Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Mitä ihmeen itsestään epävarmoja ylöspäinkiipijöitä olette te, jotka haukutte Esaa juntiksi? Selvästi tunneälykäs ja jämäkällä, itsetuntoisella tavalla kiltti mies, ainakin sen perusteella mitä nyt on näytetty. Itse olen Ullanlinnasta kotoisin akateeminen helsinkiläinen monnennessa polvessa, naimisissa lähiöstä kotoisin olevan itseäni streetwisemman, mutta muutoin kaltaiseni helsinkiläisen kanssa, eikä meille kummallekaan ole tulluti mieleenkään, että Esan murre tai mikään muu tarjottu "junttius" oliis tähän mennessä ollut muuta kuin viehättävä ja kiinnostava lisäpiirre sympäättisessa tyypissä..
Mua niin nauratti se Marin vastaus siihen Petrin gay-kommenttiin: "Anteeksi kuinka? En ymmärrä yhteyttä. Ei tarvinne selittää"
Meidän sohvalla niin naurettiin! Päätinkin, että jokaiseen läppään, joka ei iske minun huumorintajuuni, vastaan jatkossa "Anteeksi kuinka, en ymmärrä yhteyttä", luonnollisesti naama norsunvitulla ja nenä kohti taivasta.
Haluaako tuo Petri edes onnistua Marin kanssa?
Ihmettelen Aliisan saamaa tylyä vastaanottoa palstalla. Koittakaapa itse lähteä yrittämään suhdetta miehen kanssa, josta ensireaktio on iso EI.
Marinkin luonteesta täällä maalaillaan ikäviä kuvia. Eiköhän kenestä tahansa tulisi ne huonoimmat puolet esiin, mikäli olisi samassa tilanteessa - jumissa tv:ssä esittämässä parisuhdetta miehen kanssa, josta ei pidä.
Toki emme tiedä, mikä on totuus, kun kyseessä on leikattu ja käsikirjoitettu tv-ohjelma. Joka tapauksessa nämä naiset eivät ole velvollisia käyttäytymään jollain tietyllä tavalla, ei vaikka vierelle olisi laitettu millainen unelmamies. Asiantuntijat penäävät henkistä kasvua ja avointa mieltä, mutta aika turhilta nuo tuntuvat siinä tilanteessa, kun match on yksinkertaisesti väärä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen Aliisan saamaa tylyä vastaanottoa palstalla. Koittakaapa itse lähteä yrittämään suhdetta miehen kanssa, josta ensireaktio on iso EI.
Marinkin luonteesta täällä maalaillaan ikäviä kuvia. Eiköhän kenestä tahansa tulisi ne huonoimmat puolet esiin, mikäli olisi samassa tilanteessa - jumissa tv:ssä esittämässä parisuhdetta miehen kanssa, josta ei pidä.
Toki emme tiedä, mikä on totuus, kun kyseessä on leikattu ja käsikirjoitettu tv-ohjelma. Joka tapauksessa nämä naiset eivät ole velvollisia käyttäytymään jollain tietyllä tavalla, ei vaikka vierelle olisi laitettu millainen unelmamies. Asiantuntijat penäävät henkistä kasvua ja avointa mieltä, mutta aika turhilta nuo tuntuvat siinä tilanteessa, kun match on yksinkertaisesti väärä.
Mutta jossain Japanin suunnalla on tutkittu järjestettyjä avioliittoja, ja todettu, että ne onnistuu useammin kuin länsimaiset rakkausavioliitot. Eikä järjestetyissä avioliitoissa ole edes asiantuntijaa tekemässä mätsiä vaan ne valitaan jonkun yhteiskuntaluokan tai kontaktien tms perusteella.
Mulle jäi epäselväksi tilasiko/valitsiko Petri itse sen pillidrinkin vai miten?
En ymmärtänyt Marin reaktiota tuossa tilanteessa. Vaikutti mukasuvaitsevaiselta. Eli on olevinaan suvaitsevainen, mutta ei oikeasti ehkä olekaan ollut juurikaan homojen kanssa tekemisissä vaan on "paperilla" suvaitsevainen. Ainakin mun lähipiirin homot heittää homovitsejä itekin - toki ei mullakaan niitä nyt kymmeniä ympärilläni koko ajan pyöri - eli tunnen vain pienen otoksen.
Mä mittaan oikean suvaitsevaisuuden siinä, ettei edes osallistu miettimään, onko homoilla samat ihmisoikeudet kuin muilla. Mun mielestäni jo se eriarvoistaa. Mutta ei aina myöskään tarvi hyssytellä ja varjella vitsailulta
Jaajolla samat huomiot kuin täälläkin tullut esille, eli Aliisasta se yhteiskuvajuttu, Marista nyrpistely gay-kommenteille ja Johannasta, että epäilee Markuksen sitoutumista, vaikka toinen on muuttamassa Turkuun Johannan vuoksi.. tällaisia. Oli kyllä jonkin verran sovinista, väitti ettei Mari antanut Petrin tilata bisseä vaan pakotti lipittämään sateenkaaridrinksuja..
Minun käy sääliksi Petriä. Petri on ihan tavallinen suomalainen mies, huonojen vitsiensä kanssa. Mari taas on takakireä ja kuvittelee olevansa parempi. Aina kun Petri vähänkin uskaltaa rentoutua ja päästää suustansa letkautuksen, Mari pyörittelee silmiä ja sanoo todella pistävästi takaisin, ettei ymmärtänyt. Kyllä minäkin Petrin sijasta sulkeutuisin ja menisin hiljaiseksi, todella vaikea keksiä sanottavaa sellaisen ihmisen seurassa, joka suhtautuu toiseen noin ylimielisesti. Inhoan muutenkin ylikaiken Marin harrastamaa silmien pyörittämistä ja suoraa v*****ua. Jos toisen jutut ovat huonoja, voi yrittää mukavammin torpata ne. Kyllä minäkin Petrinä jossain vaiheessa ärsyyntyisin ja piikittelisin takaisin. Nämä kaksi eivät kyllä sovi yhteen, Petrille olisi riittäny ihan mukava ja tavallinen nainen, Mari ilmeisesti olisi halunnut jonkun älykön, jonka kanssa olisi voinut jutella viinilasin äärellä syvällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Myös miesten kohdalla pätee sama: Petrillä ensi tunne alttarilla: EI TUOLLAISTA. Yritä siinä sitten tsempata häämatkaa ja onnellista aviomiestä. Turhaa täällä Petriä porukalla mollataan.
Vierailija kirjoitti:
Jaajolla samat huomiot kuin täälläkin tullut esille, eli Aliisasta se yhteiskuvajuttu, Marista nyrpistely gay-kommenteille ja Johannasta, että epäilee Markuksen sitoutumista, vaikka toinen on muuttamassa Turkuun Johannan vuoksi.. tällaisia. Oli kyllä jonkin verran sovinista, väitti ettei Mari antanut Petrin tilata bisseä vaan pakotti lipittämään sateenkaaridrinksuja..
PS. toivottavasti pääsen kommenteillani huomisen lähetykseen, terkkuja omien sanojensa mukaan "läski-jaajolle", muistithan pestä kädet ;)
Minusta se autokeskustelu oli Marin osalta normaali ja Petrin osalta todella typerä dissaus. Petri ihaili hienoa autoa ja Mari bongasi heti itseään miellyttävän ja tunnisti jopa merkin ja mallin. Sen sijaan, että Petri olisi sanonut ko. autosta jotain hyvää tai jatkanut etsimällä seuraavan itseään miellyttävän tai jatkanut keskustelua autoista, hän alkoikin vähätellä Marin tykkäämää mallia tyyliin polkuauto. Joko hän on täysin keskustelutaidoton tai sitten pahemmin jotenkin luonnevikainen.
Olipa tuohon eiliseen jaksoon valittu nihkeitä kohtauksia ja kommentteja. Mutta mä uskon, että se oli ainakin osittain tuotannon "jekku". Jos kaikki parit olisivat jo tässä vaiheessa todenneet toisensa epäsopiviksi, niin tulisi aika tylsä loppukausi. Joten mä ainakin uskon, että jatkossa sieltä yllättäen löytyykin paljon yhteistä ainakin joidenkin parien kohdalla.
Jotenkin Petristä tulee ajatus, että on odottanut itseään selvästi nuorempaa naista, noin 25-vuotiasta, joka harrastaa urheilua (on siis tikissä) ja miellyttää silmää. Sitten kun valinta olikin yli 30v nainen (oman ikäinen), ei osaakkaan suhtautua Mariin, koska Mari on/oli tosissaan mukana mutta Petri itse on tottunut "ei niin vakaviin" suhteusiin (jos siis on sarjadeittaaja). Sarjadeittaamisessa saattaa helposti "sokeutua", ettei mikään enää kelpaa vaan hakee vaan kokoajan parempaa.
Lisäksi Petri ehkä katselee keltaisten lehtien nuoria naisia kuola valuen ja yhdistää heidät "normaaliksi" naiseksi ja naisen käsitys on vääristynyt.
Ekat pohdinnat mitä miehestä tuli mieleen :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta se autokeskustelu oli Marin osalta normaali ja Petrin osalta todella typerä dissaus. Petri ihaili hienoa autoa ja Mari bongasi heti itseään miellyttävän ja tunnisti jopa merkin ja mallin. Sen sijaan, että Petri olisi sanonut ko. autosta jotain hyvää tai jatkanut etsimällä seuraavan itseään miellyttävän tai jatkanut keskustelua autoista, hän alkoikin vähätellä Marin tykkäämää mallia tyyliin polkuauto. Joko hän on täysin keskustelutaidoton tai sitten pahemmin jotenkin luonnevikainen.
Niin. Tilanteet voisi hoitaa myös vaikka uteliaisuus-vaihteen silmään heittäen, jos ei osaa kehua asiaa, josta ei itse pidä. Jos mies inhoaa pikkuautoa, ja nainen kertoo että juuri se on hänen suosikkiauto, niin mies voisi vaikka uteliaana kysyä, että "hei kerro lisää, mikä erityisesti viehättää tuossa pikkuautossa", tai että "no mikä olisi kivoin väri tuolle autolle sinun mielestä" tms. Dissaus ja torppaus ja toisen mielipiteiden kritisointi latistaa tunnelmaa pahasti ja saa toisen sulkemaan suunsa, pahimmillaan lopullisesti. Ymmärrän, että suomalaisen voi olla vaikea kehua, mutta vilpittömällä uteliaisuudella toisen mielipiteitä kohtaan pääsee jo hyvin pitkälle, erittäin positiiviseen suuntaan siis. Toiselle tulee olo, että tuo haluaa oikeasti tietää mitä ajattelen ja miksi, vaikka tuo olisi itse eri mieltä kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jossain Japanin suunnalla on tutkittu järjestettyjä avioliittoja, ja todettu, että ne onnistuu useammin kuin länsimaiset rakkausavioliitot. Eikä järjestetyissä avioliitoissa ole edes asiantuntijaa tekemässä mätsiä vaan ne valitaan jonkun yhteiskuntaluokan tai kontaktien tms perusteella.
Olet aika hakoteillä näistä aasialaisista järjestetyistä svioliitoista. Tarkoitan nyt koulutettuja ihmisiä ylemmistä yhteiskuntaluokista. Perhe kyllä etsii sopivia ehdokkaota, mutta henkilöllä itsellään on viimeinen sana ja pakit voi antaa vaikka ensitreffien jälkeen. Siinä mielessä tätä formaattia ei voi verrata järjestettyyn avioliittoon.
Muutama vuosi sitten tv:stä tuli brittisarja intialaisista järjestetyistä avioliitoista tai oikeastaan oikeiden ehdokkaiden löytämisestä. Juontajanainen oli itse onnellinen omassa järjestetyssä avioliitossaan. Lopputulos sarjassa ei kuitenkaan ollut häävi. Vain harvat kävivät edes useilla treffeillä saman kanssa.
Jdkslsk kirjoitti:
Jotenkin Petristä tulee ajatus, että on odottanut itseään selvästi nuorempaa naista, noin 25-vuotiasta, joka harrastaa urheilua (on siis tikissä) ja miellyttää silmää. Sitten kun valinta olikin yli 30v nainen (oman ikäinen), ei osaakkaan suhtautua Mariin, koska Mari on/oli tosissaan mukana mutta Petri itse on tottunut "ei niin vakaviin" suhteusiin (jos siis on sarjadeittaaja). Sarjadeittaamisessa saattaa helposti "sokeutua", ettei mikään enää kelpaa vaan hakee vaan kokoajan parempaa.
Lisäksi Petri ehkä katselee keltaisten lehtien nuoria naisia kuola valuen ja yhdistää heidät "normaaliksi" naiseksi ja naisen käsitys on vääristynyt.Ekat pohdinnat mitä miehestä tuli mieleen :D
Oon ollu Petrin kanssa treffeillä joskus vuosia sitten, netin kautta. Olen suunnilleen Petrin ikäinen, ja en mikään timmi salikissa, vaan normaalipainon ylärajalla enkä edes harrasta paljoa liikuntaa. Hän tiesi profiilistani nämä kaikki faktat minusta, ja silti pyysi minua treffeille. Eli väittäisin, että hän ainakin antaa mahdollisuuksia muillekin kuin kaksikymppisille salikissoille eli en olisi ihan noin ennakkoluuloinen kuin sinä hänestä. Minusta ja hänestä ei tosin tullut silloin mitään treffejä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuli siitä pyöräilyjutusta, että Petri halusi tavallaan "kasvattaa" Maria omalla elämäntavallaan: sinä menet töihin ratikalla, hyi hyi, minä pyöräilen töihin suvet talvet, näin sinunkin pitäisi tehdä.
On eri asia jutella ja jutella asioista, mutta aikuiselle tuoollainen opettava tai itseään korostava tyyli on ärsyttävä. Näinhän myös Mari tekee ajoittain.
Varsinkin kun ollaan alkuvaiheessa ja ei tunneta toisiaan.
Voihan olla, että Petri sanoi näin ihan tahallaankin, koska oli huomannut että huumorit ei natsaa. Huonoa kuitenkin sen "avioliiton" kannalta.
Mari sekä Petri ovat tosikkoja, nuivia ja kummatkin haluavat olla se joka on oikeassa tai se, jonka mielipiteet ja elämäntapa on oikea.
En osaa jatella, että kumpikaan haluaa tehdä suurempia kompromisseja jos ovat parisuhteessa.
Eri asia, jos se yhteinen sävel löytyy ja alkavat tykätä enenmmän toisistaan.
Samaa mieltä. Ovatkohan osanneet asiantuntijoille kertoa, millaisia ovat ja millaisen kumppanin todella tahtovat. Vai onko sinkkuuden syy huono itsetuntemus? Jos ovat molemmat jo huomanneet, ettei homna toimi, voisivat tyylikkäästi hoitaa tilanteen jos pystyisivät vähän joustamaan. Huumoria kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Esa on mukava ja kunnollinen, mutta omasta mielestäni aivan liian maalainen jotta jutulla olisi tulevaisuutta. Miten on mahdollista että hän oli viimeeksi ollut lentokoneesa pikkulapsena vaikka on työssäkäyvä mies?
Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta reissailla ympäri maailmaa. Ei matkustamattomuus tee ihmisestä toista huonompaa. Ihme oletus, että kaikkien pitäisi matkustella.
Toki jokainen saa elää niin kuin parhaaksi näkee, ei se väärin ole. Mietin vain, että onkohan Aliisan kaltaiselle nuorelle naiselle kuitenkaan ihan paras match tuollainen pieksämäkeläinen joka ei ole juuri maailmaa nähnyt. Olisin ainakin itse kauhuissani jos joutuisin yhtäkkiä suhteeseen vahvaa Savon murretta puhuvan ja koko elämänsä kotikylällään pysytelleen ihmisen kanssa.
Naiset laittavat Markuksen tyyppiset miehet
helposti kategoriaan epätoivoinen, vaikka kyseessä on miestyyppi "valmis suhteeseen". Sen jälkeen naisten on helppo dissata epätoivoista tyyppiä. Markuksen tyyppinen mies on kultakimpale naiselle joka näkee että kyseessä ei todellakaan ole epätoivoinen mies jolle kelpaa kuka vaan. Vaan lämmin ja välittävä aikuinen mies joka on valmis suhteeseen samat arvot jakavan naisen kanssa.