Muut sinkut, yksinäiset, työttämät, ilman opiskelupaikkaa... miten löydätte merkityksiä elämälle?
Minulla on hirveän tuskastunut olo... :( yliopisto-opiskelupaikka meni sivusuun 1.5 pisteellä ja en ole työllistynyt toisen asteen koulutukseni mukaiseen työhön. Ei ole verkostoja, mitään... olen asunut samassa yksiössä 5 vuotta. Lähentelen kolmekymppiä... ystäviäkään ei oikein ole :( tiedän että olisin tehnyt töitä juuri kaverien saamiseksi jos opiskelupaikan olisin saanut, nyt tuntuu että taas yksi vuosi tyhjää... olen miettinyt muita opiskelualoja (syksyn yhteishaku), mutta olen niistä tosi epävarma. Ei kaikista tulee hyvää sairaanhoitajaa tai sosiaalityöntekijää... ja hassuinta tuossa ajatuksessa on se että olen aina tähän asti ollut se potilas/asiakas noille.
Miten te muut löydätte merkityksiä elämälle? Minusta kaikki tuntuu niin turhalta. Vaikea nähdä mitään positiivista tässä tilanteessa. Ainoa lohtu on koti (vaikka onkin vuokra) ja että saan rahaa perustarpeisiin. Muuten ei mielekkyydestä voi puhua. Koen olevani epäonnistunut loinen
Kommentit (22)
Tyhjä päivä taas edessä, kotihommiinkin kyllästyy ja onko se mitään elämää jos päivästä toiseen vain pyykkää tiskaa ja järjestelee paikkoja.
Elämä on helppoa kun heräät joka päivä sillä mentaliteetillä, että ''tänään minä syön, kusen, paskannan ja käyn nukkumaan''. MItä muuta sitä pitäs tehdä? Luuletko, että voit muuttaa maailmaa? MItä meinasit tehdä? Ampua sateenkaareen persereijästä? Syö ja käy nukkumaan. Elämää ei sen enempää...