♥KESÄKUUN KERTTUJEN TIISTAI♥
Kommentit (27)
linkki maanantain pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6888337&p=2&tmode=1&smode…
[color=blue]koskahan sitä sais ton ukon ottamaan tästä minunkin masusta kuvan...viimeksikin jäi ihan viimeisille viikoille se kuvan otto...
tuntuu että kuvia tulee otettua nykyään vaan lapsista..tai sitten jos on juhlapäivä niin saattaa näkyä jopa vilahdus isiä tai äitiäkin
minäkin kattelin sen dokkarin mikä tuli uusintana ja mullakin tuli itku kun vaavi syntyi ja äiti sai käärön syliin...ja taas tuli kauhee kaipuu saada jo pikkuinen tuolta masusta (toisin sanoin: -tulis jo kesäkuu pian :))
KESTOVAIPAT: kovasti oisin halunnut alkaa taas kestoilemaan...mutta tarttisin sen ihmisen kuka tulis vähän tönimään mua ja kertoilemaan kädestä pitäen... mitä tarvii ja miten kaikki hoituu sitten käytännössä...
jos omistaisin ompelukoneen oisin varmastikkin ite niitä ommellut (ainakin yrittänyt) ja kynnys ois ollut aavistuksen alempana kestoiluun.
aikas monella onkin näköjään torstaina, ja muutenkin tällä viikolla neuvola. ja saa taas kuulla paljon neuvola kuulumisia :)
kiva kun miona.marieela ja moni muu taustaillut kävi eilen kirjoittelemassa :D
ainii tuolta meidän esittely pinosta muuten löytyy se linkki sinne " kartalle" jonne saa lisättyä niitä kuvia ja muutakin. jos vaikka haluutte esitellä meille muille kertuille masujanne tms :DD
joku asia oli vielä mistä mun piti kirjoitella...en muista niin en muista :/
krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv29+3
Tänään on sitten se lääkärin kontrolli. Sen jälkeen on ohjaavien opettajien kanssa tapaaminen opinnäytetyön takia. Jos tulen illalla kirjoittamaan, niin saatan olla tosi iloinen tai tosi äkäinen. Jotenkin ne ohjaustapaamiset saa miut aina pahalle tuulelle kun siellä viilataan pilkkua ihan urakalla. Toivottavasti siellä kohdunsuulla ei olisi nyt tapahtunut muutosta.
Kyllä ärsytti eilen tuo miun mies. Olin aamulla syönyt ruispuuroa, marjoja, maitoa ja tuoremehua + appelsiinin. Päivällä söin pinaattikeittoa ja kaksi ruisleipäpalasta + lasin maitoa ja kaksi porkkanaa. Välipalaksi söin maissia. Muuta ruokaa ei ollut kotona ja oli kauhee nälkä. Mulle tuli sit ehdoton mielihalu mäkkärin hampurilaisesta. Mies jakso valittaa koko illan että voisit vähän katsoa mitä suuhus laitat ette paisu kuin pullataikina. Vauvallekaan ei kuulemma ole hyväksi tuo roskaruoka. (Söin siis pelkän hampurilaisen) Mulla on pikemminkin ongelma se että paino ei ole noussut. Tähän mennessä se on noussut 3kg ja lähtöpainoindeksi oli 23,5. Tuli jo siinä sitten semmoinen olo, että olenpas nyt huono äiti kun syön pullamössöhampurilaisia. Sanoin miehelle että sen jälkeen kun mulla on normaalisti painoindeksi yli 25 niin voi alkaa naputtaa mun syömisistä. Olkoon hitto ite 9kk juomatta alkoholia ja kantakoonsa lasta sisällä kaikkine kipuine ja vaivoine. Syön roskaruokaa kyllä viikoittain ja namuja päivittäin, mutta pidän myös aina huolta siitä, että päivän energiamäärä on kohtuullinen + että olen syönyt tarpeeksi hedelmiä ja kasviksia. Ja jos kerta paino ei nouse, niin miksi en saa syödä roskaruokaa??? Ranskalaisetkin vaihdan yleensä salaattiin. On tääkin miten ottaa itteensä nuo jutut. Mies on itse lihonut pari kiloa ja ei nyt halua syödä mitään herkkuja. Paitsi söi päivälliseksi kaksi pakettia nuudeleita. Nehän ne vasta pullamössöä ja rasvaa ovatkin. Se ei hahmota, että nuudelit on epäterveellisiä. Joo mut eiköhän tää valitus riitä...
Pitää lähteä kouluun.
Tytteli-83 rv 29+6 (huomenna minäkin pääsen kolmenkympin kerhoon)
Huonosti meni yö...Nukkumaan mennessä ei missään asennossa ollut hyvä olla ja tuntu kuin vaavi ois ollut " kurkussa" . Lisäks oli nilkat niin turvoksissa että tuntui ihan limpuilta. On muuten edelleen aika kipeät ja ajattelinkin tänään ottaa niihin jalkakylvyn, kun sellanenkin kone tuolla kaapissa on. Aika harvakseltaan vaan tulee käytettyä.
Tuli muuten mieleen kun täällä on välillä olllut puhetta lääkäreiden arvioista milloin vauva syntyy. Mun yhdelle kaverille sanottiin rv35 että korkeintaan 2 viikkoa menee. Sitten tuntuikin aika pitkältä kun meni 2 viikkoa lasketun ajan yli. Käynnistettiin sitten. Sama juttu oli Joulun aikaan toisella kaverilla jolla oli jo kohdunsuu 1cm auki rv36 että kyllä se sieltä putkahtaa ennen laskettua aikaa. Mutta niin vaan kävi että 10päivää lasketun ajan yli meni. Sitä tässä tarkoitan että mjsta noi arvioinnit vois jättää sikseen kun sittenhän vauvaa odottaa jo entistä enemmän syntyväksi. Tietysti on eri asia jos on ennenaikaisuuden riski tms. Meinaan että täällä päin noita arviointeja tehdään aika paljon (ja turhaan!!!!!)
On muutenkin tota SATKS:aa haukuttu aika tavalla ja siellä paljon tapahtunu kaikkea ikävää. Ja välillä sitä miettii että mihin nyt oikeen onkaan synnyttämään menossa,heh. No ei vaan, mulla oli viimeksi ainakin hyvä palvelu. Se vaan pelottaa jos nyt tuleekin joku tyly kätilö, niistäkin on juttua ollut. Viimeksi oli todella mukava.
Nyt aamupuurolle!
Queen rv31+4 ja neiti 1,3v
Kestovaipoista: " Löysin" kestovaipat vuosi sitten, jolloin nuorimmaisemme oli 10kk. Jokusen vaipan huusin huutonetistä, mutta sitten iski tsi-kärpänen. Tein itse hahtuvia, pul-taskuvaippoja, imuja, sisätaskuvaippoja ja sisävaippoja. Kun aloin odottaa, kestot oli hyllyllä välillä pahoinvoinnin takia. Nyt taas on vähemmän tullut käytettyä tuolla vajaa 2v, kun se pistää niin vastaan vaipanvaihdossa ja kestoja pitää kuitenkin vähän tiheämpään vaihtaa kun kertakäyttöistä. Tämän mahan kanssa kun alkaa olla tukala vastaanpanevalle lapselle vaippaa vaihtaa.
Nyt mulle on taas todella iskenyt tuo ompeluhimo. Olen vauvalle ommellut sisävaippoja ison läjän ja viikonloppuna taas sormi eksyi tilaus nappulalle, joten kankaita taas tulossa. Neljännet hahtuvat on puikoilla...
Joo ei muuten, mutta pitäis enemmän kiinnostaa tuo muuttotavaroiden pakkaus.
Näin jokunen aika sitten sellaisen unen, että vauva syntyi 5 viikkoa etuajassa. Jos se pitäisi paikkansa, niin vajaa pari viikkoa ehdittäis asua uudessa ennen vauvan syntymää. Pitää varalta pestä vauvan vaatteet ja laittaa varusteita heti ekalla viikolla muuton jälkeen, jos vaikka olis enneuni ;).
Äitiyspakkaus tuli eilen ja oli 2005 vuoden paketti. On ne vaan ihania vaatteita! Mä tykkään siitä haalaristakin!
Olsku rv 30+6
Äitimiia, kiitoksia vaan sympatioista mua kohtaan.
Tää on ihan kauheeta! Mietin jo, että haen hänet pois.. Aamulla ja eilen illalla esikoisen kanssa puhuttiin, että siellähän oli kivaa ja että äiti sitten hakee taas sinut sieltä. Esikoinen oli tosi ymmärtäväinen ja ' innoissaan' . Mutta odotas kun päästiin hoitotädin ovesta sisään. Hillitön parkuminen, et äiti älä mene vielä ja tarraa kaulaan kiinni. Puristaa kädestä ja itkee sellasta itkua, et ei meinaa saada henkeä. Siis mulla tuli taas väkisinkin kyyneleet silmiin. Ihan hirveetä!! Hänelle tuli oikein sellanen pakokauhu. Sitte hoitaja otti vielä hänet väkisin syliin ja sano mulle, et mee vaan ja toinen parkuu täysillä, et äiti älä jätä, älä mene.. En TODELLAKAAN voinu lähteä siinä tilanteessa. Otin pojan syliin ja rauhotin tilanteen. Mä olen niin ' yli äidillinen' , et haluisin hoitaa lapset kotona (tiedän, et monet ei siihen pysty erinäisistä syistä).
Mulla ei oo päivisin mitään tekemistä, kun oon aina touhunu esikoisen kanssa kaikenlaista! Ja esikoinen on vielä tosi herkkä tapaus..Ajattelin jo palkata jonkun hoitajan katsomaan meille kotiin muutamana päivänä viikossa, aamuisin, et pääsen ite töihin..ollaan maatalousyrittäjiä. Päivät on periaatteessa vapaat. Ja mies pystyy iltapäivät hoitamaan yksin..ja mamma naapurista varmasti katsoo perään aina kun tarvitaan. Mä en kestä! Ehkä hän ei oo valmis vielä..en mä tiedä! Pää räjähtää!!! Sitte voisin käydä hänen kanssaan kerhoissa ja muskarissa..et oppii olee muiden lasten kanssa. Oonko mä ihan tyhmä?? Onhan tää vasta toinen päivä..mut kuitenkin!!!
Hanna*
Eilisestä vielä, et kun hain esikoista sieltä hoidosta niin kauhee parkuminen ja halaaminen ja hoki koko illan, et äiti sitten hakee hänet sieltä aina..ja oli ihan peloissaan, et mä jätän hänet sinne! Siis taas mulla on vedet silmissä..tää on niin hirvee paikka! Ja vielä kun odottaa toista niin ainakin mun hormoonit on niin sekasin ja olen tosi herkkä!!
Sori kaikille vuodatus!! Mutta masussa kaikki ok. Potkuja vähemmän..ihan selvästi, mut aina muutama sillon tällön..Ja mulla on kans neuvola 5.4.06
Hanna*
Yö oli ihan syvältä! Lähinnä sen takia,että päätä särki aivan älyttömästi ja mikään asento ei ollut hyvä. Usko meinas loppua kesken yön.
Vauvallakin oli hirveä hikka melki koko yön ja se potki ja heilutti käsiään jatkuvasti aivan stressaantuneen oloisesti. Näin ainakin kuvittelen. Sain nukahdettua jopa tunniksi. Mieskään,ei sitten sen takia saanut nukkuttua kun ramppasin koko ajan ylhäällä ja kävelemässä. Tai sitten kääntyilin koko ajan.
Eilen ole äitini työkaverin tytär saanut vaavinsa 6 viikkoo etuajassa. Kuulemma vedet oli vaan menny. Sairaalaan kerkesivät kuulemma just ja just ambulanssilla kun lähin sairaala on vähän yli 100 kilsan päässä. Sanoinkin,että onneks mulla on sairaala 2 kilsan päässä jos tulee kiirus. Mutta kuitenkin kuulemma vaavilla oli painoa 2.5kg ja voivat ihan hyvin. Oman äitini neuvo sitten oli että kannattaa laittaa nyt se laukku valmiiksi sinne synnärille jos tulee kiire. No se onkin mulla jo melki valmiina. onneksi! Kun ei sitä ikinä tiä milloin se lähtö tulee!
Tänään olis ohjelmassa äp-paketin vaatteiden pesua ja ehkä päikkärit.
Lilli81 31+4
Krisse-79: Mäkin olen yrittänyt saada miestä ottamaan mun masusta kuvaa nyt monta viikkoo,mutta se on aina vain sanonut että ottaa huomenna. Olis kiva tietää mikä se huomenna on, varmaan päivää ennen laskettua aikaa ;)
Yritän taas nurista sille tänään,että se ottais. Jos se ei ota niin laitan pian kameran jalustalle ja otan ite. Eiköhän se sitten sen ota :)
Mulla oli tarkoitus,että oli kuva joka viikolata joka menee yli 30:nen mutta nyt se on jo mennyt mönkään se idea. Pitää kait muuttaa taktiikkaa :)
Joten et ole onneksi ainut joka joutuu ruinaan,että otettaisko kuva masusta.
Tsemppiä meille :)
Lilli81 31+4
Pojasta on tullu ihan hassu.... Nytki herättiin vähä yli 9. Eikä tavallisesti tartte haaveillakaan pitkään nukkumisesta... Tosin päiväunet kyllä hankaloituu ton takia, eilenkään en saanu nukkumaan sitä ollenkaan vaikka toista tuntia nukutin... Mut just nyt mä näytän tarttevan noi vähä pitemmät unet et jaksan kiukkuilematta ;)
Queen: Noista lääkäreiden arvioista... Mä kävin esikoisen aikaan rv 37+1(oli 17.12.) " lopputarkastuksessa" ja lääkäri tuumas et ennen vuoden vaihdetta tavataan. Oikeessa oli, rv 38+5 (28.12.) poika synty... Kyllä sillon vähä kismitti, ois muutaman päivän malttanu pysyä nii ois seuraavalle vuodelle päästy... Mut eipä mulla ookaan keneltäkään kokemuksia et ois toisin menny arviot...
Olsku: *utelee* Millon muutatte? Meillä tähän tietoon 1.6. ois muuttopäivä, rv tasan 39... Saas nähä millon oikeesti muutetaan... Ja pakkailut pitäs pikkuhiljaa tosissaan alottaa...
Hoxa: En tiiä mitä ite tekisin, jos oma lapsi ois kyseessä. MUTTA sen tiiän sillä kokemuksella mitä oon ollu töissä päivähoidon puolella, et ne itkut yleensä loppuu lyhyeen äitin lähön jälkeen... Vaikka ei se tieto taida paljo lohuttaa just nyt.....?
Oma (.) Liikkeet on tosissaan vähentyny, ihan outoo ku ei koko aikaa motkita. Mut nyt on parina iltana ollu ihan yököttävä olo ku sänkyyn on päässy...
Jaaha, maidot lenti just lattialle.....
Suhmura ja Napura 30+5
Ei ole omakohtaista kokemusta, vielä, aiheesta, mutta äitini on toiminut yli kaksikymmentä vuotta perhepäivähoitajana. Sen perusteella siis kirjoitan.
En muista yhtään lasta joka tuli uutena hoitoon etteikö äitiä (tai isää) olisi itketty tai huudettu tai molempia yhtä aikaa. Sitä itkua kesti tapauksesta riippuen vanhemman lähdön jälkeen muutamasta minuutista tuntiin. Ja monet hokivat että äiti tulee hakemaan. Ja lapset monesti olivat lapsesi ikäisiä. Huomiota lapset kuitenkin saivat ja kun paikalla oli uusia kavereita ja leluja alkoi äitikin jäädä vähemmälle muistelolle. Ja äitini (lapsen) hädän hetkellä muistutti että äiti tulee hakemaan eikä jätä tänne. Yleensä viikossa itkut loppuivat tai vähenivät melko minimiin.
Ja vaikeimmaksi lapselle hoitoon jääminen oli, jos vanhempi jäi ' roikkumaan' hoitoon tuonnin jälkeen. Varsinkin jos vanhempi näytti olevan jotenkin poissa tolaltaan. Mitä luonnollisemmin hoitoon tuonti tapahtui sitä helpompi se oli lapselle. En muista että kukaan vanhempi olisi ollut kyyneleet silmissä lastaan hoitoon jättämässä, mutta se olisi kyllä tehnyt tilanteesta lapselle pelottavan. Varmaan mietti että tuleeko se äiti oikeasti takaisin kun on noin surullinen. Parasta siis ' kylmettää' tunteensa hoitoon viedessä, olla itse iloinen ja reipas ja itkeä sitten kun hoitopaikan ovi on kiinni, vaikka lapsi huutaa.
Kuten sanottu nämä ovat sivusta seuranneen huomiointeja, ja todellisuus on toisenlainen herkälle lapselle ja vanhemmalle. Tarkoitan ettei se ole niin helppoa. Minä olen kerran tilannut hoitajan kotiin ja kyllä oli tippa tulla linssiin, ja lapsi huuti, mutta minkäs teet. Eikä lapsi huutoon kuole. Ja onhan hoitaja asiansa osaava ammattilainen.
Jos epähuomiossa loukkasin, olen pahoillani se ei ollut tarkoitus. Voin sitten tulla kertomaan oman tarinani lapsen hoitoon viennistä kun se tulee ajankohtaiseksi. Voi osua omaan nilkkaan ; )
Jamesiina ja MasuVauveli rv31+4 ja esikoinen 05/04
joo oli eilen siten jumppaan lähdössä vähän turvotuksia poistamaan, mutta matka päätyikin siten äpkl:lle!
viikonloppu oli suht raskas ja supisteli aika paljon. Meillä oli tod paljon erinäistä ohjelmaa, mitä ei tyhmyyksissä muka voinut siirtää/perua!
matkalla jumppaan eilen aamuäivällä rupesi vatsaan koskemaan kauheesti+oksettamaan ja pyörryttämään, joten onneksi siinä vaiheessa tajusian jumpan sijaan lähteä päivystykseen.
kohdun suu oli auennut ja verenpaine oli koholla, taas vaihteeksi. Lääkäri määräsi lepoa ja pitää ottaa rauhallisesti... Vauvalla oli onneksi kaikki hyvin, siellä se polski tyytyväisenä ja todella liikkuvana omassa sopessaan! (painoi 1700gr oli kuulema just sopiva näille viikoille)
joo monta viikkoa on mennyt niin hyvin että olin siinä uskossa että jaksan, kykenen ja voimia riittää. Päivystyksestä palattuani nukuin 4 tuntia yhteen soittoon ja menin 9:ltä illalla nukkumaan ja heräsin vasta 9:ltä, joten aika väsy olen ollut. mä en edes kehdannu kertoo lekurille että olin jumppaan menossa ja miten tiivis ohjelmainen viikonloppu oli ollu : /
Joku kyseli mistä tietää miten päin vauveli oikein on. Minä tunnen potkut itse niin selvästi ja voin tuntea jalan/pepun vatsan päältä kun vauva möngertää. Pää tuntuu selvästi jo painavan alas jos seisoo/kävelee paljon.
Kaikille kertuille hauskaa päivää!
suhmura80:
Olsku: *utelee* Millon muutatte? Meillä tähän tietoon 1.6. ois muuttopäivä, rv tasan 39... Saas nähä millon oikeesti muutetaan... Ja pakkailut pitäs pikkuhiljaa tosissaan alottaa...
Suhmura ja Napura 30+5
Muutto olis jo 22.4. Ja tasan kolme laatikkoa pakattuna :/... Jotenkin sitä koko ajan ajattelee, että tuota ja tuota ei vielä voi pakata jos sitä vielä tarvitaan. Vaikka oikeasti tavaraa jota ei tarvita on kaapit täynnä, mutta sitten se vaikeus, että pitäisikö ne sitten heittää pois, eikä ottaa kaappeja täyttämään... mutta jos sitä joskus tarvitaan...
Olsku 30+6
Ymmärrän tosiaan hyvin tilanteen. Meilläkin poika viedessä roikkuu minussa ja pyytää jäämään kanssaan. Siitä olen kanssa pitänyt kiinni, että jos häntä itkettää niin en lähde pois, ennen kuin mieli on parempi. On niin vaikea tietää, mikä on vaan normaalia uudessa tilanteessa ja mikä ei. Jos mulla ei olisi tullut " pakkotilannetta" eli supistuksia ja lepopakkoa, niin en tiedä olisinko tähän hommaan vielä lähtenyt. Olen kai siis itsekin aika " yliäidillinen" vai miten sanoit. Ja tosiaan voimavarojen mukaan pidän aina päivän tai pari viikossa häntä kotona.
Ensi syksyä mietin kanssa kovasti, että jatketaanko silloin leikkikoulua vai miten. (Kesällä sitä ei ole.)
Alussa poitsu ei kertonut paljonkaan päivän kulusta mutta nyt kuukauden jälkeen, hän on alkanut leikkiä leikkikoulupäiviä kotona läpi ja minun pitää olla ryhmänohjaaja. Menemme piiriin ja laulamme laulun yms. Eli selvästi muutos tarvii aikaa ja aikuista joka on valmis tarvittaessa leikkimään asioita läpi. Noh, en tiedä onko näistä pohdinnoista mitään apua, mutta ehkä rohkaisisin ainakin vielä vähän aikaa kokeilemaan.
Tsemppiä sulle
äitimiia
Täällä on tämä päivä taas alkanut hiukan pahoinvoivana. Nyt parina aamuna on etonut oikein kunnolla aamupalan jälkeen. Omituista, koska yleensähän noi pahoinvoinnit on ennen ruokailua (tai ainakin mulla ollut). Mutta eiköhän se tästä taas meni ohi kun vähän aikaa telkkua rauhassa katselee ja sohvalla löhöilee.
Joko teillä muuten pian äitiyslomat alkaa? Mulla on enää 7 työpäivää ja sitten alkaa! Ihanaa, kyllä sitä odotankin.
Lillie81 kiitos www.linus-lotta.se vinkistä viikonlopun keskustelussa. Siellä oli juuri sellaisia pöksyjä, kun olen hakenut. Täytynee laittaa tilaus menemään :)
Mitenkäs muuten, joko muut olette käyneet synnytysvalmennuksessa? Meillä alkaa se torstaina heti terkkari käynnin jälkeen. Vähän jo jännittää, että mitä kaikkea siellä on. Käyntejä meillä on yhteensä 4 ja ne sijoittuu tälle huhtikuulle. Luulin, että valmennukset olisivat paljon myöhemmässä vaiheessa, mutta eipä tämäkään haittaa.
Tytteli-83, mulla sama ongelma ton roskaruokailun ja namujen suhteen. Namuja menee päivittäin ja roskaruokaakin n. kerran viikossa. Joskus mies asiasta huomauttaa, mutta ei onneksi kovin suoraan ja nykyään ei enää juuri ollenkaan. Onneksi, koska muuten saisi kuulla kunniansa! Painoa nyt on tullut jonkun verran lisää, mutta uskon että se kyllä lähtee melkein itsestäänkin pois. Tai ainakin toivon niin ;)
Te jotka painiskelette masukuvan ottamisen kanssa; käyttäkää kameran ajastinta. Siten olen omat masukuvat ottanut ja hyvin onnistuu. Tietty se kameran asettelu vie hetken aikaa, mutta eipä se haittaa. Tulee kuvat ainakin otettua :)
Mukavaa tiistaita kaikille!
Nti79 ja masu 30+6
Neuvolakuulumisia tältä aamulta. Hb oli 104, joten saan nyt alkaa syömään rautaa 2x päivässä. Oon nyt syönyt kerran ja yrittänyt vielä juoda appelsiinimehua päälle. Ihmekkös tuo kun väsyttää, mutta kyllä yöunetki vaikuttaa tosi paljon. Terkkariki vihjali, et jos vain tuntuu niin sairaslomaa. Eilen kyllä oli semmonen olo, että pyydänkö, oli huonosti nukutttu yö takana ja töissä tuli yhtäsun toista eteen. No, jospa se tästä...viime yönä nukutti paremmin, pieni flunssa vain päällä.
Painoa oli tullut n 600 g/viikko, eli ok. Nyt on sitten 13 kg kasassa: )
Sf-mitta oli tasan 28, keskikäyrällä nyt mennään. Esikoisen kanssa oli samanverran samoilla viikoilla, joten terkkari meinas et voipi tulla samankokoinen vauva. Esikoisen syntymäpaino oli 3 880g, varmaan tuokin on 3.5-4 kg...eli ihan ok. Vähän ne repeytymät mietityttää, pitänee nyt paneuta välilihan venytykseen, sitä en tajunnut tehdä esikoista odottaessa. Ja repeytymiä tuli aika paljon ja useampi tikki laitettiin. Ne kyllä parani hyvin, ja ongelmia ei jälkikäteen tullut.
Mä käyn laittamassa tällä viikolla kuntosalikortin hyllylle, sain nyt todistuksen sitä varten. Ehkä vielä vois käydäki, mutta taidan panostaa senkin ajan ulkoiluun ja kävelyyn. Vaikuttaa tuo hemmpaki, ettei oikein jaksa pinnistellä punttien kanssa. En kyllä olekaan käynyt kuin kerran viikossa.
Hoxalle päivähoitoon viemisestä. Meilläki poika alussa jäi itkemään perään,mutta nyt vain huutaa kajauttaa reippaasti, että Heippa äiti! Välillä jää vähän pitemmäksi aikaan halaileen eteiseen, mutta itkuja ei enää ole. Poika jää kesän jälkeen kotiin, ja hain ensi syksyksi kerhopaikkaa mikä on 2x viikossa n 4 h kerralla. Touko -ja kesäkuun on 11 päivää/viikossa hoidossa. Onhan se alussa itellä vaikeaa kun lapsi jää itkemään, mutta se tosiaan loppuu, kun äiti tai isä häipyy paikalta.
Mitähän muuta oli? En nyt muista mutta palailen asiaan päivän/illan aikana.
sokuri 31+2 ja poika 2v 10 kk
Sehän se oli:
Mä onnistuin ihan hyvin ottamaan itsekin kuvan masusta, ja digikamerallahan on helppo ottaa useampi kuva, deletoi sitten epäonnistuneet. Pidin vain kättä kauempana ja tähtäsi objektin masua kohti, naps vain : ) Ajattelin ottaa nyt kerran viikossa.
Ja miehen kommenteista painon nousuun; mies kyllä aina sanoo, ettei kyllä huomaa painon nousua kuin masusta, mutta sitten taas kommentia esim. suklaan syönnistä tulee, että eikö pitäs vähän miettiä.. Mutta päästän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Kävin nopsaa lukasemassa eilisen pinon loppuun, ja Lilli oli kysellyt minulta vielä paikkojen pehmeämisen/aukeamisen uoksi synnytyksen mahdollisesta aikaisesta alkamisesta.
Eli vastaan pikapikaa (kauhea kiire jälleen kerran!!!!). Lääkäri oli sitä mieltä, että minun ei tarvitse vielä olla lainkaan huolissani siitä, että vauva syntyisi vielä aikoihin. Hänen mielestään kohdunkaulaa on jäljellä vielä n. 3 cm ja kohdunsuun pehmeäminen on kuulemma ihan normaalia. Eli ei ollut vielä mitään puhetta siitä, että vauva mahdollisesti syntyisi ennen aikojaan. Sen hän kuitenkin sanoi, että kun viikkoja alkaa olla 30 paremmalla puolella, niin ennenaikainen synnytys ei ole ollenkaan niin paha juttu, kuin miltä se ehkä tuntuu. No, torstaina menen tälle samaiselle lääkärille ja hän tarkistaa tilanteen jälleen ja tiedän sitten taas enemmän!
Toivon, että kaikilla vauvat jaksaisivat siellä masussa vielä olla ja ettei kenenkään tarvitsisi ajatella ennenaikaista synnytystä! Peukut pystyyn kaikille!!!!!
Aamulla oli neuvola jo 7.30, ja kun sieltä tulin niin nukahdin ja nyt sitten heräilin... Haluiskohan koirakin joskus ulos,kerran vasta käyny tänään :)
Neuvolassa olikin eri hoitaja ku yleensä, ja tää oli TOSI mukava nainen. Mutta.. Kun multa joka kerralla kysytään et onko paniikkihäiriö pysyny pois ku en halunnu syödä lääkkeitä raskauden aikana, niin taas sanoin et juu juu ei mitään ongelmaa.. Tosiasia on se että samalla sekunnilla kun mä astun ovesta ulos niin kohtaus iskee..
Sain ajat perhevalmennukseen (aika myöhään, ihan toukokuun lopussa, la kuitenki 3.6) Sf-mitta oli noussu nyt ihan keskikäyrälle, viimeks oli 23cm, nyt 28cm. Vauva ei ollut raivo- eikä perätarjonnassa, vaan korttiin piirrettiin havainnollinen kuva.. Se niin ku istuu tuolla vähän vinossa :) Ja hemppa se vaan laskee vaik rautaa olen syöny..
Joku puhu kestovaipoista. Mä innostuin niitä ompelemaan tos alkuvuodesta, ja nyt on jo aika hurja pino valmiina. Muutenki tullu kauhee pesänrakennusvietti, eilen ompelin yhen bodyn, ja söpöt nalle puh-lakanat. Sen lisäks oon leiponu melkei joka päivä jotain, mies on mielissään.. :)
Lilli-81: Et oo ainoo kellä viime yö meni pipariks.. Mulla ei tosin ollu päänsärkyä vaan maha kipee.. Siis silleen ku olis ollu vatsataudissa.. Menin kymmeneltä sänkyyn ja vielä yhdeltä kattelin kelloa.. Ja sit ku sain unen päästä kii näin ihan järkyttävää unta.. Oltiin valittu joku halvempi hedelmöityshoito ja synnytin 12cm pitkän kastemadon!!! Siinä mä sit väänsin itkua ja huusin miehelle et vois vähä miettii mihin ne rahat laittaa :D
Ai niin, neuvolantätikin " nauro" mun navalle, kun se linea negra tosiaan kiertää ihan säännöllisen ympyrän navan ympäri ja jatkuu siitä ylös piikkisuorana :)
Mut juu, eiköhän tässä ollu taas tärkeimmät,
Nazuli rv 31+3
susse77:
vastaan pikapikaa (kauhea kiire jälleen kerran!!!!). Lääkäri oli sitä mieltä, että minun ei tarvitse vielä olla lainkaan huolissani siitä, että vauva syntyisi vielä aikoihin. Hänen mielestään kohdunkaulaa on jäljellä vielä n. 3 cm ja kohdunsuun pehmeäminen on kuulemma ihan normaalia. Eli ei ollut vielä mitään puhetta siitä, että vauva mahdollisesti syntyisi ennen aikojaan. Sen hän kuitenkin sanoi, että kun viikkoja alkaa olla 30 paremmalla puolella, niin ennenaikainen synnytys ei ole ollenkaan niin paha juttu, kuin miltä se ehkä tuntuu. No, torstaina menen tälle samaiselle lääkärille ja hän tarkistaa tilanteen jälleen ja tiedän sitten taas enemmän! Toivon, että kaikilla vauvat jaksaisivat siellä masussa vielä olla ja ettei kenenkään tarvitsisi ajatella ennenaikaista synnytystä! Peukut pystyyn kaikille!!!!!
V:kiitti vastauksesta! Koitahan siekin jaksaa!
Nazuli: tääläkin tuntuu vatsataudilta :(
Tosiaan jää kaikki sitten tänään tekemättä näköjään kun oksettaa ihan olan takaa! Taitaa nyt olla sitten se vatsatauti! Joten en varmaankaan pääse enää raahautuun koneelle tänään.
Yök,yök
Lilli81
Kerrankin täällä ajoissa aamulla, pitää käyttää tilaisuus hyväkseen.
Sunnuntaina taas supisteli melkoisesti ja eilen piti käydä näyttäytymässä päivystyksessä. Onneksi tilanne oli kuitenkin ihan hyvä, mutta kun sitä ei voi koskaan itse tietää että mitä siellä kohdunsuulla oikein tapahtuu.
Hoxan tilannetta sympatiseeraan kovasti. Olen itsekin ruvennut maaliskuussa viemään meidän kesällä 3 vuotta täyttävää poikaa leikkikouluun. Eihän se ole kuin 4 t päivässä ja yleensä hän on siellä 3-4 X viikossa, mutta äiti joutuu käymään kaikenmoisia prosesseja läpi :)Ollaanhan me tähänkin asti käyty muskareissa sun muissa, mutta kun ihan " yksin" pitää se pieni jättää...
Toisaalta tuon aloituksen kautta sain lisätsemppiä poitsun pottailuun, niin että kesällä on sitten vain yksi meillä vaipoissa.
äitimiia rv 31+3