Alkuraskaus ja kamala turvotus
Onko tämä ihan normaalia? Turvottaa ihan kamalasti, vaikka miten kevysesti söisin... Näyttää jo nyt ihan alussa iltaisin maha kauhealta pallolta! Pakko sitä on kuitenkin jotain syödä.
Kommentit (6)
Mulla oli sama juttu molemmissa raskauksissa. Menee ohi kyllä. Mielestäni ihan normaalia.
Ihan normaalia on eikä sille oikein mitään mahda. Mulla helpotti ekassa rv 12 ja toisessa rv 17.
Sama juttu oli täällä, molemmissa raskauksissa. Kaikki arvot oli silti loistavat loppuun saakka. Minulla painokin nousi alkuraskaudessa aika paljon, mutta tasaantui ja loppuvaiheessa ei noussut juuri lainkaan. Me ollaan kaikki niin erilaisia kroppiemme ja aineenvaihduntamme kanssa..
Mulla oli myös turvotusta alkuraskaudessa ja muutenkin hyvin samakaltaisia oireita kuin joka kuukausi pms-oireet. Raskaudessa vain pms-oireet kestivät pidempään, koska menkkoja ei koskaan kuulunutkaan... Suolankäyttöä kannattaa vähentää, liikkua ja juoda vettä, mutta muista että syömättömyys ei ole kannattava vaihtoehto. Vähän sama kuin pms-oiriden aikana, että lopulta on ihan sama syökä salaatinlehtiä tai kunnon aterian, koska olo on kuitenkin turvonnut. Raskauden myötä vatsa kasvaa joka tapauksessa ja muuta oiretta ilmenee ja ei niitä vastaan loputtomiin voi taistella.Helpottaa kun hyväksyy että tälläistä tämä nyt vähän aikaa on :)
Tsemppiä raskauteen!
Joo on normaalia. Itse olin niin turvonnut viikot 6-12, että näytin todella raskaana olevalta :(
Nostan, apuja!
AP