Miltä tuntuu olla hoikka?
Miltä tuntuu kun vaatteet ei kiristä tai kinnaa päällä? Tai miltä tuntuu kun omaa kokoa löytyy aina kaupoista? Entä se kun kuvissa ei näy kaksoisleukaa tai paidan selkäpuolelta ei tursua läskit? Aina näyttää hyvältä pukukopin peilistä ja joskus voi olla harmillisesti tullut otettua sovitukseen liian iso paita tai housut. Miltä tuntuu kun voi istua vähän huonossa ryhdissäkin ilman, että kolme uimarengasta pullottaa rinnan ja lantion välissä?
Mä olen niin kateellinen teille :(
Kommentit (50)
Oli se kivempaa ja helpompaa kuin tämä ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
No laihduta :) ei se ole vaikeata, vaikka aina muuta kuuleekin!
Se on vaikeata mutta ei mahdotonta. Tiedän koska olen tehnyt sen.
Vierailija kirjoitti:
Oli se kivempaa ja helpompaa kuin tämä ylipaino.
Jep. Kirppariltakin pystyi ostamaan mitä vaan, kun kaikki mahtui päälle. Varsinaiset uudet vaatteet piti sitten usein hakea lasten osastolta, kun aikuisten osastolla ei ollut tarpeeksi pientä.
Vierailija kirjoitti:
Jollei se olisi vaikeaa, nii tässä maailmassa tuskin olisi montakaan ylipainoista.
Laihdutus ehkä onkin itsessään helppoa, mutta itsehillintä on se vaikea paikka.
Hyvältä, koska pystyy liikkumaan normaalisti. En ole tullut edes ajatelleeksi, että ylipainoinen ystäväni ei voi istua nurmikolle, kun tätä kesällä ehdotin. Hänen on kuulemma niin vaikea päästä ylös. Eli esim. juokseminen on helppoa ja mukavaa. En hegästy, puuskuta tai hikoile kävellessäni kuten hän. On myös kivaa se, että suhde ruokaan on normaali. Ruoka ja paino ei näyttele isoa osaa elämässä.
Laita ensin aamiainen kuntoon. Opettele syömään yksi ateria kerrallaan terveesti. Kun aamiainen on kondiksessa, laita kuntoon lounas jne. Onnistut kyllä.
Muistakaa siskot, että paino on vain voimaa, mutta ylipaino on ylivoimaa :)
Ei löydy aina omaa kokoa, kun pienin tarjolla olevakin vaate on useilla merkeillä liian iso. Nykyvaatteeissa kokoa xxs / 32 mutta 70-luvun nahkatakkini on kokoa 36 ja istuu kuin hansikas.
Olen hoikka ja on raivostuttavaa, miten vyötärö kohdalta vaatteet on aina isoja. Olen muuten kokoa 34, mutta vyötäröni on 58cm ja useimmat vaatteet ovat vyötäröstä noin 64-66cm tässä koossa. Niinpä ne jäävät rumasti pussittamaan vyötäröltä eivätkö korosta sitä. Joudun usein kaventamaan vaatteitani itse.
Olo on ihan erilainen koko ajan. Hengitys on helpompaa vaikka en huomannut siinä mitään vaikeuksia silloin kun olin vielä läski. Pääkin tuntuu terävämmältä. Energiaa on valtavasti.
Olihan se tänä kesänä kiva pukeutua vähän näyttävämmin.
T. Entinen läski
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa siskot, että paino on vain voimaa, mutta ylipaino on ylivoimaa :)
Tuo on kyllä tosi onneton ja ponneton sanonta.
t. Ylipainoinen itsekin
Hoikkana (ja lautana) oli paljon huolettomampaa. Sitä kesällä heitti vaan topin ja sortsit päälle ja lähti ulos. Nyt läskinä (ja isotissisempänä) on ujutettava rintsikoiden lisäksi kaikenmaailman lahkeellisia tukikalsareita jalkaan, ettei jalat hinkkaisi yhteen, ihrat hölskyisi inhottavasti ja että pysyisi masu edes jotenkuten kurissa. Silti näyttää kamalalta ja on kaiken lisäksi vielä yltäpäältä hiessä kaikkien valmistelujen takia. Ja ulkona on sitten vieläkin enemmän hiessä koska pitää pukeutua läskien takia peittävämmin. Aargh!
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä, koska pystyy liikkumaan normaalisti. En ole tullut edes ajatelleeksi, että ylipainoinen ystäväni ei voi istua nurmikolle, kun tätä kesällä ehdotin. Hänen on kuulemma niin vaikea päästä ylös. Eli esim. juokseminen on helppoa ja mukavaa. En hegästy, puuskuta tai hikoile kävellessäni kuten hän. On myös kivaa se, että suhde ruokaan on normaali. Ruoka ja paino ei näyttele isoa osaa elämässä.
Laita ensin aamiainen kuntoon. Opettele syömään yksi ateria kerrallaan terveesti. Kun aamiainen on kondiksessa, laita kuntoon lounas jne. Onnistut kyllä.
Tämä on oikeasti hyvä neuvo. Opettele muutama terveellinen aamiaisvaihtoehto ja pidä huolta, että tällä aterialla pysyt rajoissa. Sitten laitat kuntoon välipalan. Sitten opettelet terveelliset lounaat ja tadaa syöt jo puoliksi oikein. Jossain vaiheessa opettelet terveellisen päivällisen jne. Riittää kun syöt 80% "oikein", lopulla 20% voit tehdä mitä haluat.
Antakaa hoikat esimerkki aamupalasta? Puuroa en vaan pysty syömään, sen koostumus saa yökkimään.
Ap
Kiitos kysymästä. Usein miten ihan kivaa, mutta voi olla rankkaakin välillä, jos ei muista tuulisella ilmalla laittaa kiviä taskuun ettei tuulenpuuska vie mukanaan :P
Vierailija kirjoitti:
Antakaa hoikat esimerkki aamupalasta? Puuroa en vaan pysty syömään, sen koostumus saa yökkimään.
Ap
Mysli jogurtilla, voi lisäillä hedelmiä sekaan jos haluaa. Sillä pysyy nälkä pitkään poissa ja on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ite en oo koskaan syöny aamupalaa. Ehkä se on mun salaisuus :D
Mene lääkärin pakeille ja pyydä ene- dieetti. Eli vähäenergisen dieetin ohjeet. Tai pyydä lähete laihdutusleikkaukseen, jos ylipainoa on paljon.