa tunnelmaa pahasti ja saa toisen sulkemaan suunsa, pahimmillaan lopullisesti. Ymmärrän, että suomalaisen voi olla vaikea kehua, mutta vilpittömällä uteliaisuudella toisen mielipiteitä kohtaan pääsee jo hyvin pitkälle, erittäin positiiviseen suuntaan siis. Toiselle tulee olo, että tuo haluaa oikeasti tietää mitä ajattelen ja miksi, vaikka tuo olisi itse eri mieltä kanssani.

Tästä Marin ja Petrin autokeskustelusta tuli mieleen, että ehkä Petri on henkilö joka tykkäisi kinastella puolisonsa kanssa hyvässä hengessä naureskellen.

Eli Mari olisi voinut vastata jotain sen tyylistä "että no todellakin pääsee lujaa ja paljon lujempaa kuin nuo avoautot" tai jotain muuta yhtä järjetöntä.

Näin olisivat saaneet ylläpidettyä vähän turhanpäiväistä keskustelua autoista pitkäänkin. Pienellä hauskalla kinasteluja olisivat löytäneet hyvän tunnelman ja tätä kautta voineet rentoutua. Nyt molemmat vaikuttavat todella jännittyneiltä ja kevyttä keskustelua ei pääse syntymään.

Vierailija
2157/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NäinOn kirjoitti:

Aliisasta ja Esasta tulee pitkäaikainen pari. Sopivat hyvin yhteen. Aliisa saa Esasta kiltin ja huomaavaisen miehen.

Mutta haluaako Aliisa (vielä) kilttiä miestä, vai sittenkin vauhdikkaamman jännämiehen?

Mikwsi alapeukut? Kävihän jaksossa jo haastattelusta ilmi, että Esa kokee joutuvansa vetämään jonkinlaista roolia omaan rauhallisempaan itseensä nähden. Aliisa taas haluaa extremeä ja vauhdikasta menoa.

Vierailija
2158/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tilanteet voisi hoitaa myös vaikka uteliaisuus-vaihteen silmään heittäen, jos ei osaa kehua asiaa, josta ei itse pidä. Jos mies inhoaa pikkuautoa, ja nainen kertoo että juuri se on hänen suosikkiauto, niin mies voisi vaikka uteliaana kysyä, että "hei kerro lisää, mikä erityisesti viehättää tuossa pikkuautossa", tai että "no mikä olisi kivoin väri tuolle autolle sinun mielestä" tms.  Dissaus ja torppaus ja toisen mielipiteiden kritisointi latistaa tunnelmaa pahasti ja saa toisen sulkemaan suunsa, pahimmillaan lopullisesti. Ymmärrän, että suomalaisen voi olla vaikea kehua, mutta vilpittömällä uteliaisuudella toisen mielipiteitä kohtaan pääsee jo hyvin pitkälle, erittäin positiiviseen suuntaan siis. Toiselle tulee olo, että tuo haluaa oikeasti tietää mitä ajattelen ja miksi, vaikka tuo olisi itse eri mieltä kanssani.

Tästä Marin ja Petrin autokeskustelusta tuli mieleen, että ehkä Petri on henkilö joka tykkäisi kinastella puolisonsa kanssa hyvässä hengessä naureskellen.

Eli Mari olisi voinut vastata jotain sen tyylistä "että no todellakin pääsee lujaa ja paljon lujempaa kuin nuo avoautot" tai jotain muuta yhtä järjetöntä.

Näin olisivat saaneet ylläpidettyä vähän turhanpäiväistä keskustelua autoista pitkäänkin. Pienellä hauskalla kinasteluja olisivat löytäneet hyvän tunnelman ja tätä kautta voineet rentoutua. Nyt molemmat vaikuttavat todella jännittyneiltä ja kevyttä keskustelua ei pääse syntymään.

Silloin se leikkiinkutsu pitää osata esittää. Pitää näyttää eleillään, ilmeillään ja äänenpainoillaan, että tässä ollaan nyt leikkikinastelemassa. Ei töksötetä vakavana ja jäykkänä omia vuorosanoja. Minua ei ainakaan huvita sellainen leikki. En näe pilkettä Petrin silmäkulmassa. 

Vierailija
2159/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juttuhan on näin, että naiset eivät tiedä autoista yhtään mitään.

Vierailija
2160/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kädet ja jalat ristissä, että Johanna ja Markus onnistuisivat suhteessaan ja heistä tulis oikea onnellinen pari. Olen tykästynyt nyt heihin, molemmat hyvännäköisiä ja fiksuja. Kunpa löytäisivät ohjelman aikana ne asiat jotka heitä yhdistää.

Ketju on lukittu.