Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa kiusattu tyttö julkaisi saamansa herjausviestit - hähäää

Sterkka79
30.08.2017 |

Niin upeeta, että joku on noin rohkea! Ja ihan hirveää tekstiä nuo viestit!! Hatunnosto.

https://yle.fi/uutiset/3-9800930

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee ylilaudalle. Hyvin vahvasti.

Vierailija
102/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vastuullisen median pitäisi näyttää esimerkkiä, eikä opettaa vihaamiensa henkilöiden pilkaamista ja vainoamista julkaisemalla muka somen ja muiden tahojen vitsikkäitä haukkumisia ja jopa tappouhkauksia.

Ilkeydestäkin voi tulla riippuvaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe tuossa mitään rohkeaa, koska ilkeilijöiden nimet on sensuroitu.

Taitaapi olla ihan lailla kielletty nimien julkaiseminen.

No Jaa. Siinähän vievät hamsterihaukkujat asian raastupaan jos kehtaavat. Julkinen oikeudenkäynti, kun Eemeli 19v hakee oikeutta kun hänen kirjoittamansa "tapa ittes horo" viestit levisikin nettiin ja nyt Eemeli on itse uhri 😢

Vierailija
104/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niko Saarinen on muuten tehnyt aiheesta hyvän vloggauksen, kannattaa katsoa video, nimi oli muistaakseni V***N Homo!

Siinä oli joku junnu kirjoittanut jotain törkeää somessa ja juttu eteni poliisille asti.

Vierailija
105/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä noiden viestien kirjoittajat on ajatelleet? Vain oksettava ihmissaasta suoltaa tuollaista näppäimistöltään.

No eipä ne pysty ajattelemaan mitäänkun ÄO on alle 65. Täyttäymmärrystä vailla. Ja jokin osa aivoista ei toimi...

Vierailija
106/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kiusaajat ovat julkisesti itse omalla nimellään kirjoittaneet nuo asiat? Ihmeellistä kiusaajien suojelua.

Vierailija
107/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne onkin valehdelleet henkilöllisyytensä netissä....heheh

Vierailija
108/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti opettakaa niille tenavillenne edes sen verran että kaikki mitä julkaisevat netissä on julkista riistaa. Jos lähetät tuollaisia viestejä, saat luvan kestää paskamyrskyn kun ne lähtevät leviämään. Ihan oikein.

Vierailija
109/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä vilisee julkkistenkin nimiä. Ei kai nimien julkaiseminen ole mikään rikos...

Vierailija
110/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti opettakaa niille tenavillenne edes sen verran että kaikki mitä julkaisevat netissä on julkista riistaa. Jos lähetät tuollaisia viestejä, saat luvan kestää paskamyrskyn kun ne lähtevät leviämään. Ihan oikein.

Sitä saa mitä tilaa👍

Vierailija
111/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakostikin tulee mieleen että todella tekopyhää tämä kauhistelu, siis nimenoman tällä palstalla. Täällä puhutaan julkkiksista ja bloggaajista aivan yhtä rumasti ellei rumemminkin. Toivottavasti noihin keskusteluihin osallistuneet henkilöt tuntevat nyt piston omatunnossaan. Ei ole yhtään enempää ok pilkata netissä oli kohde sitten lukiolaistyttö tai julkisuuden henkilö. Juuri tällaisesta käytöksestä nuo kiusaajatkin voivat ottaa mallia. Paljon voimia tälle tytölle ja tosi hienoa että uskalsi tehdä näin rohkean teon kun toi viestit julki! Toivottavasti kiusaajat saavat ansionsa mukaan. Olisi kyllä ihan oikein jos viestit olisi julkaistu nimien ja kuvien kanssa.

Vierailija
112/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi haukkumaviestit vaikuttivat "y**ksen" tyylillä kirjoitetuilta. En tiedä mikä auttaisi muu kuin ko. foorumin netistä poistaminen. Ei varmaan ainakaan järkipuhe auta, siellä on syrjäytyneiden poikien yhteisö jotka ovat luoneet aivan oman keskustelukulttuurin (tai toki tälle on myös kansainvälisiäkin esikuvia). Kirjoittavat kaikista ihmisistä samalla tavalla.

Poikien nimenomaan. Sen sivuston käyttäjistä varmaan 90% on alaikäisiä, vaikka sivuston ikäraja on 18. Ja ne loput 10% on alle 20v. Byhyhyhyy naiset on h*oria kun ne ei anna 15v Eemelille p*llua.

Minä olen 28 ka käyttänyt lautaa 9 vuotta (silloin kuvalauta) ja tiedän että iso osa siellä on yli parikymppisiä. ylisläiset on kiusaamista vastaan, vaikka tarpeen tullen sielläkin haukutaan (tyhmiä) ihmisiä ja väännetään mustaa huumoria. Noi haukkujat on kolmelta aamuyöstä -tyyppejä mikä on wannabe ylilauta. Oikeaa nyymiä ei saa sekoittaa jonneen

Älä selitä, sä oot jääny kiinni jo. Juuri tuo hyssyttely pitää saada loppumaan, aivan naurettavaa että aikuinen mies näkee tarpeellisena puolustella kiusaavia pikkupoikia. Olen saman ikäinen kuin sinä ja käynyt laudalla yhtä kauan, sen suosion räjähdysmäinen kasvu on johtanut nimenomaan siihen että nettikiusaaminen on arkipäivää. Itse toivoisin että poliisi laittaisi koko sivuston säppiin mahdollisimman nopeasti.

PASKA-V*TUN-PUHETTA. Sinä käynyt laudalla saman ajan? HAhhah, jos olisit, et olisi sitä mieltä että ylilaudan saisi sulkea.  :D Ei se noin mene. Lisäksi kirjoitustyylisi on liian vauvamainen, et selkeästä tiedä nyymin ja jonnen eroa. Ei kannattaisi valehdella, vaikka internetissä ollaankin. Lisätäkseni, en kuulu millään tavalla tuohon kiusaamistapaukseen vaikka niin haluat harhoissasi luulla. Olen kiusaajia vastaan.

Siellä laudalla voi kuka tahansa vapaasti käydä vaikka nyt heti paikalla. Paljastit tuolla kommentillasi ikäsi, eli noin 14v. 

Kävin itsekin ylilaudalla jossain vaiheessa, mutta mua inhotti se jatkuva kiusaaminen ja muiden arvostelu (tyylillä "tissilanka" ja kaikki haukutaan). Tämä oli ehkä joskus 5(?) vuotta sitten, eli kuvalauta-aikoja en ole nähnyt. En nykyään käy laudalla just tästä syystä. Hirveän inhottava paikka, muka "läpällä" haukutaan muita ja erityisesti naisia. Sieltä saa varmasti nuoret pojat hyvän maailmankatsomuksen itselleen.

Vierailija
113/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muuten kaikille samaa, somealustasta riippumatta!

Itseäni yritettiin joskus vuosia sitten alkaa kiusata ja uhkailla yksityisviesteillä eräällä keskustelupalstalla. Julkaisin heti viestit ja ilmoitin, että tulen tekemään niin jatkossakin. Loppui kuin seinään, eikä ole uusiutunut.

Vakavista ja jatketuista uhkauksista sitten tietysti myös rikosilmoitukset poliisille.

Vierailija
114/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi haukkumaviestit vaikuttivat "y**ksen" tyylillä kirjoitetuilta. En tiedä mikä auttaisi muu kuin ko. foorumin netistä poistaminen. Ei varmaan ainakaan järkipuhe auta, siellä on syrjäytyneiden poikien yhteisö jotka ovat luoneet aivan oman keskustelukulttuurin (tai toki tälle on myös kansainvälisiäkin esikuvia). Kirjoittavat kaikista ihmisistä samalla tavalla.

Poikien nimenomaan. Sen sivuston käyttäjistä varmaan 90% on alaikäisiä, vaikka sivuston ikäraja on 18. Ja ne loput 10% on alle 20v. Byhyhyhyy naiset on h*oria kun ne ei anna 15v Eemelille p*llua.

Minä olen 28 ka käyttänyt lautaa 9 vuotta (silloin kuvalauta) ja tiedän että iso osa siellä on yli parikymppisiä. ylisläiset on kiusaamista vastaan, vaikka tarpeen tullen sielläkin haukutaan (tyhmiä) ihmisiä ja väännetään mustaa huumoria. Noi haukkujat on kolmelta aamuyöstä -tyyppejä mikä on wannabe ylilauta. Oikeaa nyymiä ei saa sekoittaa jonneen

Älä selitä, sä oot jääny kiinni jo. Juuri tuo hyssyttely pitää saada loppumaan, aivan naurettavaa että aikuinen mies näkee tarpeellisena puolustella kiusaavia pikkupoikia. Olen saman ikäinen kuin sinä ja käynyt laudalla yhtä kauan, sen suosion räjähdysmäinen kasvu on johtanut nimenomaan siihen että nettikiusaaminen on arkipäivää. Itse toivoisin että poliisi laittaisi koko sivuston säppiin mahdollisimman nopeasti.

PASKA-V*TUN-PUHETTA. Sinä käynyt laudalla saman ajan? HAhhah, jos olisit, et olisi sitä mieltä että ylilaudan saisi sulkea.  :D Ei se noin mene. Lisäksi kirjoitustyylisi on liian vauvamainen, et selkeästä tiedä nyymin ja jonnen eroa. Ei kannattaisi valehdella, vaikka internetissä ollaankin. Lisätäkseni, en kuulu millään tavalla tuohon kiusaamistapaukseen vaikka niin haluat harhoissasi luulla. Olen kiusaajia vastaan.

Siellä laudalla voi kuka tahansa vapaasti käydä vaikka nyt heti paikalla. Paljastit tuolla kommentillasi ikäsi, eli noin 14v. 

Kävin itsekin ylilaudalla jossain vaiheessa, mutta mua inhotti se jatkuva kiusaaminen ja muiden arvostelu (tyylillä "tissilanka" ja kaikki haukutaan). Tämä oli ehkä joskus 5(?) vuotta sitten, eli kuvalauta-aikoja en ole nähnyt. En nykyään käy laudalla just tästä syystä. Hirveän inhottava paikka, muka "läpällä" haukutaan muita ja erityisesti naisia. Sieltä saa varmasti nuoret pojat hyvän maailmankatsomuksen itselleen.

Itse tunsin kerran erään nyymin ja hän oli kiusaaja sekä kuvottava pervo. Kyseessä oli jo aikuinen ihminen enkä olisi uskonut, että aikuinen voisi olla niin tyhmä. Luuli olevansa jotain, vaikka oikeasti oli vain reppana. Ei hänellä ollut mitään omaa vaan kaikki oli kopioitu toisilta nyymeiltä. Kirjoitustyyli, käyttäytyminen.. Vaikutti todelliselta ihmisvihaajalta eikä osannut keskustella asiallisesti. Kirjoitti vaikka minkälaista sontaa, mutta kasvotusten ei uskaltanut mitään sanoa ja puhelimessakin vain piipitti. Hänellä tosin oli selvästi mt-ongelmia, vaikka ei sitä itse ymmärtänyt. Vieläkin puistattaa.

Kävin itsekin siis joskus laudalla, mutta siellä käynti jäi tämän jutun takia pois. Luulin, että nyymit käyttäytyvät niin vain laudalla ja ovat normaaleja laudan ulkopuolella, mutta tämä henkilö todisti luuloni vääräksi.. Tosin en muutenkaan enää löydä sieltä järkevää ja asiallista keskustelua. Koko paikka tuntuu  olevan pilalla.

Vierailija
115/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotkut sitten lyöneet laimin pentujensa kasvatuksen.

Vierailija
116/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten itse suhtautuisin (olen mies) jos minulle tai rakkailleni kävisi noin. Todennäköisesti se menisi niin pahasti ihon alle, että yksinkertaisesti alkaisin etsiä yksitellen näitä tyyppejä, menisin kotiovelle ja keskustelisin. Jos saisin vilpittömän anteeksipyynnön, olisi se hyvä. Jos en saisi, todennäköisesti löisin naamaan, vaikka tiedän että se vulgaaria. Mutta mitä nuo viestit ovat muuta kuin sadistien kirjoittamia? Nuohan yrittävät ajaa uhria itsemurhaan ja kukaan inhimillinen olento ei toiselle sellaista tee. 

Vierailija
117/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä, kirjotin kommentin missä sanoin, että ihan samaa tapahtuu aikusten ihmisten kesken some-maailmassa, mm.täällä ja iltapäivälehtien sivuilla, mut sitä ei ilmeisesti sitten saa sanoa, kun kommentti on kadonnut? Kyllä ne lapset oppivat pitkälti käytöksen vanhemmilta ja jos jossain iltalehden uutisen kommenteissa huoritellaan jokaista eri mieltä olevaa, sanotaan ihmisperseeksi tms. niin ei se oo yhtään sen parempaa käytöstä. Tai "tuun hakkaa sut", ku aikuset miehet kinaa keskenään, kun eivät osaa olla eri mieltä ilman suurta egosotaa. Kyllä monella aikusella ihmiselläkin on peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
118/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselta medialta saamani tiedon mukaan Suomessa ei kiusata. Eikä valehdella. Ollaan malli-esimerkkimaa kaikille muille :) 

Vierailija
119/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotan uudelleen ja uudelleen siitä, et aikuset ihmiset käyttäytyy täällä ja iltapäivälehtien some-sivuilla ihan samalla lailla. Kun jostain syystä sitä ei täällä saa sanoa, kommentit poistetaan kerta toisensa jälkeen, miksi? Kolahtaako ilmiantajien omaan nilkkaan vai miksi ei saa sanoa, että esim.juuri täällä vauva-palstalla on vaikka minkälaisia kiusaajia, kun muiden ulkonäköä haukutaan armotta?

Vierailija
120/144 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä, kirjotin kommentin missä sanoin, että ihan samaa tapahtuu aikusten ihmisten kesken some-maailmassa, mm.täällä ja iltapäivälehtien sivuilla, mut sitä ei ilmeisesti sitten saa sanoa, kun kommentti on kadonnut? Kyllä ne lapset oppivat pitkälti käytöksen vanhemmilta ja jos jossain iltalehden uutisen kommenteissa huoritellaan jokaista eri mieltä olevaa, sanotaan ihmisperseeksi tms. niin ei se oo yhtään sen parempaa käytöstä. Tai "tuun hakkaa sut", ku aikuset miehet kinaa keskenään, kun eivät osaa olla eri mieltä ilman suurta egosotaa. Kyllä monella aikusella ihmiselläkin on peiliin katsomisen paikka.

Aivan yhtä tuomittavia on ne aikuisten törkykommentit somessa ja lehtien kommenteissa. Ei se silti tee hyväksyttäväksi tätä nuorten kiusaamista. Kukaan ei saisi sellaista tehdä. Kiusaamiseen pitäisi puuttua nyt todella rankalla kädellä.