Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kampaamokäynti from hell (kuvia)

BaconC.
31.08.2017 |

Alunperin mulla oli oma hiusväri johon kävin hakemassa kesän alussa vähäsen vaaleita raitoja.
lähtötilanne: http://aijaa.com/MjQrjy
Sitten loppukesästä halusin jo vähän enemmän päästä muuttamaan väriä kun olin siihen omaan väriin jo kyllästynyt. Se oli ollut mulla jo muutaman vuoden. Kattelin monta päivää erilaisia värimalleja netistä ja kun lopulta menin kampaajalle (uusi paikka, en ollut käynyt aiemmin) niin näytit tätä kuvaa:
http://aijaa.com/6J7rik
ja sanoin että toiveena olisi sellainen luonnollisen näköinen vaalea, lämmin, hiukan kultaan taipuvainen väri ja siihen kevyesti yhteensopivia vaaleampia raitoja. Pohjaväri ei saisi kuitenkaan olla liian vaalea ettei oma juurikasvu ihan heti hyppää silmille.

Kampaaja toi mulle sen väripalettikirjan ja ehdotti kahta eri ruskeaa pohjaksi, ekasta sanoin heti että on ihan liian tumma, mutta kampaaja tokaisi että se tuo silmät paremmin esiin ja että tuo toinen ruskee ei kyllä muuta hiusväriä lähes ollenkaan ja tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla. Lisäksi se alkoi levittämään sitä tummaa hiusmallipahkuraa niin että ne yksittäiset haituvat eivät sitten olleet niin tumman näköisiä kuin koko köntti yhdessä. Menin suostumaan..
Kysyin että mites sitten niiden raitojen värin kanssa ja hän vain tokaisi että se tulee olemaan joku "vakio vaalea".. Ööö... ok? Nyt kyllä jo epäilytti tosi paljon että mikä hiton vakio vaalea. Onhan niitä sävyjäkin olemassa!

...
..
.
Lopputulos: http://aijaa.com/THblsK (otettu luonnonvalossa).
Itkin koko loppupäivän. Eka värjäys moneen vuoteen kun olin saanut oman värin kasvatettua ja pidettyä ja halusin etenkin sitä että uusi väri olisi LUONNOLLISEN NÄKÖINEN.

Jos joku haluaa E-P:n alueelta ehdottaa jotain hyväksikoettua kampaajaa niin voi kommentoida tähän :(

Kommentit (236)

Vierailija
41/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin ymmärrän sua. Itse menin myös kampaajalle ottamaan raitoja, näytin pari kuvaa esimerkiksi, lopputulos: hän värjäsi järkyttävät palkit tohon ihan eteen, siis periaatteessa kaksi raitaa etuhiuksiin (jotka olivat siis sivuilla, ei mikään otsatukka-kampaus) voi luoja miten mua itketti ja vitutti, mutta koska kampaaja on tuttu, en kehdannut sanoa mitään. Jatkossa vien vaan rahani muualle. Siis oikeesti, miten vaikeeta on tehdä raitoja?!?!?

Jatkan vielä:

Ja olin siis ennen käynyt leikkauttamassa tuolla hiukseni ja ne oli aina ihan ok, mutta noi raidat..musta tuntuu, että kampaaja oli itekki vähän epävarma, kun lopputulosta kun "ihasteltiin" peilistä, niin hän selitti että laittoi raidat tohon eteen kehystämään mun kasvoja. Nii just -.-

Vierailija
42/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärihän on nyt kuuminta hottia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta pelkkä rahojen palautus ei riitä.

Menetit tässä nyt muutakin kuin rahaa; aikaa, vaivaa, hermojasi sekä hiustesi alkuperäisen värin.

Tuossa kun lopputulosta lähdetään korjaamaan, vie se vielä lisää sinun aikaa, rahaa, vaivaa, hermoja sekä myös hiusten kuntoa.

Vierailija
44/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks noi raidat alkaa puolesta välistä päätä :D ja leveät suin suojatiemerkit! Anteeksi mutta näytä sille kampaajalle vaikka tää ketju josset uskalla muuten häntä moittia.

En ole mikään hiusekspertti, mutta kun kuuntelin kampaajan (ja hänen harjoittelijan) keskustelua: tekivät siis raidat yhdessä. Kampaaja opasti harjoittelijaa jättämään päälle ensin hiuskerroksen jota kutsui ns. turvaväliksi ettei raidat ala heti jakauksesta tms.

Plus kampaaja itse oli näkevinään tuossa näyttämässäni mallikuvassa "paksuja raitoja". Oliko mun kuva oikeasti nyt näin huono? Pitääkö seuraavalle kampaajalle näyttää muuta kuvaa vai sanoin painottaa että EI mitään monen sentin paksuista raitaa.

Jälkeen päin he kiharsivat hiukset niin en nähnyt miltä näytti kuin vasta kotona kun olin sen suoristanut :(

Tuota "turvaväliä" voi suositella jos opettaa henkilöä jolla ei ole raitojen tekemiseen taitoja.

Katsoin uudelleen kuvia ja toivomasi kuvan hiukset olisi ollut äärimmäisen helppo toteuttaa juuri sellaisiksi kuin kuvassa. Mutta se vaatii nopeaa työskentelyä ja tarkkailua ettei vaalennus tapahdu liian nopeasti, tyveen on selvästi valittu aivan liian tumma väri!

En voi muuta sanoa kun, että hienoimmat ja luonnollisimmat värit vaativat taitoa. Eikä värin vaikutusaikaa seurata vain kellosta (ja lähdetä syömään sämpylää takahuoneeseen), ja jätetä asiakasta pahimmillaan lämpökoneeseen foliot päässä. Värin kehittymistä kampaajan pitäisi valvoa vieressä, varsinkin kun on tarkoitus tehdä hentoja luonnollisia vivahteita, jotka syntyvät minuuteissa.

Kovat kontrastivärjäykset ja palkkiraidat ovat eri asia. Apn toivekuvassa ei ole kumpaakaan, mutta lopputuloksessa on. Valitettavasti kampaajana sanon, että työ on epäonnistunut.

Vierailija
45/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kouvolatukkaväri.

Suomikampaajan taidonnäyte.

mikä hiton suomikampaajan taidonnäyte? Meinaatko ettei ne muualla maailmassa osaa mokata värjäyksiä ja leikkauksia? Kyllä nuo surkeat kampaajat on harvinaisia täälläkin. 

Vierailija
46/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi muuta sanoa kun, että hienoimmat ja luonnollisimmat värit vaativat taitoa. Eikä värin vaikutusaikaa seurata vain kellosta (ja lähdetä syömään sämpylää takahuoneeseen), ja jätetä asiakasta pahimmillaan lämpökoneeseen foliot päässä. Värin kehittymistä kampaajan pitäisi valvoa vieressä, varsinkin kun on tarkoitus tehdä hentoja luonnollisia vivahteita, jotka syntyvät minuuteissa.

No näinhän siinä. Foliot päässä lämpökoneessa kun kampaaja ja harjoittelija lähtivät omille teilleen.

-ap

Vierailija
47/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä päin suomea tämä kampaamo oikein on?

Vierailija
48/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Kauhistus, mikä lopputulos.

Mulle kävi kerran vähän vastaavasti. Kampaaja sanoi laittavansa vähän aurinkoraitoja hiusväriäni kirkastuttamaan. Samaan tyyliin oli blondannut leveitä raitapalkkeja. Väri ei alkanut edes tyvestä, vaan tuollain alempaa. Ei meinannut edes alkuun uskoa, etten todellakaan ollut tyytyväinen lopputulokseen. Oli siinä sitten kiva istua kyseisen rouvan korjauskäsittelyssä ja pelätä lopputulosta.

Toivottavasti saat hiukset pelastettua.

Tekee mieli lyhyesti tarkentaa tähän epäselvyyksien välttämiseksi:

Aurinkoraidoilla tarkoitetaan vaalennettuja raitoja jotka ovat kuin auringon vaalentamia. Ne eivät ole selkeitä palkkeja eikä niiden tarvitse alkaa suoraan tyvestä.

Aurinkoraidat yleensä ikäänkuin "maalataan" siveltimellä hiusten pintaan. Tulos on kaunis ja kirkastaa väriä. Vaaleusaste voi olla mitä vaan, mutta hienoin tulos syntyy kun on eripaksuisia ja eri sävyisiä vaaleita raitoja, jotka eivät näytä keinotekoisesti toteutetuilta. Kontrasti jää vähäiseksi.

Vierailija
49/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä päin suomea tämä kampaamo oikein on?

Etelä-Pohjanmaa

-ap

Vierailija
50/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi. Sulla on niin vaalea ihonsävykin (eka kuva), että tuo lopputulos on varmasti aivan (en haluaisi käyttää sanaa, kun tilanteesi säälittää mutta:) kamala. Hae jostain toisesta kampaamosta jotain väriä haalistavaa shampoota ja hoitoainetta (yleensä jokin tehohoitava hoitaa homman). Varmaan tuohon ei ihan heti kannata päälle yrittää mitään toista väriä tai värinpoistoa, koska sun hiuslaatu näyttäisi olevan hentoinen, voi mennä tukka pilalle jos nyt heti yrittää korjausta.

Vierailija
51/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinhän siinä. Foliot päässä lämpökoneessa kun kampaaja ja harjoittelija lähtivät omille teilleen.

-ap

Voi ei. Sinun mallikuvan ollessa tavoitteena ei lämpöä välttämättä tarvita ollenkaan! Ja folioitakin on syytä tarkkailla ettei vaalennus lehahda liian voimakkaaksi, kuten surullisessa lopputuloksessa näkyy juuri käyneen.

Vaaleat alueet voi värjätä takaisin luonnolliseen sävyyn ja niihin voi tehdä pieniä osioita jotka rikkovat "palkin". Tyvi pitäisi vaalentaa (ja seurata vieressä! Koska tuore tumma väri saattaa vaalentua nopeasti).

Tässä kohtaa (värin purkamisen jälkeen) tyvi on kirkkaan oranssi tai keltainen, mutta se peitetään kevytsävyllä joka voi olla toivomasi kullanruskea. Kotihoitoon saattaa tarvita ruskeaa sävyshampoota tai vaahtoa.

Mikään ei siis ole lopullisesti pielessä, pitää vain tehdä huolellinen korjaus, mikä onnistuu yhdellä käyntikerralla. Mutta kuten aikaisemmin sanoin tekijällä pitää olla taitoa ja tyylitajua.

Vierailija
52/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
53/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi. Sulla on niin vaalea ihonsävykin (eka kuva), että tuo lopputulos on varmasti aivan (en haluaisi käyttää sanaa, kun tilanteesi säälittää mutta:) kamala. Hae jostain toisesta kampaamosta jotain väriä haalistavaa shampoota ja hoitoainetta (yleensä jokin tehohoitava hoitaa homman). Varmaan tuohon ei ihan heti kannata päälle yrittää mitään toista väriä tai värinpoistoa, koska sun hiuslaatu näyttäisi olevan hentoinen, voi mennä tukka pilalle jos nyt heti yrittää korjausta.

Ei, älä missään nimessä mene itse korjaamaan väriä jos haet korvausta!

Mene välittömästi tekemään reklamaatio ennen yhtäkään pesua! Tällöin tilanne on neuvoteltavissa sinun hyväksesi.

Vierailija
54/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla herää epäilykset jo siinä kohtaa kun kampaaja änkyröi että ei onnistu, niin tiedä etten tule saamaan haluamaani. Pitäis siinä kohtaa jo ymmärtää hypätä penkistä pois!

Vierailija
55/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavälistä ja tuloksesta päätellen Ap sekotti autokoulun ja kampaamon ovet:)

Vierailija
56/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oikeasti toldella paljon luokattoman huonoja kampaajia. Aina saa jännittää mitä tulee.

Vierailija
57/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvavälistä ja tuloksesta päätellen Ap sekotti autokoulun ja kampaamon ovet:)

Ah tämä oli hyvä, siltä vaikuttaa! :D

-ap

Vierailija
58/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Voitko vihjata, missä päin E-P:tä tämmösen tukan on saanu? :o Ettei vahingossa mee sinne silloin harvoin, kun käyn kampaajalla.

Nurmon Lurusta oon kuullu pelkkiä kehuja monelta, ilmeisesti on siis hyvä, mutta jonoa voi olla.

Hyllykalliolla hotellin kans samassa rakennuksessa olevasta kampaamosta lähdin harmistuneena pois värjäyksen jälkeen, samoin kun Alavudella matkakeskuksen rakennuksen kampaamosta...

Vierailija
59/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kouvolatukkaväri.

Suomikampaajan taidonnäyte.

mikä hiton suomikampaajan taidonnäyte? Meinaatko ettei ne muualla maailmassa osaa mokata värjäyksiä ja leikkauksia? Kyllä nuo surkeat kampaajat on harvinaisia täälläkin. 

Sanoisin ennemminkin että Suomessa erinomaiset kampaajat ovat harvinaisuuksia ja helmiä. Partureista sen sijaan Suomessakin iso osa taitavia. Taitaa johtua koulutuksesta...

Vierailija
60/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin odottanut että kampaamo sijaitsee Kouvolassa?