Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmevuotias heräilee yöllä ja tulee viereen nukkumaan :(

Vierailija
30.08.2017 |

Miten saisin hänet houkuteltua takaisin omaan sänkyynsä? Yritän ohjata ja "nukuttaa" hänet uudelleen omaan vuoteeseensa (menen viereen ja odotan, että nukahtaisi), mutta lapsi itsepintaisesti kiukutellen haluaa tulla mun viereen nukkumaan. Mikä auttaisi tähän?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika

Vierailija
2/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

unikoulu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei siis saisi tulla viereesi? Mun 7-vuotiaskin tekee tuon, lähes joka yö. Kyllä mä luotan siihen, että se aikanaan loppuu. Tuskin enää teininä siihen haluaa tulla. :) Jos ongelma on se, että itse et saa nukuttua lapsen vieressä (pyöriikö, potkiiko tms?) niin voiko lapselle laittaa pienen sängyn sun/teidän sängyn viereen?

Vierailija
4/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa. Meillä kuopus vaelsi aika pitkään meidän vanhempien sänkyyn nukkumaan. Annoimme hänen tulla. Nyt hän on parikymppinen nuorimies ja kaukana ovat ajat, jolloin oli vielä taapero, joka halusi tulla viereen nukkumaan.

Vierailija
5/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi nukkua vieressä?

Vierailija
6/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi et ota viereen? Pieni lapsi ei halua nukkua yksin.

Vierailija
7/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat tulla viereen ja odotat aikaa seuraavaa. Jos oma uni kärsii kainalolapsesta, laitat omaan makkariin sängyn tai patjan jolle lapsi saa tulla yöllä. Jos lasta esim. pelottaa yöllä (tuo on vilkasta mielikuvituksen kehityksen aikaa ja sisältää herkästi aika villejä unia), niin onhan se ahdistavaa tietää nukahtaessaan että se tuki ja turva karkaa viereltä heti kun silmänsä ummistaa.

Vierailija
8/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nukkua. Odota reilu 10 vuotta ja olet huolesta sekaisin kun odotat teiniä kyliltä kotiin. Voi olla että silloin kaipaat aikaa kun könysi tuhisemaan sänkyysi - ainakin tiedät hänen olevan turvassa siinä vieressäsi. Se on vain pieni hetki kun kasvavat niin nopeasti. Miksi lapset eivät saisi kaivata äidin ja isän turvaa kun ovat vielä pieniä?

Vierailija
9/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tulla viereesi. Vaikka nukkuisitkin heikommin/huonommin, niin joka tapauksessa lapsi saa perusturvallisuuden tunnetta loppuiäkseen. Aika auttaa. Itse tein kokemattomuuttani ja tyhmyyttäni sen virheen, että "vieroitin" puolitoistavuotiaana esikoisena omaan (viereiseen) huoneeseen yksin nukkumaan. Virhe! Nyt lapsella kaikenlaisia ongelmia, mm. itsetunto-ongelma. Minä olen suurin syyllinen muutenkin. Äitinä olen epäonnistunut, myös muutoinkin. (Jo nyt näyttää siltä, että elämäni ja sukuni epäonnistumiskierre senkun jatkuu.

Vierailija
10/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v ei enää tule viereen nukkumaan.

Lapset ovat pieniä vain hetken, mikset anna hänelle sitä läheisyyttä jota hän kaipaa?

Vierailija
11/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsi tarvitsee läheisyyttä ja turvaa. Anna tulla viereen.

Vierailija
12/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kyllä vielä 8v. tekee samaa. Huutaa äitiä, jos herää yksin pimeässä. Ihan normaalia puhumattakaan 3v. ja annan mieluusti nukkua vieressäni. Sekin aika vielä tulee, kun tätä kaiholla muistelen ja kaipaan. Ei moni aikuinenkaan halua nukkua yksin. Laumaeläimiä kun ollaan.

Vierailija
13/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin vanhempien viereen nukkumaan melkein joka yö vielä kuusivuotiaana, koska näin usein painajaisia, joiden takia heräsin enkä uskaltanut enää nukahtaa omassa sängyssä. Yritä selvittää, näkeekö sinunkin lapsesi painajaisia.

Vierailija
14/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9v tuli viime viikolla viereen aamuyöstä. 6 vuotiaaksi monesti yöllä herättyään kömpi meidän väliin.

Vierailija
15/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luovutin. Poika 4 v. Eiköhän se yläasteella jo omassa sängyssä nuku. Ostin vaan sellaisen sängyn hänelle, että voin itse nukkua. Joskus kun ahdistaa niin painun sinne ja mies sohvalle. Lapsi nukkuu tyytyväisenä yksin meidän sängyssä. Se miksi luovutin oli että yhtenä yönä satuin kokeilemaan rintakehää, lapsen sydän löi valtavan kovaa tahtia. Yritän puhua iltaisin. Pojalla valtava mielikuvitus leikeissä. Siitä pidän kiinni,että omaan huoneeseen pitää nukahtaa.

Vierailija
16/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

möröt säikyttelee.

Vierailija
17/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nauttia vielä kun viereen tulee, koittaa aika, että et saa enään viereen, kun joskus haluaisit edes hetken yhdessä kelliä

Vierailija
18/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leventäkää sänkyä! Uni on ykkösjuttu. Hyvin nukkuminen on tärkeintä. Tarvittaessa kaikki muu pois makuuhuoneesta että saatte sinne tarpeeksi leveän sängyn että kaikki voi nukkua hyvin. EI kannata uhrata omia yöunia toisessa huoneessa hyppäämiselle. Vieressä nukkuvan saa paljon vähemmällä havahtumisella rauhoiteltua.

Meillä lapsi nukkua vuosia vieressä, ensin kainalossa, sitten sivuvaunussa, sitten vieressä, sitten omassa sängyssä meidän sängyn vieressä. Eräänä päivänä vaan hän olikin valmis omaan sänkyyn, yritettiin kyllä aiemminkin miehen painostuksesta "kun kaikkien nettipalstalaistenkin lapset nukkuvat jo omassa sängyssä omassa huoneessa tuossa iässä" mutta lopputulos oli aina sama. Nyt on nukkunut siellä hyvin. Joskus öisin herää vessaan, menen silloin auttamaan, ja lopuksi lapsi itse kömpii takaisin omaan sänkyyn. Satunnaisesti tulee meidän makuuhuoneeseen, pidetään siinä patjaa varalla, lapsi itse levittää patjan ja käy siihen meidän sängyn viereen nukkumaan. Ei ikinä kanneta nukkuvaa pois meidän luota. Päin vastoin, jos olen lapsen huoneessa kun hän on nukahtamaisillaan muistutan aina että menen omaan sänkyyn nukkumaan. Tärkeä että lapsi tietää ettei säikähdä yöllä.

Vierailija
19/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hemmettiä? Oikeastiko joku on hommannut jonkun sängyn tuon ikäiselle lapselle oman sängyn viereen? Eihän tuosta tule mitään että lapsi alkaa koko ajan ramppaamaan äidin ja isän sänkyyn nukkumaan. Ymmärrän että harvoin jos vaikka näkee painajaista niin voi ottaa lapsen viereen nukkumaan.

Vierailija
20/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poju hiipi monta vuotta joka yö vanhempien sänkyyn ollessaan n. 3 v. Se loppui kuin seinään pojun ollessa 8 v. Alku oli rankkaa, mutta kyllä siihen tottui, kun opin nukkumaan n. 30 cm kaistaleella sängyssä 😂 Otin pojalle tyynyn sängyn viereen illalla jo valmiiksi ja laitoin pienen pään alle, kun tuli viereen. Pääasia oli, että poika sai hyvin nukuttua ja oli iloinen, tyytyväinen lapsi. Turha ottaa suurta stressiä moisesta. Aikansa kutakin.