Sanoja / lauseita, jotka avautuvat vain entisille nuorille
Täällä nostalgisoin, kun huomasin, että vanhat päiväkirjat, kirjeet ja kirjevihkot on täynnä kaikkea hauskaa, joka ei välttämättä aukea, jos ei tiedä mistä on kyse. Kuinka moni muistaa, kun 90-luvulla ja 2000-l. alussa puhuttiin "netistä imuroinnista". Levymyynnistä ym. oltiin huolissaan, koska "imurointi lisääntyi"? Termi tuntuu olevan vieras omille n. 10-v. sukulaislapsille.
Tässä pari muuta virkettä, jotka aukeavat meille ysäriteineille, mutta ei ehkä nykyteineille:
"Ootin koko illan sormi näppäimellä Bon Jovin Always-biisiä ja juontaja puhui päälle. Onko meillä nyt mitään hitaita niihin bileisiin?"
"Äitii, lopeta jo se puhelu, mun täytyy päästä nettiin"
"Apua, verkkarin napit aukes nilkasta reiteen asti"
Tuleeko mieleen muuta, ysäriltä, kasarilta, aiemmin?
Kommentit (47)
Muistan kuinka Hugossa sekä game over peliohjelmassa aina kysyttiin pelaajilta, että pelaatko sattumoisin pyöritettävällä puhelimella kun ne pelaajat vihdoin pääsivät ruutuun ja pelistä ei tullut yhtään mitään. :D
Vierailija kirjoitti:
Apua, pyöritinköhän mä oikeen numeron...
Meillä oli pitkälle 90-luvulle puhelin, jossa numerot pyöritettiin. Joskus yritettiin sillä osallistua johonkin sen ajan TV-kilpailuun kuten Talonpojan ralliin ja Hugoon, mutta se oli auttamatta hidas. Niin, Hugo.... "Herää pahvi, nyt on tosi kyseessä" "Meno Toijalaan, jos persaus kestää!"
Mun nuoremmat sisarukset oli ihan järkyttyneitä siitä kun kerroin että lapsena osasin kaikkien ystävien numerot ulkoota. Ja että oli ihan normaalia että osasi tosi useita numeroita ulkoota. Vieläkin muistan oman sekä kahden parhaan ystäväni ja mummoni kotinumerot, jääneet jonnekkin alitajuntaan ikuisiksi ajoiksi.
En muista että ysärillä olisimme "bilettäneet"... Silloin bailattiin ja jorattiin! Aina kun mä saan Chappia, mun on ihan pakko päästä JORAAN!
Tämä kohdasta 1min 10sec https://www.youtube.com/watch?v=7tAXi0LC7ws
Näiden perusteella minäkään en ole enää nuori... Toki kaikkea näistä asioista en ole käyttänyt, mutta kyllä kaikki tuttuja ovat.
N22
Asiaa kaverille: -pim pom - Onks Hanna kotona?
Kiireellistä asiaa kaverille: Maija tässä hei, onko Hanna kotona?
Pikaviestin laittaminen kaverille oppitunnilla: (kuiskaten) Heli, laitakko tän eteenpäin Hannalle. - Emmä voi, ope näkee jos mä heitän tän.
Kuvan näyttäminen lomalla tavatusta komeasta pojasta: Kävin just viemässä sen filmin kehitettäväks, otan sen kuvan mukaan kouluun sit parin viikon päästä.
Vastaan puhelimeen. Soittaja kysyy: "Onko isäsi kotona?"
Olin hoitamassa lapsia perheessä, jossa kaksi vanhinta lasta olivat kouluikäisiä. He saivat leikkiä ulkona keskenään. Välillä he huusivat ulkoa: "(mun nimi) tuu parvekkeelle, täällä huutaa (lasten nimet, jotka olivat ulkona)"
Radiossa kuulutukset: "N.N. lomamatkalla jossainpäin Etelä-Suomea, ota yhteys vanhempiisi/sisareesi/veljeesi."