Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissä parit erotettu toisista?

Vierailija
30.08.2017 |

Mitä mieltä olette häistä, lähinnä vastaanotosta ruokailun ajan, ja siitä, että kaikki parit on erotettu toisistaan madollisimman kauas? Ei siis edes niin, että pariskunta istuu samassa pöydässä muttei vieretysten, vaan että kaikki istuvat kaukana toisistaan. Lapsia ei häissä ole, eli lastenkaitsenta-asioita ei tarvitse ottaa huomioon.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni luonteeltaan hiljainen ja "hitaasti lämpiävä". Minä olen jonkin verran ulospäinsuuntautuneempi ja osaan tarvittaessa "rupatella" vieraidenkin ihmisten kanssa, mutta kumpikaan meistä ei nauti tälläisestä. Eli meidän perheelle tämä olisi painajainen. Mies ei todennäköisesti sanoisi koko aikana sanaakaan tai vastaisi kysyttäessä parilla sanalla, jos samassa pöydässä ei olisi sattumalta joku hänelle ennetään tuttu, jonka kanssa voisi jutella. Minä pärjäisin vähän paremmin, mutta en todennäköisesti viihtyisi (jos ei sattumalta joku saman pöydän ihmisistä olisi kanssani ns. samlla aaltopituudella ja sen kautta juttu lähtisi luistamaan). Pariskuntana pärjätään paremmin, kun voidaan aina keskustella keskenään ja minä osaan kääntää keskustelua sellaisiin aiheisiin, joista mies tykkää keskustella (ja aika usein pöytäseuruessa on joku jota kiinnostaa samat asiat kuin miestäni ja hän pääsee näin jutun alkuun).

Vierailija
42/52 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä olisi kiva olla esim. puolison ystävän häissä, joista en tunne muita kuin hääparin ja sitten vielä pistetään istumaan kauas omasta miehestä. Vasta olimme häissä ja istuimme pitkässä pöydässä vastapäätä toisiamme. Vieressä istu meille molemmille vieraita tai lähes vieraita ihmisiä. Oli se turva lähellä ja sai jutella uusien ihmisten kanssa. Todella ahdistavaa, jos ympärillä on vain vieraita ihmisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/52 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme vastaavassa tilanteessa miehen ja parin muun pariskunnan kanssa niin, että pujahdimme takaovesta sinne ruokailutilaan ja siirsimme nimikortteja niin, että olimme pariskuntina joko vierekkäin tai nokikkain. Sitten pokkana pois ja kun päästiin syömään, oltiin aivan ihmeissämme, kun oltiin päästy samaan pöytään. Vaivihkaa muutamat muutkin vaihtelivat sitten paikkoja.

Vierailija
44/52 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tossa ois ideana? Joku morsiammen "koska mä voin" fantasia? Minä lähtisin kotiin mahdollisimman äkkiä ja ihan vain siksi, että ei kiinnosta juhlat missä hääpari haluaa vieraita kiusata.

Minä varmaan tyhjentäisin nopeasti oman lautasen ja menisin istumaan mieheni syliin.

Vierailija
45/52 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi mennä niinkin päin, että olette pienessä paikassa kaksin pöydässä. Otti vähän kaaliin ajaa 700km suuntaansa ja olla kaksin miehen kanssa, olisi ollut kiva jutella serkkujen kanssa. Käytiin sitten kävelyllä yms, kun oli niin tylsää eikä päästy lähtemään kun oltiin muiden kyydillä juhlapaikalla...

Vierailija
46/52 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni huomasi eilen, että tämä asia vaivaa minua tosi paljon, ja hän sanoikin olevansa huolissaan viihtyvyydestäni. Hän itsekin sanoi istumajärjestelyn olevan typerä, ja kuvitteli meidän istuvan ainakin lähekkäin, ja että meillä olisi mahdollisuus "treffi-iltaan". Hän aikoo ottaa asian puheeksi (vastusteluistani huolimatta, en halua vaikuttaa vinkuvalta lapselta, joka ei kestä istua yksin paria tuntia) hääparin kanssa, ja jos ei tilanteeseen saada muutosta, sovittiin yhdessä, että en lähde mukaan ollenkaan. Aikoo siis kuitenkin puhua asiasta tyyliin "minun mielestäni ei ole reilua tyttöystävääni kohtaan, joka ei tunne ketään juhlisa, istuttaa häntä yksin, enkä usko hänen viihtyvän, vaikkei hän ole asiasta maininnutkaan". AP

Vierailija
47/52 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväni huomasi eilen, että tämä asia vaivaa minua tosi paljon, ja hän sanoikin olevansa huolissaan viihtyvyydestäni. Hän itsekin sanoi istumajärjestelyn olevan typerä, ja kuvitteli meidän istuvan ainakin lähekkäin, ja että meillä olisi mahdollisuus "treffi-iltaan". Hän aikoo ottaa asian puheeksi (vastusteluistani huolimatta, en halua vaikuttaa vinkuvalta lapselta, joka ei kestä istua yksin paria tuntia) hääparin kanssa, ja jos ei tilanteeseen saada muutosta, sovittiin yhdessä, että en lähde mukaan ollenkaan. Aikoo siis kuitenkin puhua asiasta tyyliin "minun mielestäni ei ole reilua tyttöystävääni kohtaan, joka ei tunne ketään juhlisa, istuttaa häntä yksin, enkä usko hänen viihtyvän, vaikkei hän ole asiasta maininnutkaan". AP

Sinullahan on huomaavainen poikaystävä, onnittelut! :) Varmaan on juurikin viisain ratkaisu tuossa tilanteessa. Toivottavasti morsian ei ole av-mamma.

Vierailija
48/52 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa huomaavaisuutta poikaystävältä. :) Ihanasti ajattelee sua ja pyrkii hoitamaan tilanteen tyylikkäästi.

Istumajärjestyksen tekijälle risuja, ei tuosta tykkää varmaan kukaan.

Vierailija
49/52 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva viettää aikaa oman puolison kanssa, syödä kerrankin ateria yhdessä, ilman jalassa roikkuvia lapsia. Jos sitten meidät pitäisi erottaa jonkun morsiamen voimafantasioiden takia, niin olisihan se todella harmittavaa. Vietäisiin se ainoa tilaisuus olla pitkästä aikaa puolison kanssa yhdessä ja pakotettaisiin juttelemaan oudoille ihmisille. Kyllä sitä illan kuluessa paikat muuttuu ja jutellaan ihmisille mistä sattuun, mutta juhlissa pyritään yleensä saattamaan ainakin yksi tuttu samaan pöytään että tilaisuus on mukava. Monet odottavat isoista juhlista ennen kaikkea sitä että saa jutella niille vanhoille tutuille joita ei välimatkojen takia välttämättä näe vuosiin, eikä niinkään ole hankkimassa uusia kavereita.

Vierailija
50/52 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväni kutsuu minut häihin ja kutsuun sisältyy mahdollisuus ottaa mukaan myös avec, niin ymmärrän kyllä silloin, että hän tulee nimenomaan minun avecinani. Siis minun seuralaisenani. En ymmärrä, miksi hänet istutettaisiin morsiamen tai sulhasen kissankumminkaimojen pöytään, jos hän on lähtenyt sinne minun takiani ja kanssani. Sama tietysti toisinpäin eli jos itse olen avec niin odotan kyllä, että minua ja miestä kohdellaan parina, joka on tullut osallistuakseen yhdessä.

Ja jos meidät kutsutaan pariskuntana niin silloin tottakai oletan, että meitä kohdellaan pari(skunta)na, joka on tullut osallistuakseen yhdessä.

Aika pian hipsisin pois tuollaisista häistä, joissa istutettaisiin erilleen.

Vierailija
51/52 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista, jos asian tietää etukäteen ja voi päättää meneekö vai ei. Ajattele, jos asia selviäisi vasta paikan päällä.

Mutta siis ei todellakaan hyvä idea.

Vierailija
52/52 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on huomaavainen poikaystävä, onnittelut! :) Varmaan on juurikin viisain ratkaisu tuossa tilanteessa. Toivottavasti morsian ei ole av-mamma.

Se on maailman ihanin poikaystävä, ja olen kiitollinen hänen olemassaolostaan joka päivä :) AV:lla ei tämä matami pyöri, ihan jo kielisyistä. Eivät siis ole suomenkielisiä ihmisiä, joten siksikin on hassua istua niin erillään siitä ainoasta, jonka tunnen ja jonka kanssa olen tottunut kommunikoimaan. Osaan toki jotenkuten heidän kieltään, mutta eihän se silti sama ole kuin olla oman puolison tai omankielisten keskellä. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän