♥KESÄKUUN KERTTUJEN TIISTAI♥
Kommentit (27)
Hain hänet pikkusen aikasemmin mitä oli sovittu, kun se aamu tosiaan vaikutti niin kovin hankalalta..ja Jamesiinalle: Arvaa yritinkö olla kovana?? Kyyneleet vaan silti valuivat. Ei pystynyt mitään tehdä.. En usko, et poika huomas niin hyvin, kun muka hieroin silmää yms. Siis mä olin suunnitellu aikasemmin jättäväni pojan vaan sinne ja puhunut hoitajankin kanssa siitä, et on parempi vaan lähtee pois paikalta, mut kun olis pitäny lähtee, ni en vaan voinut, kun esikoinen ei oo ikinä itkeny sillä tavalla..Sillä oli oikeen niinku hätä! Hoitotäti on aika kovaääninen, kova nauramaan ja komentamaan, että esikoinen voi oikeesti vähän ' pelätä' /jännittää sinne jäämistä..Noh, kun hain hänet niin taas hän alkoi itkemään!! Ja huomasin, et oli itkeny aika paljon päivällä, koska silmät oli ihan turvoksissa ja punaiset ympäriinsä..Hän oli niin onnellinen, kun hain hänet ja leikittiin kotona. Hän sanoi, että täällä on kivaa olla ja halaili mua. Ja, että hän haluaa olla kotona! Mun siskonpoika itki 3kk joka aamu, kun vietiin ja kun haettiin. Ja oli vielä päivälläkin itkeny ja raivonnu ja paiskonu tavaroita. Ja mun sisko oli oikeesti ihan rikki..Tää on kauhee tilanne mun mielestä!! Katotaan miten etenee..
Masussa alko hyöriminen, kun esikoinen tuli kotiin..kuuli ilmeisesti sen äänen. Ja kun menin päiväunille niin jo alkoi potkiminen!
Mut tosiaan tuli taas vuodatusta!! Hanna*
Täällä kirjottelen pää tyhjänä=)
Oli muka paljonkin sanottavaa, mutta nyt ei tuu mieleen. Hoxalle voimia päivähoidon ja pikku miehen suhteen. Muille muuten vaan jaksamista tän kevään kanssa. Tuolla jo taivaan ranta hieman kirkastuu... Tänään sato lunta enää puolipäivää...
Mun mies ei oo kommentoinu noita mun syömisiä mitenkään. On ennemmin huolissaan, kun alkaa olla nahka jäljellä vaan. Kyllä mua ois ottanut päähän tuo hampurilais huomautus... Ois saanu ukko kuulla kunniansa. No ehkä nuo eivät oikein hahmota tilannetta.
On mukavaa lukea (pyydän jo valmiiksi anteeksi, ei ole tarkoitus olla ikävä) että jollain muullakin maha on jo suussa. Mun maha tunkee tosiaan suuhun, kurkkuun ja ahtaalle tuntuu. Aivan outo tunne, kun esikoisen aikana ei tällaista ollu. No mahakin on yhtä iso, kun silloin viimesen kuun aikana. Vielä ois se 10 viikkoa tai jotain sinne päin.
Noista arvioista ja ajoista ? vko 20 sano neuvolassa, että ei tulla menemään yli vko 38 ja samaan aikaan ä-polin lekuri sano, että menee ainakin viikon yli. Saanhan tuosta valita.... Katsotaan nyt tulisiko se lääkäri kutsu postissa niin josko katsoisi tuon kohdunsuun tilanteen. Ens viikon to on neuvola.
Johan tuli romaani. Mä huhuilen Mrs. Marplen perään. Tietääkö kukaan mitään? Tule hyvä nainen ilmoittelemaan itsestä, jos käyt lukemassa.
Lytte ja Masukki 29+3
Kohdunsuulla ei onneksi ollut tapahtunut mitään muutoksia. Tai oikeastaan se kohdunkaula oli pidentynyt parilla millillä. Nyt se oli 2,2cm, viimeks 2cm ultralla mitattuna. Ja kiinni oli ja kiinteä. Hyvä hyvä! Katsoi sitten samalla vauvelia ultralla kun oli aikaa. Siellä se jo raivotarjonnassa oli. Miusta kun tuntuu, että se potkii koko ajan rakkoon, mutta kai se sitten onkin ollut pää mikä sinne on kopissut. Hassua kun en olevinaan ole tuntenut potkuja muuta kuin navan alapuolella... Ja molemmissa kyljissä. Luulin, että vauva olisi poikittain. Mutta hyvä näin. =)
Opinnäytetyön ohjauskin meni hyvin. Paljon on pikkukorjattavaa, niin kuin ajattelinkin. Ihan vaan sanmuotoja ym. Alkaa olla jo niin sokea omalle tekstille, että ei oikein hahmota miten mikäkin lause kuulostaisi paremmalta. Nyt alkaa tosiaan se rautalangan vääntäminen. Mut kuukauden päästä koko homma on ohi lopullisesti. Kyllä mä vielä sen ajan jaksan sitä pilkkua viilata.
Nyt lösähdän telkkarin eteen enkä nouse siitä enää ylös...
Tytteli-83 rv 29+6
Hoxalle:
Meidän kuopus aloitti viimesyksynä perhepäivähoidossa kolmevuotispäivänään minun yhden ystävän luona.
Kaks viikkoa me itkettiin pojan kanssa kilpaa aamusella ja illat istuttiin sylikkäin. Unipehmoaan se rassukka raahas joka paikassa, lepytteli ja lohdutteli sitä. Sitten reilun kahden vkon jälkeen se istui yhtenä iltana pehmonsa kanssa sohvannurkassa ja selitti pehmolleen: " Voi kulta pieni, kyllä meijän täytyy mennä huomenna hoitoon sinne Iirikselle. Äitin pittää tehä vähän töitä. Sitte illalla äiti hakkee meijät pois. Ei äiti unoha meitä. Päivällä vaan ollaan hoijossa kylässä ja tullaan illaksi ja yöksi äitin kultamuruiksi..."
Siinä se poitsu silitteli pehmoaan ja selitti pitkät pätkät, mutta aamulla ei enää itketty. Siitä lähtien poika jäi aina vaan reippaammin hoitoon.
Nyt on talvi menny hyvin ja poika nauttii hoitopäivistä, on reipastunut hirveästi ja oppinut paljon uusia taitoja.
Meidän kohdalla avainsana taisi olla hoitajan tuttuus, empaattisuus ja rauhallisuus. Poika on siis ollu kolmena pvänä vkossa 8 tuntia/pvä hoidossa.
Huomenna on neuvola heti aamusta. Ehkäpä sitten kerkiää kirjoittelemaan muitakin kuulumisia. Nyt pitää mennä pistämään muksut nukkumaan!
miona 30+6
...nimittäin paljon pelätty mahatauti. itsellä ei toistaiseksi muita oireita kuin yökötys (jota muutenkin aina välillä on), mutta pojalla ihan kunnolla tauti päällä. muutaman päivän olikin jo enteillyt (kakka ollut epänormaalia ja pierut tosi pahanhajuisia). päivällä soittivat päiväkodista, että oli tullut löysä kakka housuun ulkona. ja meillä siis poika kesästä asti osannut hyvin hoitaa kaikki pottajutut. kotiinhan se piti sit sieltä hakea. koko päivän on poitsu hokenut, että ei mulla ole mahatauti, olen vain vapaapäivällä. äsken meinattiin sit iltapuuroa alkaa syömään, niin pojan ilme meni yhden lusikan jälkeen oudoksi, ja yrjöhän sieltä sit hetken päästä lensi. onneksi sentään ehdittiin vessaan.
nyt pelottaa, että millon itse pitää mennä pönttöä halimaan. mä aina mahdollisimman pitkään sitä vältän. alkuraskaudessakaan en kertaakaan yrjönnyt, vaikka oli tosi paha olo 24/7. mutta on kyllä kurja olo nytkin... onneksi mies aikoo soittaa neuvolaan aamulla ja jäädä meitä kotiin hoitamaan.
sit mua vielä pelottaa, että miten masukin vointiin vaikuttaa se, jos itsellä paha tauti. kai siitä on muutkin selvinneet... mutta silti aina kaikki huolestuttaa... et jos tää on vaikka rotavirusta, jota ilmeisesti on liikenteessä, niin onko se vaarallista sikiölle...? tai mikä se toinen oli, kaliki?
jep. sori noi ällöt kuvaukset, pakko oli päästä purkamaan...
hyvää yötä kerttuleille ja parempaa huomista kaikille!
gabriela rv 29+4
Huh, olisi niin paljon mitä voisi kommentoida... Toisaalta on ollut viime aikoina kiireitä enkä ole ehtinyt joka päivä juttujanne lukea enkä tiedä missä mennään. Minäkin siis olen enemmänkin noita taustailijoita ja kun tämä raskaus -ja vauvakokemus on vielä kovin vähäistä niin ei tohdi ja uskalla paljonkaan neuvoja muille antaa. Menee siis omakeskeiseksi, mutta saanpahan ainakin minä helpotusta kun saan purkaa tuntojani.
Gabriela tuossa yläpuolella ihmetteli pahaa oloa. Mulla on ollut ihan samanlaisia tuntemuksia ja alkuraskauden pahat muistot on tullut mieleen. Oksentaminen on kyllä jotain niin kamalaa että mäkin vältän sitä viimeiseen saakka. Sitten vaikka niellään alas... Mutta viime päivinä on ollut oksettava olo, mutta ei mitään pahaa oloa mahassa, vain kurkussa. Oon ajatellut et voisko se johtua mahalaukun pienentyneestä tilasta tai sitten tämä on sitä närästystä. Mutta ei tunnu normaalilta ja mäkin pelkään et jos tää on joku virus niin vaikuttaako se jotenkin vauvaan? Täytyy ottaa puheeksi ensi viikolla neuvolassa.
Kuvista. Meillä otettiin ekat mahakuvat kun oli päiviä kasassa 29+0. Vein kameran miehelle käteen ja se oikein innostu kuvaamaan. Täytyy jatkossakin antaa kamera käteen, ei se muuten muista kuvata. Ajattelin että parin viikon kuvausväli riittää. Nyt kun näki mahan ruudulla niin kyllä se näyttikin suurelta! Meillä kun ei ole kokovartalopeiliä niin aina hämmästyy kun näkee oman mahansa. Omasta mielestä maha on kamalan ruma, se on levittäytynyt tasaisesti joka puolelle ja lähtee jo hirmuisen ylhäältä. Onneksi miehen mielestä se on hieno (ja iso). Tuttujen ja sukulaisten mielestä maha on kuitenkin pieni...
Nukkukaahan kaikki hyvin!
Riinuska 29+4
Alkaa pikkuneiti kohta väsymään.
Suhmura80: Kyllähän jotkut arviot voi pitää paikkaansakin ja hyvä että pitää :) Tarkoitin että tuntuu varmasti aika tosi pitkältä jos lääkäri sanoo menevän korkeintaan 2 viikkoa ja sit saakin odotella neljä - viisi viikkoa vielä. Tuntuu aika varmasti tosi pitkältä!
Hoxa: jamesiina jo antoikin hyviä " päivähoito-vinkkejä" . En osaa tohon oikeen mitään sanoa mutta kurja olo tuli itellekin. Aloin miettimään jos omaa tyttöä hoitoon veisin. Hän ois varmaan kovin arka kun on tottunut täällä äitin kanssa vaan olemaan. En tiedä miten sitte tulevaisuudessa kun joskus hoitoon menee. Me kun ei päästä kerhoihinkaan tai mihinkään, on tonne keskustaan matkaa liki 7km eikä ole toista autoa ja bussit ei oo enää kymmeneen vuoteen kulkenu :( Pitää kai harkita sitä toista autoa, vaikka kallista sekin no mut pitäisi lapsen ikäisiään joskus päästä näkemään.
Lilli81 ja Krisse-79: Meillä otettiin varmaan joka viikko kuvia kun esikosta odotettiin, nyt on otettu vaan muutama...Tulin kans ajatelleeksi että pitäs niitä kuvia vielä ottaa kun ehtii! Toi Lillin idea kuulosti hauskalta et 30 viikon jälkeen kuvia ottais joka viikolta, mutta nyt sekin on vähän myöhästä...Mä oon tosi huono kuvaaja joten pitää miestä patistaa myös kuvailemaan :) :)
neljäkö: Ikävä toi sun eilinen kokemus, mut koita nyt huilata ja levätä minkä vaan suinkin ehdit. Aina sitä ei ite tajua että pitäs levätä. Mulla ainaki on ongelma että mies joutuu välillä toppuuttelemaan kun ite en tajua että täytyis ottaa rauhallisemmin.
Joku kyseli äitiyslomasta. Mulla se vissiinkin alkaa 26.4. Eipä se elämää pahemmin muuta kun hoitovapaalla oon tälläkin hetkellä mutta äitiysrahakausi siis alkaa silloin. Just odottelen kelan päätöstä miten saan kotihoidontukea tytöstä vai saanko mitään, mulla kun on se minimiäippäraha ja siihen kotihoidontukeen sitte vaikuttaa puolison tulot myöskin.
Noniin, taidan lopetella et tilaa jää muillekin. Huomenna on neuvola taas :)
Queen agen