Tiedostaako psykopaatti oman pahuutensa?
Vai ovatko psykon mielestä kaikki omat tekonsa normaaleja ja hyväksyttäviä?
Kommentit (65)
Kyllä tiedostaa, ja mainostavat itseään.
Eräs tuttu..
Meillä meni asuntolassa tosi hyvin, ihmeteltiinin miten näin erilaiset ihmiset tulee näin hyvin toimeen, kunnes.. Eräs sanoi, että haluaa draamaa ja sitä tekikin, alussa kaikki epämääränen oli "kohteiden syitä". Kunnes lopussa kaikille kävi selväksi kuka näitä juttuja tehtailee, eikä mikään jaksanu enää yllättää, tiedettiin elävämme loppu koulun ajan sekopään seurana.
Ihan hitokseen sai aikaseksi kaikkea ja yli asuntolankin juoni asioita.
Sen koulun jälkeen olin pitkään vainoharhainen, enkä luottanut kehenkään ja sekoitti psyykeen kyllä kovasti. Vieläkin tulee uniin.
En tiedä pitäiskö olla lähellä vai kaukana tuommoista ihmistä. Ja mitä hän vielä keksii.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan siitä että mitä tekee ja mitä jättää tekemättä? Eihän kaikki psykot ole mitään Lectereitä.
No ei. Moni psykopaatti voi seurustella pitkään, vuosia. Kun suhde päättyy ja sänkyyn päätyy vääränlainen kumppani, voi käydä huonosti.
Psykopaatti, etenkin älykäs, saattaa tietää ja huomata että on erilainen kuin muut, ja että muut reagoivat hänen tunnekylmyyteensä. Yksi tapaamani puhui tunteista kummallisesti, suhteen alussa sanoi: "Voit toki tehdä niin kuin haluat, mutta huomauttaisin että minulla on taata vakaa kiinnostuksen taso" kun yritin lopettaa hommat alkuunsa vaistottuani jotain kummallista. Hän sanoi erittäin usein ja kärkkäästi ilman provokaatiota että häntä EI KIINNOSTA MUIDEN MIELIPITEET. Tuntui siltä että hän tiesi ettei kykenisi vastaamaan toisten odotuksia joten korosti ettei se kiinnosta.
Suhdeasioista hän osasi puhua taitavastikin, oletan sen kertyneen niiden varmaan sadantuhannen naisen opissa, joiden kanssa oli tapaillut tai seurustellut. Mikään niistä hienoista lupauksista ja aikeista ei koskaan toteutunut. Useimmat niistä luvattiin tulevaisuuteen "Kyllä mä sitten toimisin ihan eri tavalla/paremmin jos asuttaisiin yhdessä" jne. Todellisuudessa viestintä ja toiminta oli epätavallisen kylmää.
https://healthland.time.com/2010/11/24/the-rich-are-different-more-mone…