Millaista kodin sisustusta pidätte tyylikkäänä/rumana?
Itse pidän skandinaavisesta yksinkertaisuudesta. Ikeakodit ovat mauttomia.
Kommentit (71)
Tykkään kun mustan, valkoisen ja harmaan seassa on perusvärejä: punaista, keltaista tai vaikka vihreää esim. sisustustyynyissä, -peitoissa, kehyksissä. Ei liikaa tavaraa vaan avaraa ja selkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokuvilla - oli ne sitten elävien tai kuolleiden - sisustettu koti on todella kammottava!
samaa mieltä, rumat kuvat kehyksissä yök.
Ei vanhat ja hyvin otetut kuvat haittaa ollenkaan, mutta nämä kopioitipalvelun itseteetetyt parisuhdefiilistelytaulut. Sellaiset mustavalkoiset, joissa on ihmisen kokoisia ihmisiä ja vauvojen päitä. Ja mahdollisimman keskeisellä paikalla asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kun mustan, valkoisen ja harmaan seassa on perusvärejä: punaista, keltaista tai vaikka vihreää esim. sisustustyynyissä, -peitoissa, kehyksissä. Ei liikaa tavaraa vaan avaraa ja selkeää.
Lisäys: ja puuta, esim. tammea, mukaan kalusteissa
Mä tykkään joistain 70-luvun tyyliratkaisuista, kuten keltaisista keittiön kaapeista, sammalen vihreästä, jopa ruskeasta ja oranssista. Mutta yhdistettynä niihin sopiviin vaaleisiin sävyihin. Sohvan pitää olla mukava divaani, ei rokokoosohva, jolla ei voi oikaista, nykytaiteilijoilta ostettua taidetta, ei kukkakuvioita, ei mitään pikkusievää (tekokukkia, hyllyt täynnä koristekrääsää). Haluaisin sisustaa jokaisen huoneen eri väriteemaan, esim. makkarissa violetit tapetit, joissa isoja ornamenttikuvioita, sängyllä haalean violetti päiväpeitto, keittiöön sopii oranssi, punainen. Jos ei voi tapetoida, niin niitä tauluja, värikkäitä julisteitä, värikkäitä tyynyjä ja päiväpeittoja jne.
Englantilainen ylemmän keskiluokan tyyli. Klassisia huonekaluja, ei kuitenkaan mitään kukkasohvia tai -nojatuoleja. Esim. Laura Ashleyn huonekalukatalogeissa on näitä. Kivan ja viihtyisän näköistä mun mielestä.
Liian tip-top kämppä vie asunnosta sielukkuuden ja kodikkaan tunnelman. Tarkoitan sellaisia kuvastokämppiä jossa tyynyjen asettelua on mietitty monta päivää vatupassin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tyylikäs:
http://frugalmaterialist.com/wp-content/uploads/2011/01/Picture-70.pngRuma:
https://kotisanomat.blogaaja.fi/files/2015/03/poikamiesboksi-3.2015-011…
Bordelli ja kaatopaikka. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Bättre folk -tyyli.
http://d38jyormajor1t.cloudfront.net/1140x760,fit,q90/sisustusprodmedia…
Tämä on aika hyvä, ainakin paljon parempi kuin kliiniset mustavalkoharmaa-kodit.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään joistain 70-luvun tyyliratkaisuista, kuten keltaisista keittiön kaapeista, sammalen vihreästä, jopa ruskeasta ja oranssista. Mutta yhdistettynä niihin sopiviin vaaleisiin sävyihin. Sohvan pitää olla mukava divaani, ei rokokoosohva, jolla ei voi oikaista, nykytaiteilijoilta ostettua taidetta, ei kukkakuvioita, ei mitään pikkusievää (tekokukkia, hyllyt täynnä koristekrääsää). Haluaisin sisustaa jokaisen huoneen eri väriteemaan, esim. makkarissa violetit tapetit, joissa isoja ornamenttikuvioita, sängyllä haalean violetti päiväpeitto, keittiöön sopii oranssi, punainen. Jos ei voi tapetoida, niin niitä tauluja, värikkäitä julisteitä, värikkäitä tyynyjä ja päiväpeittoja jne.
Oranssi väri lisää ruokahalua, itse en voisi missään nimessä valita keittiöön :D
Pidän aika monenlaisesta sisustuksesta. Kunhan ei vaan ole liian moderni tai pelkistetty.
Pelkistetty on kaunista mielestäni. Toki koti saa nayttaa kodilta, mutta itse pelkistetyllä tarkoitan enemmän että liika tavarapaljous, ym sistuselementteinä ei toimi minulle.