kampaamokäynti from hell (kuvia)
Alunperin mulla oli oma hiusväri johon kävin hakemassa kesän alussa vähäsen vaaleita raitoja.
lähtötilanne: http://aijaa.com/MjQrjy
Sitten loppukesästä halusin jo vähän enemmän päästä muuttamaan väriä kun olin siihen omaan väriin jo kyllästynyt. Se oli ollut mulla jo muutaman vuoden. Kattelin monta päivää erilaisia värimalleja netistä ja kun lopulta menin kampaajalle (uusi paikka, en ollut käynyt aiemmin) niin näytit tätä kuvaa:
http://aijaa.com/6J7rik
ja sanoin että toiveena olisi sellainen luonnollisen näköinen vaalea, lämmin, hiukan kultaan taipuvainen väri ja siihen kevyesti yhteensopivia vaaleampia raitoja. Pohjaväri ei saisi kuitenkaan olla liian vaalea ettei oma juurikasvu ihan heti hyppää silmille.
Kampaaja toi mulle sen väripalettikirjan ja ehdotti kahta eri ruskeaa pohjaksi, ekasta sanoin heti että on ihan liian tumma, mutta kampaaja tokaisi että se tuo silmät paremmin esiin ja että tuo toinen ruskee ei kyllä muuta hiusväriä lähes ollenkaan ja tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla. Lisäksi se alkoi levittämään sitä tummaa hiusmallipahkuraa niin että ne yksittäiset haituvat eivät sitten olleet niin tumman näköisiä kuin koko köntti yhdessä. Menin suostumaan..
Kysyin että mites sitten niiden raitojen värin kanssa ja hän vain tokaisi että se tulee olemaan joku "vakio vaalea".. Ööö... ok? Nyt kyllä jo epäilytti tosi paljon että mikä hiton vakio vaalea. Onhan niitä sävyjäkin olemassa!
...
..
.
Lopputulos: http://aijaa.com/THblsK (otettu luonnonvalossa).
Itkin koko loppupäivän. Eka värjäys moneen vuoteen kun olin saanut oman värin kasvatettua ja pidettyä ja halusin etenkin sitä että uusi väri olisi LUONNOLLISEN NÄKÖINEN.
Jos joku haluaa E-P:n alueelta ehdottaa jotain hyväksikoettua kampaajaa niin voi kommentoida tähän :(
Kommentit (236)
No joo, kyllä todellakin ota yhteys siihen "alkuperäiseen" kampaamoon ja pyydä rahoja takaisin. Tuo on kyllä epäonnistunut värjäys. Ainahan ei voi tulla samaa väriä/mallia, kuin siinä mallikirjassa tms, mutta tuo näyttää tökeröltä.
En tunne EP:n kampaamoja, mutta varmasti sieltä löytyy parempia kampaamoja kuin tuo, missä olet käynyt.
Lopputuloksessa on useampi asia pielessä. Raidat on kuin haravalla poimittuja länttejä! Luonnollisuus ei kyllä tässä lopputuloksessa toteudu mitenkään!
Ota yhteyttä kampaamoon ja vaadi korjaus. Kampaajana tiedän, että tuon voi värjätä takaisin lähtötilanteeseen! Mutta se vie aikaa ja kampaajalla pitää myös olla tyylitajua ja taitoa. Älä silti tyydy vähempään.
Tietysti noin epäonnistuneen työn jälkeen voi olla vaikea luottaa, että kyseisessä paikassa osataan mitään, joten ehkä neuvoisin vain vaatimaan rahat takaisin tai hintaa vastaavan lahjakortin jonka käytät tuotteisiin.
No on aika onneton lopputulos. En usko että se osaa tuota korjata vaikka suostuisikin yrittämään, sen verran ammattitaidotonta työtä, päinvastoin voi saada sen entistä pahemmaksi. Vedä itse vaikka joku luonnollisen vaalenruskea tasoittamaan tuota kirjavuutta. Ja kyllähän se siitä sitten kasvaa.
Itsellä särähti korvaan tuo että " tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla."
Varsinkin kun luonnollista lopputulosta haetaan, ei ehkä ole tarkoitus toitottaa tukallaan sitä että on käyty kampaajalla.
Onko kampaamo Kauniaisissa ostoskeskuksen ylimmässä kerroksessa?
Todella epäammattimaisesti tehty ihan nuo raidatkin. Laita valokuvineen vaikka s-postia kampaamoon ja vaadi hyvitystä, jos et kehtaa päin naamaa sanoa. Uhkaa tuolla kuluttajasuojamiehellä jos ei muuten mene perille. Sitten korjauttamaan väri muualle.
Kauhistus, mikä lopputulos.
Mulle kävi kerran vähän vastaavasti. Kampaaja sanoi laittavansa vähän aurinkoraitoja hiusväriäni kirkastuttamaan. Samaan tyyliin oli blondannut leveitä raitapalkkeja. Väri ei alkanut edes tyvestä, vaan tuollain alempaa. Ei meinannut edes alkuun uskoa, etten todellakaan ollut tyytyväinen lopputulokseen. Oli siinä sitten kiva istua kyseisen rouvan korjauskäsittelyssä ja pelätä lopputulosta.
Toivottavasti saat hiukset pelastettua.
Anteeksi, mutta tuo lopputulos on ihan kauhea.
Siis en kertakaikkiaan ymmärrä että joku ammatiltaan kampaaja on saanut noin hirveät raidat aikaseksi? Siis miten ihmeessä nuo on edes tehty, käyttikö foliota vai lämikö sitä väriä sinne tänne? Onhan tuo aivan kamala lopputulos, mutta pelastettavissa.
Tainnut olla valekampaaja kyseessä. Ei kai kukaan ammattilainen voi olla noin huono?
Mikset sanonut kampaamossa?
Kai tuo nyt sinulle näytettiin?
Tumma pohja ja keltaiset raidat sait, niinkuin pyysit.
Jos oma väri on hiirenvärinen ei siinä kulta näytä näytä luonnolliselta, en kyllä tiedä mitä tuon tekijä on ajatellut.
Täytyy todeta niinkuin oma kampaajani että ei kaikista ole kampaajiksi, vaikka kuinka valmistuvat., jonkun näköistä silmää pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
No on aika onneton lopputulos. En usko että se osaa tuota korjata vaikka suostuisikin yrittämään, sen verran ammattitaidotonta työtä, päinvastoin voi saada sen entistä pahemmaksi. Vedä itse vaikka joku luonnollisen vaalenruskea tasoittamaan tuota kirjavuutta. Ja kyllähän se siitä sitten kasvaa.
Itsellä särähti korvaan tuo että " tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla."
Varsinkin kun luonnollista lopputulosta haetaan, ei ehkä ole tarkoitus toitottaa tukallaan sitä että on käyty kampaajalla.
Tämä mullakin otti korvaan siinä mutta olin typerä enkä korjannut, että se olisi tarkoituskin että se olisi luonnollisen näköinen ja että ei heti iske silmään että tuon tytön hiukset on värjätty!
Värjäsin tämän markettivärillä itse itseasiassa seuraavana päivänä kun en kehdannut olla näiden kanssa. Laitoin tumman ruskean, ei tämäkään hyvä ole, mutta pystyn sentään käymään töissä ilman että on muovipussi päässä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kampaamo Kauniaisissa ostoskeskuksen ylimmässä kerroksessa?
Ei ole kys. kampaamo kyseessä
-ap
Jaa onko e-p:lläkin niitä 10€ parturikampaajia
Anteeksi mutta nauroin. Oliko se varmasti kampaaja jolla kävit?
Siis miksi muo raidat alkavat 10 cm päänahasta? Turvaväli taas tarkoittaa sitä, ettei raita ole ihan päällimmäisenä jakauksen kohdalla vaan siitä erotetaan siivu omaa tukkaa, jonka alle raita laitetaan. TArkoituksena ei ole tarkoitus asettaa raitaa alkamaan puolesta pituudesta.
Ehdottomasti rahat takaisin. Ei lähelläkään sitä mitä pyysit. Olen itse kampaaja ja liikkeet missä olen ollut töissä on ollut aina tapana että työ korjataan, rahoja ei palauteta. Mutta jos et hänelle halua mennä niin kyay ensin jos siellä on jotain toista henkilöä joka työn voi korjata tai sitten sanot että et enää uskalla tulla tänne kun työ meni niin ohi pyydetystä. Sitten kun saat rahat takaisin niin googletat jonkun hyvän paikan/tekijän ja menet sinne. Ja kun menet toiseen paikkaan niin mene paikanpäälle varaamaan aikaa, älä soita. Näytä kampaajalle tuo kuva haluamastasi väristä ja kysy osaako hän sen vielä tuohon nykyiseen tehdä. Vasta sitten varaa aika kun oket varma että tämä onnistuu.
Tällein näiden kuvien perusteella itse sanoisin että peli ei todellakaan ole menetetty ja itseasiassa värin korjaaminen ei ole mikään kovin suuri haaste edes. Tuo pohjaväri, etenkin sen punaisuus, tulee varmasti haaliatumaan muutamissa pesuissa joten mielestäni ei haittaa jos sitä jää vähäiaiä määriä pohjalle/tyveen. Noita palkkiraitoja saa häivytettyä hyvin balayage raidoilla ja lopuksi vielä raitojen jälkeen koko tukkaan sävy joka taittaa vaaleat puhtaan/oikean värisiksi.
Haluaisin vielä sanoa kaikille jotka haukuyte suomalaisia kampaajia niin itseasiassa suomalaiset kampaajat ovat maailmalla erittäin arvostettuja. Meitä kuitenkin on moneen junaan niinkuin joka alalaa ja joka maassa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta nauroin. Oliko se varmasti kampaaja jolla kävit?
Saa nauraa. Siis tuo on niin KAMALA!
Valitettavasti kyseinen kampaamoliike on ollut toiminnassa varmaan liki 20 vuotta. En ole ennemmin mennyt, nyt vasta kun äiti oli siellä käynyt ja omaa tukkaansa kehunut niin ajattelin kokeilla.
Ei varmaan tartte sanoa, että en kyllä koskaan toiste oo menossa enkä suosittele, hyi hitto!
-ap
Mä niin ymmärrän sua. Itse menin myös kampaajalle ottamaan raitoja, näytin pari kuvaa esimerkiksi, lopputulos: hän värjäsi järkyttävät palkit tohon ihan eteen, siis periaatteessa kaksi raitaa etuhiuksiin (jotka olivat siis sivuilla, ei mikään otsatukka-kampaus) voi luoja miten mua itketti ja vitutti, mutta koska kampaaja on tuttu, en kehdannut sanoa mitään. Jatkossa vien vaan rahani muualle. Siis oikeesti, miten vaikeeta on tehdä raitoja?!?!?
En ole mikään hiusekspertti, mutta kun kuuntelin kampaajan (ja hänen harjoittelijan) keskustelua: tekivät siis raidat yhdessä. Kampaaja opasti harjoittelijaa jättämään päälle ensin hiuskerroksen jota kutsui ns. turvaväliksi ettei raidat ala heti jakauksesta tms.
Plus kampaaja itse oli näkevinään tuossa näyttämässäni mallikuvassa "paksuja raitoja". Oliko mun kuva oikeasti nyt näin huono? Pitääkö seuraavalle kampaajalle näyttää muuta kuvaa vai sanoin painottaa että EI mitään monen sentin paksuista raitaa.
Jälkeen päin he kiharsivat hiukset niin en nähnyt miltä näytti kuin vasta kotona kun olin sen suoristanut :(