Muita totaalikieltäytyjiä hormoneista? Ei pillereille, hormonikierukoille jne.
Kommentit (22)
Olen nuoruuden typeryydessä joskus syönyt pillereitä, mutta en enää koskaan ala siihen!
yhdestä tulee masennusta, toisesta karmea akne... on ihana ollut oppia tuntemaan oman kehon toiminta, ja kummasti haluttomuuskin on häipynyt:)
E-pillereitä oon käyttänyt aiemmin mutten enää pariin vuoteen enkä enää halua käyttää.
KYSYMYS: Miten hoidatte ehkäisyn parisuhteessa ei-hormonaalisesti? Oon nyt raskaana, toista lasta odotan, mutta sen jälkeen tarkotus olisi pitää taukoa ainakin pari vuotta kun kaksi tulee aika peräjälkeen. Mies ei pidä kondomeista (ovat kuulemma kaikki kaupasta saatavat hänelle liian pieniä ja kiristävät, uskonkin!). Mitäs muita vaihtoehtoja on? Kun ei niin pitkään aikaan oo tarvinnut miettiä niin oon ihan markkinoilta vieraantunut...
Aikoinaan olisin halunnut kapselit käsivarteen, vaan lääkäri sanoi ei.
Meillä on ollut käytössä keskeytetty yhdyntä ja se on toiminut tehokkaasti vuosikausia.
EN ehkä ole mikään helpoiten raskaaksi pamahtava, vaikka kaksi lasta onkin.
Käykää seksikaupoissa kysymässä isompia kortsuja :)
Haluan että luonnollinen hormoonitoimintani taas tasoittuisi ja normalisoituisi. Ja sitten katsotaan sen pohjalta, että mitä tehdään ehkäisyn suhteen.
Olo näin paljon parempi kuin pillereitä syödessä. Kondomiehkäisy on ihan ok.
parit pillerit kokeiltu ja yhtä kamalat. kierukkaa en halua, en mitään hormoniehkäisyjä. ei vaan sovi mulle.
nyt ei käytetä mitään ja mietin että mitähän vois käyttää...
meillä yksi lapsi 10kk ja kondomia meinataan käyttää kunnes saa toinen tulla. Toisen jälkeen varmaan otan sitten kuparikierukan.
Meille ei myöskään käy kondomit, niistä syntyvä kitka tekee pahaa jälkeä mun alapäässä (vaikka ois kuinka liukuvoiteita yms.) ja miehen kikkeli on jotenkin niin oudon mallinen, ettei kortsu pysy siinä päällä. Kaikista meidän käyttämistä kumeista varmaan puolet on tippuneet pois tai hajonneet.
Lisäksi olen ihan supersikiävää sorttia, joten keskeytetty yhdyntä ei sovi meille. Ja mä ainakin tykkään melkein eniten siitä vaiheesta, kun mies tulee sisään, joten ei se ois enää hauskaakaan. :(
Mutta hormonitkaan ei ihan sovi, aiheuttavat haluttomuutta, joskus harvoin pahoinvointia ja ties mitä muuta, jota en ole edes älynnyt hormoneihin yhdistää! No, onneksi viimeksi käytössä ollut e-laastari on ollut sen verran mieto, että sivuvaikutukset on olleet minimissään.
hiukan runsaampi vuoto on paljon pienempi haitta kuin hormonien aiheuttamat jutut! Eikä tarvitse erityisesti huolehtia ehkäisystä 5 vuoteen:)
Olen kyllä syönyt pillereitä 5 vuotta, 3 eri merkkiä. kamalat sivuvaikutukset: itkuisuutta, masennusta, päänsärkyä, migreeniä. Ei koskaan enää!
kumi käytössä, lapsiluku täynnä, sterilisaatioon haluaisin mutta pitää odottaa vielä 9 vuotta iän takia, tai yhden vahingon verran.
Koska kupari kierukkakaan ei minulle sovi, niin ainut ehkäisy meillä on kumi. Kallista touhua, mutta minkäs teet....
ilman hormonaalista ehkäsyä elämänlaatuni todella paljon parempi kuin pillerien aikana.
Ja vielä olisi tarvinnut miettiä ehkäsyä yli kymmen vuotta joten sterilisaatio hyvä juttu.
Kiitti vastauksista, vieläkö löytyy ehkäisymenetelmiä jota ei ole käyty?
Varmoja päiviä oon itse ajatellut, mutta kun ei ne oikein taida olla varmoja vaan silti saa jännätä... meillä molemmat saaneet alkunsa " heti" kun on haluttu, eka ihan samantien ja toinen toisesta kierrosta.
Keskeytetty yhdyntä ehkä sitten, mä vaan koen sen aika kliinisenä, varmaan lapsellisesti ajattelen että se orgasmin hetki on just se miksi yhdessä rakastellaan eikä erikseen...
Kuparikierukka?? Mikä se on, tästä ei puhuttukaan teini-iän valistustunneilla :) Kestääkö se aina 5vee kun sen luvun joku mainitsi?
apteekista saa. ei hirveän kalliita edes.
Nimi on Patentex oval, netistäkin löytyy niistä hyvää tietoa!!
Se on ollut MEILLE hyvä päätös, toki erittäin suuri päätös mitä ei saa tehdä hetken mielijohteesta, vaikka sitäkin liian usein sattuu. Ihanaa nyt kun ei tarvi myrkyttää itseään enää millään hormoneilla ja yhdyntä on spontaania.
On pakko, kun ei minkäänlaiset hormoonivalmísteet sovi. Tulee pahoja sivuvaikutuksia :(