Häissä parit erotettu toisista?
Mitä mieltä olette häistä, lähinnä vastaanotosta ruokailun ajan, ja siitä, että kaikki parit on erotettu toisistaan madollisimman kauas? Ei siis edes niin, että pariskunta istuu samassa pöydässä muttei vieretysten, vaan että kaikki istuvat kaukana toisistaan. Lapsia ei häissä ole, eli lastenkaitsenta-asioita ei tarvitse ottaa huomioon.
Kommentit (52)
Erotetaan pariskunnat sinkuista vai miten erotetaan pariskunnat toisista? Vai pariskunnat erotetaan toisista pariskunnista mahdollisimman kauas? KIELIOPPI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla perustelun siihen, että miksi näin pitäisi toimia.
Syntyy mielenkiintoisia keskusteluja, kun tutustutaan uusiin ihmisiin eikä vaan jauheta niiden vanhojen tuttujen kanssa vanhoja juttuja? Tai nyhjätä koko iltaa oman kullan kainalossa?
Sitten pitäisi kutsua häihin niitä "suuria keskustelijoita". Kaikilta, lähes tulkoonkaan, ei suju keskustelut tuntemttomien kanssa,kun ei monesti suju edes tuttujen kesken. Hyvä idea ainoastaan siinä tapauksess,että tietää varmasti vieraiden olevan näitä keskustelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyy mielenkiintoisia keskusteluja, kun tutustutaan uusiin ihmisiin eikä vaan jauheta niiden vanhojen tuttujen kanssa vanhoja juttuja? Tai nyhjätä koko iltaa oman kullan kainalossa?
Minä koen ylimielisyydeksi, jos hääpari rupeaa tuolla tavoin "opettamaan" omia aikuisia ystäviään. Ikään kuin vieraat olisivat lapsia, jotka eivät osaa käyttäytyä.
Minä ainakin, hääkutsun saatuani. iloitsen jo etukäteen,että onpa mukavaa tavata se ja se serkku tai täti. Voidaan jutella oikein sydämen kyllyydestä. Ei kovin paljoa kiinnosta kuunnella ventovieraiden small talkia. Mielenkiintoisia, syvällisempiä keskusteluja syntyy vain haaveissa ja elokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Erotetaan pariskunnat sinkuista vai miten erotetaan pariskunnat toisista? Vai pariskunnat erotetaan toisista pariskunnista mahdollisimman kauas? KIELIOPPI!
Sori, erotetaan parit istumaan eri pöydissä. Siis että pareittain häihin saapuvat ihmiset eivät istu puolisoidensa vieressä tai kanssa samassa pöydässä tai lähekkäin. AP
Jos nyt lähiaikoina meidät kutsuttaisiin häihin, hankkisin lapsille hoitajan. Menisimme miehen kanssa kahdestaan. Viettäisimme kahdenkeskistä iltaa yhdessä ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen. En minä silti nyhjäisi miehen kanssa, mutta kyllä haluaisin viettää aikaa hänenkin kanssaan, syödä yhdessä ja samassa pöydässä.
Mä istuisin tossa tilanteessa jännittyneenä ja ahdistuneena sydän kurkussa enkä uskaltaisi puhua mitään. Jee, hauskat häät.
Niettä sen kerran kun on satsannut lastenhoitajaan ja lähtenyt puolison kanssa juhlaan, niin eikun eri pöytiin syömään?
Me päästään tosi harvoin miehen kanssa kahdestaan minnekään.
Ja sen kerran kun pääsisi ja lapsetkin olis hoidossa niin sit pitäisi istua koko ilta etupuolella huonetta.
Läheisin varmaan kotiin . Olisin niin pettynyt.
Häät on rakkauden juhla. Ja musta on ihana silloin myös olla oman puolison kanssa ja kainalossa. Pitää kädestä.
Ei. Kerran olen ollut tämän tyyppisissä häissä, paikat oli kyllä mieheni kanssa samassa pöydässä, muttei lähekkäin, ja kaikki muut tuntemattomia ja ihan eri planeetalta kuin minä... Kyllä oli hiljainen pöytä alun väkisin vääntämisen jälkeen. Kaikki luovuttivat.
Jep, kiitos vastauksista. Olen siis menossa häihin vieraana, ja kyseessä ovat suhteellisen tuoreen poikaystävän sukujuhlat, joissa en tunne ketään poikaystävääni ja hänen äitiään lukuunottamatta. Istumme kuulemma eri puolilla ruokailutilaa, meillä ei ole edes näköyhteyttä. Eipä sillä, kaikki pariskunnat on pistetty sekaisin kuka mihinkin pöytään istumaan. Mun eka ajatus tästä kuultuani oli että "no just, voiskohan vielä perua, helvetti mikä painajainen". Ruokailussa on pöytiintarjoilu, ja ruokailu on "lyhyt, vain noin kolme tuntia". Jatkokysymys siis kuuluukin: "Onko ok räplätä kännykkää 2,5h häissä?" (Juu ei oo, tiedän, mut silti, ahdistaa.) AP
Tuossa tilanteessa söisin mahdollisimman nopeasti ja olisin loppuajan vaikka ulkona tuttujen kanssa. Jos tietäisin järjestelystä etukäteen, en lähtisi koko juhliin.
Olen ollut firman juhlissa, missä pöytäseurue oli arvottu. Siellä se toimi, koska useimmat tunsivat toisensa edes jotenkin ja alkoholia oli tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua lähinnä v*tuttaisi, kun kerrankin oltaisiin ilman lapsia ja sitten pakotetaan istumaan kaukana toisistamme.
Keskustelen mielenkiintoisia kyllä muutenkin elämässäni, joten en nyt yhdeltä illalta odottaisi muuta kuin ehkä hyvää ruokaa ja sitä oman rakkaan seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, kiitos vastauksista. Olen siis menossa häihin vieraana, ja kyseessä ovat suhteellisen tuoreen poikaystävän sukujuhlat, joissa en tunne ketään poikaystävääni ja hänen äitiään lukuunottamatta. Istumme kuulemma eri puolilla ruokailutilaa, meillä ei ole edes näköyhteyttä. Eipä sillä, kaikki pariskunnat on pistetty sekaisin kuka mihinkin pöytään istumaan. Mun eka ajatus tästä kuultuani oli että "no just, voiskohan vielä perua, helvetti mikä painajainen". Ruokailussa on pöytiintarjoilu, ja ruokailu on "lyhyt, vain noin kolme tuntia". Jatkokysymys siis kuuluukin: "Onko ok räplätä kännykkää 2,5h häissä?" (Juu ei oo, tiedän, mut silti, ahdistaa.) AP
Minä viipyilisin niin pitkään kuin kehtaisin siellä poikaystävän luona sekä ruokailutilan ulkopuolella. Ja kyllä, selailisin sitä puhelintakin vaikka ei se kohteliasta olekaan. Tsemppiä :)
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Olen joutunut tohon tilanteeseen. Oltiin seurusteltu miehen kanssa alle vuosi kun tuli kutsu miehen serkun häihin. En tuntenut koko juhlista kuin just miehen hänen äitinsä ja siskonsa. Suku ei ole kauhean läheinen.
Ja morsian oli saanut loistoidean sekoittaa kaikki. Minun paikkani oli pihalla kun mies istui sisällä. En tuntenut ketään .Yritin jutella kukaan ei puhunut mulle. Muut sentään jotenkin tiesivät toisensa. Mut lähinnä kaikki istuivat hiljaa ja katselivat Lähipuita.
Morsian kävi jossain kohtaa lirkuttamassa et eikö oo iiihana idea kun sekoitettiin näin. Elämäni kiusallisin päivä. Mä vihasin sitä. Ja sit siellä oli pakko nököttää tuntikaupalla.
Tästä on 20 vuotta ja silti ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, erotetaan parit istumaan eri pöydissä. Siis että pareittain häihin saapuvat ihmiset eivät istu puolisoidensa vieressä tai kanssa samassa pöydässä tai lähekkäin. AP
EI! Eieieiei!
Vierailija kirjoitti:
Itse asemassasi pyytäisin poikaystävää tai hänen äitiään soittamaan järjestäjälle ja toivomaan, että meidät plaseerattaisiin vierekkäin. Eri asia olla sikinsokin oman suvun kanssa kuin uutena avecina, ja järjestäjänkin täytyy tämä ymmärtää.
Jos järjestystä ei muutettaisi, en lähtisi mukaan. En välittäisi, vaikka kuittailtaisiin "vieressä nyhjäämisestä" tai mistä vaan. Olen puhelias ja sosiaalinen persoona, mutta rajansa kaikella.
Olen tilanteessa, jossa joudun kaikkiin sukujuhliin ja kavereiden häihin jne. yksin ja se on aika ahdistavaa monesti. En soisi, että keinotekoisesti luotaisiin jokaiselle vastaavaa tilannetta. Voitaisiin vielä kieltää tulemasta yhtä matkaa, jotta varmasti maksimoidaan epämukavuus ja irrallisuudentunne.