Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit haluavat päteä?

kolmekymppinen
29.08.2017 |

Mikä siinä on että etenkin elämässä vähemmän menestyneet äidit ovat kovia pätemään?

Minulla on muutama tuttu jotka hokevat minulle lapsettomalle kolmekymppiselle naiselle että lasten myötä vasta oppii sitä ja ymmärtää tätä. Kun en ole äiti en tiedä mistään mitään, pääsen niin helpolla, olen itsekäs ja laiska.

Olen ihan hyvin menestynyt työssäni, se on vaatinut pitkiä työpäiviä, vapaa-ajan opintoja ja uhrauksia. Silti kun en ole kakkavaippoja vaihtanut enkä uhmaikäisen raivareita kärsinyt en voi tietää mistään mitään.

Aina nämä kaikki tietävät äitylit tuntuvat olevan tosiaan niitä kouluttamattomia naisia, joilla ei ole työtä tai ammattia. Ymmärrän että ehkä heille äitiys on se elämän suurin saavutus ja oikeutettukin ylepyden aihe, mutta en ymmärrä miksi he kokevat oikeudekseen väheksyä minua. Jos minä heille alkaisin vaahdota kuinka tietämättömiä ja ymmärtämättömiä he ovat kun ovat vain kotona lastensa kanssa heillä olisi kiistatta oikeus pahatua, mutta miksei minulla ole oikeutta pahastua heidän vähättelystään?

Kaikki lähipiirini äidit eivät ole onneksi edellä mainitun kaltaisia vaan sellaiset joilla on esimerkiksi työ ja ura ovat ihan erilaisia. He toki puhuvat mielellään lapsistaan, mutta eivät päde eivätkä vähättele. He käyttäytyvät niin kuin muutkin ihmiset. Voisiko olla että nämä pätevät äitylit ovat vain niin mökkiintyneitä koteihinsa etteivät yksinkertaisesti enää osaa puhua mistään muusta kuin lapsistaan ja tästä syystä käyttäytyvät niin kuin käyttäytyvät?

Lisään vielä loppuun että kaikki kunnioitukseni teille äidille, olette tärkeitä. Saisinko minäkin teiltä edes vähän kunnioitusta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsettomana työssäkäyvänä kyllä oikeasti sitä mieltä, että pääsen vähemmällä. Mutta se on mun valinta ja Ai miten ihanaa se on! Kouluttamattomia äitejä ei lähipiirissäni ole joten muuten en tähän osaa sanoa.

Vierailija
2/3 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä kategorisoit äitejä?

Äitiys ei vie pois naiseutta tai älykkyyttä, eikä äidin tarvetta tulla huomatuksi miesten taholta.

Äitinä oleminen usein vie naiselta mahdollisuuden opiskella, harrastaa tai viettää vapaa-aikaa,

se on niin sitovaa, etenkin kun lapset ovat alle kouluikäisiä.

Isän on helpompi irtisanoutua lapsistaan aina, kun he ovat vaivaksi.

Kiinnostaisi, missä tilanteessa tuntemasi äidit aina haukkuvat sinun tietämättömyyttäsi?

Oletko sinä kertonut heille, miten lapset kuuluisi oikeasti kasvattaa?

Minä en huutele satunnaisille työkavereille, enkä kaikille tuttavillenikaan, että olen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä kategorisoit äitejä?

Äitiys ei vie pois naiseutta tai älykkyyttä, eikä äidin tarvetta tulla huomatuksi miesten taholta.

Äitinä oleminen usein vie naiselta mahdollisuuden opiskella, harrastaa tai viettää vapaa-aikaa,

se on niin sitovaa, etenkin kun lapset ovat alle kouluikäisiä.

Isän on helpompi irtisanoutua lapsistaan aina, kun he ovat vaivaksi.

Kiinnostaisi, missä tilanteessa tuntemasi äidit aina haukkuvat sinun tietämättömyyttäsi?

Oletko sinä kertonut heille, miten lapset kuuluisi oikeasti kasvattaa?

Minä en huutele satunnaisille työkavereille, enkä kaikille tuttavillenikaan, että olen äiti.

Hih, kalikka kalahti, mamma älähti.

Luepas, pikku äityli, uudelleen tuo ap:n teksti. Menit ihan asian viereen, tyypillistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä