Anoppi sanoi että lapseni on "hirvittävän ilkeä", eikä halua nähdä häntä enää
Olin puulla päähän lyöty. Lapsi ei suostu puhumaan asiasta. Ei vaikka kysyn mitä. Anoppi itse sanoin vain tuon, että lapseni on erittäin ilkeä, taisi sanoa itse paholainen, eikä halua että hän enää koskaan tulee heille. Mitään muuta ei puhuttu, myöskään anopin mies oli kylmän oloinen.
Olen pannut mieheni asialle, hänkään ei saa heistä mitään irti. Mitä oikein on tapahtunut? Mitä tehdä tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (29)
Erittäin lapsellista anopiltasi olla lertomatta syytä!!! Lapsi on kuitenkin lapsi, hänelle täytyy opettaa mikä on oikein ja mikä väärin, ja se ei onnistu jos asiaa ei käsitellä vaan osoitellaan sormella ja syytellään... Anoppisi on tässä se paholainen!
Kuinka vanha lapsesi on?
Poika on 6 ja suhteeni anoppiin oli tätä ennen ihan... normaali. Hän on aina ollut hiukan muodollinen ihminen, mutta asiallinen.
Mitään muuta mieheni ei saanut irti kuin että se mitä tapahtui oli ennenkuulumatonta tms eikä hän halua puhua asiasta. Se riittää kun lapsi ei enää käy heillä.
Minkä ikäinen lapsi? Sano anopille että kasvatussyistä haluaisit kuulla mitä tapahtui, että voit käsitellä asiaa lapsen kanssa.
No kyllä minä selityksen vaatisin isovanhemmilta, vaikka muutaman päivän päästä, kun tilanne on rauhoittunut ja tunteet viilenneet.
Tehnyt jotain todella ilkeää, yrittänyt vahingoittaa pikkusisarusta/serkkua? Hokee sinun ilkeyksiä anopille ja nauraa kielloille. Tietysti tuo on paha, ettei koskaan saisi enää tulla. Ilkeydestä kertominen sinänsä ok, teille kasvatuksen paikka. Kuitenkin pitäisi kai kertoa, mitä on tapahtunut. Ei voi lasta opettaa, jos ei tiedä.
Kyllä kuusivuotias jo tietää itsekin mitä tuli tehtyä ja osaa kertoa?
Ei kai siellä ole mitään eläimiä rääkättävänä.
Mieheni sai puhelun,isältään. Hän kertoi enkä todellakaan voi uskoa korviani. Hyi kauhea. Mistä poika on voinut saada päähänsä tuommoista! Varmaan internetistä. En kehtaa asiaa edes tässä sanoa. Hyi sentään.
No se on sanonut tietysti anopille: "mä tapan sut!" niin kuin lapset nykyään sanoo toisilleen tai jopa vanhemmille ihmisille, jos joku asia ei miellytä tai harmittaa muuten vaan.
Jos lapsi ei suostu itse kertomaan mitään (vaikkakaan siihen kertomaan ei kannata täysin kyllä luottaa), on lapsi ilkeän lisäksi valehtelija. Kyllä tuon ikäinen jo osaa sanoa, minkä teon jälkeen mummi suuttui!
Näin mummona veikkaan tulitikkuleikkejä ja lällätystä kielloille. Siellä on mummo pelästynyt jostain pahemman kerran. Anna mummon rauhottua ja selvitä sitten tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sai puhelun,isältään. Hän kertoi enkä todellakaan voi uskoa korviani. Hyi kauhea. Mistä poika on voinut saada päähänsä tuommoista! Varmaan internetistä. En kehtaa asiaa edes tässä sanoa. Hyi sentään.
:D eli nyt säkään et voi kertoa 2/5
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä selityksen vaatisin isovanhemmilta, vaikka muutaman päivän päästä, kun tilanne on rauhoittunut ja tunteet viilenneet.
Kuka sanoi, että kyseessä on lapsen isovanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Erittäin lapsellista anopiltasi olla lertomatta syytä!!! Lapsi on kuitenkin lapsi, hänelle täytyy opettaa mikä on oikein ja mikä väärin, ja se ei onnistu jos asiaa ei käsitellä vaan osoitellaan sormella ja syytellään... Anoppisi on tässä se paholainen!
Kuinka vanha lapsesi on?
Sen opettaminen kuuluu vain ja ainoastaan vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Paskoi lattialle? Kusi? Teki jotain eläimelle/serkulle/sisarukselle? Rikkoi jotain? Esitteli pippeliään? Kannattaa kertoa koska muuten epäilen provoa..
No et kyllä jätä enää sinne yksin. Ei ole normaalia aikuisen ihmisen käytöstä olla kertomatta esiin tulleista ongelmista kun lapsi on ollut hoidossa. Tuo on todella lapsellista käytöstä ihmiseltä, jolle on annettu luottamustehtävä hoitaa lasta.
Yritä saada lapsi puhumaan ja korosta että te ette suutu. Sano myös, että mummo ei saisi tuolla tavalla puhua ja hoitaa tilannetta, jos olet jotain väärää tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
No et kyllä jätä enää sinne yksin. Ei ole normaalia aikuisen ihmisen käytöstä olla kertomatta esiin tulleista ongelmista kun lapsi on ollut hoidossa. Tuo on todella lapsellista käytöstä ihmiseltä, jolle on annettu luottamustehtävä hoitaa lasta.
Yritä saada lapsi puhumaan ja korosta että te ette suutu. Sano myös, että mummo ei saisi tuolla tavalla puhua ja hoitaa tilannetta, jos olet jotain väärää tehnyt.
Kannattaa lukea ketjun viestit siltä varalta että tilanteesta on tullut uutta infoa, kuten tässä tapauksessa.
Ole onnellinen, lapsi on osoittautunut sinun lapseksesi.