Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistövero, rikkaiden tapa estää vähävaraisten omaistaa maata.

Vierailija
01.09.2017 |

Kiinteistövero, tuo Kepun ja Kokoomuksen ase vähävaraisten kyykyttämiseen. Jokainen sen maksaa, oli omaisuutta paljon tai ei lainkaan. Tämä on yksi Suomen eriarvoisimmista veroista. Jos köyhä perii vanhempiensa maat jotka ovat kuuluneet hänen suvulleen jo pitkän aikaa, saattaa hän joutua myymään ne koska veroja ei ole varaa maksaa.

Ja näin ahne porvari vie köyhän maat pilkkahinnalla.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhut varmaan perintöverosta. Kiinteistöverossa puhutaan satasista. Perintövero on taasen vasemmiston keksintö, jolla pyritään rapauttamaan omistus pitkällä juoksulla ja rahoittaa nykyinen sosiaalijärjestelmä tukineen

Vierailija
2/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne kiinteistöveron satasetkin ovat liikaa jos puhutaan perustoimeentulolla elävästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövero, tuo Kepun ja Kokoomuksen ase vähävaraisten kyykyttämiseen. Jokainen sen maksaa, oli omaisuutta paljon tai ei lainkaan. Tämä on yksi Suomen eriarvoisimmista veroista. Jos köyhä perii vanhempiensa maat jotka ovat kuuluneet hänen suvulleen jo pitkän aikaa, saattaa hän joutua myymään ne koska veroja ei ole varaa maksaa.

Mitä ihmettä sä oikein horiset?

Vierailija
4/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tajua mistä puhutaan, niin lue tuo wikipedian juttu. Ostaisin maata harrastuskäyttöön, mutta minulla ei ole enää välttämättä tulevaisuudessa opiskelijana varaa maksaa niitä kiinteistäveroja mitä vuosittain tulee maksettavaksi. Miksi minun pitää maksaa maasta joka tuo minulle muutenkin kuluja? Ymmärrän maksun jos on sijoittaja ja omistaa maata suuren määrän.

Miksi Suomessa AINA köyhä on maksumies?

Vierailija
5/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun maksamistani veroeuroista pitäisi maksaa toimeentulotukea ihmiselle, jolla on realisoitavaa maa- tai muuta omaisuutta?

Vierailija
6/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tajua mistä puhutaan, niin lue tuo wikipedian juttu. Ostaisin maata harrastuskäyttöön, mutta minulla ei ole enää välttämättä tulevaisuudessa opiskelijana varaa maksaa niitä kiinteistäveroja mitä vuosittain tulee maksettavaksi. Miksi minun pitää maksaa maasta joka tuo minulle muutenkin kuluja? Ymmärrän maksun jos on sijoittaja ja omistaa maata suuren määrän.

Rikkaalleko eläminen on ilmaista?

Vierailija
7/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Miksi minun maksamistani veroeuroista pitäisi maksaa toimeentulotukea ihmiselle, jolla on realisoitavaa maa- tai muuta omaisuutta?

Ei tietenkään tarvise, mistä tämän sait päähäsi? Toki pitää omaisuus myydä ensiksi pois.

Mutta miksi minun joka asuu lapissa omillani pitäisi maksaa veroja vain siitä, että omista jonkun pienen tontin?

Vierailija
8/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla älyttömän köyhä jos ei ole varaa maksaa mitätöntä kiinteistöveroa. Sitten ei vaan pysty omistamaan mitään. Ei omistaminen ole tasa-arvo -kysymys.

Vierailija
9/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla älyttömän köyhä jos ei ole varaa maksaa mitätöntä kiinteistöveroa. Sitten ei vaan pysty omistamaan mitään. Ei omistaminen ole tasa-arvo -kysymys.

Niin pitää, mutta kyse ei ole siitä. Tuo vreo on vain niin h*lvetin epäoikeudenmukainen että sitä on vaikea käsittää. Miksi ihmisen pitää maksaa veroa vain siitä, että omistaa kotinsa maan?

Vierailija
10/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä samaa kitinää kuin perintöverojen kanssa. Oikeat köyhät eivät omista maata ja kiinteistöjä ja jos joudut maksamaan veroja, on sinulla myös omaisuutta. Jos saat perinnön ja joudut maksamaan siitä jotain, niin silloin olet saanut todella arvokkaan perinnön tai sitten et ole rintaperillinen.

Jos noita veroja ei perittäisi, niin mistä valtio sitten ottaisi rahansa? Alvi vai palkkaverotus? Ehkä pienet leikkaukset terveydenhoitoon tai koulutukseen?

Vierailija
11/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövero tulee nousemaan , sitä ei pääse pakoon. Yhdysvalloissa kiinteistövero on tosi korkea, vanhempien kolmen makkarin huoneistossa Floridassa kv on 8.000$ vuodessa.

Vierailija
12/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitää, mutta kyse ei ole siitä. Tuo vreo on vain niin h*lvetin epäoikeudenmukainen että sitä on vaikea käsittää. Miksi ihmisen pitää maksaa veroa vain siitä, että omistaa kotinsa maan?

No kuka sen veron sitten maksaisi? Veroilla katetaan yhteiskunnan kulut. Jos sinun ei tarvitsisi maksaa kiinteistöveroa, niin se vero otettaisiin jostain muualta. Mistä?

Vierailija
13/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja kirjoitti:

Ei tietenkään tarvise, mistä tämän sait päähäsi? Toki pitää omaisuus myydä ensiksi pois.

Mutta miksi minun joka asuu lapissa omillani pitäisi maksaa veroja vain siitä, että omista jonkun pienen tontin?

Siksi kun valtio on kansan enemmistön tuella päättänyt kerätä veroja ja käyttää niitä parhaaksi katsomallaan tavalla. Oletko tullut ajattelleeksi, että jokainen maksaa kiinteistöveroa, ei vain maanomistajat. Asutpa sitten omassa tai vuokralla, kerros- tai omakotitalossa, maksat kiinteistöveroa. Taloyhtiö maksaa sen ja asukas sitten vastikkeessaan.

Vierailija
14/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä samaa kitinää kuin perintöverojen kanssa. Oikeat köyhät eivät omista maata ja kiinteistöjä ja jos joudut maksamaan veroja, on sinulla myös omaisuutta. Jos saat perinnön ja joudut maksamaan siitä jotain, niin silloin olet saanut todella arvokkaan perinnön tai sitten et ole rintaperillinen.

Jos noita veroja ei perittäisi, niin mistä valtio sitten ottaisi rahansa? Alvi vai palkkaverotus? Ehkä pienet leikkaukset terveydenhoitoon tai koulutukseen?

Selvitetään nyt sosialistille, että EI MISTÄÄN.

Jokainen voisi opetella elämään tulojensa mukaan. Se on oma valinta millaista elämää haluat viettää.

Vierailija
15/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja kirjoitti:

Siksi kun valtio on kansan enemmistön tuella päättänyt kerätä veroja ja käyttää niitä parhaaksi katsomallaan tavalla. Oletko tullut ajattelleeksi, että jokainen maksaa kiinteistöveroa, ei vain maanomistajat. Asutpa sitten omassa tai vuokralla, kerros- tai omakotitalossa, maksat kiinteistöveroa. Taloyhtiö maksaa sen ja asukas sitten vastikkeessaan.

Mutta näin ei pitäisi olla.

Vierailija
16/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset ovat pahimpia sosialisteja. Voitot kyllä yksityistetään, mutta tappiot sosialisoidaan. Yritystukia kinutaan jatkuvasti. Tarvitsisimme oikeaa oikeistolaispolitiikkaan Suomeen.

Vierailija
17/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja kirjoitti:

Mutta näin ei pitäisi olla.

Tuosta olen kanssasi samaa mieltä. Ei omistamista pitäisi verottaa vaan kuluttamista. Sosialistit tosin ovat asiasta kanssani eri mieltä.

Vierailija
18/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä, Suomessa köyhä ei maksa mistään mitään vaan saa kaiken muilta. Sinäkin opiskelet itseäsi parempituloisten kustantamana ilmaiseksi. Ja vielä, ei sellainen joka vaikka maatakin omistaa, ole köyhä.

Vierailija
19/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:saa kiinteistö-, leima- ja pääomatuloilla kerätään yhtä paljon verotuloja kuin tuloveroilla. Perintöverokin on progressiivinen.

Vierailija
20/49 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:saa kiinteistö-, leima- ja pääomatuloilla kerätään yhtä paljon verotuloja kuin tuloveroilla. Perintöverokin on progressiivinen.

Perintövero on Suomessakin progressiivinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi