Sanoja / lauseita, jotka avautuvat vain entisille nuorille
Täällä nostalgisoin, kun huomasin, että vanhat päiväkirjat, kirjeet ja kirjevihkot on täynnä kaikkea hauskaa, joka ei välttämättä aukea, jos ei tiedä mistä on kyse. Kuinka moni muistaa, kun 90-luvulla ja 2000-l. alussa puhuttiin "netistä imuroinnista". Levymyynnistä ym. oltiin huolissaan, koska "imurointi lisääntyi"? Termi tuntuu olevan vieras omille n. 10-v. sukulaislapsille.
Tässä pari muuta virkettä, jotka aukeavat meille ysäriteineille, mutta ei ehkä nykyteineille:
"Ootin koko illan sormi näppäimellä Bon Jovin Always-biisiä ja juontaja puhui päälle. Onko meillä nyt mitään hitaita niihin bileisiin?"
"Äitii, lopeta jo se puhelu, mun täytyy päästä nettiin"
"Apua, verkkarin napit aukes nilkasta reiteen asti"
Tuleeko mieleen muuta, ysäriltä, kasarilta, aiemmin?
Kommentit (47)
Apua, pyöritinköhän mä oikeen numeron...
Meillä oli pitkälle 90-luvulle puhelin, jossa numerot pyöritettiin. Joskus yritettiin sillä osallistua johonkin sen ajan TV-kilpailuun kuten Talonpojan ralliin ja Hugoon, mutta se oli auttamatta hidas. Niin, Hugo.... "Herää pahvi, nyt on tosi kyseessä" "Meno Toijalaan, jos persaus kestää!"
Iskä!!! Etkö sä taaskaan oo ostanut lisää internettiaikaa tietsikkaan??? Mä olisin halunnu mennä irkkiin :( nyyh.
Kuka on nauhoittanut Beverly Hillsin Körmyn päälle?!
Miksi revit kalliiden Leviksien lahkeet tuolla tavalla?
Vaihda Radiomafialle!
"Yöunet meni." Vartti Mainio Yömyöhä-ohjelmassa dopingtestin aikana. "Se on kyllä hyvä", hoki Jarna Kuiva samassa ohjelmassa. "Onks Viljoo näkyny?", Älyvapaa palokunta. Näitä samoja hoettiin tuttujen kanssa aika paljon.
Apua...kasettinauhuri "söi" kasettinauhan...pyäää, kaikki radiosta äänitetyt biisit pilalla.
Sitten yritystä teippailla ja korjata sitä c-kasettinauhaa.
"Dear Eki, tein napalävistyksen kun äiti ei antanut ottaa ja nyt napa on punainen ja kipee"
"No ny se tyhmä juontaja puhui just sen Mr Presidentin biisin päälle jota ootin !"
"Apua, mä oon ihan solmussa tän puhelimen johdon kanssa!"
"Mennnäänkö Essolle Kahville?"
Kuvan lähettäneille 100% vastaus
*kop kop* Voitsä olla?
Yritäppä kuvailla lapsellesi, miten tuijotit "Jyrkiä" ja odotit tiettyä musiikkivideota :D
Tuntuu, että ysäri oli vasta äsken ja nyt ollaan ihan muumioita!
MTV , Jyrki, Suosikki, MeKaks, SinäMinä.
Tämä on Tosi Tarina;
15v tyttäreni lattelasi edessään ei meinannut millään ymmärtää, etten hänen iässään juonut mitään erikoiskahveja tai muutenkaan notkunut kahviloissa! Korkeintaan huoltsikalla käytiin juomassa kahvit kermalla ja syömässä munkkipossut. That`s it.
Ehkä jossain Helsingissä oli toisin, mutta kotikaupungissani kukaan tuskin tuolloin tiesi mikä oli latte taikka cappucino.
Kun opettaja jakoi koulukuvat luokassa, ennen kotiinpääsyä tarrakuvia oli ehditty jo jakaa kavereille ja äiti sai hermoromahduksen ! :D
Joana kirjoitti:
Kätsä homma!
Minä menen puis!
Kerrostalossa aina huudettiin : Äiti tuu parvekkeelle täällä huutaa Sirpa !
Taloissa asui paljon lapsiperheitä eikä silloin ravattu kotona vaan jos oli asiaa huudettiin sitä omaa äitiä parvekkeelle :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Tosi Tarina;
15v tyttäreni lattelasi edessään ei meinannut millään ymmärtää, etten hänen iässään juonut mitään erikoiskahveja tai muutenkaan notkunut kahviloissa! Korkeintaan huoltsikalla käytiin juomassa kahvit kermalla ja syömässä munkkipossut. That`s it.
Ehkä jossain Helsingissä oli toisin, mutta kotikaupungissani kukaan tuskin tuolloin tiesi mikä oli latte taikka cappucino.
Kyllä pk-seudullakin käytiin kahvilla Teboililla ja Essolla. Hgin keskustassa käydessä mentiin sitten Carrolsiin tai Pizza Hutiin.
Vierailija kirjoitti:
Taloissa asui paljon lapsiperheitä eikä silloin ravattu kotona vaan jos oli asiaa huudettiin sitä omaa äitiä parvekkeelle :D
Siis kun lapset leikki pihalla
Vierailija kirjoitti:
Äi-tii, tuu ikkunaaan, täällä huutaa Maa-ri!
80-luvun puolivälissä ainakin meillä päin oli suosiossa sana massiivinen, joka tarkoitti magee, mahtava, cool. Edelsi myös hokemaa kliffaa hei. Jos oli kliffaa, niin sekin oli massiivista. Itseäänkin saattoi kehua 80-luvulla massiiviseksi. Suomen historiassa on siis pieni hetki, ettei ollut pakko aina olla nöyrä ja vaatimaton.