Missä kaupungissa olet syntynyt?
Kommentit (54)
Kuopio, tämä av:lla erittäin paljon kehuttu kaupunki.
t. sarkastinen 23-vuotia mies
Kanta-Hämeen keskussairaala
Eli Hämeenlinna
Helsingissä. Oli sen verran komplikaatioita, että vietin Lastenlinnassa ensimmäiset 6 viikkoani.
Maracaibo, Venezuela. Muutimme pois kun olin 5v. Mulla ei ole oikein mitään muistikuvaa koko kaupungista.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Outokumpu lukee mm passissani. Sairaala oli Joensuun keskussairaala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somerniemellä. Tosin se ei silloin ollut kaupunki, vaan piskuinen kunta Hämeessä. Mutta nyt se on osa varsinaissuomalaista Someron kaupunkia. Kaupunkia, jossa on paljon peltoa ja enemmän sikoja kuin asukkaita!
Siellä synnytyssairaala?
Kaikki ei synny sairaalassa.
Eikä sitä sairaalan paikkaa sanota syntymäpaikaksi. Minä sanon syntyneeni Vantaalla. Oikeasti tietysti synnyin Helsingin Kätilöopistolla, mutta en minä voi missään väittää syntyneeni Helsingissä, koska olimme kirjoilla Vantaalla.
Hmm. Minä synnyin Rauman aluesairaalassa, vaikka syntymäkotikuntani olikin Rauman maalaiskunta (olivat erillisiä kuntia siihen aikaan). Kuitenkin olen aina virallisiin papereihin kirjannut syntymäpaikakseni Rauma, koska siellä puolella rajaa minä synnyin. Samoin väestökirjanpito antaa minulle syntymäpaikaksi Rauma. Joten Raumalla olen syntynyt, vaikka en olekaan siellä koskaan asunut; maalaiskunnassa olin kirjoilla niin kauan kuin Turkuun virallisesti muutin, mikä oli n. viisi kuukautta ennen kuin Rauma ja Rauman maalaiskunta yhdistyivät 1.1.1993 alkaen.
Helsingissä, jossa asun edelleen.
En ole syntynyt kaupungissa, vaan maalla kotona kunnankätilön avustuksella. Läheisessä kaupungissa oli tosin pieni synnytyslaitos, mutta maalta sinne lähetettiin vain vaikeat tapaukset.