Millaista kodin sisustusta pidätte tyylikkäänä/rumana?
Itse pidän skandinaavisesta yksinkertaisuudesta. Ikeakodit ovat mauttomia.
Kommentit (71)
Käyttäjä464 kirjoitti:
Onko mariskoolit tai kivi-tuikut teistä rumia? Entä punaiset taika-mukit? Itse rakastan näitä.
No en pitäisi näkyvillä noista mitään.
Minä taas aidosti ja syvästi rakastan juuri hyvin vaaleaa sisustusta. Olen asunut monenlaisissa kodeissa ja kokeillut eri sisustustyylejä, mutta aina vain silmääni miellyttää eniten lähes valkoinen sisustus. Minun silmääni suurin osa tähän ketjuun kuvailluista kodeista kuulostaa kodikkaan sijaan levottomalta . Pidän luonnonmateriaaleista, selkeälinjaisista huonekaluista, yksivärisyydestä, ei juurikaan kuoseja, ennemmin erilaisia strutuureita. Huurteiset, valkoisella murretut sävyt miellyttävät myös. T
Ajatella, että makuja on erilaisia. Jokainen varmasti haluaa luoda itselleen ympäristön jossa itse viihtyy. Minä tykkään katsella kuvista hyvin erityyppisiäkin sisustuksia, mutta oman kodin tahdon olevan juuri tällainen.
Käyttäjä464 kirjoitti:
Onko mariskoolit tai kivi-tuikut teistä rumia? Entä punaiset taika-mukit? Itse rakastan näitä.
mariskoolit ja kivituikut on rumia. punaisista taikamukeista tykkään.
Valokuvilla - oli ne sitten elävien tai kuolleiden - sisustettu koti on todella kammottava!
Vierailija kirjoitti:
Valokuvilla - oli ne sitten elävien tai kuolleiden - sisustettu koti on todella kammottava!
samaa mieltä, rumat kuvat kehyksissä yök.
En pidä nk tyylihuonekaluista jotka on jäljitelmiä. Vanhanaikaisia kalusteita yhdistettynä moderniin. Kallista ja tyylikä'stä.
Tyylikästä on ajaton, yksinkertainen ja kestävä. Rumaa on esim. (lähes) kaikki Vallilan tuotteet ja muut mukamas tyylikkäät sisustukset, jotka on oikeasti ihan hiton rumia, mutta jotka nyt kuitenkin pitää saada, koska ne oli jossain sisustuslehden kertakäyttökodissa.
Bättre folk -tyyli.
http://d38jyormajor1t.cloudfront.net/1140x760,fit,q90/sisustusprodmedia…
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää valita tyylikkään ja merkityksellisen esineen välillä, valitsen heittämällä merkityksellisen. Siksi makkarissani on tuoli, jonka äitini perhe osti evakkomatkalla Jämsästä huutokaupasta eikä mitään läpinäkyvää trendihärpäkettä. Ja työhuoneessa ex-heilan veljen jostain dyykkaama Johansson-Papen valaisin, jonka se rahapulassa möi. Ja ruokailutilan hyllyllä viimeiset ehjät kappaleet lapsuudenkotini kaikkea muuta kuin tyylikkäästi kullatusta paremmasta kahvikalustosta. Fidasta ostettu 60-luvun sohva palveli hyvin 20 vuotta, kun se verhoiltiin välillä uudelleen.
Joskus tuollaiset tavarat tuo hyvää mieltä. Joskus ne on vaan rasittavia, rumia ja epäkäytännöllisiä. En itse raahaa mukanani tavaraa josta en tykkää silläkään uhalla että sitä olisi lukuisat ihmiset suvussa ennen minua tehneet. Painolastia.
Itse tykkään eniten karpalonpunaisista mariskooleista ja kivi-tuikuista. Myös kirkkaat ja mattakirkkaat mariskoolit ovat kauniita. Ylipäänsä pidän siitä että sisustuksessa on jotain punaista.
Sisustuslehtikodit: suuressa valkoisessa olohuoneessa on valkea sohva parilla koristetyynyllä, valkoinen tv-taso, tv sekä valkoinen pikkukaappi ja aivan järjettömästi tyhjää tilaa. Mihin tällaisissa kodeissa voi a) istua ja b) sijoittaa tavaroitaan?
Tuli muuten mieleen että ennenhän oli kai muotia olohuoneessa koko seinän pituinen korkea kirjahylly jossa joka hyllyllä juuri moi valokuvia (elävistä ja kuolleista sukulaisista), kirjoja, valokuva-albumeita ja vitriiniosassa jotain tuoppeja ja viinilaseja. Tätini ja miehensä kotona oli vielä pari vuotta sitten tällainen, nytkin kookas kirjahylly täynnä sukulaisten kuvia mutta vähän pienempi. Myös mummolassa oli aikoinaan tällainen kirjahylly. Itse en ikinä omaan kotiin haluaisi sellaista.
Ja ainakin mitä minä olen nähnyt nuo kirjahyllyt oli aina tummaa puuta ja sai aika synkän vaikutelman olohuoneeseen. 1970-luvun massahuonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Bättre folk -tyyli.
http://d38jyormajor1t.cloudfront.net/1140x760,fit,q90/sisustusprodmedia…
YÖK!
Mä en tykkää liiasta kimalluksesta ja blingistä.. Harva käyttää niitä niin, ettei lopputulos olisi mauton. Blingillä tarkoitan esimerkiksi "hopea" tarjottimelle tai peilialuselle asetettuja "timantein" koristeltuja kippoja, muovi-tai lasihelmiä, hopeisia kynttilöitä... Tai tyylittömiä kristallivalaisimia, usein muovisina pölyn peitossa. Hajuvedet vadille aseteltuna joidenkin korujen kanssa on aika kliseistä. Paljetti-ja strassikoristeltuja tyynyjä ja pöytäliinoja voi olla liikaa. Jättiläismäiset hopean tai metallin väriset kynttilänjalat voivat olla koomiset pienessä asunnossa jonkin pienen pöydän päällä.
Ostin kalkkimaalia erään huonekalun maalaamista varten. Sain sen ohessa ilmaiseksi ulkomaisen sisutuslehden. Lehti oli keskittynyt vaaleaan Ranskalaiseen maalaisromanttiseen tyyliin sisustuksessa. Hrrr...! Aivan kauheaa, imelää, päälleliimattua, överi naisellista hömppää. Jos sellaisessa sisutuksessa eivät miehen kivekset kutistu rusinaksi, niin missä sitten?
Valkoinen, korkeakiiltoinen on ruma koti.
Aivan hirveää nämä "home sweet home" tarrakirjoitukset seinillä. Home on home suomenkielessä ja turhan monesta kodista löytyy ihan ilman että seinillle tarvitsee ilmoitusta laitta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirveää nämä "home sweet home" tarrakirjoitukset seinillä. Home on home suomenkielessä ja turhan monesta kodista löytyy ihan ilman että seinillle tarvitsee ilmoitusta laitta.
:D:D:D:D:D:D
Ei ne rumia ole, vaan hyvin tavallisia. Mariskoolit olisi kivoja jälkkärikulhoina ihan ruokailukäytössä.