Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"(Sinun nimesi) tässä hei" pidättekö tauon esittelyn jälkeen jotta vastapuoli tervehtii?

Vierailija
30.08.2017 |

Vai miten yleensä esittelette itsenne kun soitatte jollekulle?

Hävettää myöntää mutta ujona henkilönä olen huomannut vältteleväni toiselle enemmän tuntemattomalle soittamista tämän takia, kun jotkut eivät tervehdi ja tuloksena on kiusallinen hiljaisuus jonka jälkeen sanon asiani (ja puhun vahingossa vastapuolen myöhästyneen tervehdyksen päälle jos tällainen tulee, tuloksena änkyttämistä).

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä :D Tää on ensimmäinen kerta kun mulle ilmenee, että siinä pitäisi odottaa vastapuolen tervehtivän takaisin?! Miksi ihmeessä, aivan turhaa ajan- ja rahanhukkaa kun kerran tiedetään jo että puhelimeen on vastattu. En ymmärrä miksi siinä pitäisi tervehtiä soittajaa vielä erikseen :D Paljon järkevämpää on vain sanoa että "tässä mette mannonen terve, soittelen kertoakseni säätiedotuksen loppuviikolle" kuin jäädä paniikissa vartomaan että tajuaako vastapuoli tervehtiä.

Tuleeko sinulle myös se yllätyksenä, että kasvotustenkin on tapana vastata tervehdykseen? Missä tynnyrissä olet kasvanut?

Vierailija
42/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse töissäni vastaan n. sataan puheluun päivittäin. Suurin osa ihmisistä pitää tuon pienen tauon jolloin automaattisesti tervehdin takaisin, tästä puhelu jatkuu luonnollisesti. Jotkut kuitenkaan eivät pidä mitään taukoa, joka tuntuu kyllä hieman epäkohteliaalta / turhan kiirehtivältä, vaikkei tarkoitus varmaankaan tuo ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä :D Tää on ensimmäinen kerta kun mulle ilmenee, että siinä pitäisi odottaa vastapuolen tervehtivän takaisin?! Miksi ihmeessä, aivan turhaa ajan- ja rahanhukkaa kun kerran tiedetään jo että puhelimeen on vastattu. En ymmärrä miksi siinä pitäisi tervehtiä soittajaa vielä erikseen :D Paljon järkevämpää on vain sanoa että "tässä mette mannonen terve, soittelen kertoakseni säätiedotuksen loppuviikolle" kuin jäädä paniikissa vartomaan että tajuaako vastapuoli tervehtiä.

Tuleeko sinulle myös se yllätyksenä, että kasvotustenkin on tapana vastata tervehdykseen? Missä tynnyrissä olet kasvanut?

Ei, mutta koen tuollaiset asiapuhelut erilaisina kuin kuulumisten vaihdot. En odota esim. kassalla tai jossain virastossakaan, että asiakaspalvelija ensin tervehtisi minua, sitten minä tervehtisin häntä ja odottaisin hänen tervehtivän minua takaisin ennen kuin voisin sanoa hänelle asiani. Kuten joku ylläoleva mainitsi, pidän sitä puhelimeen vastaamista jo tervehtimisenä.

Vierailija
44/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän aina taukoa tahallani niin kauan, että toinen ymmärtää vastata tervehdykseen. Ja huomaan, että osalla kestää tosi kauan. Mielestäni tervedykseen kuuluu vastata ja jossain vaiheessa huomasin, että etenkin asiakaspalvelijat puhelimessa kuvittelevat että heidän ei tarvitsisi vastata. Niinpä teen tämän piruuttani.

Vierailija
45/46 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pidän pienen tauon ja jos ei vastatervehdystä kuulu, esitän asiani. Jos toinen vastaa tervehdyksen kesken asiani, olen sen aikaa hiljaa ja jatkan sitten asian kertomista. Vain läheisille soittaessa saatan mennä suoraan asiaan. Tosin heille soittaessa ei tarvitsekaan esitellä itseään alkuun.

"Maija Meikäkäinen, tyttäresi, tässä hei".

Opettele lukemaan. Juuri toinen kirjoitti, että EI tarvitse esitellä läheisille.

Oletko tosissasi?

Vierailija
46/46 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä yleensä itseni esittelyn jälkeen pidän tauon jotta toinenkin voi tervehtiä. Yleensä aina vastaaja tervehtii, joskus nopeasti ja joskus joutuu hieman odottamaan. Minua ei vaivaa mikään odottelu tai hiljaisuus. Joskus nuorena mua jännitti aina soittaa puhelimella, juuri tällaisten asioiden takia :)