Ei ruokaa ja rahat totaalisen loppu!
Kaapissani on enää vähän margariinia ja sokeria mausteiden lisäksi ja rahaa ei ole sentin senttiä. Ulkoa voi hakea voikukanlehtiä salaatiksi, mutta ne ei täytä vatsaa. Menenkö kerjäämään vai paastoanko perjantaihin asti? Jos kerjäämään, onko parempi kertoa totuus vai väittää että raha menisi esim. kaljaan tai bussilippuun?
Kommentit (196)
Leipäjonoon, sossuun tai kirkkoon...kaikki tahot auttavat.
Tietysti onkimaankin voi mennä jos omaa välineet.
En tiedä, mistä päin olet, mutta oletko kokeillut Facebookin avustusryhmiä? Mä olen yhden ryhmän kautta avustanut useitakin ihmisiä käymällä ostamassa heille ruokaa. Nopeimmat on sovittu tarvitsijan kanssa muutamassa minuutissa siitä, kun ovat siellä avuntarpeensa ilmaisseet.
Jos päädyt kerjäämään, kannattaa ehdottomasti sanoa rahan menevän kaljaan. Todennäköisesti rahaa tippuu saatesanoin "no kyllä nyt kun noin rehellisesti pyysit, hehe heh". Jos olisit oikeasti rehellinen, tuskin saisit juuri mitään. Surullista sinänsä.
Pullojen keräystä. Saat edes makaronia tai perunaa.
Lähimetsästä sieniä ja marjoja.
Missäpäin olet? Voin lahjoittaa makaronia ja jauhelihaa jos olet Vantaalla ja pääset liikkumaan. t.toinen köyhä
Itse menisin tällasessa tilanteessa pulloja keräämään, kyllä sillä parin päivän ruokarahat saa ellei asu jossain haja-asutusalueella. Kerjääminen ois ehdoton ei, en usko että pystyisin tehdä sellasta ikinä tai ainakin siihen tarviis jo useamman viikon syömättömyyden. Meidän kulmilla istuu säännöllisesti yksi mies kerjäämässä kaljarahaa (ilmoittaa tämän lappusessa edessään). En oo kattonu onko tulos hyvä.
Mihin suttaait rahasi, otitko tatuoinnin, lävistyksen vai ajelitko taksilla?
Miksi olet päätynyt tuohon tilanteeseen? Olisiko kannattanut suunnitella rahankäyttö ja aiemmat syömiset tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Syömättä pärjää monta kuukautta kuolematta
En tiedä millaset varastot sulla on, mutta normaalipainoinen todennäköisesti ainakin sairastuu, jos ei kuole. Elimistö tarvitsee ravintoaineita. Osteoporoosi ainakin uhkaa, mutta luut haurastuu joka tapauksessa. Mielestä sitten puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet päätynyt tuohon tilanteeseen? Olisiko kannattanut suunnitella rahankäyttö ja aiemmat syömiset tarkemmin?
Elämässä kun ei koskaan tapahdu mitään yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Syömättä pärjää monta kuukautta kuolematta
Kyllä ja köyhillä on usein vielä runsaasti vararavintoa kerättynä kroppaan, nyt on hyvä tilaisuus sulattaa se.
Voi että. Minulla sen sijaan on kaksi pakastinta ja jääkaappi ääriään myöten täynnä ruokaa.
Mene kerjäämään jostain uskonnollisesta yhteisöstä ruokaa. Tai grilliltä suupalaa.
Kerropa miten jouduit tuohon tilanteeseen. Yllätyskö oli, että rahat loppuu?
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Minulla sen sijaan on kaksi pakastinta ja jääkaappi ääriään myöten täynnä ruokaa.
Mene kerjäämään jostain uskonnollisesta yhteisöstä ruokaa. Tai grilliltä suupalaa.
Kyllähän tässäkin ketjussa moni jo tarjos apua, mutta AP vaa trollas ja ei halua oikeesti mitään apua.
Soita kansanedustajalle.