"(Sinun nimesi) tässä hei" pidättekö tauon esittelyn jälkeen jotta vastapuoli tervehtii?
Vai miten yleensä esittelette itsenne kun soitatte jollekulle?
Hävettää myöntää mutta ujona henkilönä olen huomannut vältteleväni toiselle enemmän tuntemattomalle soittamista tämän takia, kun jotkut eivät tervehdi ja tuloksena on kiusallinen hiljaisuus jonka jälkeen sanon asiani (ja puhun vahingossa vastapuolen myöhästyneen tervehdyksen päälle jos tällainen tulee, tuloksena änkyttämistä).
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Luettelen heti putkeen "Tässä on Kaisa Nieminen tästä Tampereelta hei, (asian kerron tähän)
Onkohan tässä yksi syy pitkään taukoon? Eli asiakaspalvelijoille ym. tulee sen verran usein puheluita ihmisiltä, jotka eivät odota vastatervehdystä, ja eivät siksi osaa luontevasti vastata tervehdykseen?
jos soitan yksityishenkilölle, pidän tauon, mutta jos soitan jossain virasto tms. asiassa jatkan tervehtimisen jälkeen heti asiaan.
"No maija meikäläinen tässä HEIJ!"
Ja toi mun heij on sellanen että intonaatio nousee ja kysyvä äänensävy :D ja sit pieni tauko.
Vierailija kirjoitti:
Sanon maija meikäläinen tässä hei, ja odotan vastausta.
Entä jos sanoisitkin suoraan "Maija Meikäläinen tässä hei. Odotan vastausta." :)
Tietenkin pidän. Alan selittää omaa asiaani ja jos toisessa päässä tervehditään päälle, sanon nauraen väliin että niin moi vaan, ja jatkan asiaani. Siis vitsinä noin, nauru usein murtaa jäätä ihmisten väliltä ja toinen osapuoli on valmiimpi tulemaan vastaan.
Ärsyttävämpää on kun toisessa päässä on ihminen, joka vastasi puhelimeen tehdessään koneella jotain eikä selvästikään kuuntele asiaani. Näpyttely ja klikkailu kuuluu läpi. Aarrgghh.
Pidän pienen tauon, mutta en kyllä jää odottelemaan, vastaako joku tervehdykseen. Se on hieman vaivaannuttavaa, kun on jättänyt soittopyynnön esim terkkarin ajanvaraukseen ja sieltä soitetaan. Esittelyjen jälkeen mietin aina, pitääkö mun vaan aloittaa selittämään asiaani, vai odottaa, että toinen kysyy, millä asialla soitan. Jään aina odottamaan kysymystä, mutta joskus siihen tuntuu kuluvan liian kauan aikaa.
Onkohan nämä tervehtimättömät ihmiset niitä samoja, jotka ihmettelevät, mitä tinderissä voi vastata "moi" -viestiin? :D
Vierailija kirjoitti:
Pidän pienen tauon, mutta en kyllä jää odottelemaan, vastaako joku tervehdykseen. Se on hieman vaivaannuttavaa, kun on jättänyt soittopyynnön esim terkkarin ajanvaraukseen ja sieltä soitetaan. Esittelyjen jälkeen mietin aina, pitääkö mun vaan aloittaa selittämään asiaani, vai odottaa, että toinen kysyy, millä asialla soitan. Jään aina odottamaan kysymystä, mutta joskus siihen tuntuu kuluvan liian kauan aikaa.
Juu, tätä minäkin olen miettinyt. Itse kyllä alan päpättämään heti sitä asiaani, että soittajalle tulee varmuus, että soitti oikealle henkilölle ja minulla tosiaankin oli asiaa.
Mä sanon aina puhelissa. "no se on Pertti moi, sekunnin hiljaisuus ja sitten aloitan asiani samaan aikaan kun puheeni taustalla kuuluu yleensä vastatervehdys. :D Mäkin olen aina miettinyt miten pitäisi toimia oikein. Oottaakko vasta tervehdystä vai aloittaa suoraan puhumisen.
Olen soittanut työssäni tuhansia puheluita, ei puhelinmyyntiä, enkä muista yhtäkään tapausta, ettei tervehdykseen ole vastattu.
Pidän pienen tauon ja odotan vastatervehdystä. Olen aina ihmetellyt, kun monissa paikoissa mihin paljon soitetaan, se tervehdys tulee niin nihkeästi pienellä viiveellä, kyllästyneen, väsyneen, joskus jopa ihmettelevän oloisesti. Luulisi että olisi ihan rutiinia tai ammattitaitoa vastata reippaasti puhelimeen. Tänään juuri soitin kampaajalle ajan ja sieltä toisesta päästä kuului se ...no heei. Olen tosiaan luullut, että minun tervehtimistavassani on jotain omituista, kun se vastaus tulee niin nihkeästi!
Vierailija kirjoitti:
Jokusen kerran olen ajatellut että aloitukseni on jotenkin outo kun usein se on mennyt niin että sanon "Täällä on Ville Virtanen, hei" ja vastauksena tulee jotenkin ihmettelevän oloisesti ".....hei".
Sama täällä:) olen järkeillyt, että esittelenkö itseni jotenkin liian tuttavallisesti kun toisessa päässä tulee pitkä hiljaisuus. Että miettiikö se tyyppi siellä, että olenko joku tuttu:)
Puhelimella soittaminen on minulle kamalaa ja haluan asian vaan äkkiä hoidettua. Esittelen itseni ja papatan asiani yhteen putkeen. Henkeä vedän sentään ja silloin kai joku vastatervehdys tulee. En kiinnitä siihen huomiota kun olen niin paineessa. En ole edes ajatellut asiaa.
Mua kanssa ahdistaa puhelimessa puhuminen ja mitä enemmän sitä mietin niin sitä enemmän se alkaa jännittämään jonka jälkeen puhe menee jäykäksi. välillä olen mennyt paikan päälle sanomaan asiani koska se on mulle helpompaa kuin puhelimessa asian hoitaminen.
Siis mitä :D Tää on ensimmäinen kerta kun mulle ilmenee, että siinä pitäisi odottaa vastapuolen tervehtivän takaisin?! Miksi ihmeessä, aivan turhaa ajan- ja rahanhukkaa kun kerran tiedetään jo että puhelimeen on vastattu. En ymmärrä miksi siinä pitäisi tervehtiä soittajaa vielä erikseen :D Paljon järkevämpää on vain sanoa että "tässä mette mannonen terve, soittelen kertoakseni säätiedotuksen loppuviikolle" kuin jäädä paniikissa vartomaan että tajuaako vastapuoli tervehtiä.
Yleensä pidän juuri sen mittaisen hiljaisuuden että toinen ehtii ajatella minun todella odottavan vastausta ja minä ehdin ajatella että ei hän vastaa, ja päädymme puhumaan päällekkäin.
Onpas täällä monta Maijaa samaan aikaan palstalla!
Empä ole ikinä miettinyt tätä! Yleensä kerron asiani suoraan oman tervehdykseni perään, koska se toinenhan jo "tervehti" ja esitteli itsensä siinä puhelimeen vastatessaan. Sen jälkeen on siis minun vuoroni kertoa kuka olen ja mitä haluan. Joskus on joku sen minun selitykseni väliin todennut jotain että no hei.. ja siinä olen vähän kummastellut että apua puhunko nyt päälle. Se on kuitenkin harvinaisempaa, koen että yleensä vastapuoli odottaa kuulevansa asiani heti, ilman mitään vuoropuhelua. Sellaisen esittelytauon olen oikeastaan pitänyt vain silloin, jos en tiedä olenko soittanut esim. Vaihteeseen, jolloin on turha selittää asiaani vaihteenhoitajalle. Tässä kohtaa vaihde yleensä kysyykin että millaista asiaa juttuni koskee, että voi ohjata puhelun oikeaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon maija meikäläinen tässä hei, ja odotan vastausta.
Entä jos sanoisitkin suoraan "Maija Meikäläinen tässä hei. Odotan vastausta." :)
Kiitos huutonauruista! Pitkään aikaan nauranut näin :D
Usein menee näin:
Minä: "(nimeni) tässä hei"
Toinen, hetken tauon jälkeen ivallisen kuuloisesti: "no hei"