Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kampaamokäynti from hell (kuvia)

BaconC.
31.08.2017 |

Alunperin mulla oli oma hiusväri johon kävin hakemassa kesän alussa vähäsen vaaleita raitoja.
lähtötilanne: http://aijaa.com/MjQrjy
Sitten loppukesästä halusin jo vähän enemmän päästä muuttamaan väriä kun olin siihen omaan väriin jo kyllästynyt. Se oli ollut mulla jo muutaman vuoden. Kattelin monta päivää erilaisia värimalleja netistä ja kun lopulta menin kampaajalle (uusi paikka, en ollut käynyt aiemmin) niin näytit tätä kuvaa:
http://aijaa.com/6J7rik
ja sanoin että toiveena olisi sellainen luonnollisen näköinen vaalea, lämmin, hiukan kultaan taipuvainen väri ja siihen kevyesti yhteensopivia vaaleampia raitoja. Pohjaväri ei saisi kuitenkaan olla liian vaalea ettei oma juurikasvu ihan heti hyppää silmille.

Kampaaja toi mulle sen väripalettikirjan ja ehdotti kahta eri ruskeaa pohjaksi, ekasta sanoin heti että on ihan liian tumma, mutta kampaaja tokaisi että se tuo silmät paremmin esiin ja että tuo toinen ruskee ei kyllä muuta hiusväriä lähes ollenkaan ja tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla. Lisäksi se alkoi levittämään sitä tummaa hiusmallipahkuraa niin että ne yksittäiset haituvat eivät sitten olleet niin tumman näköisiä kuin koko köntti yhdessä. Menin suostumaan..
Kysyin että mites sitten niiden raitojen värin kanssa ja hän vain tokaisi että se tulee olemaan joku "vakio vaalea".. Ööö... ok? Nyt kyllä jo epäilytti tosi paljon että mikä hiton vakio vaalea. Onhan niitä sävyjäkin olemassa!

...
..
.
Lopputulos: http://aijaa.com/THblsK (otettu luonnonvalossa).
Itkin koko loppupäivän. Eka värjäys moneen vuoteen kun olin saanut oman värin kasvatettua ja pidettyä ja halusin etenkin sitä että uusi väri olisi LUONNOLLISEN NÄKÖINEN.

Jos joku haluaa E-P:n alueelta ehdottaa jotain hyväksikoettua kampaajaa niin voi kommentoida tähän :(

Kommentit (236)

Vierailija
61/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tekisin paremman värjäyksen. Ja ei tosiaan koulutusta ja olen mies.

Vierailija
62/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi tapaus, jossa kampaaja mokaa ja näitä riittää. Siksi olen jo vuosia sävyttänyt/värjännyt itse. Leikkaan/ohennan itse edestä ja sivuilta, mies takaa ohjeideni mukaan. Ei maksa juuri mitään eikä mene tukka pilalle. Suosittelen!

Usko pois, oikea ammattitaitoinen kampaaja kyllä osaa tehdä sen paremmin kuin sinä markettiväreillä ja kynsisaksillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks noi raidat alkaa puolesta välistä päätä :D ja leveät suin suojatiemerkit! Anteeksi mutta näytä sille kampaajalle vaikka tää ketju josset uskalla muuten häntä moittia.

Siinä ap vasta menettäisikin kaiken uskottavuutensa kun puhelimen takaa mulkoilee vihaisena Suomen pahimman roskapalstan anonyymien kommenttien ulvoessa täällä.

Vierailija
64/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta syväpuhdistava shampoo niin tumma väri vaalenee. Lue käyttöohje.

Mulla itsellä vähän samanlainen ongelma. Väri onneksi alkoi haalistua ja viikon päästä hiukset suhtkoht ok. Mullakin pohjaväri liian tumma.

Itsellä vielä leikkaus pielessä ja se harmittaa.

Vierailija
65/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto. Hiukset ovat kuitenkin, luojan kiitos, uusiutuva luonnonvara!

Olin kasvattanut työllä ja vaivalla itselleni hartialinjaan ulottuvan pitkän polkan. Halusin kasvojen eteen hiukan kevennystä leukalinjaa myöten. Selitin tämän mielestäni ihan selkeästi kampaajalle, joka tuntui ymmärtävän asian. Olisi pitänyt nostaa meteli siinä vaiheessa, kun kampaaja oli napannut saksilla poikki päällihiukset koko vasemmalta puolelta. Lamaantuneena kuitenkin vain tuijotin, kun sama käsittely tehtiin oikealle puolelle. Lopputulos oli kutakuinkin tällainen:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/f6/a7/91/f6a791341c21e5a…

Itketti kyllä monta päivää.

Vierailija
66/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ei oo yhtään mitä pyysit. Sulla olis tullu tosi kiva ja luonnollinen tukka jos sen ois vaikka raidottanut vaalealla sävyllä (ei tietty noilla palkkiraidoilla). Toivottavasti toi saadaan korjattua ja todellakin vaadit rahat takas, et varmaan haluu korjauttaa samalla kampaajalla.

Vierailija
67/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta hyvän saa, mutta älä mene samalle kampaajalle. Noi raidat saa helposti piiloon värillä ja tuo väri kyllä haalistuu kunhan peset ja hoidat. Auttaisiko öljyhoito?

Vierailija
68/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kasvattanut työllä ja vaivalla itselleni hartialinjaan ulottuvan pitkän polkan. Halusin kasvojen eteen hiukan kevennystä leukalinjaa myöten. Selitin tämän mielestäni ihan selkeästi kampaajalle, joka tuntui ymmärtävän asian. Olisi pitänyt nostaa meteli siinä vaiheessa, kun kampaaja oli napannut saksilla poikki päällihiukset koko vasemmalta puolelta. Lamaantuneena kuitenkin vain tuijotin, kun sama käsittely tehtiin oikealle puolelle. Lopputulos oli kutakuinkin tällainen:

Voi ei !🙈😆

Vierailija
69/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on aika onneton lopputulos. En usko että se osaa tuota korjata vaikka suostuisikin yrittämään, sen verran ammattitaidotonta työtä, päinvastoin voi saada sen entistä  pahemmaksi. Vedä itse vaikka joku luonnollisen vaalenruskea tasoittamaan tuota kirjavuutta. Ja kyllähän se siitä sitten kasvaa.

Itsellä särähti korvaan tuo että " tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla."

Varsinkin kun luonnollista lopputulosta haetaan, ei ehkä ole tarkoitus toitottaa tukallaan sitä että on käyty kampaajalla.

Eiköhän kampaaja tarkoittanut sitä että lopputulos olisi aivan liian samankaltainen kuin lähtötilanne, ja siksi ei näyttäisi että olisi mitään edes tehty = käyty kampaajalla. Jos ap olisi halunnut samanlaisen tukan kuin hänellä jo oli niin ei olisi mennyt kampaajalle.

Vierailija
70/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajua, että miksi nyökyttelevät ja tekevät sitten mitä sattuu.

aika kallista vielä

Vierailija
71/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä toitotetaan naistenlehdissä ym julkaisuissa, että kampaajalla käyminen on jotain ihanaa hemmottelua ja, että itsestään huolta pitävä nainen käy tyyliin 3kk välein kampaajalla. Omalla kohdallani onnistuneet kampaamokäynnit on kahden käden sormilla laskettavissa. Kaikissa muissa tapauksissa kampaajalta on lähdetty niin, että on itse joutunut kotona korjailemaan väriä, tai leikkausta, tai muuten vaan itku kurkussa, koska lopputulos on ollut aivan karsea. Kerran sain myös lähestulkoon samanlaiset valkoiset palkkiraidat kuin ap. Hintaansa ja lopputuloksen laatuun nähden kampaamokäynti on aina iso riski. Harvemmin saa sitä mitä haluaa, vaikka kuinka pyytäisi, selittäisi ja näyttäisi kuvia. En tiedä onko vika kampaajien koulutuksessa, visuaalisessa silmässä vai missä.

Olen muutenkin viime aikoina tullut siihen johtopäätökseen, että useimmiten ne hiukset, joita ihailen eniten ovat sellaisilla naisilla jotka eivät kampaajalla ravaamista pahemmin harrasta, vaan hiukset ovat hyvin lähellä omaa väriä (jokin sävytys korkeintaan) ja leikattuna siististi, mutta ei mitään sen kummempia kikkailuja tai kampauksia. Latvat meinaan yhä käydä säännöllisesti siistimässä kampaajalla, mutta muilta osin tästä lähtien omat rahani menevät ihan muihin asioihin kuin kampaajalle.

Vierailija
72/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en kertakaikkiaan ymmärrä että joku ammatiltaan kampaaja on saanut noin hirveät raidat aikaseksi? Siis miten ihmeessä nuo on edes tehty, käyttikö foliota vai lämikö sitä väriä sinne tänne? Onhan tuo aivan kamala lopputulos, mutta pelastettavissa.

Millä ne raidat sitten pitäisi tehdä? Folioitahan siihen yleensä käytetään ja itsellä ainakin tulee hyvä lopputulos. Sitä vartenhan en foliot ovat???

Vierailija
73/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks noi raidat alkaa puolesta välistä päätä :D ja leveät suin suojatiemerkit! Anteeksi mutta näytä sille kampaajalle vaikka tää ketju josset uskalla muuten häntä moittia.

En ole mikään hiusekspertti, mutta kun kuuntelin kampaajan (ja hänen harjoittelijan) keskustelua: tekivät siis raidat yhdessä. Kampaaja opasti harjoittelijaa jättämään päälle ensin hiuskerroksen jota kutsui ns. turvaväliksi ettei raidat ala heti jakauksesta tms.

Plus kampaaja itse oli näkevinään tuossa näyttämässäni mallikuvassa "paksuja raitoja". Oliko mun kuva oikeasti nyt näin huono? Pitääkö seuraavalle kampaajalle näyttää muuta kuvaa vai sanoin painottaa että EI mitään monen sentin paksuista raitaa.

Jälkeen päin he kiharsivat hiukset niin en nähnyt miltä näytti kuin vasta kotona kun olin sen suoristanut :(

Miksi suoristit hiuksesi heti kotiin päästyäsi vaikka kampaaja oli tehnyt kauniit kiharat? Oletko niin nössykkä ettet voinut edes sanoa haluavasi hiukset suoriksi? :DDDD EI VITTU!

Vierailija
74/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoella ruusu-kulta niminen parturikampaamo varmasti pystyisi pelastamaan tuon mokan :)

Ruusu-kulta kampaajan nimenä kertoo jo kaiken. Vitun ruusukulta :DDD

Vierailija
75/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kampaajalta, että ei rotanväristä väriä ja että ei leikata hirveästi.

Lopputuloksena rotanvärinen pää ja sivusiili.

Vierailija
76/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, tuollaisia palkkiraitoja en olekaan nähnyt sitten ysärin! 😵 Ihanko OIKEASTI kävit kampaajalla? Jospa se olikin joku hörhö aineissaan leikkimässä kampaajaa... 😟 Joo mut tsemppiä vaan hirveästi...

Vierailija
77/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin kampaajalta, että ei rotanväristä väriä ja että ei leikata hirveästi.

Lopputuloksena rotanvärinen pää ja sivusiili.

Parturi taisi olla feministi. 

Vierailija
78/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää. Vuosia oon kotona tehny itselleni kaupan väreillä raidat enkä sais noin tyrittyä vaikka yrittäisin. Joo ja en ole kampaaja. Tuolla kampaajalla ei takuulla ole mitään koulutusta eikä mitään edellytyksiä käsityöalalle! Ihan liian kauan on antanut värin vaikuttaa ja raidat on tehty ihan päin peetä. Voi jestas. Vaadi rahat takaisin! Ei se osaa korjata tuota jos tota luokkaa on toi eka kyhäelmä.

Vierailija
79/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään hiusekspertti, mutta kun kuuntelin kampaajan (ja hänen harjoittelijan) keskustelua: tekivät siis raidat yhdessä. Kampaaja opasti harjoittelijaa jättämään päälle ensin hiuskerroksen jota kutsui ns. turvaväliksi ettei raidat ala heti jakauksesta tms.

Plus kampaaja itse oli näkevinään tuossa näyttämässäni mallikuvassa "paksuja raitoja". Oliko mun kuva oikeasti nyt näin huono? Pitääkö seuraavalle kampaajalle näyttää muuta kuvaa vai sanoin painottaa että EI mitään monen sentin paksuista raitaa.

Jälkeen päin he kiharsivat hiukset niin en nähnyt miltä näytti kuin vasta kotona kun olin sen suoristanut :(

Tuota "turvaväliä" voi suositella jos opettaa henkilöä jolla ei ole raitojen tekemiseen taitoja.

Katsoin uudelleen kuvia ja toivomasi kuvan hiukset olisi ollut äärimmäisen helppo toteuttaa juuri sellaisiksi kuin kuvassa. Mutta se vaatii nopeaa työskentelyä ja tarkkailua ettei vaalennus tapahdu liian nopeasti, tyveen on selvästi valittu aivan liian tumma väri!

En voi muuta sanoa kun, että hienoimmat ja luonnollisimmat värit vaativat taitoa. Eikä värin vaikutusaikaa seurata vain kellosta (ja lähdetä syömään sämpylää takahuoneeseen), ja jätetä asiakasta pahimmillaan lämpökoneeseen foliot päässä. Värin kehittymistä kampaajan pitäisi valvoa vieressä, varsinkin kun on tarkoitus tehdä hentoja luonnollisia vivahteita, jotka syntyvät minuuteissa.

Kovat kontrastivärjäykset ja palkkiraidat ovat eri asia. Apn toivekuvassa ei ole kumpaakaan, mutta lopputuloksessa on. Valitettavasti kampaajana sanon, että työ on epäonnistunut.

Kyllä minun kampaajani ainakin katsoo kellosta ja aina on hyvä lopputulos.

Vierailija
80/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta pelkkä rahojen palautus ei riitä.

Menetit tässä nyt muutakin kuin rahaa; aikaa, vaivaa, hermojasi sekä hiustesi alkuperäisen värin.

Tuossa kun lopputulosta lähdetään korjaamaan, vie se vielä lisää sinun aikaa, rahaa, vaivaa, hermoja sekä myös hiusten kuntoa.

Eihän pohjalla edes ollut ap:n oikea väri vaan oli värjännyt jo aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä