Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmevuotias heräilee yöllä ja tulee viereen nukkumaan :(

Vierailija
30.08.2017 |

Miten saisin hänet houkuteltua takaisin omaan sänkyynsä? Yritän ohjata ja "nukuttaa" hänet uudelleen omaan vuoteeseensa (menen viereen ja odotan, että nukahtaisi), mutta lapsi itsepintaisesti kiukutellen haluaa tulla mun viereen nukkumaan. Mikä auttaisi tähän?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hemmettiä? Oikeastiko joku on hommannut jonkun sängyn tuon ikäiselle lapselle oman sängyn viereen? Eihän tuosta tule mitään että lapsi alkaa koko ajan ramppaamaan äidin ja isän sänkyyn nukkumaan. Ymmärrän että harvoin jos vaikka näkee painajaista niin voi ottaa lapsen viereen nukkumaan.

Sä ootkin niitä ketkä ei ymmärrä vaikka kuinka selittää. Kuvittelet varmaan että oma tilanteesi ja kokemuksesi on yleispätevä ja sopii kaikille. Korjaan, pitäisi olla pakollinen sääntö kaikille! Sakot ja moitteet muille!

Vierailija
22/22 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leventäkää sänkyä! Uni on ykkösjuttu. Hyvin nukkuminen on tärkeintä. Tarvittaessa kaikki muu pois makuuhuoneesta että saatte sinne tarpeeksi leveän sängyn että kaikki voi nukkua hyvin. EI kannata uhrata omia yöunia toisessa huoneessa hyppäämiselle. Vieressä nukkuvan saa paljon vähemmällä havahtumisella rauhoiteltua.

Meillä lapsi nukkua vuosia vieressä, ensin kainalossa, sitten sivuvaunussa, sitten vieressä, sitten omassa sängyssä meidän sängyn vieressä. Eräänä päivänä vaan hän olikin valmis omaan sänkyyn *omaan huoneeseen*, yritettiin kyllä aiemminkin miehen painostuksesta "kun kaikkien nettipalstalaistenkin lapset nukkuvat jo omassa sängyssä omassa huoneessa tuossa iässä" mutta lopputulos oli aina sama. Nyt on nukkunut siellä hyvin. Joskus öisin herää vessaan, menen silloin auttamaan, ja lopuksi lapsi itse kömpii takaisin omaan sänkyyn. Satunnaisesti tulee meidän makuuhuoneeseen, pidetään siinä patjaa varalla, lapsi itse levittää patjan ja käy siihen meidän sängyn viereen nukkumaan. Ei ikinä kanneta nukkuvaa pois meidän luota. Päin vastoin, jos olen lapsen huoneessa kun hän on nukahtamaisillaan muistutan aina että menen omaan sänkyyn nukkumaan. Tärkeä että lapsi tietää ettei säikähdä yöllä.

Niin, ja se kuka ei yöllä herää hoitamaan niitä yöherätyksiä voi olla hiljempaa siitä miten ne hänen mielestään kuuluisi mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla