Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedostaako psykopaatti oman pahuutensa?

Vierailija
30.08.2017 |

Vai ovatko psykon mielestä kaikki omat tekonsa normaaleja ja hyväksyttäviä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sosiopaatilla on dissosiaatiohäiriö tai maadoittamaton jos alkoholi tms. 

Vierailija
22/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minå saatan olla psykopaatti, mutta pohdin kyllä useinkin tekojeni oikeutusta. Pidän niitä kumminkin oikeutettuina, koska rankaisen pahoja ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tiedostaa koska on tarkoituksella sellainen kuin on. Uskokaa jo tämä totuus.

Vierailija
24/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minå saatan olla psykopaatti, mutta pohdin kyllä useinkin tekojeni oikeutusta. Pidän niitä kumminkin oikeutettuina, koska rankaisen pahoja ihmisiä.

Ristiriitainen kommentti. Et ehkä uskalla sanoa että olet ja nautit siitä tai sitten on vain hyvä että pystyt kyseenalaistamaan itseäsi, siitä täydet plussat sinulle. Jokaisen tulisi saada olla sellainen kuin on ja vaikka ääneen, se ei vielä tarkoita että tekee pahaa muille eikä siitä vaikeneminenkaan auta mitään tai ketään. Eikös ole mukavaa olla avoimesti oma itsensä? 

Vierailija
25/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitainen kommentti. Et ehkä uskalla sanoa että olet ja nautit siitä tai sitten on vain hyvä että pystyt kyseenalaistamaan itseäsi, siitä täydet plussat sinulle. Jokaisen tulisi saada olla sellainen kuin on ja vaikka ääneen, se ei vielä tarkoita että tekee pahaa muille eikä siitä vaikeneminenkaan auta mitään tai ketään. Eikös ole mukavaa olla avoimesti oma itsensä? 

Rankaiseminen tuottaa toisinaan hirveästi stressiä, kun on niin paljon muutakin tekemistä, mutta toisaalta pahat on pantava kärsimään. Stressi tuottaa kuitenkin minulle itselleni haittaa. Yöunen laatu ja määrä kärsivät.

Vierailija
26/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Psykopaatti ei automaattisesti tee mitään pahaa kenellekkään.

B) Psykopaatilla ei ole tunteita, hänelle on siis periaatteessa aivan sama mitä hän tekee.

Siksi olisi tärkeää kohdella kaikkia lapsia rakkaudella ja ymmärryksellä, jos lapsi sattuukin olemaan pskopaatti, niin saa oikean mallioppimisen elämässä, eikä päädy niin todennäköisesti tekemään mitään kauhistuttavaa. Tunteeton ihminen voi nimittäin oppia olemaan kunnolla, kunhan saa itse myötätuntoa ja hyväksyntää lapsesta saakka, sekä opastusta miten eri tilanteissa toimitaan.

Kerrankin täydellinen vastaus tällä palstalla.

(Liiankin hyvä.....)

Vierailija
27/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että todella tiedostaa. Jokainen ihminen kuvittelee tekevänsä oikein ja olevansa oikeutettu siihen mitä tekee. Siksi on psykopaatti kun ei tajua olevansa paha. Huom psykopaatteja on todella vähän, ne ovat sarjamurhaajia yms todella pahojen asioiden tekijöitä.

Ei pidä paikkaansa, psykopaatteja on yllättävän paljon ja usein ovat korkeassa asemassa esim. yritysjohtajina. Suurin osa psykopaateista ei koskaan tee mitään todella pahoja asioita.

Määrittele todella paha asia. Vaikka olisi korkeassa asemassa ja ns kulissit kunnossa, voi esimerkiksi kohdella omaa lastansa todella järkyttävällä tavalla vuosikymmeniä. Siitä ei tule tuomioita ja lapsen on vaikea edes aikuisena puolustaa itseään, niin voimakkaasti oletetaan vanhempien olevan aina hyviä ihmisiä. Mutta pahuutta se silti on.

Vierailija
28/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B) Psykopaatilla ei ole tunteita, hänelle on siis periaatteessa aivan sama mitä hän tekee.

Siksi olisi tärkeää kohdella kaikkia lapsia rakkaudella ja ymmärryksellä, jos lapsi sattuukin olemaan pskopaatti, niin saa oikean mallioppimisen elämässä, eikä päädy niin todennäköisesti tekemään mitään kauhistuttavaa. Tunteeton ihminen voi nimittäin oppia olemaan kunnolla, kunhan saa itse myötätuntoa ja hyväksyntää lapsesta saakka, sekä opastusta miten eri tilanteissa toimitaan.

Kyllä psykopaatilla on tunteita. Voi olla vahvojakin tunteita. Empatiaa hän ei vain tunne tunnetasolla, mutta kognitiivisesti voi ymmärtää toisen tunteita.

Vierailija
29/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä psykopaatilla on tunteita. Voi olla vahvojakin tunteita. Empatiaa hän ei vain tunne tunnetasolla, mutta kognitiivisesti voi ymmärtää toisen tunteita.

Tunteepas, ei vain myönnä. 

Vierailija
30/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä psykopaatteja: psykiatri ja alaisensa

Vierailija
31/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopatia salpaa kantajaltaan kyvyn arvioida toimintaansa emotionaalisesti. Psykopaatti toki tietää teoreettisesti, mikä on on oikein ja mikä väärin ja mitä mistäkin seuraa siinä kuin muutkin, mutta kun kaikki päätöksenteko perustuu lyhytnäköiseen hyötyajatteluun, jää moraalinen ja eettinen harkinta tekemättä, ja tapahtuu pahaa. Normaalilla emotionaalisella harkintakyvyllä varustettu henkilö taas automaattisesti tiedostaa pahuutensa, ja joko pyrkii enemmän tai vähemmän sulkemaan tämän omasta tai ainakin toisten tietoisuudesta tai sitten päättää alkaa ohjata toimintaansa oikeudenmukaiseksi.

Vierailija
32/65 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedosta vaan ei välitä. Ei ole sillä tavalla syyntakeeton. Saa siitä jopa tyydytystä.

Ei ole syyntakeeton? Tarkoitat että ei ole syyntakeellinen? 

Vierailija
33/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jos tiedostaa tunteettomuutensa, niin pitää itseään vain toisia parempana ja voimakkaampana sen perusteella, on yläpuolella.

Vierailija
34/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että, mutta ovat osaavia selittämään pahuutensa muille niin, että se näyttäytyy ikäänkuin itseasiassa hyvinä tekoina ja suorastaan jaloina päämäärinä. Tämä siksi, koska omatuntoa ei ole, niin valehtelu ei ole mikään ongelma, oikeudentaju palvelee vain omaa itseä eli kaikki oma toiminta on täysin ok, ihan kaikki.

Normaali tunneside kaikkeen puuttuu, olkoon kyse sitten mahdollisesta perheestä, eläimistä ja muista ihmisistä nyt puhumattakaan. Tunteita, -pahantahtoisuutta ja kateutta lukuunottamatta- ei ole, joten kaikki elämä ja läsnäolo perustuu näiden varaan. Psykopaatti käyttää näkyvästi paljon aikaa ja vaivaa saadakseen ympäristössään aikaan vähintään hämmennystä ja draamaa. Eleet ovat isoja ja kohtalonomaisia.

Kärsiikö psykopaatti tästä itse? Ei varsinaisesti. Kaikki itseen kohdistuvat surut ja onnettomuudet koetaan ennemmin tappioiksi, jotka ovat aina muiden syytä, vaikka ne ovatkin täysin itse aiheutettuja. Itselleen psykopaatti selittää ja perustelee tekosensa aina parhain päin.

Vierailija
35/65 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa, niin ymmärtää. Ikävä kyllä, ja ikäänkuin tarkkailee ja keräilee ihmisistä erilaisia tunnekokemuksia, joita sitten enemmän tai vähemmän taitavasti näyttelee asiaankuuluvissa tilanteissa. Krokotiilin kyyneleetkin irtoavat isommitta ponnisteluitta, kun on tarvis. Aitoa tunnetta se ei kuitenkaan ole. Psykopaatti ei sure. Psykopaatti ei iloitse aidosti. Psykopaatti ei tiedä mitä rakkaus tai onni on.

Tunne on asia jota ei opita, sitä voi toki oppia näyttelemään. Tai no, siis se kateus ja viha, sikäli kun ne nyt ovat varsinaisesti tunteita, liittyvät psykopaattiin siksi, että psykopaatti ei kertakaikkiaan kestä nähdä ympärillään mitään hyvää tai hyvyyttä, koska se on ollut ja tulee hänen omasta sisäisestä elämysmaailmastaan aina puuttumaan. Voisi kai proosallisesti sanoa, että psykopaatilla on musta sielu.

Vierailija
36/65 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos psykopaatti elää järjen tasolla, niin miksi psykiatrisilla osastoilla on kamala määrä antisosiaalisia persoonallisuushäiriöisiä? Eikö nämä ole sosiopaatteja ja psykopaatteja?

Vierailija
37/65 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos psykopaatti elää järjen tasolla, niin miksi psykiatrisilla osastoilla on kamala määrä antisosiaalisia persoonallisuushäiriöisiä? Eikö nämä ole sosiopaatteja ja psykopaatteja?

Osaako joku vastata tähän?

Vierailija
38/65 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Luulen , että hän tiedostaa kyllä toimintansa. Mutta ei välitä ketä ja mitä siinä sivussa satuttaa.

Luulen että puolisoni on psykopaatista  jotain seuraavaa. Olemme uusioperhe ja hän haukkuu surutta lapset.

( Luulen että kateudesta) ! 

Vierailija
39/65 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos psykopaatilla ei ole mitään tunteita, niin eihän se voi kostaakkaan kenellekään mitään koska ei tunne mitään kostonhimoa? En usko tunteettomuuteen. Eihän ihminen voi toimia mitenkään ilmaan tunnetiloja tai pysyä edes järjissään.

Minä olen diagnosoitu psykopaatti ja kostan jos se palvelee tarkoitusperiäni. Minulle kosto on laskelmoitu toimenpide, joka tuottaa haluamani vaikutuksen. Sillä ei ole mitään tekemistä tunteiden kanssa.

Vierailija
40/65 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti tiedostaa oman pahuuteensa, sosiopaatti ei tiedosta pahuuttansa. Pahoja molemmat, mutta eri tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän